OCENA UMIEJ Ę TNO Ś CI UCZNIÓW KLAS I-VI I SEMESTR 2014/2015 OPRACOWAŁ Tomasz Wilczak 11.02.2015.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Sześcioletnie dziecko zarówno w szkole jak i w przedszkolu pozostaje tym samym dzieckiem, ale w szkole ma szansę pójść o krok dalej.”
Advertisements

Jak pomóc dziecku w nauce?
Kim jest uczeń uzdolniony i jak wspierać jego rozwój?
Praca domowa w procesie dydaktycznym
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Sprawdzian po klasie szóstej w szkole podstawowej
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH
Program podniesienia jakości realizowany w Gimnazjum - Zespoły przedmiotowe analizują Testy na wejściu i wyniki egzaminu zewnętrznego - Dokonują ewaluacji,
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
narzędzie w językowych pracach projektowych
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Rok szkolny 2003/2004: - liczba szkół liczba szkół liczba uczniów liczba uczniów liczba wolontariuszy liczba wolontariuszy.
METODY I FORMY PRACY w Zespole Szkół dla Dzieci Niesłyszących w Bielsku - Białej opracowała: mgr Joanna Skowron.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Jak pomagać dziecku w nauce?
Planowanie programu działań rozwijających umiejętność pisania
Analiza wyników próbnego egzaminu gimnazjalnego
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Motywacja do nauki.
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
Maksymalnie za część humanistyczną testu można było uzyskać 20 punktów.
UCZEŃ Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W SZKOLE
NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Co chcieliśmy osiągnąć?
Jak osiągnąć sukces?! Jak osiągnąć dobry wynik ze sprawdzianu, testu?! Na przykładzie małej szkoły wiejskiej, której wyszło!!!
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
Szkolny katalog motywowania uczniów do nauki. Naczelna zasada Stwórzmy możliwości osiągania drobnych sukcesów indywidualnych każdemu uczniowi.
O SPRAWIEDLIWOŚCI W OCENIANIU. PODSTAWA PRAWNA 1. Rozporządzenie 2. Statut Szkoły.
Sprawdzian szóstoklasisty
Spotkanie Kierunkowej Komisji ds. Jakości Kształcenia z przedstawicielami trójek studenckich z poszczególnych lat
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
Porównanie z rokiem  Skala staninowa (od ang. standard nine), standardowa dziewiątka – dziewięciostopniowa skala testu psychologicznego znormalizowana.
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
SPRAWDZIAN W KLASIE VI. INFORMACJE DLA RODZICÓW Termin sprawdzianu Termin sprawdzianu 2 kwietnia 2009 roku (czwartek) godz godz Termin dodatkowy:
W naszej szkole każdy uczeń mający trudności w nauce bądź pragnący bardziej pobudzić i rozwinąć swoje zainteresowania znajdzie coś dla siebie. Nauka przy.
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
Zespół Szkół im. Anieli hr. Potulickiej w Wojnowie
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części matematyczno- przyrodniczej z zakresu przedmiotów przyrodniczych w roku szkolnym 2014/2015.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
PRÓBNEGO SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
DIAGNOZA I TERAPIA DZIECI Z DYSLEKSJĄ
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
ZESPÓŁ EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
Zespół matematyczno- przyrodniczo- informatyczny
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Technologia informacyjna
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
Co chcieliśmy osiągnąć?
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego – język obcy nowożytny.
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Zapis prezentacji:

OCENA UMIEJ Ę TNO Ś CI UCZNIÓW KLAS I-VI I SEMESTR 2014/2015 OPRACOWAŁ Tomasz Wilczak

DIAGNOZOWANE UMIEJĘTNOŚCI UMIEJĘNOŚCI UCZNIA SZKOŁY PODSTAWOWEJ: 1. CZYTANIE 2. PISANIE 3.ROZUMOWANIE 4.KORZYSTANIE Z INFORMACJI 5. WYKORZYSTYWANIE WIEDZY W PRAKTYCE UMIEJĘTNOŚCI PRZEDMIOTOWE NP.UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWE: 1.SŁUCHANIE 2.MÓWIENIE 3.CZYTANIE 4.PISANIE

Interpretacja ilościowa

OCENA POZIOMU UCZNIÓW poziom zróżnicowany: w każdej klasie IV-VI są uczniowie, którzy napisali diagnozę: na poziomie niskim  wszyscy nauczyciele opracowali działania naprawcze na poziomie bardzo wysokim: w każdej z klas są uczniowie piszący na tym poziomie

średni wynik diagnozy klas 1-3

średni wynik diagnozy

OPIS PROBLEMU. CZYTANIE: problem ze zrozumieniem niektórych zadań szczególnie w klasach młodszych. brak rozumienia skomplikowanych zadań tekstowych PISANIE: pisanie form grzecznościowych małą literą niepodejmowanie zadań nieprzestrzeganie norm stylistycznych i ortograficznych brak pisania na zadany temat brak umiejętności łączenia przyczyny, wydarzenia i skutku wydarzenia historycznego. INNE: mylenie kształtu liter, brak wielkiej litery na początku zdania.

OPIS PROBLEMU CZYTANIE: odczytanie intencji wypowiedzi bohatera opowiadania i dokładnym odtworzeniem zdarzeń. analiza dłuższego tekstu oraz dialogów (j.obce) logiczne myślenie : np. słaba interpretacja (tekstu, dzieł sztuki) PISANIE: formułowanie pełnych zdań przestrzeganie norm stylistycznych i ortograficznych formułowanie przeczeń (j. angielski) niechęć do korzystania ze słowników brak wytrwałości w rozwiązywaniu zadań niedokładne przeniesienie informacji zawartych w tekście do tabeli.

