Program „Szkoła z klasą 2.0” Główny cel- zachęcenie do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno- komunikacyjnych (TIK)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
Advertisements

SP nr 11 im. M. Kownackiej w Łodzi 2011/2012
7 punktów Kodeksu 2.0.
S ZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Ogólnopolski program, w którym nauczyciele i uczniowie wypracowują sposoby mądrego korzystania z (TIK) w nauczaniu wszystkich przedmiotów.
Zbiorem zasad korzystania z technologii komunikacyjno informacyjnych w naszej szkole ma odpowiadać na prawdziwe potrzeby uczniów i nauczycieli bardzo.
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
KODEKS 2.0.
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
Cel programu: lepsze wykorzystanie w uczeniu i komunikowaniu się technologii informacyjno- komunikacyjnych.
Debata Szkolna w Gimnazjum Myśliszewice,
Szkoła Podstawowa w Gostkowie w programie szkoła z klasą 2013/2014
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
Szkoła z klasą 2.0 III edycja rok szkolny 2012/2013.
Co to jest TIK?.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 9 IM. JANA PAWŁA II W OSTROWIE WIELKOPOLSKIM rok szkolny 2012/2013 Zebranie otwierające 24 października 2012 r.
Kodeks 2.0 Prezentację wykonała : Roksana Druszcz
Debata szkolna W PUBLICZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ W MYŚLISZEWICACH
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
W Szkole Podstawowej w Gostkowie Rok szkolny 2013/2014.
Aktywny udział w zajęciach, w których była wykorzystana TIK Opracowanie projektu kodeksu 2.0 Prowadzenie blogów 2.0 Realizacja mini projektu uczniowski.
SZKOŁA GIMNAZJUM NR 8 BYTOM
Udział szkoły w programie Szkoła z klasą 2.0, prowadzonym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą pod honorowym patronatem Ministra Edukacji.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Debata szkolna nad Kodeksem 2.0 I Liceum Ogólnokształcące im. Henryka Sienkiewicza w Świebodzinie 11 grudnia 2013.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Debata szkolna
TARGI
Kodeks 2.0 Komputery pod ręką: tablety i smartfony na lekcji,
1. Ucz i ucz się z TIK! 2. Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie. 3. Nie kradnij i nie daj się okraść! 4. Komunikujmy się! 5. Komputery pod.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Szkoła z klasą 2.0 Tworzenie kodeksu 2.0.
Spotkanie organizacyjne Gimnazjum nr 22 w Bydgoszczy Gimnazjum nr 22 w Bydgoszczy 13 listopada 2012r. Honorowy Patronat Organizatorzy.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 w Szkole Podstawowej nr 26 we Wrocławiu Rok szkolny 2012/2013.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
Szkoła Podstawowa nr 146 im. Janusza Korczaka w Warszawie
Szkoła z klasą 2.0. Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i„Gazetę Wyborczą”. Od.
 Uczniowie przygotowują materiały na wybrane lekcje wykorzystując różne programy komputerowe, np. Power Point, Paint, Microsoft Word, Microsoft Excel,
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Kodeks szkolny 2.0 Szkoły Podstawowej im. majora Henryka Sucharskiego w Drawsku Pomorskim.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
-opis polskiej szkoły nowych czasów..  Podczas lekcji można korzystać z tablicy interaktywnej, komputerów i innych urządzeń elektronicznych tylko w celach.
KODEKS 2.0 Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Debata klasowa Klasa 4 KODEKS 2.0. Zestaw zasad wypracowanych przez ekspertów i rozwiniętych przez nauczycieli i uczniów. Główne punkty kodeksu: bezpieczeństwo.
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
Główne zagadnienia KODEKSU Ucz i ucz się z TIK. Jak prowadzić lekcje w sieci – online i offline? Jak korzystać z Internetu, gdy lekcja nie odbywa.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
LOGO SZKOŁA PODSTAWOWA nr 11 SZKOLNY KODEKS 2.0. Click to edit Master text styles LOGO 1. Ucz i ucz się z TIK. KODEKS 2.0 Wykorzystujemy komputery na.
DEBATA SZKOLNA WITAMY SERDECZNIE!!! CHCEMY STAĆ SIĘ SZKOŁĄ Z KLASĄ.
Program Szkoła z klasą 2.0. W roku szkolnym 2012/2013 nasza szkoła po raz drugi zgłosiła swój udział w programie Szkoła z klasą 2.0.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Szkoła z klasą 2.0 edycja 2012/2013
Program „SZKOŁA Z KLASĄ 2.0” w Zespole Szkół Nr 3 w Lubinie II II edycja rok szkolny 2012/2013.
SZKOLNY KODEKS 2.0 GIMNAZJUM IM. KS. KAN. M. LIPSKIEGO 2013/2014.
Jak stworzyć kodeks 2.0? Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Szkoła z klasą 2.0. Co to Szkoła z klasą 2.0? Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Dobre praktyki w Internecie. Ucz i ucz się z TIK:  korzystaj ze sprawdzonych źródeł;  korzystaj z multimedialnej bazy dydaktycznej szkoły na zajęciach.
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Rok szkolny 2015/ Razem raźniej! 2. Kradzież nie popłaca! 3. Stop plagiatom! 4. Dorośli z nami! 5. Korzystamy z TIK! 6. Uwaga – obcy w sieci!
Kodeks szkolny 2.0 Szkoły Podstawowej im. majora Henryka Sucharskiego w Drawsku Pomorskim Rok szkolny 2013/2014.
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Sopocka Akademia Tenisowa
TIK w szkole.
Zapis prezentacji:

