HIP – HOP Pogoda na dziś Opracował; Karol Zwierzykowski

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Hip-Hop Dla tych, którzy nie wiedzą co to jest ;).
Advertisements

Graffiti.
Prezentacja kilku zespołów muzycznych Disco Polo.
O co w ogóle tu chodzi... Co w ogóle oznacza słowo "BLOKERS" ??? Blokers to człowiek mieszkający na wielkim osiedlu, które jak grzyby po deszczu wyrastały.
Wykonał : Jakub Świątkowski
Nasze zwariowane życie
Temat prezentacji: Hip Hop
Polifoniczność dzieła filmowego Polifoniczność oznacza o typie budowy utworów muzycznych, w których równocześnie prowadzone linie głosowe (dwie lub więcej)
W latach 70. klub Beanus był w Bydgoszczy jednym z niewielu miejsc, do jakich mógł przyjść po zajęciach student. Jedynie tam żacy mogli realizować się.
Taniec… Marta Kowalska kl.2c r..
MUZYKA PRZYSZŁYCH POKOLEN
Gry komputerowe Dla kogo i po co ?.
JAN PAWEŁ II
B AW SIĘ RAZEM Z NAMI WE W RZEŚNI. Klub Best we Wrześni charakteryzuje się ciepłym i ekskluzywnym wystrojem oraz bezpieczeństwem podczas organizowanych.
Ojczyzną dancehallu jest słoneczna i piękna wyspa na Morzu Karaibskim - Jamajka. Średnia roczna temperatura wynosi tam 25-28° C, nic więc dziwnego, że.
Budowa komputera.
Co to jest TIK?.
Kolorowanie czarno-białych zdjęć w przestrzeni barw CMYK
Muzyka i jej gatunki.
Copywriter.
Szkolne warsztaty taneczne
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
KOMUNIKACJA MULTIMEDIALNA ĆWICZENIA
Czar ORIENTU.
Żużel Anna Dziedzic.
Prezentacja Paweł Pawlak
Odyseja umysłu w Gimnazjum nr 3 w roku szkolnym 2010/2011 Prowadząca (Trener) Dorota Michałowska.
Muzyka ROZRYWKOWA AUTOR: EWA OŻÓG kl.V. 2012r..
„Wszystkie dzieci nasze są „
STARE I NOWE MEDIA W BIBLIOTECE
Program przeznaczony jest dla dziewcząt z klas I – VI. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu przez cały rok szkolny Wtorek godzina
Przygotowała: Monika Gajewska
Opracowały: Anna Bogucka Magdalena Kozak Magdalena Markiewicz
“Szkoła w procentach”.
Arteterapia – leczenie przez sztukę
Muzyka Adrianna Świniarska.
Jazz.
Prezentacja w Power Point
METAL MUZYKA. Heavy metal (często nazywany po prostu metalem) jest podgatunkiem muzyki rockowej. Powstałym na przełomie lat 60. i 70. XX wieku, głównie.
Jak projektujemy prezentację multimedialną?
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? -nie gaśmy słońca swoją biernością!
Taniec i gimnastyka artystyczna
Wyginam śmiało ciało Natalia Gomułka.
TANIEC.
Komunikowanie się dawniej i dziś
„Polsko – Czeskie Słuchanie, Śpiewanie i Granie” Projekt realizowany przez Przedszkole w Syryni w partnerstwie z Przedszkolem w Hlučínie.
TAŃCE TOWARZYSKIE.
Przeszłość Teraźniejszość Przyszłość
Szkoła bez przemocy.
Hymn Szkoły 1. Aby język mówić chciał co pomyśli głowa Zawsze się staramy dbać o kulturę słowa.
Metody komunikacji.
Metody komunikacji.
AKDADEMIA MŁODEGO DJ’A
Epoka: Starożytność Początek: wiek Koniec: ……. wiek
Komunikacja.
Przepis na Fonoblog Czy wiesz, co znajduje się za rogiem Twojego domu? Czy znasz rytm życia najbliższej okolicy? Może chcesz nam o nim opowiedzieć? Zapraszamy.
Komunikacja międzyludzka na przestrzeni wieków.
Dokumenty audiowizualne – warsztaty 2008 Dobór oznaczeń odpowiedzialności w opisie bibliograficznym filmu.
KOMUNIKACJA DAWNIEJ I DZIŚ
Definicja oraz metody komunikowania się.  Komunikacja ( łac. communicatio) – jest to wymiana informacji między jej uczestnikami. Do komunikacji służyć.
KUBIZM I JEGO PRZEDSTAWICIELE
Jak korzystać z cudzych utworów zgodnie z prawem?.
SALSA. "Za siedmioma górami, za siedmioma lasami, było sobie malutkie, nikomu nie wchodzące w drogę królestwo - Polska - do którego pewnego dnia po dłuuuugiej.
SIEDEMNAŚCIE ZALET KSIĄŻKI DLA DZIECI
Nasza Drużyna Prezentacja programu rozwijania umiejętności społecznych realizowanego w Przedszkolu Integracyjnym nr 45.
Maciej Leszczyński Kl. 2c
MOIM HOBBY JEST TANIEC JULIA ZIAJOR KL.3.
Zaprojektowanie filmu z przygotowanych zdjęć. Photostory
Zaprojektowanie filmu z przygotowanych zdjęć. Photostory
Zaprojektowanie filmu z przygotowanych zdjęć. Photostory
Zapis prezentacji:

HIP – HOP Pogoda na dziś Opracował; Karol Zwierzykowski Piotr Abramczyk

GARŚĆ HISTORII Hip-hop to zjawisko, bądź też ruch kulturowy, rozpoczęty przez Afroamerykanów i Latynosów we wczesnych latach 70. XX wieku w nowojorskim Bronksie. Hip-hop zaczął powoli przenikać do świata kultury masowej na początku lat 80., by w następnej dekadzie rozprzestrzenić się na każdy zakątek globu. Za początek ruchu hiphopowego uważa się zwykle wczesne dokonania DJ Kool Herca (ok. 1969-1971), a DJ Hollywood jest uznawany za pierwszego, który określił kulturę mianem "hip-hopu".

POCZĄTKI USA – muzyka ulicy – slumsy - Wu-Tang Clan, Cypress Hill, Beastie Boys W Europie – przez Francję, Niemcy W Polsce boom w latach 90’ - Leroy, Wzgórze YaPa3, Kaliber44, Nagły Atak Spawacza

Początki Polska

GŁÓWNE ELEMENTY MCing (rapowanie) DJing (didżejowanie) Gaffiti (malowanie) Breakdance (tańczenie) Beatbox (naśladowanie) Inne (polityka, moda, slang, przemysł filmowy)

Rapowanie I W Ameryce warstwa liryczna rapu opiera się na slangu używanym w czarnych gettach. W Polsce hip-hop odwołuje się do języka ulicy - hip-hopowe teksty są doskonałą manifestacją rapowego, jak i ogólnie "osiedlowego" slangu oraz języka używanego przez młodzież. Niecenzuralność rapowych tekstów jest głównym źródłem kontrowersji, jakie wzbudza hip-hop. Silny nacisk kładzie się na sprawne władanie językiem przez MC, cenione są oryginalne rymy, umiejętności poetyckie i interpretacyjne (każdy raper wykonuje tylko swoje własne teksty), niespodziewane zbitki słowne, sprawne improwizowanie (freestyle), no i oczywiście dobry "flow", czyli jak potok słów płynie do beatu. Przekaz, który ma być autentyczny, w znacznej mierze nawiązuje do własnych przeżyć i otoczenia autora, a co za tym idzie hip-hopowe produkcje są zbiorowo w unikatowym stopniu autoportretem pokolenia ich twórców. Raperzy są elokwentnymi gwiazdami hip-hopu - postaciami popularnymi wśród hiphopowych środowisk, jak i medialnie.

Teksty Życie jest kur*wskie patrz jak się porobiło Tylko dobrze byś chciał żyć żeby tylko tak było Mało tego nic nie idzie jakbyś sobie tego życzył Teraz ryczeć się chce i wku*wiony wstajesz krzyczy Wycisz wszystkie brudne myśli ze złba skasuj Widzisz ogłupiony umysł poranioną dusze ratuj Swoich bliskich nie katuj kiedy brat na twoich oczach pomóż bratu. Ważne dłonie pomocne O niej nie myśl jak o su*e, pomyśl jak o siostrze, a ty nie wstydź się dziewczyno ciuchów drugiej kategori, bo czy warto się sku*wić po to by być modnym?

