ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKAJI NARODOWEJ w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
GIMNAZJUM NR ul. Szarych Szeregów 6
Egzamin maturalny w 2012 roku.1 Egzamin maturalny w 2012 roku Warszawa,12 września 2012 r.
Zagadnienia: Podstawy prawne egzaminu maturalnego Standardy wymagań egzaminacyjnych Struktura egzaminu pisemnego i ustnego z języka obcego nauczanego.
P RAWA DZIECKA NIEPEŁNOSPRAWNEGO O PRACOWANIE : M ARIA R USIN – ST. W IZYTATOR K URATORIUM O ŚWIATY W R ZESZOWIE R ZESZÓW – GRUDZIEŃ
Egzamin maturalny od 2005 roku.1 Egzamin maturalny od 2005 roku! Opracował Grzegorz Sitko IV LO im. Adama Mickiewicza w Warszawie.
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa,20 sierpnia 2007 r.
Informacje ogólne Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r w sprawie warunków i sposobie oceniania, klasyfikowania.
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Egzamin maturalny zmiany od 2009 roku. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 września 2008 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków.
Egzamin gimnazjalny 2013 Języki obce
1 Egzamin gimnazjalny z języka obcego nowożytnego PUBLICZNE GIMNAZJUM NR 1 IM. JÓZEFA WYBICKIEGO W ZĄBKOWICACH ŚLASKICH.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego. CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA Średni wynik szkoły znajduje się w 7 przedziale skali staninowej.
opracowała: Sławomira Suska
Egzamin maturalny w 2007 roku.1 Egzamin maturalny w 2007 roku Aktualizacja: Halina Sitko Centralna Komisja Egzaminacyjna, wrzesień 2006 r.
Egzamin gimnazjalny – zasady r.szk. 2013/14
Zmiany w systemie egzaminów zewnętrznych MATURA od 2007 roku Materiały zebrała i opracowała mgr Barbara Adamiak.
MATURA Podstawa prawna. 2. Egzamin maturalny – cóż to takiego? 3. Deklaracja maturalna. 4. Zwolnienie z egzaminu. 5. Harmonogram egzaminu maturalnego.
Indywidualne nauczanie
Egzamin w gimnazjum składał się z 3 części: humanistycznej, matematyczno-przyrodniczej i języka obcego nowożytnego. Podczas egzaminu kończącego gimnazjum.
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
Matura 2011 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r. (Dz.U. nr 83, poz. 562 z późn. zm.)
POTRZEBY UCZNIA CUDZOZIEMCA
Aklimatyzacja dziecka 6-letniego w szkole
NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Uprawnienia laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych oraz laureatów konkursów przedmiotowych Warszawa, 22 kwietnia 2014 r.
EGZAMIN MATURALNY 2015 PODSTAWOWE INFORMACJE. Egzamin maturalny, będący formą oceny poziomu wykształcenia ogólnego, sprawdza w jakim stopniu absolwent.
NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU W SZKOLE PODSTAWOWEJ
Nowa formuła sprawdzianu zewnętrznego w klasie VI od 2015 r.
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
MATURA Podstawa prawna Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich
INFORMACJE O SPRAWDZIANIE SZÓSTOKLASISTY. Sprawdzian szóstoklasisty jest egzaminem powszechnym i obowiązkowym. W roku 2015 sprawdzian w klasie VI szkoły.
Informator dla rodziców
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
Egzamin gimnazjalny Na podstawie § 32 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
EGZAMIN GIMNAZJALNY EGZAMIN GIMNAZJALNY od roku szkolnego 2011/2012.
Dlaczego warto uczyć się języka niemieckiego?. Znajomość języków. Świat, który nas otacza ciągle się zmienia i stawia coraz wyższe wymagania. Teraz nie.
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich Egzamin * kwiecień * 2016r.
EUROPEJSKI DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH JAK SIĘ UCZYĆ EFEKTYWNIE?
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2016/17 NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE.
Dlaczego warto uczy ć si ę j ę zyków obcych?. 6 języków, których najczęściej się uczymy.
Egzamin maturalny w 2009 roku.1 Egzamin maturalny w 2009 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa, 1 września 2008 r.
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego w 2018 roku
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Egzamin gimnazjalny z języka obcego nowożytnego
Uprawnienia laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych oraz laureatów konkursów przedmiotowych Warszawa, 22 kwietnia 2014 r.
Egzamin maturalny w 2018 roku
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Z UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWYCH PO PRAKTYKACH ZAGRANICZNYCH W LIPSKU
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
EGZAMIN ÓSMOKLASISTY 2018/19
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Egzamin ósmoklasisty Język obcy nowożytny.
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
EGZAMIN ÓSMOKLASISTY 2018/19.
Zapis prezentacji:

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKAJI NARODOWEJ w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Dz. U. Nr 83, poz. 562) Na podstawie art.. 22 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. Zm. 2) ) Rozdział 4 Sprawdzian przeprowadzony w ostatnim roku w szkole podstawowej i egzamin przeprowadzony w ostatnim roku nauki w gimnazjum 2. W klasie III gimnazjum jest przeprowadzony egzamin obejmujący: 1) W części pierwszej – wiadomości i umiejętności z zakresu przedmiotów humanistycznych, 2) W części drugiej – wiadomości i umiejętności z zakresu przedmiotów matematyczno- przyrodniczych 3) W części trzeciej – wiadomości i umiejętności z zakresu języka obcego nowożytnego, z uwzględnieniem § Ustalone w standardach wymagań będących podstawą do przeprowadzenia egzaminu w ostatnim roku nauki w gimnazjum, określonych w odrębnych przepisach, zwany dalej „egzaminem gimnazjalnych”. § Uczniowie (słuchacze) przystępują do części trzeciej egzaminu z jednego z następujących języków: angielskiego, francuskiego, hiszpańskiego, niemieckiego, rosyjskiego i włoskiego. 2. Do części trzeciej egzaminu gimnazjalnego uczeń (słuchacz) przystępuje z zakresu języka obcego nowożytnego, którego uczy się w szkole jako przedmiotu obowiązkowego.