Program „Szkoła z klasą 2.0” Główny cel- zachęcenie do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno- komunikacyjnych (TIK)

Jak uczyć w epoce Google ’ a i Wikipedii?

O co chodzi w tym programie? Żeby szkoła była miejscem ciekawej i mądrej edukacji, Żeby szkoła była miejscem ciekawej i mądrej edukacji, Żeby uczniowie chcieli i lubili się uczyć, Żeby uczniowie chcieli i lubili się uczyć, Żeby szkoła była miejscem żywym, Żeby szkoła była miejscem żywym, Żeby szkoła nie była nudna, Żeby szkoła nie była nudna, Żeby nie rządził w niej wyłącznie groźny bożek edukacji- Jego wysokość Test. Żeby nie rządził w niej wyłącznie groźny bożek edukacji- Jego wysokość Test.

W „Szkole z klasą 2.0” przyjmujemy założenie, że wprowadzenie TIK stwarza szanse na lepszą edukację. Bo łatwiej będzie zaktywizować uczniów, zachęcić ich do samodzielnych i twórczych poszukiwań Bo łatwiej będzie zaktywizować uczniów, zachęcić ich do samodzielnych i twórczych poszukiwań Bo można by odejść od anachronicznej formuły nauczyciela-źródła wiedzy na rzecz nauczyciela- przewodnika pomagającego myśleć krytycznie i rozwiązywać problemy Bo można by odejść od anachronicznej formuły nauczyciela-źródła wiedzy na rzecz nauczyciela- przewodnika pomagającego myśleć krytycznie i rozwiązywać problemy Bo TIK zachęcają uczniów do wymiany informacji i współpracy Bo nowe media demokratyzują szkołę także dlatego, że uczniowie są tu często bardziej kompetentni i warto skorzystać z ich umiejętności Bo wreszcie trudno dziś – w epoce internetu- udawać, że można uczyć bez TIK

Szkoła w świecie migoczącym od zmian jest anachroniczna, jakby czas zatrzymał się na przełomie XIX i XX wieku.

Każda ciekawsza lekcja, każda nowa metoda, każdy nauczyciel entuzjasta i każdy uczeń zaskoczony tym, jak ciekawie jest w szkole – to wszystko są małe przewroty, drobne rewolucje.

Dość tradycyjnej szkoły, w której nauczyciel stoi przed tablicą, coś opowiada, uczniowie notują (lub nie), w domu czytają podręcznik (lub nie), potem piszą klasówkę. Jakby jeździli konnym tramwajem… A po szkole odpalają komputer i przesiadają się do rakiety.

Komputery, internet, komórki – niezastąpione w komunikacji i zabawie – mogą pomóc w sensownej edukacji. Zamiast, jak do tej pory, głównie dostarczać gotowców, które zastępują samodzielne myślenie i twórczość, nie uczą rozwiązywania problemów i rozleniwiają uczniowskie umysły.

Szkoła z klasą 2.0 to nie może być szkoła wyszukiwania i kopiowania, prostych testów interaktywnych, byle jakich „filmików edukacycjnych”

Zadania w I semestrze a) Rejestracja nauczycieli na platformie „Szkoła z klasą 2.0” ( do ) b) Zapoznanie się nauczycieli z Bazą 2.0, czyli biblioteką materiałów edukacyjnych ( ) b ) Spotkanie otwierające c) Rejestracja uczniów na platformie blogów CEO ( )

