Organizacja pracy biurowej i techniki korespondencji

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
STRUKTURA PRAWNEJ REGULACJI DOKUMENTACJI ELEKTRONICZNEJ
Advertisements

Administracja i prawo administracyjne
Organizacje pozarządowe
Partnerstwa w Programie Operacyjnym Kapitał Ludzki.
POLITYKA ENERGETYCZNA W WOJEWÓDZTWIE ŁÓDZKIM Łódź, 28 marca 2008 r. POLITYKA ENERGETYCZNA W WOJEWÓDZTWIE ŁÓDZKIM Urząd Marszałkowski w Łodzi Łódź, 28 marca.
ZBYSZKO PRZYBYLSKI SZPITAL POWIATOWY WE WRZEŚNI SPÓŁKA Z O.O.
Prawo administracyjne
POROZUMIENIE ADMINISTRACYJNE
PRAWNE FORMY DZIAŁANIA ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ.
Pojęcie administracji, jej cechy i funkcje
TERENOWE ORGANY ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ
Układ wniosku Część A – identyfikacja projektu i wnioskodawcy Część B – charakterystyka projektu Część C - efekty realizacji projektu Część D – część
Ustrój terytorialny RP. Samorząd terytorialny.
Administracja publiczna
Gospodarka nieruchomościami
FORMY ORGANIZACYJNO PRAWNE JEDNOSTEK SEKTORA FINANSÓW PUBLICZNYCH
- informacja dla jednostek samorządu terytorialnego
PRAWO ADMINISTRACYJNE
EUROPEJSKA KARTA SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO
Sektor finansów publicznych i jego jednostki
1.
II WYDZIAŁOWA KONFERENCJA KÓŁ NAUKOWYCH „WOJEWÓDZTWO, REGION – REGIONALIZACJA – 15 LAT PO REFORMIE TERYTORIALNEJ I ADMINISTRACYJNEJ Pomoc społeczna jako.
Strony stosunku praca: pracodawca i pracownik
System aktów prawodawczych
ĆWICZENIA I mgr Paulina Ilnicka-Jordan
CO TO TAKIEGO Statut?.
X Uniwersyteckie Forum Związkowe Rokowania zbiorowe prowadzone przez NSZZ „Solidarność” stan obecny i przyszłość - wybrane aktualne zagadnienia dr Anna.
ORGAN administracji publicznej
Organizacja pracy biurowej i techniki korespondencji
Ustrój samorządu terytorialnego
Prawo Administracyjne
Jak organizacja może sama „zarobić” na swoje działania – czyli o działalności odpłatnej i gospodarczej. Beata Matyjaszczyk Educare.
Organizacja prawna administracji. Ciąg dalszy.
ADMINISTRACJA Mgr Piotr Schmidt Prawo administracyjne 2013/2014.
PRAWO ADMINISTRACYJNE
Prawo administracyjne – organizacja prawna administracji – cz. 2
Ustrój administracji publicznej
M GR M ICHAŁ K IEDRZYNEK Stosunki administracyjnoprawne a sytuacje administracyjnoprawne.
Postępowanie sądowoadministracyjne – wybrane przepisy
PRAWO ADMINISTRACYJNE
Prawo pracy.
M GR M ICHAŁ K IEDRZYNEK Prawo administracyjne – organizacja prawna administracji cz. I.
BUDŻET PROCEDURA - KAZUSY
Dr Katarzyna Kopyściańska.  Samorządowy zakład budżetowy otrzymał dotację celową na realizację zadania finansowanego z Funduszu Spójności w kwocie 1.
Zakres obowiązywania kpa
USTRÓJ SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO ZAJĘCIA ORGANIZACYJNE.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wrocław, czerwiec 2011r.
Planistyczne działania wspierające.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej” studia I stopnia kierunek: „Zarządzanie”
Współpraca jednostek LP z samorządami w zakresie SIP i SIT Dariusz Korpetta
TECHNIK ADMINISTRACJI Czas trwania nauki: 2 lata.
Samorząd terytorialny
Resume kartkówki. Organ administracji publicznej WOJEWODA URZĄD WOJEWÓDZKI ORGAN JEDNOSTKA POMOCNICZA DLA ORGANU (jednostka organizacyjna „obsługująca”
ZASADY FUNKCJONOWANIA ADMINISTRACJI Etymologicznie wyraz „administracja” oznacza służenie, czynność podporządkowaną rozkazom „ministrare” oznacza posługiwać,
Stosunki a sytuacje administracyjnoprawne
UST.
Akt administracyjny a akt normatywny na przykładzie administrowania lokalnych jednostek samorządu terytorialnego.
Strony stosunku praca: pracodawca i pracownik
PRAWO ADMINISTRACYJNE rok akademicki 2016/2017 Jakub Zabłocki Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytet Wrocławski.
Prawo cywilne z umowami w adm 2 Podmioty. Udział w obrocie gospodaczym
WYBRANE ZAGADNIENIA MATERIALNEGO I PROCESOWEGO PRAWA PRACY
WŁADCZE A NIEWŁADCZE FORMY DZIAŁANIA ORGANÓW ADMNISTRACJI PUBLICZNEJ
PRAWO PRACY 2 Dr Jacek Borowicz
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
Rządowa administracja zespolona w administracji
Środki nadzorcze i środki o charakterze nadzorczym Ad personam w administracji publicznej środki nadzorcze ad meritum w administracji publicznej.
Status Prawny pracowników administracji publicznej
Rządowy Program Przeciwdziałania Korupcji na lata
Stosunki administracyjno- prawne
Postępowanie sądowoadministracyjne – wybrane przepisy
Zapis prezentacji:

