Model lokalnego partnerstwa na rzecz zarządzania kompetencjami młodzieży Bartosz Kosiński, 25 XI 2013 – Miechów, pierwsze spotkanie ekspertów
Plan prezentacji Cele modelu Operatorzy i użytkownicy Elementy składowe modelu Struktura modelu Warunki sukcesu i porażki
Podstawowe informacje o modelu Cele Dostosowanie systemu kształcenia do potrzeb lokalnego rynku pracy Rozwój kompetencji młodzieży w zakresie świadomego rozwoju Podniesienie wiedzy młodzieży w zakresie zasd funkcjonowania przedsiębiorstw, organizacji pozarządowych i instytucji publicznych Rozwój umiejętności młodzieży do łączenia ze sobą swoich mocnych słabych stron, z umiejętnościami, kompetencjami i kwalifikacjami niezbędnymi do wykonywania czynności zawodowych na określonych stanowiskach pracy Zaangażowanie interesariuszy w lokalny system kształcenia Włączenie młodzieży w lokalny system kształcenia Operatorzy i użytkownicy Operatorzy Podmiot zarządzający modelem (2 wariacje) Animator Rada ds. rozwoju komputencji Użytkownicy Szkoły 2 i 3 stopnia Młodzież ucząca się w szkołach 2 i 3 stopnia
Elementy składowe modelu Instrukcja dla operatora Zasady zarządzania partnerstwem Opis stanowiska pracy Animatora ds. rozwoju kompetencji Zakres obowiązków Lokalnej rady ds. rozwoju kompetencji Task description Instrukcja dla użytkowników Opis „ścieżki dydaktycznej”Materiały dydaktyczneOpis narzędzia diagnostycznego Instrukcja dla animatora Katalog korzyści dla interesariuszy Poradnik dla Animatora Elementy promocyjne Strona internetowaBroszury prezentujące modelPrezentacje modelu
Jednostka Samorządu Terytorialnego Szkoły II stopnia Szkoły III stopnia Szkoły niepubliczne Animator Operator (NGO) Lokalna rada ds. rozwoju kompetencji Urząd Pracy Organizacje pozarządowe Przedsiębiorcy Ścieżka dydaktyczna Przedsiębiorstwa publiczne Struktura modelu
Ścieżka dydaktyczna Użycie narzędzia diagnostycznego na wejściu Użycie narzędzia diagnostycznego na wyjściu Spotkania z doradcą zawodowym z Urzędu Pracy Wizyty studyjne Zajęcia w szkole Budowanie indywidualnej ścieżki rozwoju Ćwiczenia na multimedialnych modelach semestr (5msc) Struktura modelu Ścieżka ewaluacji
Warunki Sukcesu Niski koszt wdrożenia Niski koszt utrzymania Wysoki koszt rezygnacji Dobrze zidentyfikowane i uwzględnione potrzeby kluczowych interesariuszy Zaangażowanie partnerów Dobrze dobrana kadra Dobra komunikacja w zespole Porażki Słaba, nieczytelna dokumentacja projektu Niewielkie zaangażowanie w fazie testującej Nieprzemyślana strategia komunikacji i upowszechniania rezultatów Błędy i niedociągnięcia w finansowej dokumentacji projektu Brak zainteresowania lokalnych interesariuszy Źle zaplanowany i przemyślany model
Dziękuję za uwagę! Bartosz Kosiński