Porównanie z rokiem 2013.  Skala staninowa (od ang. standard nine), standardowa dziewiątka – dziewięciostopniowa skala testu psychologicznego znormalizowana.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYNIKI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO Z JĘZYKA NOWOŻYTNEGO ROK SZKOLNY 2009/2010.
Advertisements

Opracowały: Dorota Gajda i Małgorzata Adamczyk
Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
WYNIKI MATURA – MAJ 2013 r.. Do egzaminów dojrzałości w maju 2013 roku przystąpiło 100 absolwentów III LO. Wszyscy abiturienci zdali.
Wyniki sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego i maturalnego w 2009 r. uczni ó w szk ó ł prowadzonych przez Gminę Miejską Mielec.
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
5 kwietnia 2011 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
PODSTAWA PROGRAMOWA STANDARDY WYMAGAŃ EGZAMINACYJNYCH uczeń potrafi:
Program podniesienia jakości realizowany w Gimnazjum - Zespoły przedmiotowe analizują Testy na wejściu i wyniki egzaminu zewnętrznego - Dokonują ewaluacji,
Informacje ogólne Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r w sprawie warunków i sposobie oceniania, klasyfikowania.
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej.
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2013r
Raport z wyników egzaminu maturalnego
Wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn r. Analiza.
Osiągnięcia uczniów klasy szóstej, którzy przystąpili do sprawdzianu w kwietniu 2010 roku WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE.
Egzamin gimnazjalny – zasady r.szk. 2013/14
SPOTKANIE Z RODZICAMI OGÓLNE INFORMACJE O SPRAWDZIANIE Data sprawdzianu – 8 kwietnia 2008 roku Czas pracy – 60 minut Liczba punktów do uzyskania.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego Skala staninowa średnich wyników szkół (w %) z egzaminu gimnazjalnego w 2012 r. Stanin Język polski Historia.
Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu nakielskiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów przy uwzględnieniu wyników.
Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu żnińskiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów przy uwzględnieniu wyników.
Warlubie, r.. Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu świeckiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów.
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
Osiągnięcia uczniów klasy szóstej, którzy przystąpili do sprawdzianu w kwietniu 2010 roku WOJEWÓDZTWO POMORSKIE WOJEWÓDZTWO POMORSKIE wrzesień 2010.
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
Egzamin gimnazjalny 2014 Zasady i informacje.
Wyniki Zespołu Szkół w Besku w egzaminach zewnętrznych
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013 GIMNAZJUM IM
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego 2012
1 1 Tendencje w rozwoju pomorskiej edukacji na podstawie wybranych wyników egzaminów zewnętrznych II FORUM POMORSKIEJ EDUKACJI Gdańsk, 18 listopada 2013.
UWAGA: Aby zmienić obraz na tym slajdzie, zaznacz go i usuń. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz. WYNIKI SPRAWDZIANU.
Sprawozdanie z testu kompetencji klas szóstych październik 2012r.
Egzamin gimnazjalny Wyniki egzaminów w Gimnazjum nr 14 w Olsztynie Edukacyjna wartość w naszej szkole Opracował mgr K.Gremblewski.
1 Analiza wyników sprawdzianu ‘2014 Zespół Szkolno-Przedszkolny w Krowiarkach – XI 2014 – XI 2014 Opracował: J. Pierzchała.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego
Pilotażowe wdrożenie w powiecie gryfickim zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków.
Wyniki diagnoz w klasach pierwszych i drugich Wrzesień 2014.
Opracowanie: Miejski Zarząd Oświaty, październik 2014r. Wyniki egzaminów zewnętrznych za rok szkolny 2011/2012.
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2014r. uczniów szkó ł w gminie Mas ł ów.
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2014 GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W BOGUSZYCACH.
wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn r.
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
Sprawdzian po klasie szóstej INFORMACJE W PIGUŁCE Do rozwiązania było 26 zadań z języka polskiego i matematyki Maksymalnie można było uzyskać 40.
UCZNIOWIE NABYWAJĄ WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONE W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ.
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
EWD gimnazjalne Czym jest metoda edukacyjnej wartości dodanej (EWD)? Efektywność pracy szkoły, przed kilku laty, oceniano jedynie na podstawie wyników.
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
Egzamin gimnazjalny Na podstawie § 32 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
ANALIZA WYNIKÓW MATUR 2014 Liceum Ogólnokształcące w Krościenku n. D.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego w Społecznym Gimnazjum w Rybniku.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO ANALIZA WYNIKÓW Część humanistyczna język polski.
Lepszy wynik na egzaminie = wymarzona szkoła (satysfakcja i zadowolenie)
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich Egzamin * kwiecień * 2016r.
Wyniki egzaminu maturalnego 2006 Maria Krystyna Szmigel OKE Kraków_2006.
Stosowanie procentów w życiu codziennym. Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka.
Sprawozdanie za rok szkolny 2014/2015. Wyniki ogólne- Egzamin 2015 Język polski Historia i wiedza o społeczeństwie Matematyka Przedmioty przyrodnicze.
1 1 Podsumowanie egzaminu gimnazjalnego przeprowadzonego w 2016 roku w województwie pomorskim Wrzesień 2016 roku.
Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn R.
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego w 2018 roku
Egzamin gimnazjalny rok szkolny 2016/2017.
RAPORT Z EGZAMINU GIMNAZJALNEGO W ROKU SZKOLNYM 2016/2017
WYNIKI DIAGNOZY WSTĘPNEJ W KLASACH PIERWSZYCH - WRZESIEŃ 2017
MIEJSKI OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2011/2012 Wyniki krajowe.
Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego
TERMINARZ EGZAMINU historia i wos – godz. 9:00
Opracowanie wyników egzaminów maturalnych 2019
Zapis prezentacji:

Porównanie z rokiem 2013

 Skala staninowa (od ang. standard nine), standardowa dziewiątka – dziewięciostopniowa skala testu psychologicznego znormalizowana tak, aby średnia w populacji wynosiła 5, a odchylenie standardowe 2. Liczba jednostek skali wynosi 9 staninów, natomiast jej zakres wynosi od 1 do 9 staninaang.testu psychologicznegośredniapopulacjiodchylenie standardowe

Numer stanina Nazwa stanina Procent wyników (informuje, ilu uczniów w kraju w danym roku napisało egzamin na tym poziomie) 1Najniższy4% 2Bardzo niski7% 3Niski12% 4Niżej sredni17% 5Średni20% 6Wyżej średni17% 7Wysoki12% 8Bardzo wysoki7% 9Najwyższy4%

 Każdego roku CKE po sprawdzeniu egzaminów ustala zakres stanin dla każdej części egzaminu w zależności od wyników uzyskanych przez gimnazjalistów w całej Polsce. Każdego roku mogą to być inne przedziały w zależności od tego, jak trudne były testy. Dlatego nie należy porównywać wyników procentowych między latami ani przedmiotami. Wolno natomiast porównywać staniny, bowiem pokazują, jak nasi uczniowie wypadli na tle innych uczniów np. w mieście.

 Jak wskazuje wykres, wypadliśmy lepiej od miasta z języka polskiego, na równi z miastem z matematyki i angielskiego, a gorzej od miasta z przedmiotów przyrodniczych, historii i niemieckiego.

 W roku 2013/14 nastąpił postęp w stosunku do roku 2012/2013, jeśli chodzi o wyniki z języka polskiego, bowiem:  Zmniejszył się procent wyników niskich (o 10%)  Wzrósł procent wyników średnich ( o 8% )  Wzrósł procent wyników wysokich (o 2%)

 Rozkład wyników z historii wskazuje na pewien regres  Wzrósł procent wyników niskich o 13 %  Zmalał procent wyników średnich ( o3%)  Zmalał procent wyników wysokich ( o 10%)

 Wyniki z matematyki świadczą o nieznacznym regresie w stosunku do roku ubiegłego  Wzrosła liczba wyników niskich o 1 %  Wzrosła liczba wyników średnich o 3%  Zmalała liczba wyników wysokich o 4%

 W roku 2014 nastąpił regres w stosunku do roku 2013 w zakresie przedmiotów przyrodniczych, bowiem  O 2 punkty procentowe wzrósł odsetek wyników niskich  O 3 % zmalała ilość wyników wysokich  O 1 % zwiększyła się ilość wyników średnich

 Wyniki z języka angielskiego świadczą o regresie, mimo wzrostu o 2 % udziału wyników wysokich  Niebezpiecznie zwiększył się udział wyników niskich o 6% ( na niekorzyść wyników średnich- spadek o 6%), co pokazuje, że wynik niski uzyskał co trzeci zdający

 Trudno porównywać wyniki z języka niemieckiego ze względu na to, że egzamin końcowy z tego języka piszą zazwyczaj uczniowie słabi, którzy boja się pisać egzamin z języka angielskiego  Wyniki z tego roku napawają jednak optymizmem, ponieważ dwóch z 15 zdających osiągnęło wynik wysoki  Niestety, wzrósł procent wyników niskich (o 20 %

 W roku 2014 należy zmodyfikować metody nauczania szczególnie z przedmiotów przyrodniczych, historii i wos-u oraz języka angielskiego  Modyfikacja winna dotyczyć w szczególności otoczenia opieką dydaktyczną i psychologiczną uczniów słabych, o specjalnych potrzebach edukacyjnych i zaniedbanych  Należy skoncentrować się na indywidualnym doborze metod nauczania

 Należy często utrwalać wiadomości z zakresu małych partii materiału  Motywować uczniów, by na bieżąco informowali nauczyciela, co jest dla nich niejasne  Prowadzić zajęcia wyrównawcze i konsultacje  Zacieśnić współpracę z rodzicami, by kontrolowali odrabianie zadań i frekwencję dzieci

 Należy zwrócić na kształcenie strategii rozwiązywania zadań, sprawdzanie rozumienia poleceń i ćwiczenie wyłaniania wskazanych w poleceniu czynności do wykonania  Każdy nauczyciel powinien uczynić skuteczność nauczania każdego ucznia priorytetowym zadaniem

 Dziękuję za uwagę Renata Sukiennik