SPORT DLA STUDENTÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Kształcenie zawodowe pielęgniarek i położnych w ramach studiów pomostowych” w ramach Priorytetu II, Działania 2.3, Poddziałania Programu Operacyjnego.
Advertisements

Realizacja w Polsce Planu działań Rady Europy w celu promocji praw i pełnego uczestnictwa osób niepełnosprawnych w społeczeństwie w obszarze edukacji.
Wojewódzki program wyrównywania szans i przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu oraz pomocy w realizacji zadań na rzecz zatrudniania osób niepełnosprawnych.
Oferta zajęć sportowych w Szkole Podstawowej Nr 10
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Uniwersytet Warszawski
ZE ŚRODKÓW PUBLICZNYCH
Wewnętrzny system zapewniania jakości KSZTAŁCENIA
Małopolskie Partnerstwo na rzecz Kształcenia Ustawicznego – platformą współpracy na rzecz rozwoju i promocji kształcenia przez całe życie Luty 2010.
Pełnosprawny Student VI
PLANOWANIE I PROJEKTOWANIE TERENÓW ZIELENI Praca na zaliczenie
Przedsiębiorczość akademicka na UAM
Aleksander Waszkielewicz Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego
Poradnik dla wyższych uczelni
Prawo do nauki osób niepełnosprawnych i obowiązki uczelni w tym zakresie Robert Krawczyk.
10 lat działalności Biura ds. Osób Niepełnosprawnych – bliżej Europy w obszarze równości szans.
KAMPUS DOSTĘPNY PREZENTACJA DOBRYCH PRAKTYK -
Punkt Informacyjno – Konsultacyjny dla studentów niepełnosprawnych
Oferta zajęć sportowych w Gimnazjum Nr 7
Wyrównywanie szans edukacyjnych
UCHWAŁA SEJMU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
Priorytet 2 Podlaskiego Kuratora Oświaty
PROGRAMU ROZWOJU KULTURY FIZYCZNEJ NA TERENIE GMINY KIWITY PROJEKT.
JAKI JEST CEL MOJEGO DZIAŁANIA W AZS? JAKI JEST CEL DZIAŁANIA MOJEGO KLUBU? DLACZEGO AZS A NIE INNA ORGANIZACJA? KTÓRY Z CELÓW DZIAŁANIA ORGANIZACJI JEST.
Fundacja Inicjatyw Badawczo- Szkoleniowych WSP TWP w Warszawie Ul. Drawska Warszawa Tel w Fundacja.
Obowiązki uczelni wyższych Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych
ORGANIZACJA WYCHOWANIA FIZYCZNEGO W INNYCH FORMACH
Roczne Programy Współpracy Miasta Mławy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na lata: 2004,
Łączy nas Sopot. Łączą nas jego mieszkańcy.
OFERTA III SEKTORA SKIEROWANA DO RODZIN W WOJEWÓDZTWIE POMORSKIM.
SPORT DZIECI I MŁODZIEŻY
Klub Uczelniany Akademickiego Związku Sportowego PWSZ w Koninie
Fit for Life Warszawa.
Polityka edukacyjna Unii Europejskiej
Polskie biblioteki akademickie w Europie opartej na wiedzy Dagmara Sawicka Biblioteka Główna Akademii Rolniczej w Lublinie ŁÓDŹ czerwca 2004.
EUROPEJSKA KARTA SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO
INFORMACJA EDUKACYJNA I ZAWODOWA W SZKOLE
Szkolenie przygotowujące pracowników PIS do wprowadzenia programu edukacyjnego pt. Trzymaj Formę! listopada 2006 roku. Wprowadzenie programu edukacyjnego.
Propozycje tematów prac magisterskich
Program na rzecz poprawy warunków życia społecznego i zawodowego osób niepełnosprawnych w województwie podlaskim na lata Prezentacja założeń,
Jak zachęcić osoby z niepełnosprawnością do mówienia o swoich potrzebach oraz korzystania ze wsparcia BON dr Mirosław Rutkowski Uniwersytet Jana Kochanowskiego.
Dostępność przestrzeni publicznej dla osób słabosłyszących w odniesieniu do konwencji ONZ o prawach osób słabosłyszących Krzysztof Wostal Polska Fundacja.
Studium Wychowania Fizycznego i Sportu
Biblioteka publiczna w regionie jako dystrybutor informacji Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu informacyjnemu. - w drodze ku otwartemu.
KONFERENCJA podsumowująca projekt „Pobudzanie aktywności społecznej osób niepełnosprawnych” Projekt współfinansowany przez Powiat Wrocławski ze środków.
STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA
Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu
Jakość kształcenia, a potrzeby osób z niepełnosprawnościami Monika Szpringer Robert Dutkiewicz.
Uniwersytet Rzeszowski
Dolnośląska Szkoła Wyższa – aktywność ruchowa
Wnioski z warsztatu Wprowadzenie na uczelnie Recognition of Prior Learning (RPL) – podejście praktyczne (III konferencja w ramach Programu doskonalenia.
PO CO NAM SPORT? 1. DOKUMENTY RZĄDOWE PROGRAM ROZWOJU SPRTU DO 2020 R. WIZJA – Aktywne i zdrowe społeczeństwo CEL GŁÓWNY: Tworzenie warunków do rozwoju.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO W TORUNIU 4 kwietnia 2011 r.
UCZELNIA PRZYJAZNA NIEPEŁNOSPRAWNYM Wsparcie studentów niepełnosprawnych Katowice, 10 października 2015.
Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. ASYSTENT DLA STUDENTÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Stan wdrażania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki listopada 2008 r.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
Roczny Program Współpracy Miasta Poznania z Organizacjami Pozarządowymi na 2015 rok.
Rok szkolny 2014/2015. Wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły o oddział sportowy w klasie IV.
Model absolwenta dr Jolanta Barbara Jabłonkowska 1.
Podsumowanie realizacji celów Strategii Rozwoju Społeczno – Gospodarczego Powiatu Kartuskiego Spotkanie Rady Programowej Strategii Rozwoju Powiatu.
Pedagogika, studia II stopnia
Centra Inicjatyw Lokalnych w Poznaniu
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Priorytety Ministerstwa Sportu i Turystyki SPORT POWSZECHNY
Pełnosprawny Student III
Punkt Informacyjno – Konsultacyjny dla studentów niepełnosprawnych
strategia rozwoju gminy Nieporęt na lata
Zapis prezentacji:

SPORT DLA STUDENTÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI Autorzy: Anna Rutz, Roman Durda

Przystąpienie do Uni Europejskiej w roku 2004 niosło za sobą duże nadzieje do poprawy sytuacji m.in. niepełnosprawnych Polaków uprawiających różne dyscypliny sportu w ramach: a. sportu powszechnego b. sportu wyczynowego Regulacje prawne: Rząd RP na podstawie programu działania Solidarne państwo, stworzył „Strategię Rozwoju Kraju na lata 2007-2015” na podstawie konsultacji środowiskowych oraz założeń Globalnej Strategii dotyczącej diety, aktywności fizycznej i zdrowia Światowej Organizacji (WHO) - wprowadzono wiele zmian w strukturze strategii. Główny cel strategiczny – Aktywne i Strategiczne Społeczeństwo

AKTYWNE I SPRAWNE SPOŁECZEŃSTWO PRIORYTETY PRIORYTET 1 – POPULARYZACJA SPORTU DLA WSZYSTKICH Obszary działań: 1.1. SPRAWNOŚC FIZYCZNA DZIECI I MŁODZIEŻY 1.2. AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA SPOŁECZEŃSTWA ZADANIA: 1.2.4. Rozszerzenie systemu rekreacji jako formy rehabilitacji osób niepełnosprawnych 1.2.3. Promocja sportu i aktywności fizycznej osób niepełnosprawnych

AKTYWNE I SPRAWNE SPOŁECZEŃSTWO PRIORYTETY PRIORYTET 2 – WZROST POZIOMU WYNIKÓW SPORTOWYCH Obszary działań: 2.1. SPORT KWALIFIKOWANY ZADANIA: 2.1.8. Doskonalenie systemu szkolenia w Akademickich Centrach Szkolenia Sportowego 2.1.9. Opracowanie programów przygotowań do igrzysk paraolimpijskich 2.1.10. Sport osób niepełnosprawnych w polskich związkach sportowych

