PROGRAM WYCHOWAWCZY GIMNAZJUM W BIAŁYM KOŚCIELE rok szkolny 2014/2015 Dziecko żyjące w tolerancji nabiera cierpliwości Dziecko zachęcane uczy się wiary.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Advertisements

Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Program wychowawczy Gimnazjum na rok szkolny 2011/2012 UCZĘ SIĘ ODPOWIEDZIALNOSCI ZA SIEBIE I NNNYCH Rozwój ucznia INTELEKTUALNYPSYCHICZNYSPOŁECZNYFIZYCZNY.
Program podniesienia jakości realizowany w Gimnazjum - Zespoły przedmiotowe analizują Testy na wejściu i wyniki egzaminu zewnętrznego - Dokonują ewaluacji,
Szkoła jako środowisko pracy nauczyciela
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 3 WE WROCŁAWIU
Gimnazjum Integracyjne w Lubinie
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
EDUKACJA CZYTELNICZA W GIMNAZJUM NR 1 W PRZEMYŚLU
KODEKS SZKOŁY BEZ PRZEMOCY
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
NASZE DZIECI W NASZEJ SZKOLE
GIMNAZJUM NR 21 we Wrocławiu
Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi
Problemy wychowawcze szkoły
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Szkoła Współpracy.
NAUCZYCIELE I PRACOWNICY SZKOŁY
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Lekcje z ZUS – uwagi metodyczne Wodzisław Śląski, 18 lutego 2014 r. Marcin Kopczyński.
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Zespół Nauczycieli Przedmiotów Przyrodniczych rok szkolny 2013/2014.
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
U PROGU EDUKACJI Spotkanie informacyjne Pawłosiów 30 marca 2015 r.
WITAMY W NASZEJ SZKOLE! Gimnazjum im. ks. Jana Twardowskiego w Białym Kościele.
BADANIE BYŁO CAŁKOWICIE ANONIMOWE. POSŁUŻYŁO NAM DO USTALENIA OCZEKIWANIA RODZICÓW NASZYCH UCZNIÓW W ODNIESIENIU DO NAJWAŻNIEJSZYCH KIERUNKÓW DZIAŁAŃ PLANOWANYCH.
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
GIMNAZJUM IM. ORŁA BIAŁEGO W WĘGORZYNIE
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
 Witamy w Szkole Podstawowej w Mszczonowie  Działamy, aby nasi uczniowie byli solidnie przygotowani do dalszej nauki i życia w dynamicznie zmieniającym.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
Programy i projekty w Szkole Promującej Zdrowie. Standardy Szkoły Promującej Zdrowie  Szkoła promująca zdrowie dąży do osiągania celów i realizuje zadania.
W ankiecie dotyczącej realizacji Szkolnego Programu Wychowawczego wzięło udział 59 rodziców uczniów Punktu Przedszkolnego, Oddziału Przedszkolnego oraz.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Publiczne Gimnazjum nr 41 im. S. Żeromskiego ul. Bohdanowicza 11 Łódź tel/fax:
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
ROK 2016/2017. Motywowanie uczniów do uczenia się - kompleksowy program szkolenia RP Zajęcia PDE Kształcenie kompetencji kluczowych wdrożenie wniosków.
Program profilaktyki Szkoły Podstawowej Nr 94 w Warszawie
Program profilaktyki Szkoły Podstawowej Nr 94 w Warszawie
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
Szkoła Promująca Zdrowie
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
czwarte spotkanie Zespołu
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE im. Jana Karskiego W WIŚNIOWEJ GÓRZE
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
Kontrola i ewaluacja zajęć wychowania fizycznego
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

PROGRAM WYCHOWAWCZY GIMNAZJUM W BIAŁYM KOŚCIELE rok szkolny 2014/2015 Dziecko żyjące w tolerancji nabiera cierpliwości Dziecko zachęcane uczy się wiary w siebie. Dziecko rozumiane uczy się oceniać. Dziecko traktowane uczciwie uczy się sprawiedliwości. Dziecko żyjące w bezpieczeństwie uczy się ufać. Dziecko przyjmowane takim, jakim jest uczy się akceptować. Dziecko traktowane uczciwie uczy się prawdy. Dziecko otoczone przyjaźnią uczy się szukać w świecie miłości. Dorothy Law Nolte

SFERY ROZWOJU

ROZWÓJ INTELAKTUALNY UCZNIA Praca z uczniem zdolnym. Analiza zainteresowań, uzdolnień, aspiracji, możliwości uczniów. Wspieranie rozwoju uczniów, przygotowywanie ich do konkursów, olimpiad przedmiotowych Organizacja Gminnego Konkursu Recytatorskiego, Gminnego Konkursu Ortograficznego, projekt Kontynuacja projektu „Ocenianie Kształtujące”, Udział nauczycieli w Akademii RUN Międzynarodowy projekt Comenius: ”W zdrowym ciele zdrowy duch”, Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych, kół zainteresowań odpowiadających potrzebom uczniów.

