Raport społeczny TP S.A. 2006r. wg TBL  Aleksandra Skawińska  Magda Sypuła  Julita Sobczak  Maciej Szatyłowicz  Agnieszka Szer  Karolina Starzyk.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Marcin Otorowski Paulina Berdysz grupa 243
Advertisements

Województwo Podkarpackie
Arkadiusz Wojciechowski
Współpraca międzysektorowa na rzecz CSR: formy, korzyści
Badanie efektywności pomocy dla grup szczególnego ryzyka
Strategia Warszawa, styczeń 2005.
Zdobądź przewagę nad konkurencją ! Bądź społecznie odpowiedzialny!
FOTO Fundacje korporacyjne – sojusznik czy konkurent organizacji pozarządowych? Warszawa, 14 czerwca 2010 roku.
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
PRYWATNE UBEZPIECZENIA ZDROWTNE
Tomasz Schimanek Konsultacje październik-grudzień 2005 r.
Blended Value System wskaźników dla indeksu WIG Spożywczy
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
Temat wystąpienia Optymalizacja Zarządzania Strukturą Oddziałową w Organizacjach Jolanta Cabaj.
PROJEKT 1.19 ZINTEGROWANY SYSTEM WSPARCIA EKONOMII SPOŁECZNEJ POŻYCZKI DLA PRZEDSIĘBIORSTW EKONOMII SPOŁECZNEJ - ROLA DORADCY BIZNESOWEGO OWES W SYSTEMIE.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Nowa koncepcja polityki regionalnej państwa Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Departament Społeczeństwa Informacyjnego
Działania operatora systemu przesyłowego na rzecz konkurencyjnego rynku energii Warszawa, 22 czerwca 2006 roku.
Wsparcie na wdrożenie CSR
Strategia rozwoju SBP na lata Sprawozdanie Maria Burchard ZG SBP.
Razem dla Północnego Mazowsza Założenia oraz cele projektu.
Nowe wytyczne raportowania – GRI G4
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
KONTA WYNIKOWE Konta wynikowe – powstają w wyniku pionowego podziału konta „Wynik finansowy”. Informują o przebiegu procesów kształtujących wynik finansowy.
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Ogólnokrajowa karta miejska
Konferencja Projektu Razem-inicjatywy w zakresie ekonomii społecznej współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt systemowy – działania na rzecz rozwoju szerokopasmowego dostępu do Internetu M INISTERSTWO I NFRASTRUKTURY.
Termin zakończenia – III kwartał 2014 r. Projekty współfinansowane z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata
Stan zaawansowania prac nad opracowaniem planów gospodarowania wodami
PARTNERZY Konsorcja Fundusze inwestycyjne Partnerzy technologiczni Domy mediowe Agencje PR Społeczeństwo jako partner 1.
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
Społeczna Odpowiedzialność Biznesu CSR- Corporate Social Responsibility
Biogazownie rolnicze – ważny element zrównoważonej produkcji rolniczej
Analiza ekonomiczno – finansowa
Zasady udzielania pomocy publicznej po akcesji Polski do Unii Europejskiej.
Propozycja standardów efektywnościowych OWES VI Ogólnopolskie Spotkanie Sieciujące OWES Kraków, 10 października 2012 r.
Raport z badań CSR w opinii inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych oraz spółek giełdowych Badanie wśród przedstawicieli spółek giełdowych Warszawa,
Zmiany w wymaganiach normy ISO (w kontekście EMAS)
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
1 Nowe przepisy unijne Dyrektywa z roku 2014 w sprawie ustawowych badań rocznych sprawozdań finansowych i skonsolidowanych sprawozdań finansowych Maria.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Współpraca PROW
Segmenty operacyjne MSSF 8.
Raport z badań CSR w opinii inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych oraz spółek giełdowych Badanie wśród inwestorów instytucjonalnych Warszawa, lipiec.
Modele zarządzania jakością
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Kierunki rozwoju usług monitorowania Outsourcing stacji monitorowania Optymalizacja kosztów.
Finansowanie projektów sektora publicznego Barbara Cendrowska, Dyrektor Biura Analiz i Finansowania Sektora Publicznego Kraków, 3 pażdziernika 2011.
Pomorski System Wsparcia i Współpracy Organizacji Pozarządowych cele, narzędzie.
Proaktywna ERZ. ● ERZ, syzyfowa praca? 2 proaktywna ERZ ● problemy niemożliwe do przezwyciężenia? ● wielość niejednorodności czy jedność w różnorodności??
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
Rozwój społeczeństwa informacyjnego – współpraca rządu, samorządu i biznesu Witold Drożdż Podsekretarz Stanu MSWiA Przewodniczący Międzyresortowego Zespołu.
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
Metoda weryfikacji zakresu wdrożenia standardu ISO w przedsiębiorstwach Prowadzący: Krzysztof Janicki, Auditor Wiodący PRS Certyfikacja Termin i.
Krajowa Rezerwa Wykonania Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii Plater 1, Olsztyn, tel. (0-89) , Fax. (0-89)
„Gospodarka odpadami po zmianach ustawy – jak nie utopić miejskich pieniędzy w śmieciach” 23 listopada 2011 Gospodarka odpadami komunalnymi w Polsce -
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Budżet powiatu nakielskiego na 2008 rok. Budżet powiatu opracowano na podstawie: Informacji Ministra Finansów Nr ST /2007 z dnia 10 października.
Kowalski S.A. Oferta telekomunikacyjna. Wstęp Firma TELE jest firmą działającą na polskim rynku od 2013 roku Zajmujemy się usługami telekomunikacyjnymi.
 Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu na lata  Jego całkowity budżet wynosi 14,7.
Prowadzący: Władysław Feist - Auditor Wiodący PRS Certyfikacja
Ranking kryteriów lokalizacji wg badań stare/nowe
BUDŻET Regionalna Izba Obrachunkowa pozytywnie zaopiniowała sprawozdanie Burmistrza Miasta Jarosławia z wykonania budżetu za 2016 r.
REALIZACJA BUDŻETU WOJEWODY LUBUSKIEGO W 2010 r.
Konsultacje społeczne projektu
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Wzmocnienie potencjału instytucjonalnego NSZZ „Solidarność”
Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
Stowarzyszenie Klubu Polskie Forum ISO – INEM Polska, istnieje od 1996
Zapis prezentacji:

Raport społeczny TP S.A. 2006r. wg TBL  Aleksandra Skawińska  Magda Sypuła  Julita Sobczak  Maciej Szatyłowicz  Agnieszka Szer  Karolina Starzyk

Grupa TP S.A.  Największa grupa telekomunikacyjna w Europie Środkowej.  Prowadzi działalność we wszystkich segmentach branży telekomunikacyjnej w Polsce, oferując usługi w zakresie:  telefonii stacjonarnej  telefonii komórkowej  transmisji danych  dostępu do Internetu  komunikacji radiowej  transmisji satelitarnej  Posiada największą w Polsce infrastrukturę techniczną, która obsługuje około 11 mln łączy telefonii stacjonarnej i 10 mln użytkowników telefonii komórkowej, zarówno klientów indywidualnych, jak i biznesowych

Grupa TP S.A.  Telekomunikacja Polska jest trzonem Grupy TP. Dwoma głównymi podmiotami wchodzącymi w skład Grupy są:  Telekomunikacja Polska S.A. („TP“, „Spółka“, „jednostka dominująca“) jest największym operatorem telekomunikacyjnym w Polsce. Podstawową działalnością Spółki jest świadczenie usług telefonii stacjonarnej oraz dostępu do Internetu  Polska Telefonia Komórkowa Centertel Sp. z o.o. („PTK Centertel“) jest operatorem dwóch sieci telefonii komórkowej: cyfrowej i analogowej NMT450i. PTK Centertel świadczy usługi pod marką Orange  Telekomunikacja Polska jest Spółką Akcyjną notowaną m.in. na Giełdzie papierów Wartościowych w Warszawie  Kapitał zakładowy TP według stanu na dzień 31 grudnia 2004 roku wynosił tys. zł

