Muzeum Powstania Warszawskiego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
komornik trzyma kas ę m ą drze wydaje pieni ą dze m ą drze planuje akcje finansowe szuka nowych ź róde ł finansowania Oddzia ł u ….
Advertisements

Hasło promujące życie bez agresji.
Prąd elektryczny Paweł Gartych kl. 4aE.
Z historii naszej szkoły…
Jak efektywnie współpracować z rodzicami
Zginęli w KATYNIU.
Patron naszej szkoły. U rodził się w roku Pochodził z drobnej szlachty. W 1770 roku po ukończeniu Szkoły Rycerskiej wyjechał do Paryża na.
Hiperłącza Co to jest? Autor: dalej.
Powstanie Warszawskie
„Baby Taxi Dorota Ejlak i wspólnicy Spółka jawna”
„BURZA „ Przewidywał on włączenie się oddziałów Armii Krajowej ( AK ) do walki z wycofującymi się Niemcami i wyzwalanie obszarów, które do 17 września.
Sk ą d wzi ął si ę pomys ł zorganizowania biwaku? (wywiad dost ę pny na stronie internetowej szko ł y)
Bezpieczne i zdrowe ferie zimowe.
25 PRZYKAZA Ń. 1. Nie dyskutuj z go ś ciem, który ma nad Tob ą pó ł litra przewagi!
Walk ę matematyczn ą prowadzi ł a z nami pani mgr El ż bieta Maciejewska.
Wycieczka do Muzeum POWSTANIA Warszawskiego
EFEKT CIEPLARNIANY.
Niektórzy ludzie tak przeżyli swoje życie, że pamięć o nich wciąż trwa. Aby uwiecznić tę pamięć, budujemy pomniki, ich imionami nazywamy ulice, czy miasta.
Mały Powstaniec.
MIŁOŚĆ W EPOCE ROMANTYZMU…
POWSTANIE STYCZNIOWE ,,Powstanie Styczniowe na Ziemi Ostrowickiej ’’
Wyszukiwanie materiałów z różnych źródeł na temat wybranego zawodu
Moje przygody W WAKACJE
AIDS i HIV.
Czynniki wpływające na kursy walut
Przykłady skrzyżowań ze znakami
Debata szkolna w ramach projektu Szko ł a Demokracji - Sejm Dzieci i M ł odzie ż y Przygotowa ł y: Anna K ą siel i Kamila Osóbka.
Zaćmienie Słońca.
Odpady- wiem jak z nimi postępować
„Dlaczego warto być aktywnym fizycznie?”
Żołnierze Wyklęci, autor Rafał Marciniak,
AKTYWNI DLA PRZYSZŁOŚCI! DEBATA W RAMACH XX EDYCJI SEJMU DZIECI I M Ł ODZIE Ż Y.
Dnia roku 9 wybranych uczniów klasy 3AB TZ pod opieką Pani Sylwii Samson wyjechało na praktykę do Niemiec, aby reprezentować szkołę oraz ojczyznę.
Bezpieczny Internet.
Są w życiu chwile, kiedy tak bardzo odczuwamy brak obecności innych,
Przedszkola.
Pytania warte uwagi:. Powszechnie uwa ż a si ę, ż e jeden nie ma jakiej ś wielkiej wagi, jednak sugeruj ą c si ę znanym przys ł owiem - grosz do grosza.
