Szkoła w ruchu - I etap edukacyjny Klasowy Klub Turysty Przyrodnika Szkoła Podstawowa nr 32 im. Janusza Kusocińskiego w Kielcach.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK”
Advertisements

ROLA WYCHOWANIA JAKO CZYNNIKA ROZWOJU
Oferta zajęć sportowych w Szkole Podstawowej Nr 10
UCZNIOWIE… SUKCESY… SZKOŁA … PO PROSTU UCZNIOWIE… SUKCESY… SZKOŁA … PO PROSTU.
Oferta zajęć sportowych w Gimnazjum Nr 7
ZUCHY zarys metodyki.
Dojrzałość szkolna dziecka
SERDECZNIE ZAPRASZAMY NA PREZENTACJĘ POKAZU EFEKTÓW PRACY UCZNIÓW
EDUKACJA EKOLOGICZNA W ROKU SZKOLNYM 2011/2012
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
SZKOŁA PRZYJAZNA SZEŚCIOLATKOM
* ZAUŁEK ŚWIETLICOWY * Harmonogram pracy świetlicy.
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
TERESA DĄBEK NAUCZYCIEL SP nr 23 w GLIWICACH
w Szkole Podstawowej im. Małego Powstańca Święcieńcu
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
OCHRONY ŚRODOWISKA I GOSPODARKI WODNEJ
Mój sześciolatek idzie do szkoły
SPORT DZIECI I MŁODZIEŻY
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
5 października 2013 r. zorganizowaliśmy VIII edycję Rajdu pieszego z udziałem pracowników szkoły, uczniów i rodziców. Impreza organizowana cyklicznie w.
Stowarzyszenie na rzecz dzieci i młodzieży „Józef” w Opolu
Mam 6 lat Chcę poznawać świat
Fundacja Rodzina i Przedsiębiorczość
Podsumowanie realizacji Ogólnopolskiej Akcji Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może organizowanej w ramach Roku Szkoły w Ruchu Szkoła Podstawowa.
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
„Włóczykije”. W celu zapewnienia uczniom właściwego zagospodarowania czasu wolnego od nauki oraz rozbudzenia w nich zamiłowania do turystyki pieszej w.
Regulamin Świetlicy Szkolnej
W zdrowym ciele zdrowy duch
Dbanie o higienę jest ważnym działaniem profilaktycznym, uczymy tego nasze dzieci.
W związku z postępującą degradacją środowiska naturalnego cała społeczność szkolna wraz z lokalnymi władzami włączyła się w wiele akcji, projektów i.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Szkoła Podstawowa nr 18 im. Świętej Anny
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Innowacja pedagogiczna „Moja przygoda z fletem” -podsumowanie
dziecko nabywa różnorodne umiejętności, sprawności i doświadczenia zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami dziecko potrafi wykorzystać.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
Co zyska sześciolatek rozpoczynając naukę w szkole?
„Szlakiem najpiękniejszych zamków” PROJEKT „KLUB MŁODEGO PODRÓŻNIKA”
Przedszkole Publiczne Nr 5 w Łomży
Program wychowania przedszkolnego. Motto „Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie - naucz, jeśli nie wie - wytłumacz, jeśli nie może – pomóż! Jeśli przy.
Tel./fax (0 42)
Rola wychowania jako czynnika rozwoju A. Brzezińska, Społeczna psychologia rozwoju. Warszawa 2000.
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
Debata na temat wychowania fizycznego w szkole.  Program „Wf z klasą”  Co to jest wf?  Zalety i wady naszych lekcji  Oczekiwania uczniów – propozycje.
Działania: Działania: Cykl zajęć edukacyjnych związanych z środowiskiem leśnym, prowadzonych w ciągu całego roku szkolnego 2014/2015 w wszystkich grupach.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
SPECJALNY OŚRODEK WYCHOWAWCZY ZGROMADZENIA SIÓSTR ŚW. ELŻBIETY.
REALIZACJA PROGRAMU „BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE” W PRZEDSZKOLU NR3 IM. MATKI POLKI W RACIBORZU W LATACH
„Harcerz miłuje przyrodę i stara się ją poznać…” pwd. Katarzyna Ambrożkiewicz.
Wychowawczynie: mgr Małgorzata Stążka mgr Małgorzata Zielińska Opracowała: mgr M. Stążka PROGRAM KOMPUTEROWY DOTYCZĄCY WYKORZYSTYWANIA KOMPUTERA DO „ZABAWY”
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Autor : Beata Goleń – Świgoń Szkoła Podstawowa nr 10 w Piasku.
Szkoła Promująca Zdrowie
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
Wolontariat „Człowiek odnajduje siebie tylko w bezinteresownym dawaniu” biskup Jan Chrapek.
Projekt „Bezpieczny przedszkolak”
Szkoła Promująca Zdrowie
Zasady bezpieczeństwa
„ Kiedy śmieje się dziecko,. śmieje się cały świat”
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Zapraszamy Dołącz do nas !
Zapis prezentacji:

Szkoła w ruchu - I etap edukacyjny Klasowy Klub Turysty Przyrodnika Szkoła Podstawowa nr 32 im. Janusza Kusocińskiego w Kielcach

Ruch warunkiem prawidłowego rozwoju Wychowanie fizyczne ma ogromny wpływ na kształtowanie i usprawnianie koordynacji wzrokowo – ruchowej, rozwijanie pamięci ruchowej, wyrabianie poczucia równowagi. Dla nikogo nie jest tajemnicą, że w młodszym wieku szkolnym rozwój fizyczny idzie w parze z rozwojem psychicznym, umysłowym i emocjonalnym.

Ruch warunkiem prawidłowego rozwoju Nauka poruszania się w terenie, zabawy i gry na powietrzu – nie tylko latem uodporniają organizm dziecka na zmieniające się warunki atmosferyczne i środowiskowe, wdrażają do czynnego wypoczynku. Dają możliwość bezpośredniego poznawania świata.

Ruch warunkiem prawidłowego rozwoju Lekcje w terenie, odpowiednio dobrane trasy dla młodych piechurów, różnorodne gry i zabawy ruchowe na „świeżym powietrzu” ze względu na duże wartości wychowawcze i kształcące spełniają doniosłą rolę w pracy z dziećmi w młodszym wieku szkolnym. Przyczyniają się do podniesienia sprawności fizycznej, a jednocześnie są dla nich okazją do spontanicznej ekspresji ruchowej i emocjonalnej. Uczą spostrzegawczości,obserwacji, systematyczności, samodzielności, odpowiedzialności oraz zaradności.

Cele wycieczek WYCHOWAWCZE umiejętność bycia w zespole uczniowskim, kulturalne obcowanie z ludźmi, czerpanie pozytywnych wzorców zachowania, wyrabianie nawyków dobrego zachowania, wyrabianie nawyków higienicznych i estetycznych, samoobsługa, wdrażanie do utrzymania porządku i czystości, zdyscyplinowanie, nauka zaradności życiowej, aktywizacja dzieci biernych kształtowanie zainteresowań wyciszanie uczniów nadpobudliwych umiejętność poruszania się po ulicy i różnymi środkami lokomocji

Zdobywamy odznakę Turystyki Pieszej „Siedmiomilowe Buty” Jestem nauczycielem z długoletnim stażem pracy. Zaobserwowałam, jak z biegiem lat zmienia się sposób spędzania wolnego czasu przez dzieci. Zniknęły gdzieś z podwórek grupy grające w piłkę pod blokiem, trudno spotkać dziewczynki bawiące się w „klasy”. Za to coraz większa grupa dzieci w wieku szkolnym ma problem z utrzymaniem prawidłowej postawy podczas siedzenia, chodzenia i biegania. Duża grupa uczniów szybko się męczy. Postanowiłam pokazać dzieciom, że świat zwiedzany na piechotę jest piękny i ciekawy oraz zainteresować je rodzinnym miastem i piękną okolicą, w której mieszkają. Tak zrodził się pomysł na założenie Klasowego Klubu Turysty Przyrodnika i zdobycie Odznaki Turystyki Pieszej „Siedmiomilowe Buty”.