d) Debata klasowa o korzystaniu z TIK - Przeprowadza i opisuje każdy nauczyciel na swoich wizytówkach w programie ( do ) - Nauczyciel przekazuje uczniom ogólną informację o głównej idei programu Szkoła z klasą 2.0 oraz o celu stworzenia Kodeksu przedstawia propozycję 7 punktów kodeksu, przygotowaną przez organizatorów *najlepiej zrobić to kilka dni przed spotkaniem, by uczniowie mieli czas się zastanowić *najlepiej zrobić to kilka dni przed spotkaniem, by uczniowie mieli czas się zastanowić * można skorzystać z drogi owej. Uczniowie jeszcze przed zajęciami mogą wysyłać swoje uwagi do nauczycieli oraz koleżanek i kolegów * można skorzystać z drogi owej. Uczniowie jeszcze przed zajęciami mogą wysyłać swoje uwagi do nauczycieli oraz koleżanek i kolegów * można też stworzyć listę lub grupę dyskusyjną (korzystanie z mechanizmu Google Groups) * można też stworzyć listę lub grupę dyskusyjną (korzystanie z mechanizmu Google Groups) * można stworzyć forum (np. na stronie internetowej szkoły) * można stworzyć forum (np. na stronie internetowej szkoły) * można zamieścić na stronie szkoły materiały na ten temat * można zamieścić na stronie szkoły materiały na ten temat * można materiały wywiesić na szkolnej tablicy ogłoszeń * można materiały wywiesić na szkolnej tablicy ogłoszeń - Każdy nauczyciel wraz ze swoją klasą przygotowuje cały projekt kodeksu, po czym projekty te przedstawiane są innym w ogólnodostępnej formie (np. na blogach)

e) Po debacie klasowej - Dyskusja toczy się dalej w sieci - Uczniowie opisują na blogach swoje obserwacje, pomysły i wątpliwości, a także odwiedzają blogi uczniów z innych klas i innych szkół w poszukiwaniu ciekawych rozwiazań - Uczniowie przygotowują z nauczycielem pierwsze propozycje klasy do szkolnego kodeksu (może to się odbywać na gddw, po lekciach, poprzez uzgadnianie pomysłów w sieci ( e, grupy dyskusyjne, czaty, a przede wszystkim blogi uczniowskie)) - Nauczyciele w porozumieniu z uczniami tworzą 2-4 osobowe zespoły redakcyjne, które zbierają i opracowują zestaw propozycji kilku punktów kodeksu do przedstawienia podczas debaty ogólnoszkolnej

f) Debata szkolna (do ) - zespoły uczniowskie zamieszczają opisy swoich zadań w ramach programu na platformie blogowej CEO

g) Nauczyciele przeprowadzają z uczniami zadanie „Sprawdzamy i tworzymy materiały” na podstawie wybranych lub stworzonych przez siebie materiałów z użyciem TIK. (do ) Może mieć formę : Może mieć formę : - scenariusza lekcji, - scenariusza lekcji, - pojedynczego zadania polegającego na porównywaniu informacji z kilku źródeł internetowych czy na poprawnym zapisaniu autora i źródła materiału ściągniętego z internetu, - pojedynczego zadania polegającego na porównywaniu informacji z kilku źródeł internetowych czy na poprawnym zapisaniu autora i źródła materiału ściągniętego z internetu, - sprawdzianu, - sprawdzianu, - miniprojekt- uczniowie w zespołach planują i wykonują zadnia, także po lekcjach testują zasady kodeksu - miniprojekt- uczniowie w zespołach planują i wykonują zadnia, także po lekcjach testują zasady kodeksu - cyklu zadań – nauczyciel planuje dla uczniów zestaw zadań do wykonania w domu lub na lekcjach - cyklu zadań – nauczyciel planuje dla uczniów zestaw zadań do wykonania w domu lub na lekcjach - „odwróconej lekcji”, w ramach której uczniowie przed zajęciami zdobywają informację na zadany temat, zaś na lekcji rozwiązują zadania lub problemy, dyskutują i pogłębiają wiedzę pod okiem nauczyciela. - „odwróconej lekcji”, w ramach której uczniowie przed zajęciami zdobywają informację na zadany temat, zaś na lekcji rozwiązują zadania lub problemy, dyskutują i pogłębiają wiedzę pod okiem nauczyciela. - nauczyciele zamieszczają opis zadania „Sprawdzamy i tworzymy materiały” na swoich wizytówkach w programie - nauczyciele zamieszczają opis zadania „Sprawdzamy i tworzymy materiały” na swoich wizytówkach w programie Może ściśle dotyczyć przedmiotu nauczania (j. polski, przyroda, j. angielski itp.) albo ogólnych zasad, możliwych do zastosowania w całej szkole lub w wybranych obszarach życia szkoły (np. korzystania z pracowni komputerowej po lekciach, komunikacji mailowej między nauczycielem a uczniami, bezpieczeństwa w sieci czy korzystania z portali społecznosciowych)

7 punktów kodeksu do rozstrzygnięcia na debacie klasowej 1. Ucz i ucz się z TIK. 2. Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie. 3. Nie kradnij i nie daj się okraść. 4. Komunikujmy się. 5. Komputery pod ręką. 6. Bądź bezpieczny w sieci. 7. Nauczcie tego dorosłych

Na koniec 2011/2012 powinniśmy mieć gotowy kodeks- przemyślany i sprawdzony. Zostanie on zaprezentowany na szkolnym festiwalu 2.0. Dalej powinien on żyć swoim życiem, zmieniając się wraz z nowymi potrzebami i pomysłami szkoły.

