Akademia Morska w Szczecinie Wydział Inżynieryjno-Ekonomiczny Transportu Instytut Zarządzania Transportem Zakład Organizacji i Zarządzania Projekt rozwojowy.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Miejski Obszar Funkcjonalny
Advertisements

TECHNICZNE, EKONOMICZNO-SPOŁECZNE I ŚRODOWISKOWE
Szczecin, 12 października 2006 KRAJOWA KONFERENCJA KONSULTACYJNA DOTYCZĄCA ZIELONEJ KSIĘGI W SPRAWIE PRZYSZŁEJ POLITYKI MORSKIEJ UE EUROPEJSKA WIZJA MÓRZ.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
DROGA KRZYŻOWA ROZMOWA MATKI Z NIENARODZONYM DZIECKIEM.
ORGANIZACJA KOLEJOWYCH PRZEWOZÓW OSÓB
Seminarium w ramach projektuPolepszenie jakości powietrza w regionie przygranicznym Czechy-Polska, Katowice, 30 czerwca, 2010 Program seminarium: powitanie.
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Wojewoda Kujawsko-Pomorski OPINIA WOJEWODY KUJAWSKO-POMORSKIEGO na temat zgodności celów Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
PAŃSTWOWY MONITORING ŚRODOWISKA
Uniwersytet Szczeciński
Prof. zw. dr hab. Józef Perenc
Sektorowy Program Operacyjny: Transport na lata
ZESPÓŁ SZKÓŁ ŻEGLUGI ŚRÓDLĄDOWEJ
STRATEGIA ROZWOJU TRANSPORTU W MAŁOPOLSCE
1 OPINIA WOJEWODY DOLNOŚLĄSKIEGO w sprawie zgodności Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego z celami Strategii Rozwoju Kraju 2007.
GENERATOR WNIOSKÓW I STUDIUM WYKONALNOŚCI WYBRANE INFORMACJE Wrocław, 22 listopada 2005 r. WOJCIECH WICZKOWSKI Dział Wdrażania Europejskiego Funduszu Rozwoju.
5. Problemy lokalizacji w projektowaniu międzynarodowych struktur logistycznych – przegląd metod i technik.
Rys.1. Klasyfikacja transportu ze względu na cechy
KONFERENCJA NAUKA DLA BIZNESU – WSPARCIE INNOWACJI W SEKTORZE ROLNO-SPOŻYWCZYM Katarzyna Margel Warszawa, SGGW, 27 luty 2007 rok.
Priorytet : Harmonijny transport powierzchniowy
Łódzkiego Obszaru Metropolitalnego w kontekście aktualizacji
Gospodarka morska jako sektor innowacyjny
XIII MIĘDZYNARODOWE FORUM GOSPODARCZE GDYNIA 2013
Który? Która? Które? pierwszy pierwsza pierwsze drugi druga drugie trzeci trzecia trzecie.
Energetyka atomowa dla Polski
EKSPERCI ZAANGAŻOWANI DO PRAC W RAMACH PANELU
Strategia Województwa a Powiat Świecki – kontekst infrastrukturalny i bezpieczeństwa Dariusz Woźniak Skarbnik Powiatu Świeckiego.
w korytarzu transportowym Europy
Technika przepływu materiałów i magazynowania
Perspektywy rozwoju lokalnych rynków pracy w opinii pracodawców
Perspektywy rozwoju lokalnych rynków pracy w opinii pracodawców dr Krzysztof Markowski Instytut Zarządzania i Marketingu Katolicki Uniwersytet Lubelski.
STRATEGIA ROZWOJU SYSTEMU TRANSPORTU WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO
KOMITET TRANSPORTU POLSKIEJ AKADEMII NAUK
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Polityka transportowa
Hub gazowy w Świnoujściu - bezpieczeństwo i liberalizacja rynku gazu ziemnego w Polsce dr Marcin Sienkiewicz Międzyzdroje, r.
Transport i logistyka Studia I stopnia Katedra Transportu.
prof. ndzw. dr hab. Czesława Christowa
Projekt rozwojowy finansowany przez MNiSW pt.: Geoinformatyczny system zabezpieczenia działań operacyjnych związanych z ochroną portów od strony morza.
Projekt rozwojowy finansowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w latach BADANIE I MODELOWANIE ZINTEGROWANEGO.
prof. nadzw. dr hab. Czesława Christowa
Rozwój regionów – rola biznesu Marek Kłoczko Sekretarz Generalny Warszawa, 22 maja 2009 r.
Platforma informacyjna jako wsparcie opracowywania studiów transportowych Leszek Żychoń.
KONCEPCJA ZACHODNIOPOMORSKIEGO KLASTRA MORSKIEGO
Transport i logistyka Studia II stopnia Katedra Transportu.
Strategie „sektorowe” (na poziomie województwa) powinny zostać przekształcone w Regionalne Programy Operacyjne.
Ogniwa ochrony bezpieczeństwa ludności
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem i Organizacji Produkcji Kierownik Katedry: prof.
Województwo zachodniopomorskie wobec zmiany paradygmatu programowania strategicznego i polityki rozwoju Marcin Szmyt Wydział Zarządzania Strategicznego.
PROGRAM OPERACYJNY Infrastruktura i Środowisko Zielona Góra, r.
Konferencja podsumowująca projekt „Eko – turystyczne wybrzeże – rozwój sieci miast i gmin morskich przez edukację ekologiczną” Koszalin, 3 grudnia 2012.
Fizyczna dystrybucja.
Innowacje – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT PAWEŁ ZAWADZKI Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju Regionalnego.
BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM „BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM” GMINA MIASTO SZCZECIN.
Kpt. ż.ś dr Krzysztof Woś Potrzeby rozwojowe transportu wodnego śródlądowego w kontekście wymogów sieci TEN-T Szczecin 13 – 15 czerwca 2013r.
Perspektywy rozwoju śródlądowych dróg wodnych w Polsce
„Transport morski w systemie transportu intermodalnego”
Ciągi transportowe do przewozu ładunków Terminale intermodalne
NOWOCZESNA INFRASTRUKTURA - KLUCZ DLA ROZWOJU GOSPODARCZEGO ŚLĄSKA
Możliwości rozwoju działalności przeładunkowej portu morskiego w Darłowie Dr Piotr Nowaczyk Wydział Ekonomiczny Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny.
Krajowe uwarunkowania aktualizacji strategii rozwoju województw
IV FORUM KORYTARZA BAŁTYK - ADRIATYK „Rok rzeki Wisły 2017 –
IV Konferencja Naukowo-Techniczna "Nowoczesne technologie w projektowaniu, budowie.
Strategia rozwoju TerminalU LNG w Świnoujściu
Przegląd infrastruktury transportowej województwa podlaskiego
Zapis prezentacji:

