Excel Filtrowanie Funkcje bazodanowe

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
1 Współpraca Excela z innymi programami Współpraca Excela z innymi programami.
Advertisements

Praca kontrolna Oprogramowania biurowego z Analiza danych z list i tabel. Analiza danych jest to wyodrębnianie najistotniejszych danych z, przeważnie.
MS Access 2003 Kwerendy Paweł Górczyński.
MS Access 2000 Kwerendy Piotr Górczyński 25/08/2001.
MS Access 2000 Piotr Górczyński Dane w tabelach.
-Microsoft PowerPoint -Microsoft Word -Microsoft Excel
Proste bazy danych w Excelu
Arkusz kalkulacyjny Excel część 2 © Jacek Śmietański, Kraków
PROJEKTOWANIE TABEL W PROGRAMIE: ACCESS
import danych; sumy pośrednie; tabela przestawna; konsolidacja danych
ADRESOWANIE WZGLĘDNE I BEZWZGLĘDNE Ćwiczenia
ARKUSZ KALKULACYJNY JUŻ PROŚCIEJ SIĘ NIE DA Wersja OFFICE 2010
Menu Tabela program Microsoft Word
Arkusze kalkulacyjne, część 3
Microsoft Office Excel
Podstawy pracy z dużym tekstem w programie Microsoft Word 2003
Moduł Lojalnościowy. Czyli zatrzymanie klienta przy naszym zakładzie optycznym.
Word Tabela.
Projektowanie tabeli w arkuszu kalkulacyjnym
Technologie informacyjne EXCEL I
Technologie informacyjne EXCEL I
Formatowanie tabel. Formatowanie warunkowe. Wstawianie funkcji.
Excel – wiadomości przydatne
Na początek kilka pojęć z arkusza
Formatowanie tekstu w Microsoft Word
Współpraca z innymi aplikacjami. Organizacja informacji 10 XII 2013.
Wzorce slajdów programu microsoft powerpoint
E XCEL INACZEJ Przygotował: Przemysław Kacperski.
Korespondencja seryjna
Moja pierwsza strona internetowa Created by Marta Guba
Wprowadzenie do spisów treści j a następnie naciśnij klawisz F5 lub kliknij pozycję Pokaz slajdów > Od początku, aby rozpocząć kurs. Na pasku komunikatów.
Excel Wykresy – różne typy, wykresy funkcji.
Przemysław Pełka , Damian Kotarski
Praca z wzorcami materiałów informacyjnych j następnie naciśnij przycisk F5 lub kliknij pozycję Pokaz slajdów > Od początku w celu rozpoczęcia kursu. Na.
Visual Basic w Excelu - podstawy
Jak narysować wykres korzystając z programu Excel?
Informatyka Sortowanie, filtrowanie, grupowanie – analiza danych w arkuszu kalkulacyjnym.
Formatowanie tabel. Formatowanie warunkowe. Wstawianie funkcji.
prezentacja multimedialna
Wzorce slajdów, animacje, różne orientacje slajdów
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Kolumny, tabulatory, tabele, sortowanie
Poznajemy arkusz kalkulacyjny
TWORZENIE I FORMATOWANIE TABEL
Beata Sanakiewicz. Spis treści  Łączenie dokumentów Łączenie dokumentów  Mechanizm OLE Mechanizm OLE  Obiekt osadzony Obiekt osadzony  Obiekt połączony.
Operacje na plikach i folderach
BAZY DANYCH Microsoft Access Akademia Górniczo-Hutnicza Wydział Elektrotechniki, Automatyki, Informatyki i Inżynierii Biomedycznej Katedra Automatyki i.
Tworzenie wykresów część I
Przewodnik Wprowadzenie do
Tworzenie wykresów część II Tworzenie wykresu domyślnego Modyfikacja wykresów Pasek narzędzi Wykres.
Korespondencja seryjna jest funkcją, która umożliwia nam stworzenie dokumentu, który zawiera ten sam typ informacji, lecz dla każdego adresata zawiera.
Filtrowanie, Funkcje bazodanowe
Wstawianie funkcji i formatowanie tabel w Excelu FORMATOWANIE TABEL, ORAZ FORMATOWANIE WARUNKOWE.
Microsoft® Office Word
Czym s ą i do czego słu żą ? Narzędzie analityczne arkusza kalkulacyjnego pozwalające filtrować, wybierać, przestawiać kolumny i wiersze z danymi w arkuszu.
T ABELE PRZESTAWNE Daniel Galion. C O TO SĄ TABELE PRZESTAWNE I W JAKIM CELU SIĘ ICH UŻYWA ? Normalna tabela często zbyt mało czytelna ciężej znaleźć.
Tabele Przestawne Adam Wójcik Tomasz Kowalski.  Czym Tabele Przestawne są?  Jak je używać?  Zadania.
Podstawowe zadania w programie Excel 2010 Klasa 2 TOR.
Formatowanie tabel w Excelu w tym formatowanie warunkowe Prezentację przygotował: Cieplucha Maciej.
„Filtry i funkcje bazodanowe w EXCELU”
Dominik Benduski Michał Mandecki Podstawy Visual Basic w Excelu.
Istotą kolumn jest przedzielenie strony na kilka części położonych obok siebie. Ilość kolumn jest generowana przez użytkownika, odpowiednio dla jego potrzeb.
Excel 2007 dla średniozaawansowanych Zajęcia z Prowadzący: Artur Kołos.
Sumy częściowe (pośrednie) Opcja automatycznego generowania podsumowań wartości w dowolnych polach dla powtarzających się (takich samych) wartości w polu.
 Cele operacyjne:  Uczeń:   doskonali:   · zasady tworzenia tabeli;  · sposoby formatowania tekstu w programie Word;  · umiejętność wyrównania.
Formatowanie, projektowanie tabeli
Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania
Zapis prezentacji:

Excel Filtrowanie Funkcje bazodanowe Aleksander Pietrucha

Ogólnie o filtrowaniu Filtrowane dane zawierają tylko wiersze spełniające określone kryteria, zaś pozostałe wiersze są ukrywane. Przefiltrowane dane można kopiować, przeszukiwać, edytować i formatować. Można też tworzyć wykresy na ich podstawie i drukować ich podzbiór bez zmieniania kolejności czy przenoszenia jakichkolwiek danych. Dane można filtrować według więcej niż jednej kolumny. Filtry są addytywne, co oznacza, że każdy dodatkowy filtr jest oparty na filtrze bieżącym i dodatkowo zawęża podzbiór danych.

Autofiltr Korzystając z Autofiltru, można tworzyć trzy typy filtrów: według wartości listy, według formatu lub według kryteriów. Wszystkie te typy filtrów wzajemnie się wykluczają dla każdego zakresu komórek lub dla każdej kolumny tabeli. Na przykład można filtrować dane według koloru komórki lub listy liczb, ale nie według obu tych elementów. Można zastosować filtr według ikon lub filtr niestandardowy, ale nie można łączyć tych typów.

Filtrowanie Aby zacząć filtrować dane, musimy najpierw ustawić kursor, na przykład w tabeli którą chcemy filtrować, a następnie wcisnąć przycisk znajdujący się w zakładce dane.

Filtrowanie Po tej czynności w nagłówku pojawią się rozwijane listy, dzięki którym możemy wykonać filtrowanie danych. Po rozwinięci możemy wybrać jakie dane nas interesują.

Filtrowanie Tak będzie wyglądać przykładowa tabela po zastosowaniu filtru, który ma pokazać wszystkie osoby mieszkające w Krakowie.

Filtrowanie Możemy także filtrować dane względem wielu kryteriów. Tutaj wybrałem, aby wyświetlane były kobiety z Łodzi, które wykonują zawód dentysty.

Filtrowanie Aby usunąć filtrowanie danych, klikamy przycisk znajdujący się w zakładce Dane, który znajduje się obok przycisku Filtruj. Kiedy zmienimy dane w arkuszu, filtrowanie nie zadziała od razu i należy zastosować je ponownie, w tym celu klikamy przycisk Zastosuj ponownie.

Kilka filtrów w jednym arkuszu Możemy zrobić, aby w jednym arkuszu można było zastosować więcej niż jeden filtr. Aby tego dokonać, daną listę z danymi musimy zaznaczyć i wstawić w to miejsce tabelę. Robimy tak z każdą listą i dzięki czemu możemy każdą z nich filtrować oddzielnie.

Filtrowanie tekstu Oto kilka rodzajów filtrowania tekstu: - Równa się, gdy chcemy znaleźć np. osoby o tym samym imieniu co podane. Nie równa się, gdy chcemy znaleźć np. osoby o imieniu innym niż podane. Zaczyna się od, gdy chcemy znaleźć np. osoby, których imię zaczyna się na literę A. Kończy się na, gdy chcemy znaleźć np. osoby, których imię kończy się na literę R. Zawiera, gdy chcemy znaleźć np. osoby w których imieniu występuje liter S. Nie zawiera, gdy chcemy znaleźć np. osoby w których imieniu nie występuje liter D.

