Projekt „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
"Nowoczesny Nauczyciel
Advertisements

"Nowoczesny Nauczyciel
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Średzkim Program Operacyjny Kapitał.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
„Nowy system doskonalenia nauczycieli w powiecie pułtuskim”
Źródło dofinansowania projektu: Europejski Fundusz Społeczny
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Powiat Pilski w partnerstwie z Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Pile
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Wspomaganie pracy szkół i przedszkoli.  Doskonalenie nauczycieli jest kluczem do rozwoju szkół i podnoszenia jakości kształcenia.  Jednym z najważniejszych.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
prezentacja dotychczasowych systemów edukacyjnych oraz praktyk dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych w Wielkiej Brytanii i w Polsce, ocena bazowa sytuacji.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Co to jest sieć? To forma pracy, która pozwala dzielić się wiedzą, wymieniać doświadczeniami, wspólnie opracowywać rozwiązania stosowane w szkolnej praktyce.
Prezentacja efektów projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” (pierwszy etap realizacji) Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli.
Jeleniogórski System Wspierania Placówek Oświatowych
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Wdrażanie systemu wsparcia w powiecie w ramach projektu „System doskonalenia nauczycieli oparty na kompleksowym wspomaganiu szkół”
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Biblioteka pedagogiczna – sieci współpracy jako forma wspomagania szkoły DBP we Wrocławiu Szkolenie WDN Wrocław, Beata Malentowicz.
REKOMENDACJE WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY DOTYCZĄCE PLANOWANIA NADZORU PEDAGOGICZNEGO NA NASTĘPNY ROK SZKOLNY: Podsumowanie nadzoru pedagogicznego.
„Rozwój doskonalenia nauczycieli w powiecie augustowskim” Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.5. Kompleksowe wspomaganie szkół Projekt.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli w powiecie ryckim”
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Spotkanie z dyrektorami/ koordynatorami projektu w przedszkolach/szkołach Serdecznie witam w imieniu Zespołu Roboczego Katowice, dnia 4 lipca 2013 r.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Tytuł projektu : „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” GIMNAZJUM W GRANOWCU Gimnazjum w Granowcu.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Człowiek najlepsza inwestycja Konferencja inaugurująca projekt ”Większa wiedza – Skuteczna praktyka - Doskonalenie kadr oświaty powiatu zgierskiego” 11.
Spotkanie SORE z Radą Pedagogiczną 1. Założenia programu 2.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2017/2018.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2016/2017.
Powiat Ciechanowski „Doskonalenie szansą na rozwój”
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
  „Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli- drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Zapis prezentacji:

Projekt „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych”  Program Operacyjny Kapitał Ludzki  Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty.  Działanie: 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół.

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego SZKOŁA PODSTAWOWA NR 10 im. M. SKŁODOWSKIEJ-CURIE w JELENIEJ GÓRZE Rok założenia - 1957

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Od 7 lutego 2014r. uczestniczymy wraz z 24 miejskimi przedszkolami i szkołami w „Jeleniogórskim systemie wsparcia placówek oświatowych”.   Głównym celem projektu jest poprawa jakości systemu doskonalenia nauczycieli, jako procesu ciągłego, uwzględniającego potrzeby szkoły i każdego nauczyciela.   Naszym zamiarem było modyfikowanie warsztatu pracy, rozwijanie wiedzy i umiejętności zawodowych w zakresie nowoczesnych, efektywnych metod nauczania, technik uczenia się oraz systemu motywowania dzieci do nauki.

Obecnie zatrudnionych jest 56 nauczycieli : Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego SP 10 osiąga optymalne efekty procesów edukacyjnych dzięki bardzo dobrej, wysoko kwalifikowanej i zaangażowanej kadrze pedagogicznej. Obecnie zatrudnionych jest 56 nauczycieli : - z 2 kwalifikacjami : 32,1%, - z 3 kwalifikacjami : 35,7% kadry. Największą grupę stanowią nauczyciele dyplomowani (48,2%) i mianowani ( 26,8%). Ok. ¼ Rady Pedagogicznej to nauczyciele kontraktowi (16,07%) i stażyści ( 8,9%).

