Spotkanie z rodzicami w ramach programu AKTYWNA SZKOŁA- AKTYWNY UCZEŃ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
VII edycja programu edukacyjnego pt. „Trzymaj Formę!”
Advertisements

BEZPIECZNA i PRZYJAZNA SZKOŁA
Konkursu wiedzy o zdrowym stylu życia „Trzymaj Formę!”
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE „Moja kolorowa szkoła”
klasy 3a,b,c miały dwugodzinne spotkanie z wójtem gminy Nawojowa dr inż. Stanisławem Kiełbasą, na którym głównie poruszany był temat ekologii.
Szkolny program profilaktyczny „Trzymaj formę”
Aktywność fizyczna jako przeciwdziałanie problemom wychowawczym
Młodszy asystent Sekcji Promocji Zdrowia
ZAŁOŻENIA REALIZACJI IV EDYCJI PROGRAMU EDUKACYJNEGO
Konsultant RODN „WOM” w Częstochowie Elżbieta Doroszuk
Wagarowanie młodzieży
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
"Szkoła dobrych praktyk" w Zespole Szkół Nr 1 w Puławach
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia w Szkole Podstawowej nr 88 w Poznaniu w roku 2008 Poznań, styczeń 2009 r.
TRZYMAJ FORMĘ.
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
5 października 2013 r. zorganizowaliśmy VIII edycję Rajdu pieszego z udziałem pracowników szkoły, uczniów i rodziców. Impreza organizowana cyklicznie w.
Zespół Szkół w Słupnie Szkołą Promującą Zdrowie
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 14 w Opolu jest mocno zaangażowana w procesie edukacji zdrowotnej i w związku z powyższym przeprowadzone zostały liczne.
Promocja zdrowia w szkole (propozycja zajęć pozalekcyjnych)
Obszar nr 3 – Edukacja zdrowotna. Scenariusz zajęć nr 2
Opracowała Agnieszka Balcerak
Podsumowanie realizacji Ogólnopolskiej Akcji Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może organizowanej w ramach Roku Szkoły w Ruchu Szkoła Podstawowa.
ILE ZDROWIA, A ILE SPORTU W SZKOLNYM WF?
REALIZOWANEGO OD 2013 DO 2015 ROKU Szkoła Promująca Zdrowie dąży do osiągnięcia celów i realizuje zadania określone w podstawach programowych kształcenia.
w praktyce pedagogicznej
ADOLESCENCJA CZYLI DOJRZEWANIE Prezentacja PowerPoint dla uczestników zajęć Kompas tęczowy czyli o mądrym dorastaniu nastolatków ZACHODNIOPOMORSKA FUNDACJA.
BEZPIECZNA SZKOŁA Profilaktyka jako element przeciwdziałania negatywnym zjawiskom wśród dzieci i młodzieży.
Rok szkolny 2011/2012.
Szkoła Promująca Zdrowie
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
ROLA SZKOŁY W PROFILAKTYCE OTYŁOŚCI
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Dbamy o prawidłowe i zdrowe odżywianie oraz aktywność społeczną.
BEZPIECZNA SZKOŁA - BEZPIECZNY UCZEŃ
 w Gimnazjum nr 2 im. Zdzisława Krzyszkowiaka w Ostródzie 2013/2014.
Szkolne sklepiki kształtują nawyki.
Szkoła Promująca Zdrowie
Sprawozdanie z realizacji programu „Trzymaj Formę” 2013/2014
„WYBIERAM ZDROWIE ! ”. „WYBIERAM ZDROWIE ! ”
Cel priorytetowy : Cel priorytetowy : PROMOWANIE ZDROWEGO STYLU ŻYCIA WŚRÓD UCZNIÓW SP STARE KUROWO Cele szczegółowe:  Zapewnienie warunków sprzyjających.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
PODSUMOWANIE DZIAŁAŃ PROFILAKTYCZNO- WYCHOWAWCZYCH REALIZOWANYCH W GMINNYM GIMNAZJUM PUBLICZNYM IM. JANA.
Hasło: „Prawo, Przyjaźń, Tolerancja”. Czas trwania konkursu 01 IX 2012r. – 28 II 2013r.
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Szkolenie krajowe dotyczące wprowadzenia programu edukacyjnego Warszawa, Państwowa Inspekcja Sanitarna Polska Federacja Producentów Żywności.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Diagnoza stanu wyjściowego.
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
Szkoła Podstawowa nr 48 im. Józefa Piłsudskiego w Lublinie.
Projekt „Bezpieczna szkoła – bezpieczny uczeń”
EDUKACJA SEKSUALNA DLACZEGO WYRAZIĆ ZGODĘ NA UDZIAŁ DZIECKA W ZAJĘCIACH Z WYCHOWANIA DO ŻYCIA W RODZINIE Izabela Topińska.
KWARTALNIK DLA RODZICÓW NR /2016. Poznanie najbliższego środowiska Wdrażanie do przestrzegania ogólnych zasad bezpieczeństwa Rozbudzenie zainteresowań.
Szkoła Podstawowa im. Piotra Wysockiego w Dropiu.
Trzymaj Formę!-II edycja Zofia LIPKA – koordynator programu “Trzymaj Formę!”
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Wł. Broniewskiego w Kościanie rok szkolny 2011/2012.
Sieć Szkół Promujących Zdrowie. W styczniu 2015 roku przystąpiliśmy do programu Lubelskiej Sieci Szkół Promujących Zdrowie. Nasza szkoła od wielu lat.
Programy profilaktyczne realizowane w Zespole Szkół w Sarzynie w roku szkolnym 2016/2017 w ramach współpracy z Państwowym Powiatowym Inspektoratem Sanitarnym.
Program profilaktyki Szkoły Podstawowej Nr 94 w Warszawie
Szkolne sklepiki kształtują nawyki.
Szkoła Promująca Zdrowie
Szkoła Sportowych Talentów
Projekt „Bezpieczny przedszkolak”
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
„ Kiedy śmieje się dziecko,. śmieje się cały świat”
BEZPIECZNA SZKOŁA+ 20 marca 2018 r..
Szkoła Podstawowa im. Konstytucji 3 Maja w Jaświłach
Diagnoza w Falochronie -i co z niej wynika?
Zapis prezentacji:

Spotkanie z rodzicami w ramach programu AKTYWNA SZKOŁA- AKTYWNY UCZEŃ Rozwój Fizyczny, psychiczny i społeczny młodzieży – potrzeby w zakresie edukacji zdrowotnej Spotkanie z rodzicami w ramach programu AKTYWNA SZKOŁA- AKTYWNY UCZEŃ WIELWOIEŚ, 27.01.2015

AKTYWNA SZKOŁA - AKTYWNY UCZEŃ Psychologiczne rozpoznanie problemów psychospołecznych wieku dorastania pomaga przewidywać, zrozumieć i przeciwdziałać zaburzeniom przystosowania społecznego, rozwoju osobistego czy funkcjonowania psychicznego młodzieży. Jest to okres, gdzie młodzi ludzie są szczególnie narażeni na niebezpieczeństwa. Jeżeli w okresie buntu, poszukiwania przynależności, podważania dotychczasowych autorytetów i poszukiwania nowych dziecko nie będzie miało wsparcia środowiska rodzinnego i szkolnego z dużym prawdopodobieństwem może bezkrytycznie wejść w niewłaściwą grupę rówieśniczą, czy też odwrotnie – cierpieć z powodu samotności, odrzucenia, nierzadko popadając w równie niebezpieczną depresję. Nie jest możliwe uchronić dziecko przed bólem związanym z okresem dojrzewania. Ważne jest, aby bliscy dorośli potrafili w tym bardzo trudnym dla dziecka okresie mądrze mu towarzyszyć, okazując wsparcie pokazując kierunki ale też reagując na sytuacje niebezpieczne.

AKTYWNA SZKOŁA-AKTYWY UCZEŃ Młodzież w okresie adolescencji jest grupą wyjątkowo podatną na zaburzenia procesów społecznych. W obecnych czasach młodzież coraz częściej traci kontakt z rodzicami, doświadczają niezrozumienia ze strony nauczycieli, odcięci od środowiska znanej (i często określanej jako bezpiecznej) szkoły podstawowej w której dotąd przebywali, usiłują organizować się sami. Na okres naturalnego czasu rozwojowego buntu i naporu przypada jeszcze zmiana szkoły w której panują inne zasady i można śmiało stwierdzić, w której wszyscy uczniowie to właśnie tacy buntownicy. Nie ma bowiem w gimnazjum odniesienia do starszych, którzy już ten najtrudniejszy okres mają za sobą i mogliby stać się pozytywnym przykładem, ani młodszych, którzy jeszcze w tą fazę nie weszli.

