Corporate Social Responsibility

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Juan Pablo Concari Anzuola
Advertisements

Współpraca międzysektorowa na rzecz csr na Śląsku Rola instytucji publicznych w upowszechnianiu CSR w regionie. Katowice, 27 czerwca 2012.
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gdańsku
ZARZĄDZANIE JAKO DYSCYPLINA NAUKOWA
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne II stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
Współpraca międzysektorowa na rzecz CSR: formy, korzyści
BEZDOMNOŚĆ dotyka wszystkie grupy społeczne
Zdobądź przewagę nad konkurencją ! Bądź społecznie odpowiedzialny!
Konferencja Odpowiedzialny Biznes 2005, listopada 2005
Plan prezentacji 1. Wprowadzenie 2. Zarządzanie zmianami w organizacji świadczącej usługi edukacyjne 3. Szkoła wyższa i jej otoczenie w procesie zmian.
Instytucjonalne aspekty współpracy Budowanie kompetencji do współpracy między-samorządowej i międzysektorowej jako narzędzi rozwoju lokalnego i regionalnego.
„Efektywność a sprawiedliwość jako problem ekonomiczny” Jerzy Wilkin
INSTYTUCJE GOSPODARKI RYNKOWEJ Jerzy Wilkin i Dominika Milczarek
INSTYTUCJE GOSPODARKI RYNKOWEJ Jerzy Wilkin i Dominika Milczarek Wykład 9 i 10 Część II Teoria agencji.
Nowa Ekonomia Instytucjonalna
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne I stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
RYZYKO OPERACYJNE Jak przeciwdziałać mu w praktyce?
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Etyka biznesu Reputacja, społeczna odpowiedzialność biznesu
KIERUNEK: ZARZĄDZANIE Instytut Marketingu Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu SPECJALNOŚĆ: PUBLIC RELATIONS.
Wsparcie na wdrożenie CSR
Społeczno-ekologiczna odpowiedzialność przedsiębiorstw na poziomie lokalnym Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa zaczyna się tam, gdzie kończy się.
GRC.
Rynek usług medycznych
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Obszary społecznej odpowiedzialności według ISO
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
CSR- instrumentalne wykorzystanie czy uczciwa gra ? Wasiak Agnieszka.
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTW. PROGRAM OPRERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet VIII Regionalne kadry gospodarki Działanie 8.1 Rozwój pracowników.
o roli państwa w gospodarce
Konferencja Projektu Razem-inicjatywy w zakresie ekonomii społecznej współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Pojęcie instytucji społecznej
Społeczna Odpowiedzialność Biznesu CSR- Corporate Social Responsibility
Zmiany w wymaganiach normy ISO (w kontekście EMAS)
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
MATERIAŁY DO STRATEGII ROZWOJU MIASTA I GMINY WRONKI na lata
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ
Wykład 1 Dr Agnieszka Tubis.
Działaj odpowiedzialnie! Promocja społecznej odpowiedzialności biznesu w województwie lubuskim Jarosław Nieradka Organizacja Pracodawców Ziemi Lubuskiej.
PRZEWODNIK DLA FIRMY. Podstawowe korzyści CRM zawiera różne wzorce współpracy między stronami, najbardziej popularną formą jest angażowanie klientów firmy.
Raport z badań CSR w opinii inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych oraz spółek giełdowych Badanie wśród inwestorów instytucjonalnych Warszawa, lipiec.
Spróbujmy się zrozumieć Inaczej mówimy, tak samo pracujemy Głusi w pracy Korzyści dla pracodawcy – pozafinansowe.
Analiza, testowanie oraz wdrożenie innowacyjnych rozwiązań wspomagających godzenie życia zawodowego i prywatnego w Wielkopolsce, opartych na idei flexicurity.
SA8000 Międzynarodowy standard raportowania CSR
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK OŚWIATOWO-WYCHOWAWCZYCH I ARTYSTYCZNYCH.
Humanistyczne aspekty zarządzania jakością
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Modele zarządzania jakością
Logical Framework Approach Metoda Macierzy Logicznej
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
IMAGE PRACOWNIKA BIUROWEGO I FIRMY czyli jak Cię widzą, tak Cię piszą
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
Lustracja spółdzielcza – wartość czy dolegliwość Konferencja KZBS „Kontrola w bankach spółdzielczych sojusznikiem w procesie zarządzania instytucją” Warszawa.
Społeczna odpowiedzialność biznesu. Celem prezentacji jest przedstawienie podstawowych założeń koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR), coraz.
Etyka biznesu. Implementacja. Instrumenty implementacyjne Projekty edukacyjne Dobrowolne zobowiązania w ramach CSR Komisje etyczne i kodeksy etyczne Audyt.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
 promowanie rozwoju lokalnego Lublina i województwa lubelskiego,  budowa społeczeństwa obywatelskiego,  przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu osób.
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
Promowanie praw dzieci
Dominika Muś TiR, grupa 2b
Stanisław Tamm Urząd Miasta Poznania Wydział Działalności Gospodarczej
Zasada lojalności.
Konflikt interesów.
Zasada lojalności.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Grupa tematyczna ds. innowacji w rolnictwie i na obszarach wiejskich
Zapis prezentacji:

Corporate Social Responsibility Materiały dydaktyczne dla studentów Polsko-Czeskiej Wyższej Szkoły Biznesu i Sportu COLLEGIUM GLACENSE opr. dr Mariusz Opaliński

Definicja CSR Pakiet dodatkowych zobowiązań, wykraczających poza przestrzeganie prawa i odpowiedzialność kontraktową przedsiębiorstwa CSR

Argumenty przeciwko CSR Business of business is business Społeczna odpowiedzialność biznesu polega na generowaniu zysków CSR to socjalizm, który jest zaprzeczeniem wolności gospodarczej Przeznaczanie pieniędzy akcjonariuszy na cele społeczne = kradzież Menedżer nie jest reformatorem społecznym i nie ma mandatu społecznego do pełnienia takiej funkcji Instytucja nie ma sumienia, więc nie może ponosić odpowiedzialności moralnej CSR to należący do public relations kamuflaż, za którym skrywa się prawdziwe motywy uprawiania biznesu

Argumenty na rzecz CSR Firma wykorzystuje społeczeństwo, wobec czego jest mu coś winna w zamian Biznes przyczynia się do powstania wielu problemów społecznych Firma istnieje dzięki społeczeństwu Skutki prowadzonej działalności często trwają znacznie dłużej, niż istnienie organizacji Redystrybucja dochodów wymaga zaangażowania odpowiednich środków Jeśli społeczeństwo oczekuje odpowiedzialności, to w najlepszym interesie firmy jest ją na siebie wziąć

Typologia postaw wobec CSR Opór Brak społecznego zaangażowania, W sytuacjach granicznych – wyparcie Lub dążenie do zatuszowania sprawy Społeczny obowiązek Istnienie firmy jest uregulowane Wymogami natury ekonomicznej i prawnej Odpowiedzialność ponoszona jest Wyłącznie wobec akcjonariuszy Społeczna reakcja Firma dostrzega istnienie interesariuszy W jej działalności przestrzegane są Minimalne wymogi natury etycznej Społeczny wkład Strategia „dobrego obywatela” Wyczulonego na potrzeby otoczenia Firma aktywnie angażuje się w życie Jej otoczenia, prowadząc działania Na rzecz podniesienie poziomu Ogólnego dobrobytu

Zakres społecznej odpowiedzialności PODMIOTOWY Kto? PRZEDMIOTOWY Co?

Interesariusze organizacji Interesariuszami organizacji (ang. stakeholders) są wszystkie osoby fizyczne i prawne, które z nią współpracują, bądź mogą wywierać na nią wpływ Interesariuszami pierwszego stopnia są osoby związane z organizacją przez formalne kontrakty, porozumienia, postępowania, itd. (kierownictwo urzędu, pracownicy, petenci) Interesariuszami drugiego stopnia są zewnętrzne grupy nacisku, będące źródłem potencjalnego wpływu na funkcjonowanie organizacji (media, opinia publiczna, stowarzyszenia, rząd)

Mapa interesariuszy organizacji

Primum: non nocere Ustalenie rodzaju szkód, jakie może wyrządzić działalność firmy Określenie warunków uniknięcia szkód Unikanie skutków działań szkodliwych dla zewnętrznych grup otoczenia społecznego Usunięcie szkód już wyrządzonych, bądź zadośćuczynienie tym, które są nieodwracalne

Poziomy społecznej odpowiedzialności OCZEKIWANA Programy wspierające społeczność lokalną, edukację, ochronę środowiska, wolontariat, etc Filantropia Podejmowanie działań powyżej minimum określonego przez prawo, zarządzanie przez wartości, ochrona środowiska naturalnego Etyka Ochrona konsumenta, respektowanie prawa pracy, odpowiedzialność kontraktowa względem dostawców, regulowanie zobowiązań podatkowych Prawo WYMAGANA Maksymalizacja zysków oraz minimalizowanie kosztów, zachowanie kryteriów podziału proporcjonalnego do wkładu Ekonomia

Zarządzanie interesariuszami Identyfikacja grona interesariuszy, właściwych dla specyfiki prowadzonej działalności Ocena potencjału udziałowców zewnętrznych z punktu widzenia współpracy bądź konfliktu Ustalenie zasadności oraz możliwości zaspokojenia zgłaszanych postulatów Konsolidacja wokół wspólnej idei

Standard SA8000

Podsumowanie Społeczna odpowiedzialność firmy wychodzi naprzeciw oczekiwaniom jej otoczenia w zakresie etyczności metod zarządzania Przeciwnicy CSR utrzymują, że jest to działalność sprzeczna z podstawową funkcją biznesu, jaką jest generowanie zysku Zwolennicy CSR wskazują, że firma istnieje dzięki przyzwoleniu społecznemu, którego cofnięcie jest najkrótszą drogą do jej likwidacji Główne grupy interesariuszy firmy to jej kierownictwo, pracownicy, akcjonariusze, klienci, społeczność lokalna oraz środowisko naturalne Zarządzanie udziałowcami zewnętrznymi polega na sporządzeniu mapy stakeholders oraz identyfikacji potencjału nacisku każdej z grup w celu zaspokojenia uzasadnionych żądań, kierowanych pod adresem firmy Pomiarowi efektywności CSR służy międzynarodowy standard SA8000, oparty na kryteriach sprawiedliwości społecznej w zarządzaniu zasobami ludzkimi