Projekt „PI: e-Odnawialne Źródła Energii Lubelszczyzny (e-OZEL) – system zwiększający zainteresowanie uczniów kontynuacją kształcenia na kierunkach GOW”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„ Człowiek – najlepsza inwestycja” Projekt pn
Advertisements

DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Człowiek – Najlepsza inwestycja
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejski ego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Multimedialni uczniowie.
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt realizowany przez Uniwersytet.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt jest realizowany przez.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
Jak ubiegać się o pracę Opis warsztatów dla nauczycieli – członków Klubu Przedsiębiorczych Nauczycieli IMPULS.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
Gimnazjum Nr 1 w projekcie „Mały Archimedes”
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES Od r realizowany jest w szkole projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES w ramach.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności w klasach I-III, cz.2 Aleksandra Klimza
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Co chcieliśmy osiągnąć?
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
„Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk matematyczno- przyrodniczych i technicznych z wykorzystaniem innowacyjnych metod i technologii.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Specjalne szkolnictwo zawodowe wobec technologii informatycznych
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Zasady przygotowania dokumentów dla uczniów i przedsiębiorców 4-tygodniowe płatne staże wakacyjne dla uczniów ze szkół ponadgimnazjalnych realizowane w.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Konferencja nt. Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku a potrzeby rynku pracy Białystok, 17 czerwca 2010 r. Uczestnicy projektu:  Instytut Badań.
Dariusz Kessel OFEK. OFEK od trzech lat konsekwentnie rozwija program e-Szkoła Wielkopolska, mający na celu wspomaganie systemu oświaty poprzez wprowadzanie.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Urząd Miasta Lublin Projekt „MOJA FIRMA. Będę przedsiębiorcą” jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. do 29 lutego.
Działanie 12.1 Edukacja przedszkolna Wymagania w zakresie wskaźników.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
Co chcieliśmy osiągnąć?
„Poszerzamy Kadr” Projekt:
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Zapis prezentacji:

Projekt „PI: e-Odnawialne Źródła Energii Lubelszczyzny (e-OZEL) – system zwiększający zainteresowanie uczniów kontynuacją kształcenia na kierunkach GOW” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Priorytetu IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

Fundacja Polskiej Akademii Nauk – Oddział w Lublinie REALIZATOR PROJEKTU Fundacja Polskiej Akademii Nauk – Oddział w Lublinie „Nauka i Rozwój Lubelszczyzny” Pałac Czartoryskich, Plac Litewski 2, 20 – 080 Lublin e-mail: fundacja@fundacja-pan.lublin.pl

CEL PROJEKTU: Opracowanie i wdrożenie kompleksowego rozwiązania w zakresie podnoszenia zainteresowania uczniów szkół gimnazjalnych oraz ponadgimnazjalnych województwa lubelskiego kształceniem na kierunkach kluczowych dla GOW (gospodarki opartej na wiedzy): energetyka i ochrona środowiska. Ma to szczególne znaczenie w odniesieniu do województwa lubelskiego, w którym OZE odgrywa coraz większe znaczenie. Wykorzystanie odnawialnych źródeł energii wpłynie z czasem na wzrost zapotrzebowania na pracowników branży energetycznej. Młodzież, kierując się sytuacją na rynku pracy, częściej będzie wybierała kierunki studiów związane właśnie z tym zagadnieniem.

REKRUTACJA SZKÓŁ (XII 2013 / I 2014): Do etapu testowania zostały zakwalifikowane 24 szkoły, które reprezentowały wszystkie 24 powiaty z województwa lubelskiego. Z każdego powiatu do etapu testowania została zakwalifikowana jedna szkoła, która zdobyła największą liczbę punktów podczas etapu oceny kryteriów kwalifikacyjnych. Nasza szkoła zdobyła podczas oceny wniosku rekrutacyjnego 9 na 10 możliwych punktów i reprezentowała powiat chełmski (miejski).

