"Większa dawka miłości -Rodzice i Dzieci w szkole dobrych relacji".

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Warsztaty psychologiczne
Advertisements

Biuro Polityki Społecznej Urzędu m.st. Warszawy
BEZPIECZNA i PRZYJAZNA SZKOŁA
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Narodowy Plan Działań Na Rzecz Dzieci
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
Logopeda: mgr Arleta Jasińska
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom „Bratek” w Barlinku ( Barlinek, ul
wsparciem dla ucznia, pomocą dla nauczyciela,
Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego.
Projekt Edukacja przedszkolna szansą na sukces Twojego dziecka Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
RODZICE kierowani przez SĄD najlepiej rokujące formy pomocy psychologicznej.
Indywidualny plan resocjalizacji
warsztaty dla rodziców
Projekt systemowy Na dobrej drodze – aktywizacja osób bezrobotnych miasta Rejowiec Fabryczny współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Celem utworzenia Klubu Integracji Społecznej jest konieczność zapobiegania i minimalizowania zagrożeń związanych ze skutkami wykluczenia społecznego oraz.
Metoda Dobrego Startu Prof. Marty Bogdanowicz
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
PEDAGOG SZKOLNY.
Innowacja pedagogiczna „Uczę się przez ruch, dotyk i rytm”
Fundacja Rodzina i Przedsiębiorczość
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna nr 4 w Łodzi
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Szkoła Promująca Zdrowie
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
POMOC RODZINIE PROGRAM EDUKACYJNY NIE TYLKO DLA RODZICÓW. AUTOR: MGR JOLANTA KURYŚ – SKRZYPCZAK 1.
prezentacja dotychczasowych systemów edukacyjnych oraz praktyk dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych w Wielkiej Brytanii i w Polsce, ocena bazowa sytuacji.
SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA, A PROBLEM PRZEMOCY W RODZINIE
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
Jeleniogórski System Wspierania Placówek Oświatowych
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
KONTROLE PLANOWE odbyły się pod kątem sprawdzenia: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i jego rodziny
OFERTA Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Środzie Śląskiej dla szkół i placówek powiatu średzkiego Środa Śląska ul. Wrocławska 2, Środa Śląska.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Wczesne wspomaganie rozwoju i wczesna interwencja
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 28 im. Adama Mickiewicza w Radomiu Publiczna Szkoła Podstawowa nr 28 im. Adama Mickiewicza w Radomiu położona jest w cichym.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Program szkoleniowy dla kandydatów do przysposobienia dziecka zatwierdzony przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Decyzja Nr 5/2012RA z dnia 23.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
1  Zamość  ul. Okrzei 24  ;  
Projekt Partnerski, pn. Rodzina w Centrum Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Oś Priorytetowa 9 Solidarne.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Rozwój fizyczny, społeczno-emocjonalny i umysłowy bialskich pięciolatków w oparciu o badania przeprowadzone przez nauczycielki bialskich przedszkoli mgr.
Rodzice i Ja – MY Projekt socjalny
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Prezentację opracowano na podstawie materiałów
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Zapis prezentacji:

"Większa dawka miłości -Rodzice i Dzieci w szkole dobrych relacji".

Sukces człowieka lub jego brak zaczyna się kiedy jesteśmy mali. Nie każdy ma szczęście aby skorzystać z potencjału rodziny, rodzina czasami może podciąć skrzydła. Pomimo tego rodzaju przeciwności można w życiu odnaleźć sens i drogę. Mówimy o pasjach, miłości i marzeniach. O uniwersalnym zagadnieniu szczęścia i jak do niego dojść. W projekcie Szkoła Dobrych Relacji wykorzystane będą następujące programy pracy: 1. Wychowanie bez porażek Thomasa Gordona (,, Szkoła dla rodziców i wychowawców cz. I Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały”; cz. II 2 – ,,Bez rywalizacji” cz. III ,, Jak rozmawiać z nastolatkiem” ). Program rekomendowany przez ORE. 2. Program „Przyjaciele Zippiego” rekomendowany przez ORE. Zajęcia i diagnoza metodą kinezjologii edukacyjnej poprzedzone diagnozą przy użyciu Platformy do Badań Zmysłów, oraz warsztaty edukacyjno-terapeutyczne z elementami hatha jogi metodą B.K.S. Iyengara dla dzieci i rodziców.

Szkoła dla Rodziców - ,, Żeby zapalić ogień trzeba samemu płonąć"

Opis działań Dla rodziców: Dla dzieci i rodzin: Szkoła dla Rodziców 3 części: I część- 33h ,,Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały” II część-20h- ,,Bez rywalizacji”, III część- 21h - ,,Dla rodziców dzieci wchodzących w wiek adolescencji” Dla dzieci i rodzin: Trening umiejętności spędzania wolnego czasu rodzinnie- 2. Przyjaciele Zippiego”- zajęcia staro japońską metodą czytania książek kamishibai- cykl 4 spotkań po 60 min 3. Warsztaty z elementami hatha jogi - wspólne spędzanie czasu w formie ćwiczeń fizycznych usprawniających układy psychofizyczne i wpływające na utrzymanie prawidłowej postawy ciała. Podczas zajęć będziemy również pogłębiać emocjonalną relację między dziećmi i rodzicami w formie fizycznej bliskości, turlania, skakania, przytulania i radości. Zajęcia będą się odbywały w siedzibie żłobka „Małe Żabki” w Zabierzowie.