Zdobywamy odznakę Turystyki Pieszej „Siedmiomilowe Buty” Do realizacji projektu włączyli się również rodzice, którym przedstawiłam propozycję podczas spotkania. Na każdą z imprez wyrażali pisemna zgodę na udział dziecka. Chętnie pełnili role aktywnych opiekunów podczas wycieczek. Nawiązałam współpracę z Zespołem Nadnidziańskich i Kieleckich Parków Krajobrazowych oraz LOP Kielce.

Zdobywamy odznakę Turystyki Pieszej „Siedmiomilowe Buty” Punkty potrzebne do zdobycia odznaki klasa zdobywała systematycznie przez okres roku kalendarzowego podczas wycieczek pieszych i tematycznych związanych z realizacją podstawy programowej. Każde wyjście było dokumentowane w indywidualnych zeszytach wycieczek. Znajdował się w nich opis trasy, liczba przebytych na pieszo kilometrów, potwierdzenie odbytej wycieczki – bilet autobusowy, bilet wstępu lub pieczątka z miejsca pobytu oraz rysunek.

Nasze wyciecz ki Odbyły się następujące wyjścia: Teren wokół szkoły – osiedle – ruch na skrzyżowaniu (obserwacja) – zasady bezpiecznego i kulturalnego poruszania się chodnikiem – zasady bezpiecznego przejścia przez jezdnię. Udział w akcji „Pierwszaki 2012” „Ptasi Azyl” – Ostrów k. Chęcin – 2 km Ul. Wrzosowa pętla 34- chodnikiem i drogą gruntową pod wiadukt – szlak nieb. na Telegraf, cmentarz Jeńców Radzieckich – pętla aut. Bukówka - 4 km Rezerwat przyrody nieożywonej „Kadzielnia” – Rezerwat skalny im. Jana Czarnockiego Ślichowice – Rezerwat przyrodniczy „Karczówka”335 m n.p.m. – Góra Brusznia 310 m n.p.m. – ul. Kolonia -7 km Huta Szklana – niebieska ścieżka dydaktyczna – Gołoborze- widok na Drogę Królewską – szlakiem czerwonym do Trzcianki PKS -6 km Wędrówka szlakiem niebieskim na trasie Gałęzice - Chęciny (Jaskinia Piekło, granice Rezerwatów Góra Żakowa i Góra Zelejowa)- 6 km Dworzec PKP Kielce – Pomnik Niepodległości – Tablica poświęcona Józefowi Piłsudskiemu –ul. Sienkiewicza – siedziba LOP – Plac Artystów – popiersie Fryderyka Chopina – Plac Szarych Szeregów – ul. Bp. Kaczmarka – 3 km

Najważniejsze – bezpieczeństwo. Dlatego zaczęliśmy od spotkania z policją, ratownikami medycznymi, strażą miejską biorąc udział w akcji „Pierwszaki 2012”

Telegraf Opis trasy: ul. Wrzosowa pętla 34- chodnikiem i drogą gruntową pod wiadukt – szlakiem niebieskim na Telegraf, cmentarz Jeńców Radzieckich – pętla autobusowa Bukówka (4 km)

Telegraf

Rezerwaty Kielc Opis trasy: – Rezerwat przyrody nieożywonej „Kadzielnia” – Rezerwat skalny im. Jana Czarnockiego Ślichowice – Rezerwat przyrodniczy „Karczówka” 335 m n.p.m. – Góra Brusznia 310 m n.p.m. – ul. Kolonia –(7 km)

Rezerwaty Kielc Z góry... I pod górę!

Zawody sportowe Sprawność zdobyta na trasach pieszych wycieczek oraz połączenie sił uczniów klas pierwszych pomogły w zdobyciu przez szkołę I - go miejsca w Mistrzostwach Kielc Szkół Podstawowych w Turnieju Gier i Zabaw.

Święty Krzyż Opis trasy: Huta Szklana – niebieska ścieżka dydaktyczna – Gołoborze- widok na Drogę Królewską szlakiem czerwonym do Trzcianki PKS (6 km)

Święty Krzyż Warto umieć się cieszyć każdą pogodą.

