Spotkanie z pracownikami I-23 27.09.2011r. Nowe programy nauczania (KRK)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
System Zapewnienia Jakości Kształcenia w AGH
Advertisements

Uniwersytet Warszawski
Krajowe Ramy Kwalifikacji dla szkolnictwa wyższego
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
Programy studiów doktoranckich w świetle nowych regulacji prawnych Agata Wroczyńska i Paweł Stępień Uniwersytet Warszawski 2 października 2012 r.
Wewnętrzny system zapewniania jakości KSZTAŁCENIA
System Krajowych Ram Kwalifikacji w Uniwersytecie Gdańskim
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
WIZA STUDENCKA propozycje rozwiązań systemowych
Opracowanie programów nauczania wg nowej podstawy programowej kształcenia zawodowego
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Zanim wybierzesz program nauczania
Mały Senat 23 listopada 2011 Marta Kicińska-Habior.
Uniwersytet Warszawski
Kwalifikacyjne kursy zawodowe.
1 Kwalifikacyjne kursy zawodowe. Podstawy prawne: Kluczowe zagadnienia dotyczące kształcenia w formach pozaszkolnych, w tym na kwalifikacyjnych kursach.
Projektowanie programów studiów
Określanie liczby punktów ECTS Sposoby wyznaczania sumarycznych wskaźników ilościowych charakteryzujących program
System KRK w Polsce – rekomendacje dla uczelni Spotkanie zespołów ds. kształcenia Uniwersytetu Gdańskiego Leźno, 14 czerwca 2011 r Na podstawie materiałów.
Profil Praktyczny na Wydziale Filologicznym UG
Nowości w nauczaniu fizyki na Politechnice Wrocławskiej
Otwarcie Centrum Naukowego ds. KRK 22 marca 2011 r. aula H 116 AHE w Łodzi przy ul. Rewolucji 1905 r. nr 52. PROGRAM WTOREK, 22 MARCA :00-11:10.
Podstawowe terminy. Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. wraz z późniejszymi zmianami Rozporządzenie ministra nauki i szkolnictwa wyższego z dnia 5 października.
Cele i zadania UZZJK zgodnie z Uchwałą Senatu 32/2012 z dnia 25 października 2012r.
Spotkanie dla Dziekanów i Prodziekanów Zasady kształcenia obowiązujące w Uniwersytecie Medycznym w Łodzi od roku akademickiego 2012/ Prorektor ds.
Krajowe Ramy Kwalifikacji. Harmonogram prac Do 28 lutego 2012 – każdy Instytut, w ramach prac Zespołu ds. Jakości Kształcenia, opracowuje opis efektów.
KRAJOWE RAMY KWALIFIKACJI
DOSKONALENIE PROGRAMÓW KSZTAŁCENIA WARSZTATY 8 maj 2013.
RAPORT WYDZIAŁ TEOLOGICZNY Rada ds. Jakości Kształcenia Badanie jakości kształcenia na UAM 2011/2012 Grudzień 2012 Samoocena wydziałowa 1.
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
Sprzeczności i „niewykonalne” zapisy
Na podstawie interpretacji MNiSW z dnia
Zasady uzupełniania opisu przedmiotu, programu przedmiotu (sylabusa) oraz ogólnouczelniana procedura weryfikacji efektów kształcenia.
System Zapewniania jakości kształcenia w szkolnictwie wyższym
Informacja o działaniach Rady Głównej Szkolnictwa Wyższego Edward Jezierski Konferencja Rektorów Polskich Uczelni Technicznych Wrocław, listopada.
Nauczanie przedmiotów podstawowych na kierunkach technicznych Bohdan Macukow Konferencja Rektorów Polskich Uczelni Technicznych Politechnika.
ALGORYTM Co wynika dla uczelni technicznych
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Krajowe Ramy Kwalifikacji Kształcenie na potrzeby pracodawcy
Zmiany w ustawie Prawo o szkolnictwie wyższym
Koncepcja przyznawania punktacji ECTS dla studiów podyplomowych organizowanych przez UEP.
Prognozowanie rozwoju dydaktyki w szkole wyższej
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
Dostosowanie programów kształcenia i profili do nowych przepisów
PAWEŁ SOBOTKO Ponadzakładowy układ zbiorowy pracy w szkolnictwie wyższym. Ewolucja regulacji prawnej.
Język obcy w przedszkolu
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim 7czerwca 2011 Marta Kicińska-Habior.
Nagroda Prezesa Rady Ministrów (Rozporządzenia PRM z z dnia 27 sierpnia 2004 r. ) 1)wyróżnione rozprawy doktorskie dla osób, którym został nadany stopień.
Przygotowywanie programu kształcenia zgodnie z wymaganiami wynikającymi z Krajowych Ram Kwalifikacji dla Szkolnictwa Wyższego na przykładzie kierunku Gospodarka.
Akty prawne związane z kształceniem zawodowym – nowe lub nowelizacja obowiązujących Warszawa, 19 sierpnia 2015 DEPARTAMENT KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO.
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
XI Posiedzenie Rady WZI PJWSTK w dniu 13 czerwca 2012 r.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Wykorzystano: 1. M. Próchnicka: Seminarium Bolońskie.Krajowe Ramy Kwalifikacji. Budowa programów studiów na bazie efektów kształcenia. 2. A.Wroczyńska,
Krajowe Ramy Kwalifikacji. Co to są Krajowe Ramy Kwalifikacji? Krajowe Ramy Kwalifikacji (KRK) to jednolity sposób opisania kwalifikacji zdobytych na.
Czy uczyć normalizacji w szkole zawodowej? Warszawa, 12 marca 2014 r. Piotr Pniewski.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 1 kwietnia 2016 r. Założenia konkursu dla Działania 4.2 Infrastruktura.
Zarządzanie Oświatą studia II stopnia
Ustawa Wypracowanie stanowiska doktorantów
Zmiany w przepisach dotyczących studiów doktoranckich
studia I stopnia, profil praktyczny studia inżynierskie
W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM
Praktyczna nauka zawodu (pnz)
Zmiany w ramowych statutach: 1
W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM – KWALIFIKACJE NAUCZYCIELI r.
Program nauczania dla zawodu
ABSOLWENT, PRACODAWCA I WYKŁADOWCA – TRZY STANY JEDNA OSOBA
Zapis prezentacji:

Spotkanie z pracownikami I r. Nowe programy nauczania (KRK)

Sprawy dydaktyczne – NOWE PROGRAMY Warunki prowadzenia kierunku studiów: Projekt rozporządzenia MNiSW z dnia 5 maja 2011 w sprawie warunków prowadzenia studiów na określonym kierunku studiów i poziomie kształcenia.

Sprawy dydaktyczne – NOWE PROGRAMY Warunki prowadzenia kierunku studiów: Projekt rozporządzenia MNiSW z dnia 5 maja 2011 w sprawie warunków prowadzenia studiów na określonym kierunku studiów i poziomie kształcenia.

Sprawy dydaktyczne – NOWE PROGRAMY 1. ustalono nazwę kierunku studiów, poziom (I stopień i II stopień, ale też studia doktoranckie i podyplomowe) i profil (ogólnoakademicki i praktyczny) kształcenia oraz formę studiów (stacjonarne i niestacjonarne); 2. wskazano związek kierunku studiów z misją uczelni; 3. przyporządkowano kierunek studiów do obszaru lub obszarów kształcenia opisanych w Krajowych Ramach Kwalifikacji (KRK) dla Szkolnictwa Wyższego;

Sprawy dydaktyczne – NOWE PROGRAMY Projekt rozporządzenia MNISW z dnia 6 czerwca 2011 w sprawie Krajowych Ram Kwalifikacji, w tym opisów efektów kształcenia dla obszarów kształcenia 4. opracowano program kształcenia dla danego kierunku i poziomu kształcenia oraz dla określonego profilu kształcenia na tym kierunku, w tym: - opracowano własny opis zakładanych, spójnych efektów kształcenia odpowiadających efektom kształcenia dla danego obszaru lub obszarów kształcenia ustalonych w KRK lub wskazano odpowiedni wzorcowy opis efektów kształcenia określony w rozporządzeniu MNISW

Sprawy dydaktyczne – NOWE PROGRAMY Projekt rozporządzenia MNISW z dnia 6 czerwca 2011 w sprawie Krajowych Ram Kwalifikacji, w tym opisów efektów kształcenia dla obszarów kształcenia

Sprawy dydaktyczne – NOWE PROGRAMY Projekt rozporządzenia MNISW z dnia 6 czerwca 2011 w sprawie Krajowych Ram Kwalifikacji, w tym opisów efektów kształcenia dla obszarów kształcenia

Sprawy dydaktyczne – NOWE PROGRAMY Projekt rozporządzenia MNISW z dnia 6 czerwca 2011 w sprawie Krajowych Ram Kwalifikacji, w tym opisów efektów kształcenia dla obszarów kształcenia

Sprawy dydaktyczne – NOWE PROGRAMY Do Rady Głównej Szkolnictwa Wyższego zostały skierowane wzorcowe efekty kształcenia dla kierunku Zarządzanie. Na najbliższym posiedzeniu RG w dniu 7 lipca wzorce te były przedmiotem dyskusji...

Sprawy dydaktyczne – NOWE PROGRAMY MATERIAŁY PWr (też: Specjalnościowe efekty kształcenia, Efekty dla studiów podyplomowych i doktoranckich)

Sprawy dydaktyczne – NOWE PROGRAMY MATERIAŁY PWr - opracowano program studiów, stanowiący opis procesu kształcenia prowadzącego do uzyskania przyjętych efektów kształcenia, w tym plan studiów dla studiów realizowanych w formie stacjonarnej lub niestacjonarnej

Sprawy dydaktyczne – NOWE PROGRAMY MATERIAŁY PWr - opracowano program studiów, stanowiący opis procesu kształcenia prowadzącego do uzyskania przyjętych efektów kształcenia, w tym plan studiów dla studiów realizowanych w formie stacjonarnej lub niestacjonarnej Karta przedmiotu ma 9 stron...

Sprawy dydaktyczne – NOWE PROGRAMY