Zakres raportu  Osoba kontaktowa:  Jacek Dymowski, Szef Programu CSR, Pion Komunikacji Korporacyjnej  Okres sprawozdawczy:  od 1 stycznia 2005 roku do 31 grudnia 2005 roku, z odniesieniami do lat wcześniejszych  Data publikacji poprzedniego raportu:  pierwszy raport zrównoważonego rozwoju publikowany przez Telekomunikacje Polską. W poprzednich latach Telekomunikacja Polska publikowała „Raport Społeczny“ (działalność charytatywna)  Ograniczenia raportu  Dane finansowe zawarte w niniejszym raporcie są zgodne z danymi prezentowanymi w sprawozdaniach finansowych firmy. Pozostałe dane ilościowe pochodzą z poszczególnych jednostek sprawozdawczych TP  Generalnie raport obejmuje swoim zakresem wyłącznie Telekomunikację Polską

 Misja, wizja i wartości

Zasady, którymi kieruje się TP S.A.  prowadzenia biznesu zgodnie z zasadami etyki,  uczciwej konkurencji,  dbałości o pracowników,  wysokich standardów zarządzania i ładu korporacyjnego,  bezwzględnej walki z korupcją,  apolityczności,  dbałości o środowisko naturalne.

Interesariusze TP S.A.  Klienci (włączając organizacje konsumenckie)  Pracownicy (włączając związki zawodowe)  Dostawcy  Inwestorzy  Społeczności (włączając organizacje pożytku publicznego, społeczności lokalne i akademickie)  Środowisko naturalne (włączając organizacje działające na rzecz ochrony środowiska)  Konkurenci  Organizacje rządowe (włączając UKE, Urząd antymonopolowy itd.)  Media

GRI Global Raporting Initiative  Uniwersalne wytyczne sprawozdawczości CSR dla różnych typów podmiotów o różnej wielkości, zasięgu i profilu działalności  Wypracowane we współpracy Grup Roboczych złożonych z różnych grup interesariuszy (biznes, ngo, środowiska akademickie, rządowe itp.) i ekspertów uwzględniają wiele punktów widzenia  Wskazują na istotność i różnorodność raportowanych wyników działania organizacji  Stosowanie na świecie przez blisko 1500 organizacji spośród 60 krajów

10 zasad na które firma powinna zwrócić uwagę wg GRI  Transparentność (założenia, procesy i procedury powinny być jawne)  Otwartość (dialog z interesariuszami)  Audytowalność (zewnętrzny audyt)  Kompletność (dane)  Istotność (informacje, które są poszukiwane przez zewnętrznych użytkowników raportu)  Kontekst zrównoważonego rozwoju  Precyzyjność  Porównywalność  Klarowność  Procesualność (terminowość)

Raport TP S.A wg GRI Transparentność (jawność)Jawność procesów i procedur Otwartość (dialog z interesariuszami)  Dialog z pracownikami  Dialog z konsumentami z organizacjami konsumenckimi (Unia Konsumentów Polskich, Rada Krajowej Federacji Konsumentów Polskich) itd.. Audytowalność (zewnętrzny audyt)  Brak audytu zewnętrznego.  Dane finansowe ze sprawozdań finansowych weryfikowanych przez Ernst&Young  Audyt środowiskowy weryfikowany przez WS Atkins Polska  Dla potrzeb raportu Grupy France Telecom firma Ernst&Young na początku 2006 roku dokonała jakościowego audytu odpowiedzialności społecznej (CSR) w TP Kompletność (dane)  Wg raportu dane zbierane są od osób bezpośrednio zaangażowanych w odpowiednie projekty  Wg raportu dane liczbowe z poszczególnych komórek sprawozdawczych  Nie we wszystkich częściach podane są dane IstotnośćW raporcie zawarte są zarówno pozytywne jak i negatywne informacje o działalności TP S.A Kontekst zrównoważonego rozwoju 3 aspekty: społeczny, ekologiczny, ekonomiczny PrecyzyjnośćZnikoma ilość danych, brak wskaźników i mierników Porównywalność  W przeszłości nie publikowano analogicznych raportów  Dane liczbowe w aspekcie finansowym i społecznym podawane na przestrzeni lat 2003 – 2005  Dane liczbowe w aspekcie środowiskowym podane tlyko w roku 2005  Działania zgodne z normami ISO – system zarządzania środowiskowego KlarownośćRaport przedstawiony w sposób zrozumiały i czytelny Procesualność (terminowość)  Raporty społeczne TP S.A publikuje co roku  Analogiczny raport nigdy wcześniej nie został opublikowany  Obejmuje okres – r.

