„W trosce o jakość w ilości – program interdyscyplinarnego wspierania studenta filologii obcej w oparciu o metodę tutoringu akademickiego w Uniwersytecie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Kształcenie zawodowe pielęgniarek i położnych w ramach studiów pomostowych” w ramach Priorytetu II, Działania 2.3, Poddziałania Programu Operacyjnego.
Advertisements

Cel projektu Celem projektu jest przygotowanie programu ubezpieczenia grupowego wraz z ryzykami dodatkowymi, który będzie dedykowany dla Zawodowych Kuratorów.
Dr inż. Magdalena Jabłońska
Wewnętrzny system zapewniania jakości KSZTAŁCENIA
Spotkanie współfinansowane przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Procedury współpracy gimnazjów z Biurem Projektu e-Akademia Przyszłości. Warszawa r.
Narada dyrektorów szkół i placówek oświatowo-wychowawczych
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Średzkim Program Operacyjny Kapitał.
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE
PRZEDSIĘBIORCY NA START - V edycja konkursu Pomysł na biznes Monika Mardas PPNT Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej – Europejskiego.
Sposób prac nad Programem Operacyjnym dotyczącym Polski Wschodniej na lata Warszawa 9 stycznia 2013 r.
Przygotowanie Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój
Program Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie Kalendarz wydarzeń 2010 r.
Konferencja informacyjna na temat na temat konkursu dotacji dla partnerstw samorządowych w ramach Programu Regionalnego MF EOG Warszawa 28 stycznia.
Rekrutacja elektroniczna do szkół ponadgimnazjalnych 2010/2011
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
Pracownia Ewaluacji Jakości Kształcenia
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego1 Podsumowanie wdrażania Regionalnego.
Źródło dofinansowania projektu: Europejski Fundusz Społeczny
WYKORZYSTAJ POTENCJAŁ UCZELNI – ZAŁÓŻ FIRMĘ OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA NAUKOWA Przedsiębiorczość akademicka. Stan i możliwości rozwoju w woj. opolskim. Opole,
PROGRAM ESPON - KALENDARZ Katarzyna Wojnar, Krajowy Punkt Kontaktowy ESPON EUROREG, Uniwersytet Warszawski.
ROCZNY PLAN PRACY ZESPOŁU SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 4 IM. JANA KLIŃSKIEGO W GNIEŹNIE NA ROK SZKOLNY 2011/2012.
Konferencja inaugurująca projekty realizowane przez Ośrodek Wsparcia w Lipniaku: „Stworzenie i wsparcie funkcjonowania Zakładu Aktywności Zawodowej w.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Fundusz Stypendialny Program wymiany naukowej pomiędzy Polską a Szwajcarią Konferencja Informacyjna, 2 marca 2010 Uniwersytet.
Powiat Pilski w partnerstwie z Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Pile
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Kalendarz 2011 Real Madryt Autor: Bartosz Trzciński.
Kalendarz 2011 Oto ciekawy kalendarz, który zaprojektował
KALENDARZ 2011r. Autor: Alicja Chałupka klasa III a.
1 Centrum Doskonałości BioMoBiL po półtora roku działalności Nowe metodyki laboratoryjne – czy możemy wypełnić istniejące luki ? Gdynia, 26 listopada 2004.
Kalendarz 2011r. styczeń pn wt śr czw pt sb nd
Wzmocnienie potencjału instytucjonalno – kadrowego Urzędu Gminy w Nowem Harmonogram realizacji projektu.
EGZAMIN MATURALNY ROK SZKOLNY 2013/2014 DALEJ. Deklaracja Potwierdzeniem chęci zdawania egzaminu maturalnego jest złożenie deklaracji ostatecznej w terminie.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
DZIAŁAJĄC RAZEM OSIĄGNIEMY WIĘCEJ – współpraca Jednostek Samorządu Terytorialnego dla rozwoju Aglomeracji Kalisko–Ostrowskiej okres realizacji Projektu:
Projekt Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016 MIKROGRANTY.
COMENIUS REGIO Safe Future Secure Internet.
Egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Szkolenie dla nauczycieli - szkolnych koordynatorów projektu „Sklep  wysypisko: ulica jednokierunkowa?” Warszawa, dn. 16 lutego 2007 r. Projekt współfinansowany.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki projekt edukacyjny.
mgr Marta Mularczyk Kierownik projektu
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na I roku studiów II stopnia Kierunek: Biologia – nauczanie biologii Przeznaczony dla studentów,
POKL Wzmocnienie potencjału dydaktycznego uczelni.
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Biologia – nauczanie biologii Przeznaczony dla studentów,
01 \ Cel i adresaci programu 02 \ Warunki udziału w konkursie 03 \ Wnioskodawcy 04\ Przedmiot programu 05 \ Kryteria i tryb oceny wniosków 06 \ Najczęściej.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Bioinformatyka Przeznaczony dla studentów, którzy w roku.
BUDŻET PARTYCYPACYJNY W WARSZAWIE NA 2016 ROK. BUDŻET NA ROK 2016 IDEA ZMIAN: ewolucja nie rewolucja wobec budżetu z 2015 roku nastawienie na dyskusję.
Wspieramy budowanie marki
Rok Szkolny 2014/2015 Rokiem Szkoły Zawodowców 1.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt systemowy „Klucz do uczenia II edycja – Profesjonalny.
Jeleniogórski System Wspierania Placówek Oświatowych
BUDŻET PARTYCYPACYJNY W DZIELNICY BEMOWO M.ST. WARSZAWY NA 2016 ROK
Kalendarz 2020.
Współpraca uczelni ze szkołami w ramach programów: Spotkanie informacyjne Warszawa, dnia 11 września 2014 r.
Wybrane zagadnienia raportu z ankiety ewaluacyjnej (wrzesień 2013 r.) respondenci: studenci studiów III stopnia biorący udział w Programie MOST w roku.
INTERAKTYWNA MATEMATYKA
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
PREZYDENT MIASTA GDAŃSKA GDAŃSK W NOWEJ PERSPEKTYWIE STUDIUM UWARUNKOWAŃ I KIERUNKÓW ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO MIASTA GDAŃSKA GDAŃSK W NOWEJ PERSPEKTYWIE.
1. Podział na grupy 2. Wybór starostów poszczególnych grup (zostają po spotkaniu w celu wybrania starosty roku) 3. Założenie konta mailowego dla roku.
GDAŃSK W NOWEJ PERSPEKTYWIE STUDIUM UWARUNKOWAŃ I KIERUNKÓW ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO MIASTA GDAŃSKA GDAŃSK W NOWEJ PERSPEKTYWIE STUDIUM UWARUNKOWAŃ.
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
Opiekunowie roczników
GIŻYCKI BUDŻET OBYWATELSKI 2017 SPOTKANIE PODSUMOWUJĄCE
Konkursy dla ABK - podsumowanie
Kształcenie września 2018.
Zapis prezentacji:

„W trosce o jakość w ilości – program interdyscyplinarnego wspierania studenta filologii obcej w oparciu o metodę tutoringu akademickiego w Uniwersytecie Gdańskim (IQ)” – Pierwsze spotkanie ewaluacyjne

1.Gdzie jesteśmy w Projekcie? Podsumowanie zrealizowanych działań i dalsze plany. 15-minutowa prezentacja 2.Wrażenia i refleksje Uczestników Projektu - dyskusja, pytania i odpowiedzi (20 min.) - sukcesy - problemy - kwestie „wchodzenia w kompetencje promotora” 3. Pytania do i od Eksperta i Administratora - Marcin Szala oraz Pani Ludmiła Zoberman (20 min) 4. Stowarzyszenie Tutorów UG. Perspektywa, organizacja, plan działań – Małgosia i Monika? Temat współpracy z Oceanografią - pani Prodziekan dr Ewa Szymczak) (20 min) 5. Szanse na wdrożenia po upływie Projektu: wstępne pytania – Pani Prodziekan dr Ula Patocka – Sigłowy (10 min) 6. Publikacja studencka (10 min) + ZAŚWIADCZENIA 7. Nowa rekrutacja na letni semestr - forma, potrzeby, terminy (20 min)

Gdzie jesteśmy? Dokładnie w połowie drogi !