Akademia Morska w Szczecinie Wydział Inżynieryjno-Ekonomiczny Transportu Instytut Zarządzania Transportem Zakład Organizacji i Zarządzania Projekt rozwojowy finansowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju BADANIE I MODELOWANIE ZINTEGROWANEGO GAŁĘZIOWO SYSTEMU TRANSPORTOWEGO W REGIONIE ZACHODNIOPOMORSKIM ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM ŚRODKOWOEUROPEJSKIEGO KORYTARZA TRANSPORTOWEGO PÓŁNOC-POŁUDNIE Kierownik projektu prof. ndzw. dr hab. Czesława Christowa Szczecin, 28.01.2010 r. 1

prof. ndzw. dr hab. Czesława Christowa Akademia Morska w Szczecinie Wydział Inżynieryjno-Ekonomiczny Transportu Instytut Zarządzania Transportem Zakład Organizacji i Zarządzania MODELOWANIE ZINTEGROWANEGO GAŁĘZIOWO SYSTEMU TRANSPORTOWEGO W REGIONIE ZACHODNIOPOMORSKIM ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM ŚRODKOWOEUROPEJSKIEGO KORYTARZA TRANSPORTOWEGO PÓŁNOC-POŁUDNIE. ZADANIA BADAWCZE prof. ndzw. dr hab. Czesława Christowa Szczecin, 28.01.2010 r. 2