PRZYCZYNY PO STRONIE UCZNIA WPŁYWAJĄCE NA OSIĄGANE WYNIKI ograniczony dostęp do komputera – Internetu w domu, słaba praca uczniów w domu, nie odrabianie zadań, nieprzygotowanie do lekcji, absencja, słabe tempo i koncentracja w czasie pracy w klasie, - niedokładne czytanie poleceń, bądź ich niezrozumienie, - niedokładna analiza zadań, - błędy przy przepisywaniu, mała samodzielność, nieumiejętność autokorekty, małe zaangażowanie uczniów w lekcje, - bierna postawa – (nawet najlepsi uczniowie) - niepodejmowanie zadań, - niewykorzystywanie czasu, nieumiejętna gospodarka czasem pracy, - zbyt mało ćwiczeń samodzielnych, - brak koncentracji;

WNIOSKI DO ZREALIZOWANIA PRZEZ NAUCZYCIELI Stale monitorować słabe i mocne strony uczniów Nie zadowalać się osiągniętym poziomem – sprawdzać, czy można osiągnąć więcej Zachęcać uczniów do samodzielnej pracy w domu Zachęcać uczniów do startu w konkursach oraz do realizacji przedmiotowych projektów

MODYFIKACJA METOD I FORM PRACY Z UCZNIEM : 1 Motywowanie, zwiększenie atrakcyjności zadań: - ciekawsza treść zadań - wykorzystywanie sytuacji życiowych do działań praktycznych - zabawy tematyczne (matematyczne i ortograficzne) - wykorzystanie gier, krzyżówek, i zabawy ruchowe - częstsze korzystanie z MultiROM-ów w domu. - nagradzać estetykę prac - nagrody dodatkowe, np. naklejki, udzielać dużo pochwał ustnych. - promować pomoc koleżeńską - kształtowania pozytywnego nastawienia do podejmowania wysiłku intelektualnego, - np. nagrody po I semestrze

ZMIENIĆ PREFEROWANE METODY I FORMY ZADAŃ: 2. metody: kontrolowanie dokładności zapisu ćwiczenie koncentracji ćwiczyć czytanie poleceń stosowanie bardziej złożonych zadań tekstowych i tekstów z różnych źródeł stosowanie zadań problemowych zadania problemowe, wymagające pracy ze źródłem i przetworzenia czytanego tekstu.. ćwiczenie przedstawiania danych w postaci graficznej ( tabele, wykresy, proste rysunki), ćwiczenie umiejętności odczytywania danych z tabel, z mapy, przeliczanie skali; praca ze słownikiem języka polskiego i słownikiem ortograficznym. Więcej ćwiczeń stylistycznych i systematyczne ćwiczenia ortograficzne.

ZMIENIĆ PREFEROWANE METODY I FORMY ZADAŃ: 3. indywidualizacje nauczania : praca indywidualna na lekcji– (samodzielna) rożnicowanie zadań na lekcji – dla różnych uczniów lub grup uczniów dodatkowe zadania o większym stopniu trudności 4. uczenie autokorekty: sprawdzanie ćwiczeń wykonanych przez kolegę dać czas aby każdy uczeń najpierw sam udzielił odpowiedzi a dopiero potem wspólnie analizować je za forum klasy 5. inne: - wdrażać prawidłowe postawy i zachowania uczniowskie. - budować współpracę z rodzicami i obligować ich do nadzoru nad tą częścią pracy ucznia, która odbywać powinna się w domu.

METODY UTRWALANIA WIEDZY STOSOWANE NA CO DZIEŃ PRZEZ NAUCZYCIELI na każdych zajęciach zwracać uwagę na poprawność formułowania wypowiedzi i dobór słownictwa. przypominać o sprawdzeniu poprawności wykonanych zadań przed oddaniem prac do oceny powtórki systematyczne testy, dyktanda więcej prac pisemnych wykonywanych na lekcji sprawdzanie zeszytów zorganizować dla uczniów z dużymi zaległościami możliwość uzupełniania braków w szkole wykonywanie prac dodatkowych, prac projektowych, przygotowanie do konkursów

Jak rodzic może pomóc dziecku w nauce? Kontrolować odrabianie zadań domowych, Zwracać uwagę na to, z czym dziecko ma trudności – informować o tym nauczycieli podczas konsultacji i przez e-dziennik, Doposażyć domową biblioteczkę w słowniki, np.(ortograficzny, frazeologiczny, synonimów) oraz lektury szkolne, Zakupić wartościowe czasopisma, np. Victor Junior, Zachęcać do korzystania z darmowych bibliotek cyfrowych pod adresem: wolnelektury.pl klp.pl pbi.edu.pl Motywować do pracy-inspirować poznawczo i nagradzać, Zachęcać do wyjazdów na wycieczki szkolne, Jeśli trzeba, skorzystać z pomocy poradni psychologiczno-pedagogicznej, Uczyć dziecko dbałości o porządek we własnym miejscu pracy(ułożenie przyborów, książek i zeszytów), Kontrolować systematyczny udział uczniów w dodatkowych zajęciach edukacyjnych – zespołach wyrównawczych, fakultetach, itp.;

Dziękuję za uwagę