Trochę historii 1) 17 czerwca 2013 – termin składania wniosków o grant w konkursie Rozwój Polskich Uczelni 2) wyniki spodziewane są we wrześniu 2013 r. 3) przesuwane na październik ) przesuwane na grudzień ) przesuwane na.. koniec stycznia 2014 r..! 4) 4 lutego 2014 – ogłoszenie wyniku o przyznaniu grantu projektowi IQ

4 lutego 2014 – ogłoszenie wyników konkursu Z racji uzależnienia od kalendarza akademickiego o 6 miesięcy przesuwa się harmonogram projektu (ZMIANA W HARMONOGRAMIE ) Start realizacji działań w projekcie: 1 marca 2014 roku Spotkanie informacyjne na Wydziale: 13 marca 2014 r. – obecnych jest osób. Spośród obecnych uczestnikami projektu zostaną 2.

ZAŁOŻENIA I CELE PROJEKTU JAKOŚĆ Doskonalenie zawodowe kadry naukowo- dydaktycznej w obszarze metody tutoringu oksfordzkiego Budowanie kultury akademickiej Przywrócenie relacji Uczeń- Mistrz W ILOŚCI Wdrożenie edukacji spersonalizowanej w demokratycznym uniwersytecie Stworzenie opcji elitarnego kształcenia dla jednostek chętnych i ambitnych (docelowo dla 290 studentów) w masowym kształceniu wyższym

Rekrutacja… – rekrutacja do udziału w projekcie (elektroniczny system Konfeo) Do udziału zgłasza się W PIERWSZYM ETAPIE łącznie 28 osób (w wyniku selekcji pozostają 23, w tym: - 15 osób z filologii obcych - 8 osób z pozostałych jednostek WF: filologii polskiej, rosjoznawstwa, kulturoznawstwa) W DRUGIM ETAPIE – zgłasza się 7 osób, pozostaje 6 : - Wydział Nauk Społecznych UG – Pedagogika - Wydział Zarządzania UG - Wydział Geografii i Oceanografii UG 22 maja 2014 spotkanie organizacyjne W PROJEKCIE BIERZE UDZIAŁ 29-ciu UCZESTNIKÓW – 26-ciu nauczycieli akademickich UG oraz 3 doktorantów

Ramowy harmonogram działańOpis działań Marzec – kwiecień 2014Spotkanie informacyjne, proces rekrutacji chętnych do udziału w projekcie Maj - czerwiec - lipiec 2014DWA CYKLE SZKOLEŃ DLA PRACOWNIKÓW NAUKOWYCH I NAUKOWO-DYDAKTYCZNYCH ( 3 zjazdy: 3+3+2) w dwóch grupach; spotkanie po szkoleniu EDULEARN 14 – KONFERENCJA W BARCELONIE Październik 2014Przygotowanie merytoryczne do tutoriali, formalności administracyjne (umowy) Listopad 2014 – styczeń 2015Pierwsza seria tutoriali ze studentami 3 roku studiów 1- go stopnia ( ich 5 semestr) - 35 h w semestrze Luty 2015Pierwsze spotkanie ewaluacyjne uczestników z udziałem eksperta zewnętrznego, feedback, omówienie problemów Marzec-czerwiec 2015Druga seria tutoriali ze studentami 1 roku studiów 2-go stopnia ( ich 2 semestr) – 35 h w semestrze Wrzesień/październik 2015Drugie spotkanie ewaluacyjne, planowanie tematycznej publikacji zbiorczej (monografii projektu) + TEMATU KONFERENCJI I JEJ ORGANIZACJI Październik-grudzień 2015Praca nad tekstami i materiałami do publikacji, ew. spotkania ze studentami, przygotowania do Konferencji, SPOTKANIE KOMITETU ORGANIZACYJNEGO Oddanie artykułów – Kwiecień – maj 2016PUBLIKACJA, KONFERENCJA WIEŃCZĄCA PROJEKT

Szkolenia: 128 h przestrzeni do dyskusji nad edukacją

Tak tworzyła się w Uniwersytecie Gdańskim interdyscyplinarna wspólnota akademicka….