ETAP II MODELOWANIE ZINTEGROWANEGO GAŁĘZIOWO SYSTEMU TRANSPORTOWEGO W REGIONIE ZACHODNIOPOMORSKIM ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM ŚRODKOWOEUROPEJSKIEGO KORYTARZA TRANSPORTOWEGO PÓŁNOC-POŁUDNIE 2/18 Kierownik projektu: prof. ndzw. dr hab. Czesława Christowa 3

Prognozowanie ilości i struktury ładunków przewożonych Zadanie 1 Prognozowanie ilości i struktury ładunków przewożonych w regionie zachodniopomorskim w układzie kierunków przewozu (Import, Eksport, Tranzyt, przewozy regionalne) i gałęzi transportu do 2025 r. Cel Celem zadania pierwszego jest stworzenie długofalowej prognozy ilustrującej wielkość i strukturę rodzajową ładunków przewidywanych do przewozu w regionie zachodniopomorskim w układzie kierunków przewozu i gałęzi transportu, ze szczególnym uwzględnieniem relacji przewozowych północ-południe przez porty estuarium Odry. 3/18 Kierownik projektu: prof. ndzw. dr hab. Czesława Christowa 4

Zadanie 2 Prognozowanie przeładunków w portach morskich estuarium Odry i zachodniego Bałtyku w układzie kierunków przewozu (Import, Eksport, Tranzyt, przewozy wewnątrzportowe) i gałęzi transportu do 2025 r. Cel Celem zadania drugiego jest stworzenie prognozy wielkości i struktury rodzajowej ładunków ciążących do portów morskich estuarium Odry i zachodniego Bałtyku w perspektywie do 2025 r. w relacjach przeładunkowych (Import, Eksport, Tranzyt, przewozy wewnątrzportowe) i gałęzi transportu ze wskazaniem koniecznego dostosowania infrastruktury portowej do prognozowanych strumieni ładunkowych. 4/18 Kierownik projektu: prof. ndzw. dr hab. Czesława Christowa 5

Zadanie 3 Badanie podatności transportowej prognozowanej do przewozu masy ładunków Cel Celem zadania trzeciego jest określenie podatności transportowej prognozowanych do przewozu ładunków rożnymi rodzajami dróg, przy zastosowaniu wybranych rodzajów środków transportu i technologii. 5/18 Kierownik projektu: prof. ndzw. dr hab. Czesława Christowa 6

Określenie wizji rozwoju technologii transportowych Zadanie 4 Określenie wizji rozwoju technologii transportowych i przeładunkowo-składowych ze wskazaniem możliwości ich zastosowań Cel Celem zadania czwartego jest przeprowadzenie badań w zakresie techniki, technologii i organizacji transportu ładunków oraz działalności przeładunkowo-składowej i logistyczno-dystrybucyjnej w portach morskich rzecznych i lotniczych ze wskazaniem tendencji rozwoju i możliwości zastosowań nowoczesnych rozwiązań. 6/18 Kierownik projektu: prof. ndzw. dr hab. Czesława Christowa 7

Badanie i prognozowanie rozwoju autostrad morskich Zadanie 5 Badanie i prognozowanie rozwoju autostrad morskich i żeglugi bliskiego zasięgu w regionie Morza Bałtyckiego do 2025 r. Cel Celem zadania piątego jest badanie wielkości, struktury rodzajowej i technologii przewozów promowych autostradą morską Świnoujście-Ystad oraz ocena stanu i uwarunkowań rozwoju autostrad morskich i żeglugi bliskiego zasięgu w regionie Morza Bałtyckiego do 2025 r. 7/18 Kierownik projektu: prof. ndzw. dr hab. Czesława Christowa 8