ASPEKT SPOŁECZNY

Aspekt społeczny  Klienci – celem strategicznym TP jest podniesienie satysfakcji klientów ze świadczonych usług. Od 2004 roku system premiowania pracowników jest uzależniony od osiągnięcia celów w zakresie zadowolenia klientów (np.Program Wzrostu Klientów, Błękitna linia 9393)  Pracownicy – interesy pracowników są niezależnie reprezentowane przez przedstawicieli polskich związków zawodowych również w Europejskiej Radzie Zakładowej Grupy France Telecom. W 2003 roku TP otrzymała wyróżnienie w konkursie organizowanym pod honorowym patronatem Prezydenta RP – „ Lider Zarządzania Zasobami Ludzkimi”.  Inwestorzy – dwa razy do roku Zarząd TP spotyka się z kluczowymi akcjonariuszami w Londynie, NY i Bostonie. Badana jest opinia kluczowych inwestorów w zakresie kluczowych zagadnień, uwzględniając ich wyniki przy podejmowaniu najważniejszych decyzji.  Dostawcy - TP bierze udział w realizacji wspólnego dla grupy FT programu oceny dostawców QREDIC – kryterium: kwestie respektowania przez dostawcę zasad etycznych i ekologicznych, w tym dotyczących respektownia praw człowieka i szczególnej ochrony praw dziecka.  Środowisko przyrodnicze i dziedzictwo historyczne – TP na bieżąco współpracuje z MŚ oraz WIOŚ, które nadzworują i kontrolują działania firmy.Współpraca z konserwatorami zabytków.  Społeczności - bezpośrednie kontakty TP z przedstawicielami poszczególnych społeczności nie są koniecznie związane z działalnością biznesową, ale często są wyrazem zaangażowania firmy w liczne projekty społeczne. TP opracowała strategię działań ukierunkowaną na realizację własnych, długoterminowych programów społecznych, a także udział w ważnych społecznie akcjach, głównie w zakresie ochrony zdrowia oraz edukacji dzieci i młodzieży. Prowadzone są działania na rzecz dialogu ze społecznościami lokalnymi, odpowiadające na pojawiające się potrzeby społeczne.  Listopad 2005 roku TP została przyjęta do grona Partnerów Strategicznych Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Od 2002 roku Forum jest narodowym partnerem CSR Europe – sieci organizacji promujących koncepcję odpowiedzialnego biznesu w Europie

Aspekt społeczny  Społeczeństwo  TP aktywnie uczestniczy w wydarzeniach ważnych z punktu widzenia społeczności  Powołano szereg autorskich, ogólnopolskich programów, np. w 2003 roku program Telekomunikacja Polska Dzieciom.  TP uczestniczy również w wielu programach prowadzonych przez inne organizacje pozarządowe, udzielając wsparcia finansowego lub rzeczowego oraz angażując swoich pracowników jako wolontariuszy.  W sumie wydatkowany w 2005 roku budżet darowizn przekroczył 12 mln zł  W 2005 roku powołana została Fundacja Grupy TP, której celem jest wyrównywanie szans dzieci i młodzieży w procesie edukacyjnym oraz pomoc w szczególnie wrażliwych społecznie obszarach poprzez wspieranie oświaty, nauki, sportu, ochrony zdrowia i opieki społecznej.

