Propozycje form szkoleniowych WOM dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie na rok szkolny 2014/2015.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zmiany w egzaminie maturalnym od 2015 r.
Advertisements

E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
Biblioteka szkolna „W bibliotece znajdziesz wszystko, czego chcesz, starą prawdę, mądrą bajkę, piękny wiersz” (Krystyna Wodnicka)  
X Liceum OGÓLNOKSZTAŁCĄCE
- Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej Program
Granty rozwojowe dla szkół -
dydaktyka ogólna WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów i 15 godzin ćwiczeń
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE
JĘZYK POLSKI W KLASIE IV-VI
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Zanim wybierzesz program nauczania
NOWE TECHNOLOGIE NA USŁUGACH EDUKACJI Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Grodkowie Podstawowe informacje o projekcie.
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
PODSTAWA PROGRAMOWA KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO - MATEMATYKA
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
ROK SZKOLNY 2013/2014. Nr for my FormaOsoba prowadzącaLiczba godzin Cena 232Jak pracować w klasie IV na lekcjach języka polskiego? Refleksje nauczyciela.
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
Sprawowanie nadzoru pedagogicznego
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
SPECJALNOŚĆ NAUCZYCIELSKA NA STUDIACH I i II STOPNIA FILOLOGIA POLSKA OFERTA.
Opracował J. Stryjkowski
Interaktywne oprogramowanie dla szkół
Co to jest TIK?.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Pozyskujemy Fundusze z Unii Europejskiej w projektach edukacyjnych.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Rola biblioteki szkolnej w organizacji czasu wolnego uczniów jako formy przeciwdziałania zagrożeniom Łańcut,
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Szkoła Podstawowa nr 11 im. Wł. Broniewskiego.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Podstawa programowa a wybór podręcznika
Obowiązuje od roku szkolnego 2012/2013 © FILOMATA.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Metoda Teach-IT.net … od „Multimediów w dydaktyce”
Wizyta studyjna w Lizbonie - projekt PL1-ESF Jakość nadzoru pedagogicznego i pracy szkoły w programie Zagraniczna Mobilność szkolnej kadry.
ROK SZKOLNY 2014/2015. Nr for my FormaOsoba prowadzącaLiczba godzin Cena 250Matura Analiza i interpretacja tekstów kultury I. Rostankowska1080 zł.
Lekcje z ZUS – uwagi metodyczne Wodzisław Śląski, 18 lutego 2014 r. Marcin Kopczyński.
teoretyczne podstawy kształcenia 2013/2014
Oferta edukacyjna dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie SP i G na rok szkolny /201 5.
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
Szkoła Podstawowa nr 18 im. Świętej Anny
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Technologia kształcenia zawodowego 3. Proces kształcenia
Zasady wyboru przedmiotów rozszerzonych i uzupełnień w Zespole Szkół Odzieżowych.
dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów
Aktywne doskonalenie – kompleksowe wsparcie dla szkół i przedszkoli we Wrocławiu Program nauczania.
Szkoła Kluczowych Kompetencji luty 2009 rok – grudzień 2012 rok. Zespoły Szkół Ponadgimnazjalnych w Lipsku i Siennie.
Biblioteka szkolna „W bibliotece znajdziesz wszystko, czego chcesz, starą prawdę, mądrą bajkę, piękny wiersz” (Krystyna Wodnicka)  
Wrocławskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli INFORMATYKA DLA WSZYSTKICH Konferencja OTWARCIA ROKU SZKOLEGO 2015/2016 dla NAUCZYCYCIELI INFORMATYKI Wrocław.
Dorobek zawodowy nauczyciela kontraktowego mgr Nataliya Hrynchyshyn Gościno, lipiec 2005.
Serwisy Web 2.0 do tworzenia i udostępniania materiałów edukacyjnych (5 godz. szkolenie stacjonarne: 05.11) lub 15 godz. szkolenie.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń
Materiały dla nauczyciela Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
Świetlica Szkoły Podstawowej nr 257 im prof
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
podstawy dydaktyki 2018/2019 KONWERSATORIUM WYMIAR GODZIN: 30
Zapis prezentacji:

Propozycje form szkoleniowych WOM dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie na rok szkolny 2014/2015

Elementy technologii informacyjnej w pracy nauczyciela historii i wiedzy o społeczeństwie – edycja i przetwarzanie cyfrowych materiałów multimedialnych Rodzaj formy: warsztaty metodyczne Cel: Doskonalenie umiejętności tworzenia i przetwarzania cyfrowych materiałów multimedialnych oraz wykorzystywania ich w działaniach dydaktycznych przez nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie Opis treści: -Internet jako narzędzie do wyszukiwania i pozyskiwania materiałów edukacyjnych, -typy plików graficznych, dźwiękowych i filmowych oraz ich podstawowa edycja i przetwarzanie, - stosowanie cyfrowych materiałów multimedialnych w dydaktyce przedmiotowej Liczba godzin: 8

Jak uczyć przedmiotu uzupełniającego „historia i społeczeństwo” w szkole ponadgimnazjalnej? Rodzaj formy: warsztaty metodyczne Cel: poszerzenie kompetencji merytorycznych i metodycznych nauczycieli realizujących przedmiot uzupełniający „historia i społeczeństwo” Opis treści: - miejsce i rola przedmiotu „historia i społeczeństwo” w szkole ponadgimnazjalnej; - warunki realizacji przedmiotu „historia i społeczeństwo”; - środki dydaktyczne niezbędne do realizacji przedmiotu „historia i społeczeństwo”; - możliwości wykorzystania na zajęciach lekcyjnych nowej publikacji IPN: „Historia i społeczeństwo – dziedzictwo XX wieku. Ćwiczenia i materiały” Liczba godzin: 6

Kompetencje maturzystów z historii i wiedzy o społeczeństwie w kontekście zmiany formuły egzaminu maturalnego w 2015 roku Rodzaj formy: seminarium Cel: doskonalenie umiejętności metodycznych nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie w zakresie przygotowania uczniów do egzaminu maturalnego Opis treści: - analiza zapisów podstawy programowej z historii i wiedzy o społeczeństwie w zakresie rozszerzonym, - analiza treści informatorów maturalnych z historii i wiedzy o społeczeństwie, - przykłady zadań maturalnych reprezentatywnych dla nowej formuły egzaminu maturalnego, - formy i metody przygotowania uczniów do egzaminu maturalnego Liczba godzin: 6