Medialna rzeczywistoŚĆ
Ks. Stanisław Sudoł.
MODU Ł II- KUPUJESZ? Dlaczego chcesz kupi ć ? (25) – Czy jeste ś gotowy na zakup? Sk ą d wiesz na co Ci ę sta ć ? Kryteria wyboru- matryca.
„My z niego wszyscy „ Zygmunt Krasiński
Westerplatte.
Z okazji Ś wi ą t Bo ż ego Narodzenia w naszej szkole odbyły si ę warsztaty plastyczne dla klas 1-3 prowadzone przez Panie z firmy Werbena.
KLASA 1C I 2A W Palmiarni cz ęść 2. Storczyki urzeka ł y ludzi swym pi ę knem i intrygowa ł y tajemniczo ś ci ą ju ż w staro ż ytno ś ci. S ł owa, którymi.
Edukacja w Burkina Faso
70 rocznica powstania warszawskiego
POWSTANIE WARSZAWSKIE
75. Rocznica II wojny światowej
MODU Ł Klasa I „Kszta ł cenie ponadgimnazjalne”
Szko ł a demokracji Martyna Pankowska 3c Zuzanna G ł ogowska 3c.
Powstanie Warszawskie
1 Sierpnia 1944 roku o godzinie wybucha Powstanie Warszawskie. Nikt wtedy nie przypuszczał, że potrwa ono 63 dni. Ludu Warszawy, do broni !
Nie tylko wybory… Jak m ł odzi ludzie mog ą wp ł ywa ć na rzeczywisto ść i aktywnie uczestniczy ć w demokracji?
Wiedza Polaków o Powstaniu Warszawskim
Światowy Dzień Zdrowia jest obchodzony co roku 7 kwietnia, w rocznicę powstania Światowej Organizacji Zdrowia.
Spotkanie z przeszłością. Lekcja historii klasy III B w Muzeum Powstania Warszawskiego, 18 września 2015r.
I Szkolna Gra Terenowa „Powstanie Warszawskie”
Narodowe Święto Niepodległości – polskie święto państwowe obchodzone 11 listopada dla upamiętnienia odzyskania przez Polskę niepodległości w 1918, po 123.
Powstanie warszawskie 1 sierpnia – 3 października 1944.
AKCJA SPOŁECZNO-EDUKACYJNA ŻONKILE 73. ROCZNICA POWSTANIA W GETCIE WARSZAWSKIM Wolontariusze Muzeum POLIN Fot. Kajus W. Pyrz.
Karolina, Barbara, Dominika, Magdalena, Monika Klasa III B KOBIETY WALCZĄCE PODCZAS II WOJNY ŚWIATOWEJ.
Tablica poświęcona poległym żołnierzom.
Michał Nowiński 1D.  Czym jest komunikacja? Czym jest komunikacja?  Wybrane rodzaje komunikacji Wybrane rodzaje komunikacji  Komunikacja człowieka.
Odbiorą mi tylko życie. A to nie najważniejsze. Cieszę się, że będę zamordowany jako katolik za wiarę świętą, jako Polak za Polskę niepodległą.
Temat: Walka Polaków o niepodległość – powstanie styczniowe.
Chłopcy z Placu Broni Sebastian.
Powstanie Warszawskie.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA KLAS IV - VI TEMAT: POWSTANIE WARSZAWSKIE – 63 DNI CHWAŁY..
Zapis prezentacji:

Muzeum Powstania Warszawskiego

Godzina”W” – 17:00, pierwszy sierpnia, Jak co roku w Warszawie wyją syreny. Mija kolejna rocznica Powstania war. Większość przechodniów i samochodów zatrzymuje się, oddając hołd poległym powstańcom i niezliczonej rzeszy pomordowanych cywilów.

Prasa Była wytwarzana i rozpowszechniana w sposób jawny, bez cenzury. Ukazywała się ona od pierwszych dni powstania do 5 października 1944r. W okresie powstania warszawskiego prasa pełniła szczególną rolę: informowała o przebiegu walk powstańczych, była źródłem informacji o sytuacji w kraju i na frontach, była również miejscem dyskusji ideologicznych i sporów politycznych Najpopularniejsze gazety tamtego okresu…..

Pensje? Wszyscy chcieli zjednoczenia i wolności. Solidarność między nimi była tak wielka, że każdy za każdego oddałby życie. Seks był naturalną konsekwencją tej bliskości. Jednak to margines zachowań. Codzienność była inna. Czuwałeś na stanowisku, nie spałeś po kilkanaście godzin, umierałeś ze strachu, miałeś wszelkie objawy stresu pourazowego: trzęsły ci się ręce, halucynacje z głodu, stawałeś się małomówny, agresywny wobec kolegów, popadałeś w apatię. Pieniądze w tamtym czasie ”nie istaniały”. A właściwie ich brak. Bo kto wtedy myślał o pieniądzach jakie dostanie. Priorytetem było przeżycie i walka o wolność ojczyzny. W tamtych czasach ludzie nie byli tacy materialistyczny i nie przywiązywali wagi do pieniędzy. Pieniądze funkcjonujące podczas Powstania Warszawskiego

Wykorzystywanie uzdolnień podczas Powstania stanowiło dla artystów pewne odpłynięcie od brutalnej, pełnej krwi, przepełnionej brakiem zmiłowania bezlitościwej rzeczywistości. Musieli oni czerpać choć odrobinę radości z ponurego życia. Podczas strasznego panującego tam klimatu atmosfera nie była harmonijna i optymistyczna. Tam młodzi ludzie chodzili na śmierć. Tam walczyli o wolność, ze świadomością zapłacenia najwyższej ceny. Wykorzystywali każdy moment, aby przeżyć te może ostatnie chwile, jak najlepiej, chociażby wykorzystując swoje talenty. Karykatura Zofii Wójtkiewicz Karykatura Hanki Karykatura Karykatura Reginy Fern Karykatura Marii Sulimirskiej

Najmłodsi Zabawki i portret małej Grażyny Doroty Duchniak Warto stale przypominać, że w czasie powstania warszawskiego wszyscy bez wyjątku: dorośli mężczyźni, kobiety, ale także młodzież i najmłodsze dzieci byli narażeni na śmierć. I to nie tylko anonimową śmierć np. w wyniku przypadkowej eksplozji, bombardowania, ale również w publicznych, masowych egzekucjach. Tu niemieccy zbrodniarze nie cofali się nawet przed mordowaniem dzieci. Do tego dochodzą przerażające warunki bytowe. Pamiętajmy, że powstanie miało trwać kilka dni, tymczasem w miarę upływu czasu coraz trudniej było o żywność, pogorszył się stan higieny. To wszystko powodowało, że śmiertelność wśród najsłabszych, a więc także najmłodszych, znacznie wzrastała.

Dokumenty Prawo jazdy Stanisława Maksymiliana Rodzaj legitymacji prawniczej Plan przedstawiający sytuacje odcinka "Sadyba" w dniach 29.08 - 2.09.1944 Podczas Powstania w większości ludzie stracili swój dobytek, majątek, tym bardziej dokumenty. Ich dokumenty tożsamości. Wiele z nich było pisane ręcznie, czasami na skrawkach papieru lub . Bardzo różnią się od dzisiejszego zachowania każdej, nawet najdrobniejszej formalności.          Niektóre akty, plany czy pisma zachowały się do naszych czasów, lecz jest ich stosunkowo niewiele. Należy więc dbać o te, które przetrwały.

Jedność Podczas powstania warszawskiego walczący starali się swym ubiorem nawiązywać do mundurów wojskowych jednakże nie wszyscy mieli takie możliwości i bardzo często walczyli w ubiorze cywilnym. Elementem rozpoznawczym żołnierzy Armii Krajowej były biało czerwone opaski. Żołnierze zakładali je na lewą rękę. Wygląd opaski regulował rozkaz Komendanta Warszawskiego Okręgu Armii Krajowej Opaski były wręczane żołnierzom wraz z bronią na miejscach koncentracji oddziałów przed godzina "W".

Miejmy zawsze w pamięci bohaterów powstania i ich trud bez względu na obecność lub brak czerwonej kartki w kalendarzu z datą pierwszego sierpnia. Stańmy na chwilę o godzinie ’’W’’ i podziękujmy za to, w jakich czasach przyszło nam żyć!

Kinga Kondracka Klasa 3B