NASZA SZKOŁA ZOSTAŁA WYBRANA ZE WZGLĘDU NA: OSIĄGNIĘCIA UCZNIÓW I UCZENNIC PROGRAM ROZWOJOWY SZKOŁY DOŚWIADCZENIE W REALIZACJI PROJEKTÓW DUŻĄ MOTYWACJĘ DO ZDOBYWANIA WIEDZY

ETAP I – SZKOLENIA DLA ANIMATORÓW OZE (II 2014) 48-godzinny program szkolenia dla nauczycieli (animatorów OZE) na temat zasad i technicznych aspektów gry edukacyjnej oraz działania platformy e-learningowej (aspekty techniczne i funkcjonalne). Szkolenia z metodyki pracy z uczniem w zakresie rozwoju kompetencji, które nabywa uczeń-gracz, a także definiujące metodyczną rolę nauczyciela jako mentora kształtującego ścieżkę rozwoju ucznia oraz zasady współpracy ze szkołami wyższymi/instytutami naukowymi.

ETAP II – REKRUTACJA UCZNIÓW-GRACZY (II 2014) Wybór 5 uczniów szczególnie zainteresowanych tematyką OZE, osiągających wysokie wyniki nauczania w zakresie przedmiotów przyrodniczych. Wypełnienie dokumentacji rekrutacyjnej (deklaracja uczestnictwa w projekcie, oświadczenie uczestnika projektu o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, itp.).

ETAP II – REKRUTACJA UCZNIÓW-GRACZY (II 2014)

ETAP III – PRZYGOTOWANIA DO TESTOWANIA (II 2014) Przygotowanie sali do testowania produktów finalnych (wykorzystanie zestawu multimedialnego przygotowanego przez realizatora projektu). W skład zestawu weszły: laptop, projektor, tablica interaktywna. Po zakończeniu projektu niniejszy zestaw stał się własnością szkoły i jest wykorzystywany podczas zajęć lekcyjnych.

ETAP III – PRZYGOTOWANIA DO TESTOWANIA (II 2014) Wprowadzenie uczniów do tematyki OZE oraz zasad współpracy w ramach prowadzonych zajęć (w formie wykładów). Wykorzystanie instrukcji do gry (jeden z produktów finalnych) oraz podręcznika metodologicznego dla animatora OZE.

PRODUKTY FINALNE GRA EDUKACYJNA „GRA O PRĄD” przeznaczona dla szkolnych zespołów uczniów-graczy z gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych, której przedmiotem jest energetyka i OZE (energia: wiatrowa, słoneczna, wodna, biogaz). Gra na terenie rzeczywistym (z użyciem prawdziwych map gmin i powiatów woj. lubelskiego z realnymi uwarunkowaniami rozwoju OZE). PLATFORMA E-LEARNINGOWA dotycząca zagadnień OZE, zagadnienia dostosowane do poziomu wiedzy uczniów i uczennic (3 różne poziomy trudności i na każdym poziomie 30 e-kursów kończących się testem wiedzy). Platforma e-learningowa jest integralnym elementem gry edukacyjnej „Gra o prąd”.

ETAP IV TESTOWANIE (II – VI 2014) SEMESTRALNE ZAJĘCIA GRUPOWE PROWADZONE W 5-OSOBOWYCH ZESPOŁACH UCZNIÓW-GRACZY. ŁĄCZNIE 15 SPOTKAŃ TESTOWANIE „GRY O PRĄD” PRZEZ UCZNIÓW-GRACZY PROWADZONE POD KIERUNKIEM NAUCZYCIELA-ANIMATORA OZE

ZASADY Uczniowie – gracze brali udział w rozgrywce jedynie w czasie zajęć (z wyjątkiem sytuacji szczególnych, np. usprawiedliwiona nieobecność), W trakcie zajęć zgłaszali wszelkie problemy związane z działaniem gry oraz platformy-learningowej, Notowali także wszelkie spostrzeżenia dotyczące testowanych produktów (negatywne i pozytywne), Z platformy e-learningowej uczniowie testujący mogli korzystać również poza zajęciami (łącznie z rozwiązywaniem testów),

PROWADZENIE ROZGRYWKI rejestracja kont graczy (animator OZE), aktywacja kont graczy (poprzez konta mailowe), podział 5 graczy na 2 grupy (2+3), rozpoczęcie rozgrywki, zalogowanie się graczy, uzupełnienie profilu gracza, ustawienie hasła, itp., zapoznanie się z interfejsem gry i platformą e-learning, krótka instrukcja do gry (animator OZE), warstwy OZE, poziomy gry, losowanie gmin startowych, szkolenia OZE, testy (zaliczone od 50%, max. 3 podejścia), rozpoczęcie gry ,

„GRA O PRĄD” http://oze.test.bridgeagency.pl/www/index.php

„GRA O PRĄD” http://oze.test.bridgeagency.pl/www/index.php

OBSERWACJA POSTĘPÓW GRACZY Nauczyciel (animator OZE) prowadził obserwację uczniów –graczy i sporządzał miesięczne raporty (Karty czasu pracy). Ponadto sporządzane były raporty dotyczące uwag uczniów dotyczących testowanych produktów i ich zaangażowania w zajęcia (co 5 spotkań oraz raporty końcowe).