Filtrowanie liczb Oto kilka rodzajów filtrowania liczb: Równa się, gdy chcemy znaleźć np. osoby których zarobki wynoszą 1800zł. Nie równa się, gdy chcemy znaleźć np. osoby których zarobki są różne od 2000zł. Większe niż, gdy chcemy znaleźć np. osoby których pensja jest wyższa od 2000zł. Większe niż lub równe, gdy chcemy znaleźć np. osoby których pensja jest wyższa od 2000zł lub równa. Mniejsza niż, gdy chcemy znaleźć np. osoby których pensja jest niższa od 2000zł lub równa. Mniejsza niż lub równa, gdy chcemy znaleźć np. osoby których pensja jest niższa od 2000zł lub równa.

Filtrowanie Różne rodzaje filtrowania można ze sobą łączyć, dzięki temu możemy znaleźć osoby których imię zaczyna się na W a kończy na A. Lub osoby które zarabiają więcej niż 2000zł, ale mniej lub dokładnie 2600zł.

Filtrowanie według długości tekstu Jeżeli chcemy np. wyszukać osoby których imię jest długości 4 znaków Jeżeli chcemy np. wyszukać osoby których imię jest długości przynajmniej 6 znaków, ale może być więcej.

Filtrowanie – Zamiana liczb na tekst Jeżeli na przykład w naszej liście, chcielibyśmy odnaleźć osoby, których ostatnia cyfra w pensji to 6, niestety nie uda nam się to bezpośrednio. Ponieważ funkcja „Kończy się na” działa tylko dla tekstu. Dlatego, aby znaleźć takie wartości musimy zamienić liczy na tekst. Tworzymy do tego nową kolumnę, a w niej używamy funkcji: =tekst(wartość;format_tekstu) np.: Dzięki temu, w drugiej tabeli będziemy mogli odpowiednio filtrować wartości liczbowe.

Numerowanie przy filtrowaniu Jeżeli chcemy aby nasza lista, zmieniała numerowanie kolumny np. Lp, gdy filtrujemy według innego kryterium. Tutaj dane były posortowane względem miasta. Aby uzyskać taki wynik, usuwamy zawartość kolumny Lp, a w pierwszym wierszu wpisujemy taką oto funkcję. =AGREGUJ(numer_funkcji;opcje;tablica) np.: =AGREGUJ(3;5;$B$2:B2)

Filtrowanie zaawansowane Kiedy nie jesteśmy w stanie zastosować autofiltru, z pomocą przychodzi nam opcja filtrowania zaawansowanego, dzięki której możemy wyszukać odpowiednie dane według naszych kryteriów. Aby użyć funkcji Filtrowania zaawansowanego, należy kliknąć przycisk Zaawansowane obok ikony Filtruj.

Filtrowanie zaawansowane Następnie w zakresie listy zaznaczamy naszą tabelę, a w zakresie kryteriów, nasze kryterium. Należy pamiętać, ale ustawić odpowiedni nagłówek w kryteriach!

Filtrowanie zaawansowane Tutaj dla przykładu zastosowałem filtrowanie zaawansowane, aby wyszukać osoby o imieniu Jacek.

Filtrowanie zaawansowane – długość tekstu Jeżeli chcemy, aby filtr wybrał nam np. imiona które są krótsze niż sześć znaków, musimy zastosować tutaj filtrowanie zaawansowane. Na początku musimy ustalić kryterium: Aby sprawdzić czy ilość liter jest mniejsza niż sześć zastosujemy funkcję: =dł(wartość)<6 np.: =dł(B2)<6 Dzięki temu dowiemy się czy ten tekst ma mniej znaków niż sześć. Następnie wybieramy opcję filtrowania zaawansowanego, zaznaczamy tabele oraz kryterium. Dzięki temu, pojawią nam się imiona które są krótsze niż sześć znaków.

Funkcje bazodanowe W excelu istnieje kategoria funkcji, która nazywa się Bazy danych. Dzięki niej możemy obliczać m.in. Sumę, czy średnią liczb z naszej tabeli według odpowiednich kryteriów. Dla przykładu możemy obliczyć średnią pensję dla zawodu fryzjer z całej tabeli. =BD.ŚREDNIA(baza;pole;kryteria) np.: =BD.ŚREDNIA(A1:I201;F1;M5:M6)

Funkcje bazodanowe

KONIEC