WNIOSKI Z DEBATY: ‘’ JAK ZWIĘKSZYĆ BEZPIECZEŃSTWO DOJAZDU DO SZKOŁY I ZADBAĆ O EKOROZWÓJ GMINY DOBIEGNIEW?’’

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Stanowisko Państwowej Inspekcji Sanitarnej wobec używania elektronicznych papierosów w miejscach objętych zakazem palenia wyrobów tytoniowych. Magdalena.
Advertisements

III GLIWICKIE FORUM OŚWIATOWE DIAGNOZA STANU INFRASTRUKTURY SPORTOWO-REKREACYJNEJ W GLIWICKICH SZKOŁACH Adam Sarkowicz Rada Sportu przy Prezydencie.
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu
Opracowa n i e : Marta Plewa Dawid Głowacki. Prowadzący spotkanie udzielają lub w razie potrzeby odbierają głos osobie przemawiającej. Dyskusja trwać
Analiza przeprowadzonej ankiety na temat.
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Jak samorząd uczniowski może wpłynąć na życie społeczności szkolnej?
Wnioski grupy V Jak systemowo w skali szkoły zapewnić wsparcie dla ucznia, który tego potrzebuje?
Murowana Goślina Czy jeździmy bezpiecznie? Na podstawie ankiet przeprowadzonych wśród mieszkańców gminy podczas MTB Maraton Murowana Goślina (117 ankiet)
DEMOKRATYCZNE WYBORY WŁADZ SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE 30 września 2013 r.
dr Elżbieta Męcina-Bednarek
Zadanie konkursowe nr 9 „Przestrzeganie prawa to obowiązek każdego, także ucznia...” Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 w Żaganiu.
Opracowała Renata Kulik. Organizatorzy akcji: Gazeta Wyborcza wraz z portalem gazeta.pl oraz Centrum Edukacji Obywatelskiej.
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
Skuter. Bęczarka to mała miejscowość położona w województwie małopolskim, powiecie myślenickim i Gminie Myślenice. Choć jest niewielkiej powierzchni,
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
Aktywny Młody Mazowszanin Działania skierowane do młodzieży: -Konkurs -Rady młodzieżowe przy samorządach gminnych i powiatowych 1Warszawa, 29 maja 2013.
J AK MOŻNA ZAANGAŻOWAĆ RODZICÓW Z R ADY R ODZICÓW DO PRACY S AMORZĄDU U CZNIOWSKIEGO ? Sylwia Michta Angelika Borowska.
„Moja szkoła jest atrakcyjna dla uczniów”
TRANSPORT A EKOLOGIA.
„Ekorozwój – ekologiczny transport w lokalnym środowisku.”
Wybrane działania w zakresie promocji transportu rowerowego w Gdańsku na przykładzie projektu CIVITAS MIMOSA.
„JAK MOJE MIASTO JEŹDZI Z GŁOWĄ ?”
JAK DZIAŁA DEMOKRACJA W SZKOLE? WNIOSKI Z DEBATY.
Czym dojeżdżasz do szkoły? a) Samochodem b) Autobusem c) Pociągiem.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
Szkolna debata Jakie działania szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i dobre praktyki? 28 kwietnia 2010 LO.
LOGO DEBATA SZKOLNA Gimnazjum z Oddziałami Integracyjnymi im. A. Mickiewicza w Turośli.
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Debata o samorządności uczniowskiej
Samorząd uczniowski wczoraj dziś i jutro. Zasady uczestnictwa w dyskusji: Debata ma charakter plenarny. Prowadzący spotkanie udziela głosu zainteresowanym.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Nie tylko wybory. Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Dominika Janic Nicola Kokot Nie tylko wybory. Jak młodzi.
Raport z ewaluacji wewnętrznej I semestr 2012/2013.
LOGO Szkoła Współpracy. SZKOLNY PLAN AKTYWNEJ WSPÓŁPRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 W SANOKU ROK SZKOLNY 2014/2015, 2015/2016.
RODZICE W SZKOLE.
Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
Przygotowały Patrycja Sufin i Klaudia Ledwójcik
Prezent dla naszej Planety Przygotowany przez uczniów klasy szóstej
Samorząd Uczniowski.
Szkoła z klasą 2.0. Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i„Gazetę Wyborczą”. Od.
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
DEBATA „ŚCIEŻKI ROWEROWE – BEZPIECZNY DOJAZD DO SZKOŁY” Hrubieszów, 2013.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Zmieniamy naszą okolicę!. XXI Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Konkurs organizowany przez: Kancelarię Sejmu w porozumieniu z Fundacją Centrum Edukacji Obywatelskiej,
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Przeprowadzona w Gimnazjum nr 2 NOWY S Ą CZ.  Samodzielne decyzje ucznia dotyczące spraw uczniów i szkoły, uczniów  Współdecydowanie w sprawach.
Nasza „mała” demokracja
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
W NIOSKI. Debatujący wraz z uczniami jednogłośnie stwierdzili, że debaty tego typu są bardzo potrzebne. Zamierzamy wprowadzić cyklicznie odbywające się.
Your logo Here Wspólne korzystanie w czasie rzeczywistym ze środków transportu na żądanie w Regionie Tesalii, Grecja Warsztaty: Transport na żądanie na.
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
Zmiany komunikacyjne w Poznaniu do roku 2030 !. BRT (ang. Bus Rapid Transit) Oddzielny pas ruchu. Szybki tranzyt autobusowy. Usprawniona infrastruktura.
ZINTEGROWANA POLITYKA BEPIECZEŃSTWA „Szkoła promująca bezpieczeństwo” Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców i nauczycieli Zespołu Szkół.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Sprawozdanie z ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2016/2017
Spotkanie Jaworzno liderem e-mobilności rozpoczęliśmy o godz
STATUT SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 4
KRONIKA SKO rok szkolny 2016/2017.
Zbiór przepisów dotyczących Karty Rowerowej
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
Co chcieliśmy osiągnąć?
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu
Zapis prezentacji:

WNIOSKI Z DEBATY: ‘’ JAK ZWIĘKSZYĆ BEZPIECZEŃSTWO DOJAZDU DO SZKOŁY I ZADBAĆ O EKOROZWÓJ GMINY DOBIEGNIEW?’’