Projekt IQ w Barcelonie „At students’ service - Tutoring and Coaching as innovative methods of academic education in Poland” 5-7 lipca 2014

Działania promocyjne przed etapem wdrożeń Profile tutoriali na stronie internetowej projektu – szczegółowe opisy każdej oferty (od sierpnia br.) Informacja o ofercie oraz opis profili na stronie Wydziału Filologicznego oraz stronie głównej UG ( ) _wyjatkowa_oferta_dla_studentow_w_ramach_projektu_iq_w_roku_ akademickim

18 plakatów informacyjnych w każdym instytucie i katedrze – na życzenie tutorów

Pierwsze refleksje z procesu rekrutacji studentów Różne sposoby naboru u różnych tutorów Różne poziomy zainteresowania studentów w zależności od tematyki Wysoka motywacja u tych, którzy się zgłaszają Zgłaszają się studenci spoza kryteriów obranych na pierwszy semestr Rodzą się u Tutorów obawy o „komplet” chętnych Przyjmujemy strategie dobierania chętnych wg kryterium zainteresowania i motywacji, a nie rocznika Parę przypadków interdyscyplinarnych zgłoszeń! Dopuszczamy w projekcie do 50% trybu wirtualnego spotkań w wyjątkowych, uzasadnionych przypadkach

Dotychczasowe efekty w liczbach… 29 uczestników projektu 128 godzin szkoleń łącznie w obu grupach 18 plakatów informacyjnych dla studentów 20 dni rekrutacji studentów – TYLKO! ( 1 – ) 115 studentów !!!/ 145 miejsc w pierwszym semestrze 29 podpisanych umów cywilno-prawnych na łączną kwotę ,45 PLN 805 godzin tutoriali planowanych na pierwszy semestr, 792 przeprowadzonych 230 sztuk dokumentów zaprezentowanych na pierwszych spotkaniach 805 Dzienników Indywidualnego Spotkania i 115 Kart Indywidualnych Spotkań Tutorskich Średnia: 27,3 h tutoriali / 1 tutora w tym semestrze ( + z pewnością drugie tyle na przygotowania) Godziny pracy administracyjnej AP od początku projektu: 560 h Godziny pracy administracyjnej Kierownika od początku projektu (bez etapu wnioskowania) : 1280 h Ponad 100 pytań w karcie kontrolnej firmy audytorskiej, 3 raporty finansowe i 3 raporty merytoryczne (co 3 miesiące)

Liczby z 13 marca 2014 : * osób obecnych z całego wydziału * 2 zainteresowanych Koniec punktu 1-go!

Część 2. Wrażenia i refleksje Uczestników Projektu - dyskusja, pytania i odpowiedzi - sukcesy - problemy  - kwestia „wchodzenia w kompetencje promotora” – relacje z pracami dyplomowymi - rezygnacje studentów w trakcie - zmiana tematyki tutorialu - profil studenta, rocznik itp. - …………

Część 3. Pytania do i od Eksperta oraz Administratora – Pan Marcin Szala oraz Pani Ludmiła Zoberman ………?

Część 4. Stowarzyszenie Tutorów UG. - Perspektywa, organizacja, plan działań - Temat współpracy z Oceanografią - pani Prodziekan dr Ewa Szymczak

Część 5. Szanse na wdrożenia po upływie Projektu: wstępne pytania – Pani Prodziekan dr Ula Patocka – Sigłowy

Część 6. Publikacja studencka - formuła - długość tekstu - termin oddania prac ( koniec września 2015 – już po selekcji i redakcji, łącznie z 2 semestrem) * obecni studenci niech piszą już teraz - wydawnictwo + wydanie internetowe Martyna - Zaświadczenia o udziale w projekcie - Ula

Część 7. Nowa rekrutacja na letni semestr – - forma ( nowy plakat? Strona - „powielanie studentów” i „nadwyżki studentów” - terminy: 1 marca 2015 (skład osobowy) marca 2015 ( podpisywanie umów) – – DRUGI CYKL TUTORIALI

POWODZENIA! Dziękuję za udział w spotkaniu