Gałęzice - Chęciny Opis szlaku: wędrówka szlakiem niebieskim na trasie Gałęzice - Chęciny (Jaskinia Piekło, granice Rezerwatów Góra Żakowa i Góra Zelejowa)- 6 km

Gałęzice - Chęciny Mogliśmy podziwiać i porównać na tej wycieczce las, pole, łąkę i jaskinię.

Gałęzice - Chęciny

Polisensorycznie Uczniowie zdobyli Odznakę Turystyki Pieszej „Siedmiomilowe Buty” w stopniu srebrnym. Przy okazji podnieśli własną sprawność fizyczną, uwierzyli we własne siły, mieli szansę na wielozmysłowe poznawanie tego, co ich otacza: słuchali szumu, śpiewu, szelestu, szemrania – nazywali odgłosy oglądali – wszystko( nauczyciel może kierować obserwacją)

dotykali kory, liści, podłoża, igieł suchych i żywych, mchu rozpoznawali z zakrytymi oczami eksponaty przyrodnicze Polisensorycznie

stąpali po twardym i miękkim podłożu poznawali zwierzęta i ich problemy związane z ekspansją terytorialną człowieka. Polisensorycznie

badali smak – jagody, zajęczego szczawika i wody po długim marszu posadzili na polu znalezionego przy drodze ziemniaka, by w przyszłym roku wrócić w to samo miejsce i go odnaleźć. Polisensorycznie

W wakacje Niektórzy uczniowie dokumentowali własne wycieczki.

REGULAMIN ZDOBYWANIA ODZNAKI „SIEDMIOMILOWE BUTY” Odznakę zdobywa się na terenie Polski. Mogą ją zdobywać osoby w wieku poniżej 10 lat. Odznaka ustanowiona jest w dwóch stopniach, które należy zdobywać kolejno i tylko jeden stopień w roku kalendarzowym: I stopień (Srebrne Buty) - za zdobycie 30 punktów z tym, że dzienna wędrówka nie może przekraczać 8 km, II stopień (Złote Buty) - dla posiadaczy odznaki I stopnia za zdobycie 50 punktów z tym, że dzienna wędrówka nie może przekraczać 12 km. Odznakę można zdobywać pod opieką dorosłych na wycieczkach rodzinnych, szkolnych, harcerskich itp.

Podsumowanie Każde wyjście poza szkołę jest dla dzieci przeżyciem, przyjemnością i przygodą. Turystyka pozwala poznać nowe, interesujące rzeczy, pozwala być bardziej swobodnym, mniej skrępowanym niż w szkole, wyzwala dodatkową energię, daje szansę na sprawdzenie się i zdobycie uznania w oczach kolegów i własnych. Często podczas wycieczek uzewnętrzniają się te właściwości umysłu i charakteru, które w szkole się nie ujawniają. Te spostrzeżenia umożliwiają pełniej spojrzeć na dziecko. Dzięki nim wychowawca może wpłynąć na ucznia w pożądanym kierunku i wykorzystać uzdolnienia oraz zainteresowania dla dalszego rozwoju. Wycieczki stwarzają uczniom możliwość bezpośredniego kontaktu z życiem. Ułatwiają szeroko rozumianą integrację i adaptację w społeczeństwie. Zaznajamiają z pracą ludzką, pokazują różnorodność wykonywanych zawodów oraz pełnienia różnych ról społecznych. Wycieczki są bardzo atrakcyjną formą pracy, pozwalającą na rozwijanie zdolności poznawczych, umiejętności obserwacji, dokonywania analizy i syntezy, porównywania i tworzenia adekwatnych wyobrażeń. Uczniowie mogą rozwijać również swoje zainteresowania przyrodnicze, uczyć się poszanowania przyrody.

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ! „Ruch jako lek nie ma substancji ani opakowania. Substancją tego leku jest pomysł zrodzony z nauki i doświadczenia. Jego podanie wymaga prawdziwego mistrzostwa”. W marcu rozpoczynamy zdobywanie kolejnego stopnia OTP Siedmiomilowe Buty.