Dla środowiska: 1.Plac zabaw budowa placu /antresoli dla małych dzieci w pobliżu osiedla mieszkaniowego w Zabierzowie 2.Wyposażenie miejsca do zajęć ruchowych: klocki bObles, wyposażenie do kinezjologii edukacyjnej i zajęć jogi (maty, klocki, paski, koce) 3. Kampania medialna dotycząca promocji świadomego rodzicielstwa opartego o budowanie empatycznych relacji rodzinnych 4. Bezpośrednia promocja programów edukacji rodzicielskiej w przedszkolach i szkołach 5. Badanie dojrzałości szkolnej Platformą do Badan Zmysłów - badanie stanu mowy, słuchu, uwagi wzrokowej i uwagi słuchowej. Realizacja projektu obejmuje organizację szkoleń dla rodziców i zajęć dla dzieci w wieku 3-13 lat z terenu o utrudnionym dostępie do ośrodków szkoleniowych. Będą to zajęcia podwyższające kompetencje w zakresie inteligencji emocjonalnej. Grupą docelową będą rodzice i dzieci w wieku 3-10 oraz rodzice dzieci wchodzących w wiek adolescencji ( w wieku 11-13 lat). Zależy nam na rodzicach, którzy chcą zapobiegać problemom wychowawczym. Mają słaby dostęp do szkoleń z powodu miejsca zamieszkania ale też przez to, że nie są pod opieką pomocy społecznej ani nie mają wysokich zarobków, więc zdani są na swoje skromne środki finansowe.

BOBLESY zestaw duńskich zabawek klocki piankowe

Warsztaty arteterapeutyczne – „Jeśli potrafisz o czymś marzyć, potrafisz też tego dokonać”

„Umysł jest jak spadochron, nie działa gdy nie jest otwarty”

Zależy nam na uzupełnieniu tradycyjnych, często nieskutecznych metod pracy z dzieckiem. Proponujemy metody pracy sprzyjające rozwojowi kompetencji funkcjonowania emocjonalnego dorosłych i dzieci oraz kompetencji w zakresie umiejętności pracy z własnym dzieckiem nad poprawą koordynacji ruchowej tak istotnej w zdobywaniu wiedzy ogólnej. Wszystkie proponowane w projekcie metody pracy dostępne są tylko w wyspecjalizowanych placówkach doskonalenia poza systemem akademickim. Z tego powodu mimo wysokiej skuteczności, sprawdzonej w pracy naszych trenerów, nie są to metody i techniki powszechnie znane rodzicom. Szczególnie tym, którzy ze względu na miejsce zamieszkania oraz sytuację finansową mają utrudniony dostęp do zdobycia takich właśnie kompetencji. Dodatkowo sposób organizacji szkoleń zwiększy ich dostępność. Planujemy organizację szkoleń w najbliższym otoczeniu rodziców i dzieci oraz w dogodnym dla nich terminie np. w soboty lub w formie zblokowanej w czasie ferii lub w weekendy.

Proponowany tu program jest innowacyjny przez to, że koncentruje się na uczeniu dzieci radzenia sobie ze zwykłymi, codziennymi trudnościami w komunikacji i nabywaniu wiedzy i umiejętności w atmosferze współpracy i indywidualnego podejścia do każdego dziecka w oderwaniu od technik rywalizacji. Realizacja projektu dostarczy rodzicom nowych umiejętności w zakresie radzenia sobie w kryzysach wychowawczych, przeciwdziałania niedostosowaniu, agresji i zachowaniom ryzykownym dzieci. Kluczowym składnikiem programu jest rozwijanie komunikacji pomiędzy dziećmi a rodzicami oraz innymi osobami z otoczenia. Program nie tylko przedstawia problemy i trudności ale także koncentruje się na aspektach konstruktywnych takich jak: mocne strony, zdolności, pozytywne emocje, skuteczne wykorzystywanie wsparcia i dostępnych zasobów.

W części drugiej rodzice zdobędą umiejętności w zakresie pracy z dzieckiem nad nabywaniem umiejętności słuchania, wnioskowania oraz koordynacji ruchowej metodami niekonwencjonalnymi takimi jak elementy jogi czy kinezjologii edukacyjnej w rozwoju ruchowym. Wzmocnią również więzi rodzinne i sąsiedzkie. Nauczą konstruktywnego spędzania czasu z dzieckiem, który uczy i cieszy. Wysoką jakość realizowanych działań gwarantuje doświadczenie projektodawcy oraz profesjonalna kadra.

PRACOWNIA PSYCHOEDUKACJI SUSTINE ul. Słomiana 23/18 31-536 KRAKÓW tel. 603924217 P.P.Sustine@gmail.com www.SUSTINE.pl