Zielona Góra 22 i 23 września 2011 r.. Multimedia komunikacyjność Procesy uwagi Multimedia hipertekstowość Multimedia interaktywność Teorie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Chojnowska Sylwia Dąbrowska Aleksandra Dąbrowska Monika
Advertisements

Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
WYPOSAŻENIE ŚWIETLICY SZKOLNEJ
Informacja multimedialna w bibliotece
VI Konferencja DZB, Głogów - Bądzów, X.2012 r.
Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości
Zespół Szkół w Polkowicach Włodzimierz Olszewski Zdzisław Pólkowski
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE
1 / 17 Komercyjne aspekty webcastingu z punktu widzenia nadawcy publicznego Warszawa 8 grudnia 2005 r. Warszawa, 8 grudnia 2005 r.
Edukacja Medialna dr inż. Mariusz Kąkolewicz - ZTK UAM.
Jakie strategie podczas czytania polskiego hipertekstu stosują uczący się języka polskiego jako obcego?
ZAAWANSOWANE WIZUALIZACJE W NAUCE I W BIZNESIE… Piotr Koźniewski 3R Studio Sp. Z o.o. Teorii i pytań kilka Charakterystyka działań z obszaru e gospodarki.
Zespół Szkół nr 7 Gimnazjum nr 3 im. Emilii Zawidzkiej
OKO W OKO SIŁA WIZUALIZACJI.
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
Multimedia Multimedia, ogólna nazwa technik komputerowych umożliwiających łączenie rozmaitych sposobów przekazywania informacji - dźwięku, obrazu, animacji,
Z doświadczeń Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II
Projekt LOG-IN Wspólne działania szkoleniowe z zakresu zastosowania nowych mediów i technologii w nauczaniu języków obcych ukierunkowane na tworzenie innowacyjnych.
INNOWACJA W LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM
WSPÓŁCZESNE TECHNIKI INFORMACYJNE I ICH WPŁYW NA SPOSÓB KOMUNIKOWANIA
KORZYSTANIE Z TIK. KORZYSTAMY Z TELEFONÓW KOMÓRKOWYCH NA PRZERWACH MIĘDZYLEKCYJNYCH.
jako atut i element prestiżu nowoczesnej szkoły”
Technologia informacyjna
Co to jest TIK?.
Nowoczesne formy kształcenia w Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie.
BEZPIECZNE KORZYSTANIE Z KOMPUTERA I INTERNETU
Internet w procesie komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem
II Ogólnopolska Konferencja Instruktorska Dobre Praktyki w Kształceniu Kadry Wojciech Konieczny Czy e znaczy źle? 19 marca 2011.
KOMUNIKACJA MULTIMEDIALNA ĆWICZENIA
Komercjalizacja wiedzy i nowe technologie
E-learning? Prosta sprawa!
Wprowadzenie do stosowania narzędzi Web 2.0 w dydaktyce
Jak tworzyć pokaz? Praktyczne wskazówki.
Jak przygotować dobrą, interesującą prezentację multimedialną?
STARE I NOWE MEDIA W BIBLIOTECE
Platforma Edukacyjna Szkoły Podstawowej nr 67 w Krakowie Z tej krótkiej prezentacji dowiemy się, do czego będzie służyć uczniom platforma edukacyjna, jak.
Analiza wizualna – co to jest i czym to się je
Niepubliczna placówka doskonalenia nauczycieli „prototo” we wrocławiu
-wyszukiwanie informacji.
Podział i funkcje mass mediów
KORZYSTANIE Z TIK. 1.Korzystamy z telefonów komórkowych na przerwach międzylekcyjnych.
Propozycje form szkoleniowych WOM dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie na rok szkolny 2014/2015.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Wyższa Szkoła Pedagogiczna ZNP w Warszawie Katedra Pedagogiki Pracy dr hab. Henryk Bednarczyk Technologia kształcenia zawodowego Współczesne technologie.
Technologia kształcenia zawodowego
Multimedia.
Multimedia To media, które wykorzystują różne formy informacji oraz różne formy ich przekazu (np. tekst, dźwięk, grafikę, animację, wideo) w celu dostarczania.
Komputer w procesie dydaktycznym Komputer w procesie dydaktycznym Komputer jest wykorzystywany obecnie w polskich szko łach głównie do nauczania informatyki.
Międzynarodowa Konferencja Naukowa Świnoujście - Ystad, maja 2015 TECHNOLOGIE EDUKACYJNE EDUCATIONAL TECHNOLOGIES Wspieranie twórczości studentów.
Umieszczanie multimediów na stronie WWW. Co to jest multimadialność?  Multimedialność w dziedzinie komputerów jest najczęściej rozumiana jako możliwość.
Specjalność E Multimedia Studia dzienne inżynierskie Opiekun specjalności: prof. Krzysztof Marasek.
Biblioteka szkolna we współczesnym świecie
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
Definicja oraz metody komunikowania się.  Komunikacja ( łac. communicatio) – jest to wymiana informacji między jej uczestnikami. Do komunikacji służyć.
Technologie informacyjno-komunikacyjne – wszelkie działania związane z  produkcją i wykorzystaniem urządzeń telekomunikacyjnych i informatycznych oraz.
Piotrkowska platforma e-learningowa Miasto Piotrków Trybunalski Powiat Piotrkowski Piotrków Trybunalski, , opracował: Marcin Góra.
Serwisy Web 2.0 do tworzenia i udostępniania materiałów edukacyjnych (5 godz. szkolenie stacjonarne: 05.11) lub 15 godz. szkolenie.
Edytor wzorów matematycznych dla platformy e-learningowej Moodle
PSYCHOLOGICZNE I PEDAGOGICZNE KONCEPCJE CZŁOWIEKA, A ROLA I MIEJSCE NOWYCH TECHNOLOGII W PROCESACH POZNAWCZYCH.
Ze spostrzeżenia w wyobrażenie.
dr Jacek Jędryczkowski J. uz. zgora
Rola multimediów we współczesnej szkole
Multimedia w reklamie i edukacji
Jak przygotować dobrą, interesującą prezentację multimedialną?
Jak przygotować dobrą, interesującą prezentację multimedialną?
Maciej Leszczyński Kl. 2c
Zapraszamy do świata.
JJ KURSY Zasada poglądowości
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Zapis prezentacji:

Zielona Góra 22 i 23 września 2011 r.

Multimedia komunikacyjność Procesy uwagi Multimedia hipertekstowość Multimedia interaktywność Teorie

Zasada poglądowości Ilustracja procesów i zjawisk niemożliwych do pokazania w sposób naturalny Ukazywanie procesów i zjawisk niebezpiecznych Ilustrowanie treści złożonych o wysokim stopniu abstrakcji Wywoływanie odpowiedniego nastawienia do nauki poprzez stosowanie mediów w sytuacjach, w których można bawiąc uczyć Prezentowanie wydarzeń i zjawisk odległych w czasie i przestrzeni Sytuacje dydaktyczne wymagające upoglądowienia

Multimedia a teorie uczenia się Reprezentacja rzeczywistości Organizacja wizualna Organizacja symboliczna Organizacja czynnościowa Koncepcja Alberta Bandury Forma obrazowa /statyczna/ Forma dźwiękowa Forma czynnościowa /film i animacja/ Koncepcja trzech kanałów transmisji sygnałów pozawerbalnych – Alfred J. Bierach (1996) Media i multimedia – stymulacja reprezentacji poprzez zróżnicowane formy przekazu Wizualny Audytywny Kinestetyczny Koncepcja systemów reprezentacji Jerome. S. Brunera (1974)

Multimedia a teorie uczenia się MEDIA EDUKACYJNE BODŹCE POZAWERBALNE TREŚĆ PRZEKAZU NAUCZYCIELUCZEŃ Warunkiem koniecznym zapamiętania treści przekazu jest koncentracja i utrzymanie uwagi na bodźcach będących jego nośnikami Przekaz edukacyjny – dwa poziomy transferu treści E. T. Hall, Poza kulturą, PWN, Warszawa 2001 J. Jędryczkowski, Pozawerbalny system stymulacji procesów poznawczych w przekazie multimedialnym, [w:] Pedagogika Mediów 1-2/2006, s

Teorie Multimedia komunikacyjność Multimedia hipertekstowość Multimedia interaktywność Procesy uwagi

Koncentracja i utrzymanie uwagi Przekaz edukacyjny – koncentracja i utrzymanie uwagi w obrębie trzech form przekazu STYMULACJA UWAGI WOLICJONALNEJ TEKST I GRAFIKA SŁOWA i DŹWIĘKI FILMY I ANIMACJE STYMULACJA PRZETWARZANIA MIMOWOLNEGO PRZECIWDZIAŁANIE HABITUACJI UZYSKIWANIE EFEKTU TOROWANIA UTRZYMYWANIE UWAGI

Multimedia komunikacyjność Multimedia interaktywność Procesy uwagi Teorie Multimedia hipertekstowość Multimedia Por. D. De Kerckhove, Inteligencja otwarta, Wyd. Mikom, Warszawa 2001

Multimedia komunikacyjność Procesy uwagi Multimedia hipertekstowość Teorie Multimedia interaktywność gry edukacyjne, wizualizacje procesów i zjawisk, interaktywne filmy, animacje. Komponenty kursów e-learningowych oraz media wykorzystywane w ramach konwencjonalnych jednostek dydaktycznych:

Procesy uwagi Multimedia hipertekstowość Multimedia interaktywność Teorie Multimedia komunikacyjność KONTROLA DOSTĘPU BLOK KOMUNIKACJI ONLINE BLOK KONTROLNY BLOK MERYTO- RYCZNY BLOK DIAGNOSTY- CZNY MENU BLOK POMOCY HASŁO Platforma e-learningowa INTERNET NAUCZYCIEL

Multimedia komunikacyjność Procesy uwagi Multimedia hipertekstowość Multimedia interaktywność Teorie Dziękuję za uwagę dr Jacek Jędryczkowski /~jjedrycz