Teledyski Obrazy ze świata młodych Obrazy ze świata subkultury Pokazujące problemy życia Szokujące i bulwersujące obrazy Nowoczesna technika realizacji Nowoczesny sprzęt

Slums Attack feat. Kroolik Underwood "Samotność po zmroku"

Didżejowanie II Didżej lub DJ (ang. Disc Jockey – Dee Jay) – osoba grająca muzykę na dyskotekach, najczęściej przy pomocy gramofonów. Osoba prowadząca dyskoteki przy pomocy sprzętu didżejskiego (obecnie najpopularniejszy zestaw to 2 odtwarzacze płyt CD lub/i 2 gramofony oraz mikser). Praca didżeja polega na miksowaniu piosenek, a prościej – na likwidowaniu wyraźnych przejść między piosenkami. Niektórzy didżeje tworzą również swoją własną muzykę, bądź remiksują (zmieniają podkład, dodają efekty itp.) znane utwory. Ostatnio dużą popularnością wśród didżejów cieszą się starsze utwory z lat 80 i lat 70, głównie utwory funkowe i disco. Ostatnio często można się spotkać z pojęciem Vidżej (VJ – Visual DJ), określające didżeja łączącego elementy dźwiękowe z wizualnymi. Kolorowe animacje, urywki filmów czy pokazy zdjęć wyświetlane są w rytm muzyki, najczęściej na dużym telebimie. Innym przykładem efektów wizualnych używanych na dyskotekach i występach są pokazy laserów (spotykane głównie na imprezach z muzyką elektroniczną) – kolorowe wiązki światła tworzą różne kształty, imitują prawdziwe przedmioty, oddają tematykę danego utworu.

Didżejowania II

Dj Decks

Tworzenie utworów Mei „ Przykre, ale prawdziwe” Cubase Acid Muza Słowa Całość

Malowanie I Malowanie i pisanie po murach bloków, kamienic, budynków publicznych, na stacjach metra i po wagonach pociągów powiązane z innymi rodzajami hiphopowej aktywności. Przeważnie odbywa się to bez zgody właściciela malowanego obiektu, a więc przez "establishment" uznawane jest za przejaw wandalizmu. Dzieło zostaje zamalowane na polecenie właściciela budynku i znika bezpowrotnie, chyba że zostało sfotografowane i opublikowane. Czasem odbywają się tzw. jamy (czyt. dżemy), czyli imprezy okolicznościowe podczas których ściany oddane grafficiarzom są legalnie malowane. Ludzie mylnie byle bazgroł na murze zwą "graffiti", gdy on z tą sztuką nie ma nic wspólnego, a już najmniej słowa nawołujące do nienawiści do jakiejś grupy ludzi, czy choćby klubu sportowego. Graffiti z założenia przedstawia hasła pozytywne, dotyczące wolności czy pokoju. Dziś przeważnie w artystyczny sposób namalowany tag (czyli ksywka, pseudonim) podświadomie ujawnia bunt grafficiarza wobec rzeczy, które mu się nie podobają np. nierówność, nieuczciwa polityka osób rządzących krajem. Dzięki murom grafficiarze często pozdrawiają zaprzyjaźnione ekipy i pokazują swój styl, oryginalność i umiejętności. Za pomocą pociągów można pokazać swe dzieło w odległych miejscach. Istnieje szeroko rozwinięty slang grafficiarzy. W którym np. "wypad na yard" (czyli zajezdnię pociągów) owocuje "wholecar'ami" (czyli pomalowanymi w całości wagonami).

Malowanie II

Malowanie III

Malowanie IV

Tańczenie I Z prywatek Bronksu i Harlemu wyrósł kolejny składnik kultury hiphopu: breakdance. Wyłonił się on dzięki wprowadzeniu przez DJa Herca techniki wydłużania za pomocą dwóch egzemplarzy tej samej płyty tzw. break (czyt. brejk), czyli fragmentu utworu z bogatą linią perkusyjną stanowiącego swego radzaju chwilowe "złamanie" stałej rytmiki utworu. Rozpoczęcie przez DJa zapętlania break'a było jednoczesnym sygnałem dla b-boys i b-girls (b pochodzi od break) by rozpoczęli swój taniec. Jego wykonawcy przykuwają uwagę płynnymi ruchami, gimnastyczną sprawnością i figurami akrobatycznymi. Widowiskowości dodaje niewielka powierzchnia, na której realizowane bywają najbardziej nawet skomplikowane układy. Mieszanka różnorodnych wpływów kulturowych wzbogacała breakdance o nowe kroki i triki.

Tańczenie II

Tańczenie III

Naśladowanie Beatbox to technika rytmicznego naśladowania dźwięków – np. perkusji, linii basowej, skreczy – za pomocą narządów mowy - ust, języka, gardła czy przepony. Technika, przez niektórych określana jako hiphopowy odwrót od maszyn, poprzez naśladowanie głosem rytmów i dźwięków paradoksalnie inspirowana jest estetyką maszynistyczną.

WYGLĄD I

Wygląd II B3, Malita, Moro, Smith, Mass, Clinic

POZYTYW I

Breakdance dla Jana Pawła II

Dziękujemy za obejrzenie naszej prezentacji.