Problem 1: Z autobusów korzysta jednocześnie bardzo dużo osób, co powoduje tłok i negatywnie wpływa nie tylko na komfort jazdy, lecz również na bezpieczeństwo uczestników transportu. Ponad to z autobusów korzystają nie tylko uczniowie szkół w Dobiegniewie, lecz również inni mieszkańcy Dobiegniewa.

Rozwiązanie 1: Rada Rodziców składa petycję o zwiększenie ilości autobusów bezpiecznych dla środowiska, gdyż jak wynika z przeprowadzonych rozmów z władzami gminnymi i ekspertami, koszty jakie gmina przeznacza na transport szkolny nie są dużą częścią jej wydatków i nakłady na tę sferą można zwiększyć.Rada Rodziców w porozumieniu z Samorządami Uczniowskimi proponuje zmiany w Regulaminie Dowożenia Uczniów do Szkoły określające zasady korzystania ze szkolnych autobusów przez innych mieszkańców Dobiegniewa, tak aby odbywało się to w sposób bezpieczny.

Problem 2: Zły stan techniczny niektórych autobusów.

Rozwiązanie 2: Rada Rodziców we współpracy z Samorządami Uczniowskimi Zespołu Szkół i Szkoły Podstawowej wnioskuje o podwyższenie kryteriów technicznych (rok produkcji autobusów, pasy bezpieczeństwa itp.) w specyfikacji przetargów na transport szkolny, ewentualnie o negocjowanie z firmą dowożącą dodatkowych korzyści.

Problem 3: Umiejętności niektórych kierowców budzą wątpliwości.

Rozwiązanie 3: Rada Rodziców we współpracy z Samorządami Uczniowskimi Zespołu Szkół i Szkoły Podstawowej wnioskuje do Dyrektora ZEAO w Dobiegniewie o wypracowanie metod kontroli umiejętności kierowców- jak wpłynąć na przełożonego kierowców, tak aby transport szkolny obsadzał tylko kierowcami doświadczonymi.

Problem 4: Zły stan techniczny niektórych dróg gminnych, powiatowych i wojewódzkich.

Rozwiązanie 4: Rada Rodziców we współpracy z Samorządami Uczniowskimi Zespołu Szkół i Szkoły Podstawowej wnioskuje do Burmistrza Dobiegniewa o przeznaczenie środków na polepszenie stanu zniszczonych dróg gminnych oraz wspiera jego starania o uzyskanie środków z Narodowego Programu Przebudowy Dróg. RR i SU wystosują petycję do Zarządu Dróg Powiatowych i Wojewódzkich o poprawę stanu technicznego dróg, którymi nie zarządzają władze gminne, z których korzystają jednak szkolne autobusy.

Problem 5: Zachowanie niektórych uczestników transportu.

Rozwiązanie 5: Rada Rodziców we współpracy z Samorządami Uczniowskimi Zespołu Szkół i Szkoły Podstawowej oraz Dyrektorem ZAEO w Dobiegniewie opracowują poprawki do Regulaminu Dowożenia Uczniów do Szkół w Dobiegniewie. Uzupełniają go o wpisy dotyczące konsekwencji, jakie ponosić będą uczniowie, którzy nie przestrzegają regulaminu i stwarzają niebezpieczeństwo podczas jazdy (sankcje finansowe wobec rodziców tych uczniów, zakazy korzystania ze szkolnych środków transportu itp.)

Problem 6: Kompetencje opiekunów autobusów szkolnych – trudności wychowawcze.

Rozwiązanie 6: Rada Rodziców we współpracy z Samorządami Uczniowskimi Zespołu Szkół i Szkoły Podstawowej wnioskuje o zatrudninianie opiekunów z przygotowaniem pedagogicznym, którzy potrafią wpływać konsekwentnie na zachowania młodzieży i odpowiednio reagować. Mogą to być np. emerytowani nauczyciele, lub wychowawcy szkolnych świetlic.

Problem 7: Zniszczone, zdewastowane przystanki autobusowe.

Rozwiązanie 7: SU Zespołu Szkół i Szkoły Podstawowej organizuje kampanię skierowaną przeciw wandalizmowi, pod hasłem „Widzisz- reaguj, to należy również do Ciebie!”, która pokazałaby jak należy reagować w sytuacji, kiedy widzimy, że wspólnie społecznie dobra są niszczone i uwrażliwiłaby młodych ludzi na szacunek do własnego- wspólnego mienia, jakim jest np. wiata na przystanku autobusowym.

Problem 8: Zbyt mała ilość ścieżek rowerowych.

Rozwiązanie 8: SU Zespołu Szkół w Dobiegniewie szuka sojuszników wśród nauczycieli i działaczy gminnych i zawiązuje stowarzyszenie „Dobiegniewscy Rowerzyści”, zrzeszające nie tylko uczniów ale i innych mieszkańców gminy. Forma prawna stowarzyszenia pozwoliłaby na wnioskowanie o środki na budowę infrastruktury gminnej, potrzebnej rowerzystom (stojaki na rowery przy miejskich i wiejskich budynkach urzędowych, szkołach). Stowarzyszenie wspierać będzie władze gminne w staraniach o budowę ścieżek rowerowych wzdłuż dróg gminnych, powiatowych i wojewódzkich.