Aspekt społeczny  Społeczeństwo c.d.  Do końca 2005 roku TP zainstalowała w szpitalach dziecięcych ponad 1000 Telefonów do Mamy. Firma darowała 250 tys. bezpłatnych kart o łącznej wartości ponad 2 mln zł, z których skorzystało ponad dzieci. Rozmawiając ze swoimi najbliższymi, mali pacjenci wydzwonili już 8 milionów minut.  TP zaplanowała na 2006 rok zainstalowanie 100 stanowisk internetowych w kolejnych szpitalach dziecięcych w całej Polsce.  W ramach akcji Szpital z Sercem TP przekazała ponad 1,3 mln zł na remonty 100 oddziałów dziecięcych. Stanowiło to aż 10 proc. łącznych wydatków na inwestycje szpitalne zapisanych w budżecie państwa.  Na koniec 2005 roku z szerokopasmowego dostępu do Internetu w ramach programu korzystało już ponad 3 miliony uczniów uczęszczających do ponad 9,5 tys. szkół, z czego 42 proc. stanowiły szkoły z gmin wiejskich. Dzięki programowi szkoły zaoszczędziły w roku szkolnym 2004/2005 ponad 12 mln zł.  W ciągu 8 lat z licytacji złotych kart TP uzyskano ponad 1 mln zł na ratowanie życia i zdrowia dzieci.  W ciągu ostatnich trzech lat TP przekazała ponad 2000 komputerów szkołom z najbardziej potrzebujących regionów.  W 2003 roku, podczas Gali Wolontariatu, pracownicy TP otrzymali cenne wyróżnienie przyznawane przez Stowarzyszenie Centrum Wolontariatu w kategorii „wolontariat pracowniczy”.  W 2005 roku w Pucharze TP udział wzięło ponad 1750 zespołów, w których zagrało 17,5 tys. dzieci. Honorowy patronat nad Pucharem TP objęła UEFA.

Aspekt społeczny  TP w latach przeznaczyła na inwestycje rzeczowe ponad 20 mld zł. Zbliżona kwota pozwoliłaby wybudować prawie 1400 km autostrad.  Z każdych 100 zł dochodów budżetu państwa w 2005 roku aż 1 zł 44 gr pochodziło z podatków płaconych przez GK TP. Podobnie z każdych 100 zł podatku dochodowego płaconego przez firmy aż 3 zł 20 gr zostało wniesione przez Grupę TP. 2,6 mld zł podatków zapłaconych przez TP to niewiele mniej niż łączne wydatki budżetu państwa w 2005 roku na:  – oświatę i wychowanie (1,2 mld zł)  – kulturę i ochronę dziedzictwa narodowego (1,0 mld zł)  – kulturę fizyczną i sport (0,2 mld zł)  – gospodarkę komunalną i ochronę środowiska (0,2 mld zł)  Dzięki wsparciu TP w Łazienkach Królewskich w Warszawie odnowiono elewację Pałacu na Wyspie oraz budynek Starej Pomarańczarni, a także malowidła Teatru i Świątyni Diany oraz elementy Świątyni Egipskiej i Nowej Oranżerii.

Aspekt społeczny  Przeciwdziałanie zachowaniom nieetycznym, np. korupcji;  Zaangażowanie polityczne (lobbing, darowizny dla organizacji politycznych);  Przeciwdziałanie zachowaniom, które mogłyby być uznane za niezgodne z prawem antymonopolowym;  Bezpieczeństwo i ochrona zdrowia; TP dąży do tego, by zapewniać dobre warunki w zakresie bezpieczeństwa pracy. Częstotliwość wypadków w firmie w 2005 roku była prawie dwa razy niższa niż przeciętna w Polsce. Nie zanotowano żadnego wypadku śmiertelnego  Produkty, usługi, reklama (dostępność usług; innowacyjność produktów i usług; informowanie o produktach; działania reklamowe);  Ochrona prywatności (dane osobowe);