AKTYWNE I SPRAWNE SPOŁECZEŃSTWO PRIORYTETY PRIORYTET 3 – ROZWÓJ INFRASTRUKTURY SPORTOWO – REKREACYJNEJ Obszary działań: 3.1. INFRASTRUKTURA SPORTOWA ZADANIA: 3.2.1. Opracowanie modelowych rozwiązań miejskich, gminnych i osiedlowych ośrodków sportowych 3.2.7. Promocja najefektywniejszych rozwiązań technicznych w budownictwie sportowym

KONWENCJA W 2004 roku Polska podpisała Konwencje ONZ o prawach osób niepełnosprawnych, która: („zapewnia wszystkim osobom niepełnosprawnym dostęp do nieograniczonego i pełnego uczestnictwa w życiu społecznym na równych zasadach z innymi obywatelami…”) Artykuł 30 Uczestnictwo w życiu kulturalnym, rekreacji, zajęciach sportowych i innych formach wypoczynku

STRATEGIA ROZWOJU UNIWERSYTETU IM. ADAMA MICKIEWICZA W POZNANIU NA LATA 2009 – 2019 Obszary działań: 2.4.4. Przystosowanie procesu i warunków kształcenia do potrzeb osób niepełnosprawnych Działania: 2.4.4.4. Propagowanie i rozwój kwalifikowanego sportu akademickiego osób niepełnosprawnych

Regulacje prawne, które zostały przedstawione w zasadniczy sposób wpłynęły na to, że uprawianie sportu przez osoby z niepełnosprawnościami nie skupiają się wyłącznie w klubach, stowarzyszeniach dla osób niepełnosprawnych. Dzięki tym uregulowaniom prawnym wszystkie osoby niepełnosprawne mają nieograniczony dostęp do pełnego uczestnictwa sportowego np. w Krajowych Związkach Sportowych lub klubach uczelnianych AZS w których uczestniczą wszystkie osoby chcące uprawiać sport.

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu jako jedyna uczelnia w kraju w 2004r. zwróciła uwagę na to ,że osoby niepełnosprawne studiujące na wyższej uczelni nie powinny być zwolnione z zajęć WF, tylko dlatego, że dana uczelnia nie posiada odpowiednio dostępnych obiektów sportowych lub nie posiada wykwalifikowanej kadry nauczycieli WF.

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza od roku 2004 realizuje program pt Uniwersytet im. Adama Mickiewicza od roku 2004 realizuje program pt. „Uniwersytet Otwarty” koncentrując się na najistotniejszych dla tej społeczności problemach m.in. na aktywności sportowej studentów z niepełnosprawnościami poprzez: a. prowadzenie zajęć WF (alternatywnych) dla ON w ramach obowiązkowych zajęć w czasie studiów b. aktywność sportową w ramach rekreacji i sportu powszechnego c. prowadzenie treningów w ramach sportu wyczynowego Aktywność sportowa jest najstarszą dziedziną kinezoterapii, która w szczególności powinna być akceptowana przez ON z dysfunkcją narządu ruchu oraz osoby z innymi rodzajami niepełnosprawności

ZAJĘCIA Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO nauka pływania zajęcia ogólno usprawniające zajęcia korekcyjne joga

REKREACJA I SPORT POWSZECHNY żeglarstwo Narciarstwo kajakarstwo tenis ziemny

SPORT WYCZYNOWY pływanie szermierka m.in. na wózkach narciarstwo

ZDJĘCIA

ZAJĘCIA Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

REKREACJA I SPORT POWSZECHNY

SPORT WYCZYNOWY

Biuro Pełnomocnika Rektora UAM Ds. Studentów Niepełnosprawnych ul. Szamarzewskiego 89 A 60-568 Poznań Kontakt: Roman Durda , Anna Rutz tel. 61 829 20 55 E-mail: bon@amu.edu.pl www.amu.edu.pl