INSTRUKCJA. 1. Analizujemy wstępnie literaturę na temat rozwoju dziecka w analizowanym okresie i na temat problemów z jakimi borykają się osoby w tym.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Procedury współpracy gimnazjów z Biurem Projektu e-Akademia Przyszłości. Warszawa r.
Advertisements

Pakiet edukacyjny do lekcji MOJA OJCZYZNA
REALIZUJĄC PROJEKT, CHCIELIŚMY OSIĄGNĄĆ CELE: ZAKTYWIZOWANIE UCZNIÓW ZAGROŻONYCH NIEUZYSKANIEM PROMOCJI DO NASTĘPNEJ KLASY; STWORZENIE WARUNKÓW DO ROZWOJU.
E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
Organizacja diagnozy uzupełniającej dla uczniów klas IV szkoły podstawowej w ramach projektu DiAMEnT kwiecień   Projekt współfinansowany przez.
JĘZYK POLSKI W KLASIE IV-VI
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Laboratorium z Probabilistyki IV sem. Wydział Transportu
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH Terapeuta: mgr Jolanta Sikora.
Szkoła Podstawowa nr 2 w Kwidzynie Klasy I - III.
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
Jak z wykorzystaniem literatury prowadzić ciekawe zajęcia z uczniami realizujące zadania wychowawcze szkoły Bożena Prażmo, maj 2011 r.
FESTIWAL NAUKI SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 NASZA SZKOŁA PRZYSTĄPIŁA DO PROJEKTU SZKOŁY Z KLASĄ 2.0. W PROJEKCIE UCZESTNICZYLI UCZNIOWIE.
TERESA DĄBEK NAUCZYCIEL SP nr 23 w GLIWICACH
A.1Zajęcia praktyczne z prezentacji i recenzowaniaPW-WETI.AK&WM TECHNIKI KOMUNKOWANIA SIĘ W DZIAŁALNOŚCI NAUKOWCA Zajęcia praktyczne z prezentacji i recenzowania.
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
GAZETKA COMENIUSA Szkoła Podstawowa Nr 29 W Olsztynie.
Sposoby archiwizacji zajęć dydaktycznych
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego
Regulamin przedmiotów: Modelowanie symulacyjne Modelowanie i prognozowanie symulacyjne Wymagania. Sposób zaliczenia Dr inż. Bożena Mielczarek 311 B1
Regulamin przedmiotów: Modele Analizy Rynku Kapitałowego Wymagania
Aktywny udział w zajęciach, w których była wykorzystana TIK Opracowanie projektu kodeksu 2.0 Prowadzenie blogów 2.0 Realizacja mini projektu uczniowski.
Platforma Edukacyjna Szkoły Podstawowej nr 67 w Krakowie Z tej krótkiej prezentacji dowiemy się, do czego będzie służyć uczniom platforma edukacyjna, jak.
Laboratorium z Probabilistyki sem. IV Wydział Transportu
Debata pt.,,Współpraca w naszej szkole odbyła się dnia 24. lutego 2014 r. Uczestniczyło w niej 11 rodziców.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Szkoła zapewnia uczniom dostęp do komputera, drukarki, skanera, aparatu cyfrowego, kamery i Internetu.
W roku szkolnym podjęliśmy działania, których celem było poprawienie funkcjonowania szkoły. Aby pozyskać potrzebne informacje : - Zwróciliśmy.
(terapia czytelnicza)
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
-opis polskiej szkoły nowych czasów..  Podczas lekcji można korzystać z tablicy interaktywnej, komputerów i innych urządzeń elektronicznych tylko w celach.
INSTRUKCJA. 1. Wybieramy temat lekcji. Dobieramy się w grupy. Temat powinien być dobrany tak, aby możliwe było autentyczne zaangażowanie w jego realizację.
Program Szkoła z klasą 2.0. W roku szkolnym 2012/2013 nasza szkoła po raz drugi zgłosiła swój udział w programie Szkoła z klasą 2.0.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Pogoda – Das Wetter Zajęcia przeprowadzono r. w klasie II a
Projekt modułu Nazwa całego projektu Nazwa modułu Imię i Nazwisko Inżynieria Oprogramowania II dzień, godzina rok akademicki W szablonie na niebiesko zamieszczone.
Sprawdzian z języka angielskiego w klasie szóstej
Dnia maja uczniowie klas I wzięli udział w pokazowej lekcji o Unii Europejskiej przeprowadzonej przez Punkt Informacji Europejskiej Europe Direct.
SPRAWDZIAN W KLASIE VI. INFORMACJE DLA RODZICÓW Termin sprawdzianu Termin sprawdzianu 2 kwietnia 2009 roku (czwartek) godz godz Termin dodatkowy:
Przygotowaliśmy: -praktyczne narzędzia dla nauczycieli: -ramowy plany pracy wychowawczej, -ramowy program zajęć pozalekcyjnych, -scenariusze lekcji,
1. Nauczyciele i uczniowie nie korzystają z telefonów komórkowych na lekcji.
W ankiecie dotyczącej realizacji Szkolnego Programu Wychowawczego wzięło udział 59 rodziców uczniów Punktu Przedszkolnego, Oddziału Przedszkolnego oraz.
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
Rok szkolny 2015/ Razem raźniej! 2. Kradzież nie popłaca! 3. Stop plagiatom! 4. Dorośli z nami! 5. Korzystamy z TIK! 6. Uwaga – obcy w sieci!
Przedstawienie Regulaminu Konkursu na projekt edukacyjny promujący aktywne uczestnictwo rodziców w realizacji programu edukacyjnego pt.”Trzymaj Formę!”
Przykładowe metody prowadzenia spotkań partnerskich 1. Metody przekazywania informacji: wykłady, prezentacje, materiały audiowizualne, teksty do czytania.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Szkoła współpracuje ze społecznością lokalną Fundacja Civis Polonus
MATURA 2018.
Grupa wychowanie przedszkolne grupa ‘C’
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Komunikacja Interpersonalna
Sopocka Akademia Tenisowa
Dni otwarte Nazwa szkoły Data.
Bezpieczeństwo w sieci
Wprowadzenie do laboratorium: Technologia informacyjna
INSTRUKCJA.
Egzamin ósmoklasisty obejmuje wiadomości i umiejętności określone ‎w podstawie w odniesieniu do wybranych przedmiotów ‎nauczanych w klasach I–VIII. Po.
PYTANIA POMOCNICZE Co mi się podobało, a co nie?
Psychologia w Zarządzaniu
ZAŁOŻENIA PROGRAMU.
Instrukcja.
EGZAMIN I REKRUTACJA 2019/2020.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2019 EGZAMIN ÓSMOKLASISTY 2019
Zapis prezentacji:

INSTRUKCJA

1. Analizujemy wstępnie literaturę na temat rozwoju dziecka w analizowanym okresie i na temat problemów z jakimi borykają się osoby w tym wieku. Dobieramy się w grupy. Wybieramy temat lekcji. Temat powinien być dobrany tak, aby możliwe było autentyczne zaangażowanie w jego realizację. Konsultujemy z prowadzącym zajęcia wybrany temat, uzyskujemy informację o kolejności i terminie przeprowadzenia lekcji.

2. Temat został wybrany, wiemy kto będzie z nami pracował nad realizacją zadania. Przystępujemy do analizy opublikowanych na stronie i innych wybranych tekstów, które mają nas przygotować do dalszej pracy. Bez przestudiowania tekstów niemożliwe jest: a) przygotowanie dobrej lekcji, b) kompetentne komentowanie innych lekcji (wobec tego niemożliwe jest zaliczenie ćwiczeń).

3. Przystępujemy do przygotowania lekcji – zastanawiamy się dla kogo przygotujemy lekcję (która klasa, jaka szkoła – przypominamy sobie co wiemy, co czytaliśmy na temat tego okresu rozwojowego). Oczywiście zaczynamy od gromadzenia i analizowania literatury związanej z wybranym tematem. Teraz: pomysł na lekcję! (omijamy schematyczne rozwiązania, zastanawiamy się jak zaktywizować uczniów, zastanawiamy się nad skutecznością, nad poruszeniem emocji, dostarczeniem wiedzy i zmianą zachowania, nad pomocą w realizacji zadań rozwojowych przed, którymi stoją uczniowie).

4. Przystępujemy do tworzenia scenariusza zajęć. Przykładowy wzór scenariusza został umieszczony na stronie, jednak zachęcam do wykorzystywania innych dobrych wzorów. Po opracowaniu scenariusza przesyłamy scenariusz pozostałym uczestnikom zajęć i prowadzącemu Scenariusz powinien być przesłany najpóźniej jeden dzień przed prezentacją lekcji (czyli nie w nocy!), aby pozostali studenci mogli się z nim zapoznać.

5. Na końcu scenariusza umieszczamy bibliografię - minimalnie trzy prace zwarte, albo artykuły, które posłużyły nam do merytorycznego przygotowania lekcji. Jeśli korzystamy ze stron internetowych, to konieczne jest podanie autorów zamieszczonych tam tekstów. Jeśli nie ma autorów, to wykorzystanie takich materiałów do przygotowania bibliografii nie jest uprawnione.

6. Jeśli do przeprowadzenia lekcji potrzebne będą jakieś pomoce, materiały papiernicze, to konieczna jest wcześniejsza informacja (rzutniki znajdują się w salach, głośniki do laptopa można wypożyczyć, sugeruję korzystanie z własnych laptopów).

7. Zachęcam do konsultowania lekcji na moich dyżurach – nie jest to jednak obowiązkowe. Przed przystąpieniem do przeprowadzenia lekcji konieczne jest przedstawienie uzasadnienia podjęcia danego tematu – uzasadnienie powinno trwać około 5 min. Lekcja trwa 35 minut. Przypominam: intencją przeprowadzenia lekcji jest uzyskanie skutku w postaci zmiany o charakterze wychowawczym (zmiana postawy) u uczniów. Autorzy lekcji muszą posiadać świadomość jaka zmiana jest celem lekcji. Celem lekcji nie może być tylko i wyłącznie przekazanie informacji o danym problemie.