Strona internetowa szkoły oraz jej forum Zamieszczenie szkolnego Kodeksu 2.0 i zachęcenie do przesyłania uwag na temat jego zapisów na wskazane adresy owe Zamieszczenie szkolnego Kodeksu 2.0 i zachęcenie do przesyłania uwag na temat jego zapisów na wskazane adresy owe Zamieścić ankietę Zamieścić ankietę Uczniowie współtworzą stronę (zamieszczają informację, relacjonują wydarzenia w klasie, szkole, a także innych tekstów) Uczniowie współtworzą stronę (zamieszczają informację, relacjonują wydarzenia w klasie, szkole, a także innych tekstów)

Platforma e-learningowa/serwis edukacyjny szkoły Zawiera dodatkowe materiały dla uczniów i nauczycieli ( artykuły o dydaktyce, ciekawostki w postaci linków do stron, nieobowiązkowych zadań dla ambitnych, gry edukacyjne) Zawiera dodatkowe materiały dla uczniów i nauczycieli ( artykuły o dydaktyce, ciekawostki w postaci linków do stron, nieobowiązkowych zadań dla ambitnych, gry edukacyjne) Zawiera testy egzaminacyjne z lat poprzednich oraz dawała możliwość ich rozwiązywania on- line Zawiera testy egzaminacyjne z lat poprzednich oraz dawała możliwość ich rozwiązywania on- line

Kontakt za pomocą TIK między nauczycielami, ich podopiecznymi oraz rodzicami Może odbywać się za pomocą: - i, - komunikatorów, - SMS-ów, - poprzez strone internetową - Forum Dobrym rozwiązaniem jest ustalenie konkretnych dni i godzin, w których nauczyciel jest dostępny dla rodziców Dobrym rozwiązaniem jest ustalenie konkretnych dni i godzin, w których nauczyciel jest dostępny dla rodziców Jeżeli uczniowie nie posiadają swoich kont owych, można rozważyć założenie ich przez szkołę. Należy jednak pamiętać, że szkoła musi wpierw uzyskać zgodę od rodziców.

Centrum Multimedialne Miejsce gdzie uczniowie i nauczyciele mogą swobodnie pracować na komputerach, korzystać z internetu i w jednym miejscu drukować, skanować oraz kserować potrzebne materiały Miejsce gdzie uczniowie i nauczyciele mogą swobodnie pracować na komputerach, korzystać z internetu i w jednym miejscu drukować, skanować oraz kserować potrzebne materiały Istnienie CM jest istotne zwłaszcza dla tych uczniów, którzy nie mają dostępu do internetu lub komputera w domu.

Nowe narzędzia TIK Prezi -Program do tworzenia prezentacji multimedialnych. Daje możliwość tworzenia tzw. "prezentacji zoomowej". Treść (tekst, zdjęcia, filmy oraz animacje) dodajemy jak chcemy i gdzie chcemy, ustalając kolejność wyświetlania jej elementów. Można je w każdej chwili przenieść, obrócić, zmniejszyć lub powiększyć. Program w języku angielskim. Strona Prezi ( Aviary Zbiór kilkunastu aplikacji, które można używać bezpośrednio w przeglądarce. Zawiera Image Editor do edycji zdjęć, zastosować efekty dźwiękowe a nawet nagrać swoje – opcja Audio Editor. Moduł Raven pozwala na pracę z grafiką wektorową. Efekty prac można udostępnić na serwisach społecznościowych, osadzić na stronie www. Programy w języku angielskim. Strona Aviary ( Glogster EDU Narzędzie do tworzenia plakatów interaktywnych. Każda część plakatu (obrazki, teksty lub filmy) może odsyłać do stron zawierających więcej informacji. Można dodawać wypowiedź dźwiękową i muzykę. W Glogster EDU nauczyciel może tworzyć wirtualne klasy – społeczności uczniów, wykorzystujące Glogster w edukacji. Program w języku angielskim. Przykłady glogów z chemii (

- Cała szkolna społeczność zaangażuje się w realizację programu - Program ukończy przynajmniej 3 nauczycieli, szkolny koordynator i dyrektor - W szkole będzie prowadzony przynajmniej 1 blog uczniowski. Kiedy certyfikat 2.0 zostanie przyznany?