Zadanie 6 Badanie i prognozowanie rozwoju żeglugi śródlądowej ze szczególnym uwzględnieniem „Programu dla Odry 2006” i „Programu NAJADES” (UE) Cel Celem zadania szóstego jest przeprowadzenie szczegółowej diagnozy stanu i przyczyn zahamowań rozwoju transportu wodnego śródlądowego w Polsce i w regionie zachodniopomorskim, a także wskazanie kierunków i warunków jego rozwoju, ze szczególnym uwzględnieniem warunków infrastrukturalnych i finansowych. Zbadane zostaną możliwości i warunki wykorzystania środków finansowych na rozwój funkcji transportowej Odry w ramach Programu dla Odry 2006 oraz unijnego funduszu NAJADES przeznaczonego na rozwój europejskiej sieci dróg wodnych śródlądowych. 8/18 Kierownik projektu: prof. ndzw. dr hab. Czesława Christowa 9

Zadanie 7 Modelowanie infrastruktury informatycznej i systemów informacyjnych wspomagających procesy decyzyjne w transporcie Cel Celem zadania siódmego jest stworzenie modelu systemu informacyjnego oraz dobór odpowiednich metod i technik informatycznych, internetowych i telematycznych wspomagających procesy decyzyjne w transporcie. 8/18 Kierownik projektu: prof. ndzw. dr hab. Czesława Christowa 10

Celem zadania ósmego jest określenie perspektyw Zadanie 8 Wyznaczenie perspektyw rozwoju węzłów transportowych w regionie zachodniopomorskim Cel Celem zadania ósmego jest określenie perspektyw i uwarunkowań rozwoju nowoczesnych węzłów transportowych i infrastruktury punktowej w regionie zachodniopomorskim dostosowanych do wymagań klientów sektora TSL. 10/18 Kierownik projektu: prof. ndzw. dr hab. Czesława Christowa 11

Zadanie 9 Określenie kryteriów i uwarunkowań bezpieczeństwa, jakości i niezawodności modelowanego systemu transportowego Cel Celem zadania dziewiątego jest wyznaczenie kryteriów bezpieczeństwa, niezawodności i jakości modelowanego systemu transportowego z zachowaniem wymagań i warunków określonych w europejskiej i polskiej polityce transportowej. 11/18 Kierownik projektu: prof. ndzw. dr hab. Czesława Christowa 12

Zadanie 10 Modelowanie zintegrowanego gałęziowo, optymalnego systemu transportowego w regionie zachodniopomorskim Cel Celem zadania dziesiątego jest stworzenie modelu zintegrowanego gałęziowo optymalnego dla regionu zachodniopomorskiego systemu transportowego, stanowiącego element systemu transportowego Polski i Europy; odpowiadającego standardom obowiązującym w UE. 12/18 Kierownik projektu: prof. ndzw. dr hab. Czesława Christowa 13

Zadanie 11 Projektowanie lokalizacji sieci centrów logistyczno-dystrybucyjnych w regionie zachodniopomorskim Cel Celem zadania jedenastego jest przedstawienie koncepcji lokalizacyjnych, funkcjonalnych, infrastrukturalnych i finansowych budowy regionalnej sieci centrów logistycznnych zintegrowanej ze zbudowanym (2007 r.) Zachodniopomorskim Centrum Logistycznym-Port Szczecin. 13/18 Kierownik projektu: prof. ndzw. dr hab. Czesława Christowa 14