ASPEKT EKOLOGICZNY

Aspekt ekologiczny  Działalność TP nie jest związana z procesami zagrażającymi rzadkim lub nieodnawialnym zasobom naturalnym ani różnorodności środowiska. Kontrole przeprowadzone w 2002 i 2003 roku potwierdziły powyższy stan rzeczy  Dzięki regularnym testom infrastruktury, monitorowaniu emisji oraz szkoleniom TP doprowadziła do zmniejszenia większości wskaźników oddziaływania na środowisko  TP współpracuje tylko z takimi odbiorcami odpadów, którzy przejmują pełną odpowiedzialność za nie oraz potrafią udokumentować każdy etap drogi odpadów do podmiotu je unieszkodliwiającego. Raport przedstawia:  - zużycie surowców i energii;  - grunty cenne dla biosfery a będące w gestii TP;  - czynniki wpływające na biosferę i minimalizowanie ich ewentualnego negatywnego oddziaływania;  - emisję gazów cieplarnianych;  - gospodarowanie odpadami. Wydatki środowiskowe TP można podzielić na:  - wydatki na inwestycje proekologiczne;  - opłaty za korzystanie ze środowiska;  - koszty ponoszone na analizy i badania;  - opłaty za gospodarowanie odpadami.

ASPEKT EKONOMICZNY

Aspekt ekonomiczny  Główne pole działania TP to sprzedaż usług telekomunikacyjnych, ale także: o TP Med. – opieka medyczna o Pracowniczy Program Emerytalny o TP Edukacja i Wypoczynek – oferta wypoczynkowa o Organ prowadzący (do połowy 2005) Zespół Szkół Łączności im. Sylwestra Kaliskiego w Łodzi  Z raportu dowiadujemy się m. in.: (dane za okres od 2003 r. do 2005 r.) o jak wysoka jest sprzedaż usług? (tendencja spadkowa) o jaki jest udział TP w rynku? (tendencja spadkowa) o jaką wiarygodność płatniczą posiada TP? (78% rozliczeń regulowanych w terminie) o jakim zyskiem zatrzymanym dysponowała TP? (tendencja rosnąca) o jest też kilka słów o kosztach wynagrodzeń, wysokości płaconych podatków, otrzymanych/nieotrzymanych subsydiach i przekazanych darowiznach…. … a wszystko to zaprezentowane w taki sposób by utrudnić interesariuszom ocenę wyników firmy w aspekcie finansowym!!!

Aspekt ekonomiczny  TP zdecydowała się przedstawić w raporcie bardzo ogólne i „suche” dane ze swojej działalności ekonomicznej: o Brak analizy danych ilościowych (Tabele - sprzedaż netto, podział rynków, koszty materiałów dóbr i usług, wynagrodzenie kapitału, zysk zatrzymany) o Brak porównań danych finansowych Grupy TP do jakichkolwiek danych statystycznych zewnętrznych (brak odniesień np. do danych Urzędu Komunikacji Elektronicznej, Głównego Urzędu Statystycznego) o Brak bezpośredniego odniesienia, w jaki sposób firma przyczynia się do zmiany warunków i trendów ekonomicznych. Brak raportowania zjawisk na poziomie firmy (np. płace) w odniesieniu do poziomu krajowego o Bardzo pobieżne odniesienia do wąskiej grupy interesariuszy (klienci, dostawcy, pracownicy). Można wydzielić jeszcze inne grupy: państwo, NGO`s, inwestorzy itd. o TP w raporcie nie publikuje mało satysfakcjonujących danych lub przekazuje je w pewien zawoalowany sposób (Z raportu dowiadujemy się ile wynosiła łączna kwota darowizn przekazanych przez firmę, ale nie wiemy na jaki cel i jaki to działanie przyniosło skutek) o Analiza kosztów wynagrodzeń (dla TP SA) nie jest adekwatna do danych ilościowych zawartych w Tabeli (dla Grupy TP) Jedyny plus!!! Dane finansowe można uznać za wiarygodne. Podawane za okres, którego dotyczy raport (2005 r.).Podlegają zewnętrznej weryfikacji przez profesjonalną firmę audytorską Ernst&Young Sp. z o.o.