PYTANIA KLUCZOWE W RAMACH OBSERWACJI UCZNIA Czy cele i założenia „Gry o prąd” są jasne i zrozumiałe dla ucznia? Czy uczeń chętnie uczestniczy w zajęciach? Czy treści merytoryczne są dostosowane do poziomu ucznia? Czy uczeń potrafi samodzielnie przygotować stanowisko pracy? Czy uczeń rozumie polecenia nauczyciela? Czy uczeń współpracuje z członkami zespołu? Czy uczeń wyciąga wnioski z podejmowanych działań? Czy uczeń podejmuje trafne decyzje? Czy decyzje są podejmowane samodzielnie? Czy uczeń jest wytrwały pomimo pojawiających się trudności? Czy udział w zajęciach zwiększa wiedzę ucznia o OZE? Czy forma zajęć jest interesująca dla ucznia?

WNIOSKI Z OBSERWACJI Cele i założenia gry były należycie wyeksponowane i zrozumiałe dla ucznia. Proponowana forma zajęć okazała się być bardzo atrakcyjną dla uczniów. Niektóre treści merytoryczne były zbyt trudne i nieadekwatne do poziomu ucznia (zbyt dużo wyrażeń technicznych). Uczniowie potrafili samodzielnie przygotować własne stanowisko pracy i podejmować trafne decyzje w ramach rozgrywki). Uczniowie stwierdzili wzrost wiedzy z zakresu OZE spowodowany testowaniem gry i korzystaniem z platformy e-learningowej. Uczniowie pracowali samodzielnie oraz tworzyli zespoły, rozwijali zatem ważne umiejętności: podejmowania decyzji, planowania, współpracy w grupie, systematyczności, odpowiedzialności, itp.. Uczniowie zbierali również spostrzeżenia dotyczące napotkanych błędów oraz propozycje koniecznych zmian , usprawnień gry i platformy.

ZAKOŃCZENIE PROJEKTU (VI 2014) W dniu 3 czerwca 2014 roku, w Instytucie Agrofizyki Państwowej Akademii Nauk w Lublinie odbyło się spotkanie wieńczące projekt. W ramach zajęć odbyły się wykłady o następującej tematyce: „Od komórki do biomasy- mikroglony”, „Od fermentacji beztlenowej do biometanu”.

ZAKOŃCZENIE PROJEKTU (VI 2014) Następnie odbyły się zajęcia laboratoryjne w Laboratorium Nowych Technologii Pozyskiwania Energii Odnawialnej oraz Biomasy a także Laboratorium Fermentacji Metanowej.

ZAKOŃCZENIE PROJEKTU (VI 2014)

ZAKOŃCZENIE PROJEKTU (VI 2014) Poruszone zostały zagadnienia: zapoznanie się z budową urządzenia do hodowli biomasy glonów, oznaczanie wartości ciepła spalania rożnego rodzaju biomasy (mikroglony, biomasa roślinna i paliwa), oznaczenie suchej masy substratów, badanie pH substratów płynnych i stałych, złożenie zestawu laboratoryjnego do przeprowadzenia procesu fermentacji metanowej, badanie składu jakościowego biogazu.

CO DALEJ ???? Dane z testowania, po zakończeniu projektu trafiły do twórców gry i platformy e-learningowej. Dalszym etapem miały być prace nad udoskonaleniem i unowocześnieniem wymienionych produktów a po fazie wdrażania wniosków z testowania „wyjście” z nowymi, lepszymi narzędziami łączącymi edukację z rozrywką, do szerszej grupy młodych odbiorców. CZEKAMY !!!!!

ZAKOŃCZENIE PROJEKTU (VI 2014) Dziękuję za uwagę !!!!