1.Uczę się ponieważ muszę 2. Uczę się niemieckiego bo miałem od 4 do 6 klas 3. Będę mieć opanowany w przyszłości 4. Lubię panią od języka niemieckiego 5. Chcę mieć dobra średnią 6. Ponieważ mam kolegów w Niemczech

7. Uczę się aby jak najlepiej zdać 8. Ponieważ będę mógł pomóc komuś z Niemiec jeżeli będzie np.: pytał o drogę 9. Ponieważ może mi się przydać w starszych klasach 10. Ponieważ chcę zwiększyć swoją wiedzę o językach obcych 11. Bo mama każe 12. Aby przejść do następnej klasy

12. Chcę umieć jakieś obce języki 13. Bo lubię język niemiecki 14. Aby ludzie nie pomyśleli że jestem nieukiem z języka niemieckiego 15. Wolę go od języka angielskiego 16. Ponieważ gdy będę szukał pracy, to potrzebna będzie mi znajomość języka obcego 17. Chcę sprawić rodzicom radość

♦♦♦Jeżeli chcesz nauczyć się języka niemieckiego ♦♦♦ ♦ Ucz się go systematycznie, tzn. codziennie przynajmniej 15 minut. Systematyczność przynosi lepsze efekty niż co drugi dzień po pół godziny, czy raz w tygodniu po 3 godziny. Uwaga: Jeśli chcesz zostać germanistą ucz się codziennie minimum godzinę (w klasie drugiej LO dwie godziny, w klasie trzeciej LO 3 godziny). ♦ Załóż zeszyt zdań, wypowiedzi i słówek. Zapisz ich wersje niemiecką i - obok - zapisz lub narysuj wersję polską. Zaglądaj do niego codziennie. Powtarzaj, powtarzaj, powtarzaj...

♦ Mów w języku niemieckim głośno i codziennie. ♦ Mów w języku niemieckim głośno i codziennie. Nie pomijaj żadnej okazji, żeby rozmawiać w tym języku. Nie pomijaj żadnej okazji, żeby rozmawiać w tym języku. Nie przejmuj się błędami, chodzi o pokonanie bariery Nie przejmuj się błędami, chodzi o pokonanie bariery lęku przez swobodnym wypowiadaniem się. lęku przez swobodnym wypowiadaniem się. ♦ Bądź aktywny. Zmuszaj nauczyciela, żeby właśnie ciebie zapytał. Nie nauczysz się języka niemieckiego czekając, aż ktoś cię do tego zmusi. ♦ Słuchaj wielokrotnie tych samych tekstów nagranych na kasetach magnetofonowych, płytach CD, w audycjach telewizyjnych. powtarzaj, powtarzaj, powtarzaj teksty za kasetą. Powtarzaj, powtarzaj, powtarzaj fragmenty tekstów na pamięć. ♦♦♦Jeżeli chcesz nauczyć się języka niemieckiego ♦♦♦ cd..

♦ Śpiewaj niemieckie piosenki. Nawet dziecięce i „bezsensowne”. ♦ Ucz się również w parach, z kolegą, koleżanką, omawiając tekst, czy prowadząc dialog zamieniajcie się rolami: raz ty raz partner stawia pytania lub udziela odpowiedzi odnośnie tekstu albo mówi daną rolę w dialogu. ♦ Jeżeli masz kłopoty z ortografią, pisz wyrazy kilka razy. ♦♦♦Jeżeli chcesz nauczyć się języka niemieckiego ♦♦♦ cd..

Dzięki znajomości języków obcych uczeń może: Poznać nowych ciekawych ludzi. Poznać nowych ciekawych ludzi. Zdobyć doświadczenie. Zdobyć doświadczenie. Rozwijać swoje zainteresowania. Rozwijać swoje zainteresowania. Czuć się pewniej, odważniej, pozbyć się kompleksów. Czuć się pewniej, odważniej, pozbyć się kompleksów. Zrozumieć poglądy, myśli i pragnienia innych. Zrozumieć poglądy, myśli i pragnienia innych. Wybrać wiele ciekawych dróg życiowych. Wybrać wiele ciekawych dróg życiowych.

Stać się bardziej otwartym i tolerancyjnym. Stać się bardziej otwartym i tolerancyjnym. Być samowystarczalnym - nie trzeba nikogo prosić o pomoc ta umiejętność daje niezależność. Być samowystarczalnym - nie trzeba nikogo prosić o pomoc ta umiejętność daje niezależność. Wykształcić w sobie pozytywną postawę wobec innych języków i kultur. Wykształcić w sobie pozytywną postawę wobec innych języków i kultur. Rozumieć rozwój języka ojczystego i kultury ojczystej. Rozumieć rozwój języka ojczystego i kultury ojczystej. Podnieść swoją sprawność w zakresie czterech sprawności językowych: Podnieść swoją sprawność w zakresie czterech sprawności językowych: - słuchania ze zrozumieniem, - mówienia, - czytania ze zrozumieniem, - pisania. Znajomość cd..

Dziękuję za uwagę!!!