Nauczyciele wykazują bardzo duże zaangażowanie Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Nauczyciele wykazują bardzo duże zaangażowanie w procesie awansu zawodowego. W roku szkolnym 2014/2015 staż odbywa 13 pracowników pedagogicznych (23,2% ogółu): 4 stażystów, 4 kontraktowych, 5 mianowanych. Aktywność w doskonaleniu zawodowym, współpraca w planowaniu, realizowaniu i modyfikowaniu procesów edukacyjnych sprzyja doskonaleniu jakości pracy w wymiarze indywidualnym i instytucjonalnym.

otwarta na osiągnięcia i doświadczenie innych, Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego SP 10 - szkoła ucząca się, otwarta na osiągnięcia i doświadczenie innych, gotowa na wyzwania XXI wieku.  

TEMATYKA SZKOLEŃ RADY PEDAGOGICZNEJ: Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego TEMATYKA SZKOLEŃ RADY PEDAGOGICZNEJ:   1. Neurodydaktyka - nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi. 2. Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki. 3. Indywidualizacja nauczania. 4. Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb uczniów.

zgodny ze zdiagnozowanymi potrzebami nauczycieli, Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego ZAKRES WSPARCIA:   zgodny ze zdiagnozowanymi potrzebami nauczycieli, dostosowany do specyfiki I i II etapu kształcenia, służący podniesieniu jakości procesów edukacyjnych, - skorelowany z ,,Programem rozwoju SP 10”.

NEURODYDAKTYKA - NAUCZANIE I UCZENIE SIĘ Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego NEURODYDAKTYKA - NAUCZANIE I UCZENIE SIĘ PRZYJAZNE MÓZGOWI.   ZAKRES: Wyniki badań i doświadczeń naukowych. Omówienie implikacji dydaktycznych wniosków z badań. Wskazówki do pracy. - Konstruktywne spojrzenie na proces nauczania: Kiedy wspieramy pracę mózgu, a kiedy ją utrudniamy?

nabycie wiedzy nt. neurologicznych uwarunkowań procesu uczenia się, Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego EFEKTY: nabycie wiedzy nt. neurologicznych uwarunkowań procesu uczenia się, - poszerzenie kompetencji w zakresie metod i form pracy z uczniem, wykorzystujących potencjał mózgu i stymulujących do efektywnego uczenia się, zapamiętywania, - przeprowadzenie warsztatów dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej „Kształcenie inteligencji emocjonalnej dziecka”, doskonalenie umiejętności projektowania procesu nauczania „przyjaznego mózgowi”.

w odniesieniu do dziecka młodszego / Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego TECHNIKI UCZENIA SIĘ I METODY MOTYWUJĄCE DO NAUKI w odniesieniu do dziecka młodszego / ucznia II poziomu edukacyjnego.   ZAKRES: Techniki nauczania i metody aktywizujące. Techniki uczenia się i zapamiętywania. Metody motywowania uczniów do pracy. - Dobór czynników motywujących w zależności od ucznia, sytuacji, kontekstu.

opracowanie katalogu metod aktywizujących i motywujących, Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego EFEKTY: poszerzenie kompetencji w zakresie stosowania metod aktywizujących uczniów, opracowanie katalogu metod aktywizujących i motywujących, wspólne przygotowanie w zespołach przedmiotowych scenariuszy zajęć z zastosowaniem wybranych technik, przeprowadzenie w kl. I d lekcji otwartej „Wypoczynek nad wodą – zasady bezpiecznego zachowania podczas wakacji”, - popularyzowanie i stosowanie różnorodnych sposobów motywowania uczniów do nauki.

JAK POMÓC UCZNIOWI OSIĄGNĄĆ SUKCES EDUKACYJNY? Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego JAK POMÓC UCZNIOWI OSIĄGNĄĆ SUKCES EDUKACYJNY? – INDYWIDUALIZACJA NAUCZANIA. ZAKRES: Diagnozowanie potrzeb i możliwości edukacyjnych uczniów. Dobór najskuteczniejszych metod i form pracy dostosowanych do indywidualnych potrzeb rozwojowych uczniów.  

poznali i utrwalili zasady indywidualizacji nauczania, Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego EFEKTY: Nauczyciele: poznali i utrwalili zasady indywidualizacji nauczania, potrafią rozpoznawać style uczenia się, - opracowali i wykorzystują w praktyce zestaw metod, technik i form pracy dostosowanych do zindywidualizowanych potrzeb edukacyjnych dzieci,

nabyli umiejętność diagnozowania mocnych i słabych stron ucznia, Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Nauczyciele: nabyli umiejętność diagnozowania mocnych i słabych stron ucznia, poznali zasady właściwej organizacji środowiska edukacyjnego oraz zasad udzielania uczniom i rodzicom informacji zwrotnej na temat wyników edukacyjnych, dzięki czemu poprawiła się komunikacja i wzrosło zaangażowanie rodziców.