Rozwój fizyczny w wieku dorastania dziewczęta chłopcy Intensywny przyrost wysokości zaczyna się od 11,6 roku życia i trwa do 14,6 po czym gwałtownie spada. Wzmożony przyrost ciężaru ciała to okres pomiędzy 14 a 15 rokiem życia. Następuje przyrost podściółki tłuszczowej. Rozszerzają się kości miednicy, formują się piersi. Pojawia się pierwsza menstruacja Intensywny przyrost wysokości zaczyna się w wieku 13,6 do 15,6. Wzmożony przyrost ciężaru ciała to okres między 15 a 17 rokiem życia. Przyrost siły mięśniowej. Rozrastają się kości barkowe, pojawia się zarost na twarzy, następuje mutacja głosu. Występuje pierwszy wytrysk nasienia.

kontakty z rodzicami i rówieśnikami w poszczególnych etapach dorastania wiek Kontakty z rodzicami Kontakty z rówieśnikami 14-15 lat Kryzys autorytetu rodziców Częste konflikty Sprzeczność interesów Tendencja do samostanowienia Potrzeba przynależności do grupy Identyfikacja z grupą poprzez strój, styl zachowania, słownictwo Zainteresowanie płcią przeciwną Rozwój przyjaźni 16-17 lat Potrzeba stanowienia, autonomii Osłabienie więzi emocjonalnej Obniżony autorytet rodziców Coraz większe zainteresowanie płcią przeciwną Pełnienie ról społecznych w grupach Przyjaźnie są częstsze i bardziej głębokie 18 -21 Równowaga w kontaktach z rodzicami Stabilizacja kontaktów z rówieśnikami Poważne zainteresowanie płcią przeciwną (wymiana poglądów, czasem początek planowania wspólnej przyszłości)

Rozwój społeczny młodzieży Pamiętaj, że: integralną część nastoletniego życia stanowią rówieśnicy. Są głównym źródłem wysokiej samooceny nastolatka i jego zaufania do świata; główne mechanizmy socjalizacyjne wg Muszyńskiego to : kontrola społeczna, wpływ osób znaczących i wzmacnianie wewnętrzne.

Potrzeby w zakresie edukacji zdrowotnej młodzieży Szkoła stwarza możliwości do prowadzenia zajęć systematycznych, planowych, ciągłych. Cele edukacji zdrowotnej realizowane są w ramach Programów Profilaktyki i Szkolnych Programów Wychowawczych, a od 2012 roku edukacja zdrowotna realizowana jest podczas zajęć wychowania fizycznego. Działania profilaktyczne w świetle przemian obyczajowych, które obejmują młodzież, wydają się nieskuteczne, mimo iż młodzież ma możliwość na świadomy i aktywny wybór zdrowego życia. Rozpoznawanie zaburzeń występujących wśród młodzieży niesie za sobą konieczność tworzenia nowych i ewoluowania już istniejących programów profilaktycznych,

Aktywna szkoła-aktywny uczeń 2014 Przeprowadzenie we wszystkich klasach szkoły debaty uczniowskiej nt. Zdrowie na talerzu w zgodzie z piramidą żywienia zakończonej testem sprawdzającym dla uczniów (test wiedzy z doboru i kaloryczności produktów).

Aktywna szkoła -aktywny uczeń 2014 Przeprowadzenie sondażu wśród uczniów kl.III ( 63) pn. Jak dbać o swoją kondycję fizyczną, jak żyć i odżywiać się zdrowo? wraz z analizą sondażu z uczniami wszystkich klas Efektem było opracowanie kontraktu z uczniami kl.I-III dotyczącego sposobu żywienia i aktywności fizycznej uczniów o w/w tematyce.

Aktywna szkoła-aktywny uczeń 2014 W dn.23.10.2014r.o godz.16.30 na hali sportowej naszej szkoły Samorząd Szkolny w porozumieniu z Radą Rodziców zorganizował spotkanie chętnych uczniów kl. I-III z regionalnym przedstawicielem sportu - Dawidem Krzyżowskim, promującym zdrowy tryb życia nt. Bezpieczeństwo w sporcie oraz budowanie własnego systemu wartości poprzez osiągnięcia sportowe. Pokaz Freestyle Football- pokazy tricków piłkarskich bardzo podobał się naszym uczniom, którzy po pokazie mieli okazję wziąć udział w warsztatach prowadzonych przez sportowca.