PODSUMOWANIE

Cechy dobrego raportu wg PwC  Atrakcyjność prezentacji (wygląd raportu),  Łatwość poruszania się po raporcie, Zwięzłość przekazu (odpowiednia długość), (nie dla wszystkich interesariuszy długość raportu  Ujęcie dobrych praktyk i case studies, Przedstawienie pozytywnych i negatywnych aspektów funkcjonowania organizacji (obiektywizm przekazu),  Dane ilościowe, wskaźniki i mierniki,  Przedstawienie relacji pomiędzy strategią odpowiedzialności biznesu a strategią biznesową firmy,  Analiza kluczowych skutków działalności (informacje związane z bezpośrednimi i pośrednimi skutkami funkcjonowania organizacji), Przedstawienie planów i zobowiązań wraz z celami i miernikami ich realizacji  Przedstawienie struktury zarządzania i mechanizmów kontroli procesów związanych z odpowiedzialnością społeczną organizacji,  Przedstawienie zaangażowania wyższego kierownictwa,  Przedstawienie podjętych przez organizację działań i ich wyników  Określenie ryzyk i szans wynikających z CSR  Uwzględnienie międzynarodowych standardów raportowania (np. Global Raporting Initiative)  Niezależna weryfikacja zewnętrzna (potwierdzenie informacji zawartych w raporcie)  Umożliwienie uzyskania informacji zwrotnych od interesariuszy  Zawarcie informacji zwrotnych w raporcie  Efektywność ekologiczna (zastosowanie ekologicznych rozwiązań w produkcji raportu)

Zalety raportu społecznego TP S.A.  Atrakcyjność prezentacji (wygląd raportu)  Łatwość poruszania się po raporcie, (wyraźny podział na 3 aspekty)  Ujęcie dobrych praktyk i case studies, („Telefon do mamy”, „Dziecko w sieci”)  Przedstawienie pozytywnych i negatywnych aspektów funkcjonowania organizacji (obiektywizm przekazu), (zawarte informacje o zwolnieniach oraz nierzetelnych przekazów w reklamach bądź błędnym i nierzetelnym informowaniu klientów)  Przedstawienie relacji pomiędzy strategią odpowiedzialności biznesu a strategią biznesową firmy,  Przedstawienie planów i zobowiązań wraz z celami i miernikami ich realizacji (cel strategiczny to wzrost satysfakcji klienta z usług TP S.A)  Umożliwienie uzyskania informacji zwrotnych od interesariuszy (podanie danych do osoby kontaktowej odpowiadającej za raport społeczny)  Analiza kluczowych skutków działalności (informacje związane z bezpośrednimi i pośrednimi skutkami funkcjonowania organizacji)  Przedstawienie zaangażowania wyższego kierownictwa (list prezesa do interesariuszy)  Przedstawienie podjętych przez organizację działań i ich wyników  Uwzględnienie międzynarodowych standardów raportowania (np. Global Raporting Initiative)

Wady raportu społecznego TP S.A.  Zwięzłość przekazu - odpowiednia długość, ( dla niektórych interesariuszy długość raportu jest zbyt długa)  Niewystarczająca ilość danych ilościowych (dane pojawiają się tylko w niektórych częściach 3 aspektów)  Znikoma ilość wskaźników i mierników  Brak informacji o zastosowaniu ekologicznych rozwiązań w produkcji raportu  Brak określenia ryzyk i szans wynikających z CSR  Brak niezależnej weryfikacja zewnętrzna (potwierdzenie informacji zawartych w raporcie)

Komunikowanie raportu TP S.A. 2005r.  Global Compact  inicjatywa Sekretarza Generalnego ONZ Kofi Annana ogłoszonej w 1999 roku w Davos i nawołującej świat biznesu do poszanowania zasad z zakresu praw człowieka, praw pracowniczych, ochrony środowiska i przeciwdziałania korupcji  TP-przygotowany-w-oparciu-o-standard-Global-Reporting-Initiative-GRI-! TP-przygotowany-w-oparciu-o-standard-Global-Reporting-Initiative-GRI-  Forum Odpowiedzialnego Biznesu  Organizacja pozarządowa upowszechniająca ideę odpowiedzialnego biznesu jako standardu obowiązującego w Polsce   Portal PROTO  znej_TP_SA_za_rok_ znej_TP_SA_za_rok_2005

Dziękujemy za uwagę!