Badanie i prognozowanie nakładów inwestycyjnych Zadanie 12 Badanie i prognozowanie nakładów inwestycyjnych i kosztów eksploatacyjnych budowy i rozwoju nowoczesnego systemu transportowego w województwie zachodniopomorskim Cel Celem zadania dwunastego jest stworzenie prognozy wielkości nakładów inwestycyjnych i kosztów eksploatacyjnych projektowanego modelu systemu transportowego w poszczególnych etapach jego budowy i użytkowania. 14/18 Kierownik projektu: prof. ndzw. dr hab. Czesława Christowa 15

Celem zadania trzynastego jest ocena aktualnego Zadanie 13 Badanie i prognozowanie zewnętrznych kosztów transportu w regionie zachodniopomorskim Cel Celem zadania trzynastego jest ocena aktualnego i docelowego poziomu zewnętrznych kosztów transportu w regionie zachodniopomorskim ze wskazaniem możliwości i uwarunkowań ich minimalizacji. 15/18 Kierownik projektu: prof. ndzw. dr hab. Czesława Christowa 16

Zadanie 14 Badanie międzynarodowych uwarunkowań rozwoju lądowo-morskich łańcuchów transportu intermodalnego ze szczególnym uwzględnieniem roli portów morskich i transportu wodnego morskiego i śródlądowego Cel Celem zadania czternastego jest zbadanie międzynarodowych uwarunkowań infrastrukturalnych rozwoju lądowo-morskich intermodalnych łańcuchów transportowych oraz sieci logistycznych ze wskazaniem optymalnych technologii przewozów, przeładunków, składowania i zarządzania. 16/18 Kierownik projektu: prof. ndzw. dr hab. Czesława Christowa 17

Zadanie 15 Badanie uwarunkowań politycznych, gospodarczych, prawnych, społecznych, finansowych, infrastrukturalnych i przyrodniczych (w aspekcie globalnym, krajowym i regionalnym) budowy i rozwoju systemu transportowego w regionie zachodniopomorskim. Cel Celem zadania piętnastego jest szczegółowa analiza zewnętrznych i wewnętrznych czynników i uwarunkowań budowy, funkcjonowania i rozwoju zintegrowanego gałęziowo systemu transportowego w regionie zachodniopomorskim. 17/18 Kierownik projektu: prof. ndzw. dr hab. Czesława Christowa 18

Zadanie 16 Badanie i ocena efektów ekonomiczno-społecznych funkcjonowania i rozwoju nowoczesnego systemu transportowego w regionie zachodniopomorskim zintegrowanego z systemem transportowym Polski i Europy, ze szczególnym uwzględnieniem Środkowoeuropejskiego Korytarza Transportowego Północ-Południe (CETC) Cel Celem zadania szesnastego jest określenie, w układzie wariantowym, z podziałem na etapy, nakładów inwestycyjnych oraz efektów ekonomiczno-społecznych, uzyskiwanych w skali regionu i państwa z eksploatacji zintegrowanego gałęziowo systemu transportowego w regionie zachodniopomorskim, stanowiącego element systemu transportowego Polski i Europy, ze szczególnym uwzględnieniem multimodalnego Środkowoeuropejskiego Korytarza Transportowego Północ-Południe (CETC). 18/18 Kierownik projektu: prof. ndzw. dr hab. Czesława Christowa 19

Akademia Morska w Szczecinie Wydział Inżynieryjno-Ekonomiczny Transportu Instytut Zarządzania Transportem Zakład Organizacji i Zarządzania Projekt rozwojowy finansowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju BADANIE I MODELOWANIE ZINTEGROWANEGO GAŁĘZIOWO SYSTEMU TRANSPORTOWEGO W REGIONIE ZACHODNIOPOMORSKIM ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM ŚRODKOWOEUROPEJSKIEGO KORYTARZA TRANSPORTOWEGO PÓŁNOC-POŁUDNIE Kierownik projektu prof. ndzw. dr hab. Czesława Christowa Szczecin, 28.01.2010 r. 20