Aktywna szkoła-aktywny uczeń 2014 30 X 2014r.Dzień BEZPIECZEŃSTWA Próbny alarm przeciwpożarowy połączony z ewakuacją uczniów i ćwiczenia praktycznymi. Ćwiczenia wniosły nowe spojrzenie na sprawy związane z możliwością wystąpienia pożaru, zadymienia i widocznością w strefie zadymionej. Cała społeczność szkolna mogła przekonać się także o sile symulowanego wybuchu.

Aktywna szkoła-aktywny uczeń 2014 Zorganizowanie dla wszystkich klas zajęć z wychowania fizycznego prowadzonych przez młodzież pod kierunkiem nauczycieli w-f: „Mój zestaw ćwiczeń poprawiający kondycję oraz nauczenie innych ich właściwego stosowania”

Aktywna szkoła-aktywny uczeń 2014 Przeprowadzenie zajęć ruchowych z udziałem wszystkich klasach pn. „Dzień ruchu w szkole- tańczymy Zumbę” z instruktorką fitness p. Sandrą

Aktywna szkoła-aktywny uczeń 2014 Przeprowadzenie szkolnego testu wydolności/ sprawności fizycznej – omówienie wyników testu przez nauczycieli w-f’u. i higienistkę 30.10.2014

Aktywna szkoła-aktywny uczeń 2014 03.11.2014 TEATR PROFILAKTYCZNY „Dlaczego milczeliście?„ Treść przedstawienia obejmowała problem prowadzenia pojazdów w stanie nietrzeźwości. Przedstawienie poruszało problem przyzwolenia i tolerancji dla zjawiska problemu alkoholowego oraz spożywania alkoholu jako nagrody i obrzędu. Spektakl miał na celu przestrzec młodzież przed wsiadaniem do samochodu z kierowcami będącymi pod wpływem alkoholu, gdyż może to odprowadzić do tragedii.

Aktywna szkoła-aktywny uczeń 2014 Przeprowadzenie pogadanek we wszystkich klasach nt. Wpływ osiągnięć technicznych XXI wieku wpływających negatywnie na rozwój i kondycję zdrowotną dzieci i młodzieży

Aktywna szkoła-aktywny uczeń 2014 Konsumenckie ABC Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów nt. „Konsumenckie ABC” –„Czy zdrowo żyjemy”? na godzinach wychowawczych w okresie X-XII2014

Aktywna szkoła-aktywny uczeń 2014 Przeprowadzenie dn.26.01.2015r. spotkania z młodzieżą pod hasłem: Zaburzenia stanu zdrowia i rozwoju związane z nieprawidłowym odżywianiem (otyłość, niedobór masy ciała, anoreksja, bulimia) – jak rozpoznać chorobę i gdzie szukać pomocy?

Aktywna szkoła-aktywny uczeń 2014 Konferencja samokształceniowa Rady Pedagogicznej w dn.21.01.2015 r. na temat Spotkanie z rodzicami w dn.27.01.2015r. nt „Rozwój fizyczny, psychiczny i społeczny młodzieży” Finał konkursu na dowolne prace plastyczne z motywem przewodnim: Sposoby na ciekawy i zdrowy wypoczynek odbędzie się 28.01.2015r.

Aktywność fizyczna Sprawą aktywności fizycznej należy dziś poświęcić nieco więcej uwagi niż kiedykolwiek wcześniej. Żyjemy w czasach postępu technologicznego oraz ciągłego zaspokajania coraz to większych potrzeb ludzkości, zapominając o ujemnych skutkach, takich jak np. spadek sprawności fizycznej i aktywności ruchowej zarówno u dzieci jak i dorosłych. Duże zagrożenie dla zdrowia fizycznego i psychicznego naszych dzieci. Na szczęście dzisiaj aktywny wypoczynek to coraz popularniejsza forma spędzania wolnego czasu w gronie rodzinnym. Wspólne uprawianie sportu sprzyja również budowaniu więzi rodzinnych. Działalność rodziny w przygotowaniu dziecka do uczestnictwa w aktywności ruchowej musi być wiodąca; to z niej dzieci czerpią wzory do spędzania wolnego czasu.

PRAWIDŁOWE ODŻYWIANIE Rola rodziców w kontekście zdrowego odżywiania jest niezwykle ważna w kształtowaniu prawidłowych nawyków żywieniowych dzieci. Nawyki żywieniowe, które wprowadzamy w domu (np. wspólne spożywanie posiłków), kształtują wzorce żywienia naszych dzieci. Rodzice jako osoby odpowiedzialne za dostępność i różnorodność produktów żywnościowych w domu, mają duży wpływ na to, co spożywa młodzież