ROZWÓJ INTELEKTUALNY UCZNIA Udział nauczycieli i uczniów w projekcie GWO „Lepsza szkoła” Wielopoziomowe badanie wyników nauczania diagnoza wiedzy i umiejętności uczniów - testy na wejście i zakończenie Spotkania zespołów przedmiotowych, analiza osiągnięć uczniów, zespołów klasowych ewaluacja prowadzonych działań. Opracowanie wniosków do dalszej pracy z uczniami. Konkurs wiedzy o Parku Ojcowskim - „Rajd Neandertala”, projekt „Bajko czytacze”, konkursy biblioteczne, konkurs recytatorski Praca z uczniem metodą projektów edukacyjnych, prezentacje projektów na forum publiczności, lekcje biblioteczne, praca w kołach zainteresowań. Zajęcia prowadzone z wykorzystaniem nowoczesnych technologii informacyjnych Indywidualizacja procesu nauczania: dostosowanie wymagań do potrzeb i możliwości uczniów

ROZWÓJ SPOŁECZNY UCZNIA Wdrażanie zasad życia społecznego: analiza Kodeksu Gimnazjalisty, praw i obowiązków ucznia. Integracja klas- zajęcia adaptacyjne dla klas I, wyjazdy integracyjne, zajęcia w klasach, budujące klimat bezpieczeństwa i zaufania, spotkania klasowe, wieczory filmowe, wycieczki, wyjścia do kina, teatru, Koordynacja działań Młodzieżowej Rady Gminy. Udział uczniów w pracach Rady Gminy Wielka Wieś. Stwarzanie sytuacji wymagających współpracy w grupie – wspólna realizacja zadań, przygotowywanie uroczystości, projekty edukacyjne. Prezentacja projektów na forum szkolnym Lekcje wychowawcze warsztaty edukacyjne ; rozwijanie kompetencji społecznych tj. umiejętność porozumiewania się, rozwiązywania konfliktów uczniów

ROZWÓJ SPOŁECZNY UCZNIA Praca z uczniami wokół norm i zasad zachowania, lekcje nt. odpowiedzialności za własne wybory, decyzje Działalność samorządu szkolnego, samorządów klasowych, realizacja zadań zgodnie z kalendarzem imprez szkolnych. Udział w akcjach charytatywnych (Wolontariat). Udział młodzieży w przygotowaniu uroczystości o tematyce patriotycznej: Dzień Katyński, Święto Niepodległości Święto 3 Maja, Rozwijanie tradycji szkoły: Dzień Patrona, konkurs „Znam Patrona”, ślubowanie uczniów klas I Spotkania wigilijne Doradztwo zawodowe: warsztaty grupowe, doradztwo indywidualne, elektroniczna rekrutacja do szkół

ROZWÓJ EMOCJONALNY UCZNIA Współpraca z rodzicami na rzecz rozwoju uczniów. Pozyskiwanie informacji o uczniach ich potrzebach podczas rekrutacji, w trakcie zebrań rodzicielskich, indywidualnych spotkań i kontaktów z rodzicami „Przyjazna szkoła”- diagnoza bezpieczeństwa w szkole, ankiety dla rodziców, uczniów Procedura Niebieskiej Karty – szkolenie dla nauczycieli Szkolenia ‚Adaptacja w szkole” „Problemy wieku dojrzewania” – rozwijanie kompetencji wychowawczych rodziców Omówienie z uczniami systemu oceniania wiadomości i umiejętności Stosowanie zasad oceniania kształtującego OK. Udział nauczycieli w akademii RUN, doskonalenie warsztatu pracy w zakresie oceniania kształtującego

ROZWÓJ EMOCJONALNY UCZNIA Lekcje wychowawcze dotyczące rozpoznawanie uczuć i emocji, radzenia sobie z nimi. Wskazywanie pozytywnych wzorców zachowań na przykładzie młodzieżowych bohaterów literackich, filmowych Rozmowy nt. zasad zachowania obowiązujących w społeczności szkolnej, lekcje wychowawcze nt. presji grupy, ról grupowych Konsekwentne, zgodne z procedurami reagowanie nauczycieli na przejawy łamania regulaminu przez uczniów.

ROZWÓJ FIZYCZNY UCZNIA Koło Miłośników Gór – wycieczki górskie, projekt „Trzymaj Formę”, turniej Mikołajkowy” wycieczki do Oświęcimia, Warszawy Propagowanie aktywnego wypoczynku: wyjazdy na basen, narty, zajęcia na ściance wspinaczkowej, siatkówka, turnieje piłki nożnej Rozmowy o problemach dojrzewania prowadzone w ramach lekcji wdżr i lekcji wychowawczych Lekcje dotyczące zdrowotnych, konsekwencji zachowań ryzykownych. Informowanie o zagrożeniach związanych z uzależnieniami