Agata Dulska Paulina Zielińska Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji. Zachowania organizacyjne: Motywacja Agata Dulska Paulina Zielińska
Zasoby Ludzkie Indywidualni pracownicy, dział firmy (HR). Praca jako jeden z 3 środków produkcji Indywidualni pracownicy, dział firmy (HR). Zasoby Ludzkie
Poglądy, przekonania kierowników Konkurencyjna Organizacja Strategiczne myślenie Poglądy, przekonania kierowników Rekrutacja, selekcja Kompetencje pracowników (szkolenia)
Zarządzanie operacyjne Główne składniki ZL Funkcja Personalna Polityka Personalna Strategia Personalna Zarządzanie operacyjne Planowanie Ocenianie Motywowanie Kontrolowanie Proces kadrowy: Rekrutacja Ocenianie Szkolenie i rozwój Wynagradzanie Zwalnianie Etapy rozwoju funkcji personalnej : Faza operacyjna Faza taktyczna Faza strategiczna Warunki skutecznej budowy Zorientowanie na wejście Rozwoju i aktywizowania Zorientowanie na wyjście Harmonizacja ze strategią ogólną i marketingową.
Filozofie zarządzania Zarządzania personelem Zasobów ludzkich Potencjału społecznego Władzy Kapitału ludzkiego
Filozofia władzy Mądrzy i dbający o interesy firmy kierownicy Nieinteligentni wykonawcy
Filozofia zarządzania personelem organizacja pracownik
Filozofia zasobów ludzkich pracownik Efektywność firmy
Filozofia zarządzania potencjałem społecznym organizacji pracownik potencjał
Filozofia kapitału ludzkiego pracownik Rodzaj aktywów ROI- wskaźnik zwrotu z inwestycji w kapitał ludzki.
Role działu personalnego Profesjonalisty Inspiratora Partnera biznesowego Agenta zmian Partnera strategicznego
Deficyty Kompetencyjne Organizacji Pracowników Kompetencje Deficyty Kompetencyjne Portfel Kompetencji Talent Luki kompetencyjne
Zachowania organizacyjne Do analizy procesów zachowania się uczestnika w organizacji konieczne jest uwzględnienie całej jego sytuacji, na którą składają się czynniki: indywidualne, charakteryzujące uczestnika organizacji organiacyjne, wynikające z jego uczestnictwa
Czynniki indywidualne 1) Sposób życia 2) Czynniki aktywizujące (motywacje i emocje) 3) Wydolność
Czynniki organizacyjne ( czyli jak otoczenie organizacji wpływa na uczestnika) Pośredni Bezpośredni
Dynamika zachowania się człowieka Fazy procesu: Przygotowawcza Wykonawcza Ocena : - natychmiastowa - odroczona
Napięcia motywacyjne bezpośrednie następcze odroczne
MOTYWACJA
Więc mówisz, że….. ciężko jest wstać na pierwszy wykład?