I Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Chrobrego ul. 3 maja Pszczyna TEL | FAKS WWW
PROJEKT: „Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych” współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Jest rezultatem projektu Comenius „Samoocena drogą do poprawy jakości uczenia się i nauczania”, nominowanego obecnie do konkursu EDUInspiracje (
WARSZTATY METODYCZNE Jak motywować uczniów do nauki Whitley Bay, Wielka BrytaniaWhitley Bay, Wielka Brytania
Przygotowanie do wyjazdu: -kurs językowy (30 godz. lekcyjnych) -warsztaty kulturowe na temat Wielkiej Brytanii -koleżeńskie obserwacje lekcji -ankieta wśród uczniów na temat motywacji
Budynek szkoły goszczącej
Dyrektor szkołyZastępca
Koordynatorzy ze strony angielskiej
Metody pracy w WBHS Magenta Principles to zbiór zasad efektywnego uczenia się opracowany przez Mike’a Hughesa z Wielkiej Brytanii. Podstawowym pytaniem, które zadaje Hughes jest pytanie o to, co robią uczniowie aby zrozumieć i przyswoić sobie nowe informacje.
Metody pracy w WBHS Według Huhgesa, odpowiedź brzmi: rozmawiają, zadają pytania, próbują coś praktycznie zrobić z wykorzystaniem nowych informacji, potrzebują czasu do refleksji nad tym, czego się dowiedzieli.
Metody pracy w WBHS Blue Classroom Efektem jest tzw. Blue Classroom, gdzie przez zdecydowaną większość czasu uczniowie mówią, dyskutują, rozwiązują problemy i dochodzą samodzielnie lub w grupie do wniosków, przez co istnieje większe prawdopodobieństwo przyswojeni sobie danej partii materiału.
Metoda Spencera Kagana – Co-operative learning uczenia się zespołowego Jedynie stosując metodę uczenia się zespołowego stwarzamy uczniom środowisko nauki, w którym będą pracować efektywnie i z przyjemnością. Jednocześnie mogą oni rozwijać swoją sprawność komunikacyjną oraz wiele innych cennych umiejętności społecznych, tak niezbędnych w dzisiejszym świecie.
Nasz pierwszy dzień
Warsztaty zorganizowane dla nas
Zobaczyliśmy w trakcie hospitowania lekcji
Wynalazek szkoły – lustra weneckie
Frekwencja 10% nb – akceptowane 15% nb – wymagają podjęcia odpowiednich środków
Praca grupowa – dobór grup
Podawanie celów
Praca grupowa – równoczesna aktywność wielu uczniów
Praca grupowa - dzielenie się wiedzą, utrwalanie jej na lekcji Wzmacnianie pozytywne
Praca grupowa, dzielenie się wiedzą, utrwalanie jej na lekcji
Ścisła współpraca nauczycieli; Częste spotkania i CZAS na wymianę pomysłów; Dzielenie się swoją bazą; Nadzór pedagogiczny; Pozytywne omawianie wizytowanych lekcji i wskazówki do dalszej pracy. Jak szkoła może osiągnąć sukces?
Wartość dodatkowa – piękne krajobrazy, inna kultura
Czy wyjazd wpłynął na naszą codzienną pracę? -analiza swoich metod pracy; -omówienie sposobów aktywizowania uczniów w zespołach przedmiotowych; -stosowanie metod, które do nas przemówiły, na własnych lekcjach; -organizowanie lekcji otwartych; -zachęcenie do refleksji innych nauczycieli.