Organizacja pracy biurowej i techniki korespondencji Zajęcia 2 Struktury organizacyjne urzędów administracji publicznej – prawne determinanty organizacji pracy urzędów

Ujęcie podmiotowe administracji publicznej odpowiada na pytanie, kto działa? W ramach administracji publicznej działają różne podmioty, organy i instytucje.

Kompetencje zawsze przypisane są do organu administracji publicznej. Zasadniczą jednostką składową administracji w sensie podmiotowym jest organ administracji publicznej. Kompetencje zawsze przypisane są do organu administracji publicznej. Z organem administracji publicznej mamy do czynienia dopiero od momentu jego powołania na stanowisko organu. 3

DEFINICJE ORGANU - PRZYKŁADY Wg. J. Starościaka organ administracyjny jako wyodrębniona jednostka organizacji państwowej, posiadająca ustalony prawem zakres działania (które może być zaliczone na rzecz państwa w zakresie organizowania stosunków społecznych) oraz podejmująca to działanie za pośrednictwem określonych prawem osób i w swoistych dla niej formach prawnych.

W. Dawidowicz (1970) konstruuje pojęcie organu z innego punktu widzenia, według niego „organ administracji państwowej jest to organ państwowy wyposażony w prawnie określoną możliwość jednostronnego i wiążącego wyznaczania zachowania się określonych podmiotów".

Wg. J. Bocia Organ to człowiek (organ jednoosobowy) lub grupa ludzi (organ kolegialny) – znajdujący się w strukturze organizacyjnej państwa – powołany w celu realizacji norm prawa administracyjnego, w sposób i ze skutkami właściwymi temu prawu – działający w granicach przyznanych mu przez prawo kompetencji J. Boć, red. Administracja publiczna, 2004, s. 156 6

POJĘCIE ORGANU C.D. ORGAN W ZNACZENIU PRAWA USTROJOWEGO I PROCESOWEGO!!! ORGAN W ROZUMIENIU KODEKSU POSTĘPOWANIA ADMINISTRACYJNEGO!!! ORGAN W ROZUMIENIU USTAW „SAMORZĄDOWYCH”.

ZADANIA ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ Administracja publiczna wykonuje zadania: w ramach administracji publicznej przez administrację rządową (scentralizowana, hierarchiczna) na zasadach zdecentralizowanych przez inne związki publicznoprawne (wspólnoty terytorialne, samorządy zawodowe) różne ciała administracyjne o samodzielnym statusie (SKO, RIO) 8

Rozmaite podmioty prawa publicznego mające charakter majątkowy (zakłady administracyjne, fundusze samoistne lub niesamoistne) - W formie zadań zleconych różnym podmiotom spoza sektora finansów publicznych 9

Na pojęcie pracownika samorządowego składają się dwa elementy: MIEJSCE I ROLA PRACOWNIKA SAMORZĄDOWEGO W WYKONYWANIU ZADAŃ PUBLICZNYCH Na pojęcie pracownika samorządowego składają się dwa elementy: - miejsce zatrudnienia w określonej strukturze samorządowej - podstawa nawiązania stosunku pracy

MIEJSCE ZATRUDNIENIA PRACOWNIKÓW SAMORZĄDOWYCH MIEJSCE ZATRUDNIENIA PRACOWNIKÓW SAMORZĄDOWYCH. - urząd marszałkowski, wojewódzkie samorządowe jednostki organizacyjne - starostwo powiatowe, powiatowe jednostki organizacyjne - urząd gminy, jednostki pomocnicze gminy (nieposiadające osobowości prawnej) oraz gminne jednostki i zakłady budżetowe - biura związków JST i zakładów budżetowych przez nie utworzonych - biura jednostek administracyjnych.

Przykładowe obowiązki pracownika samorządowego 12