SIECI WSPÓŁPRACY I SAMOKSZTAŁCENIA Praca z dzieckiem młodszym. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego SIECI WSPÓŁPRACY I SAMOKSZTAŁCENIA Praca z dzieckiem młodszym. Specjalne potrzeby edukacyjne. Nauczyciele pracują zespołowo. Pozapedagogiczne obowiązki dyrektora szkoły.

- wzajemne uczenie się i wspieranie, budowanie motywacji. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego EFEKTY : nawiązywanie kontaktów i współpracy między placówkami, doskonalenie umiejętności pracy zespołowej, dyskusje, wspólne tworzenie rozwiązań, wymiana doświadczeń między nauczycielami różnych etapów kształcenia, tworzenie i dzielenie się zasobami użytecznymi dla uczestników sieci; publikacje, - wzajemne uczenie się i wspieranie, budowanie motywacji.

- Doceniam dostęp do różnych ofert doskonalenia na platformie. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego ZDANIEM NAUCZYCIELI:    - Tematy poruszane na spotkaniach są interesujące i przydatne w pracy zawodowej każdego nauczyciela i wychowawcy. - Prowokują do refleksji nad swoim warsztatem pracy, wzbogacają go o nowe, ciekawe rozwiązania. - Spotkania z udziałem ekspertów dają mi wsparcie merytoryczne, które mogę zastosować w praktyce. - Doceniam dostęp do różnych ofert doskonalenia na platformie. - Nauczyłam się konstruowania różnorodnych map myśli, wykorzystuję je na swoich zajęciach edukacyjnych. - Szkolenia stwarzają możliwość wymiany doświadczeń zawodowych z innymi nauczycielami. - Praca w zespole to wspólne wypracowanie materiałów przydatnych w pracy z dziećmi.

JELENIOGÓRSKI SYSTEM WSPARCIA PLACÓWEK OŚWIATOWYCH Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego JELENIOGÓRSKI SYSTEM WSPARCIA PLACÓWEK OŚWIATOWYCH MOCNE STRONY: jakość oferty szkoleniowej, wysoki poziom merytoryczny warsztatów, konsultacji; przydatność materiałów szkoleniowych, indywidualizacja wsparcia, uwzględnianie efektów procesów edukacyjnych, potrzeb środowiska szkolnego, pozyskanie dodatkowych środków na doskonalenie Rady Pedagogicznej, działania na platformie (analiza postawionych problemów i zadań, dyskusje na forum, grupy dyskusyjne; dostęp do wyników ankiet, raportów, diagnoz, materiałów szkoleniowych), - przygotowanie do wdrożenia nowego - systemowego modelu doskonalenia kadry pedagogicznej.  

JELENIOGÓRSKI SYSTEM WSPARCIA PLACÓWEK OŚWIATOWYCH Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego   JELENIOGÓRSKI SYSTEM WSPARCIA PLACÓWEK OŚWIATOWYCH SŁABE STRONY: niepełna diagnoza potrzeb, niski poziom współpracy między nauczycielami różnych szkół, brak „banku dobrych praktyk”, mały stopień wykorzystania platformy.    

Wysoka ocena systemu wsparcia szkoły i doskonalenia nauczycieli Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PODSUMOWANIE   Wysoka ocena systemu wsparcia szkoły i doskonalenia nauczycieli z punktu widzenia: trafności, skuteczności, użyteczności.

oraz wsparciu eksperta zewnętrznego. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Podniesienie kompetencji i umiejętności nauczycieli, kadry kierowniczej poprzez udział w bezpłatnych szkoleniach i konsultacjach dedykowanych konkretnym potrzebom występującym w placówce. Poprawa spójności programu doskonalenia nauczycieli z potrzebami szkoły dzięki zastosowaniu Rocznych Planów Wspomagania oraz wsparciu eksperta zewnętrznego. - Podniesienie jakości pracy z uczniami o różnorodnych potrzebach edukacyjnych, szansa optymalizacji rozwoju dzieci.

Dziękuję za uwagę. Dyrektor SP 10 Alina Rasiewicz Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Dziękuję za uwagę. Dyrektor SP 10 Alina Rasiewicz