Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jak usprawnić tworzenie dokumentu tekstowego?
Advertisements

Opracował: Nowak Paweł
Procesor tekstu Word część 1
Edytor tekstu.
„Zasady formatowania plików w formacie Microsoft Word”
Poznajemy edytor tekstu Word
WINDOWS 95.
Barbara Ptak i Joanna Bazgier
GRAFICZNE ROZMIESZCZANIE TEKSTU W KORESPONDENCJI
program służący do tworzenia, modyfikowania i drukowania tekstów
Budowa i układ strony dokumentu
Programy z pakietu biurowego Microsoft Office
Technologie informatyczne dla socjologów
autor: Andrzej Seneczko
ADRESOWANIE WZGLĘDNE I BEZWZGLĘDNE Ćwiczenia
Podstawy redagowania dokumentów tekstowych
Edytor tekstu MS WORD.
Tajemnice klawiatury.
Tajemnice klawiatury Opracowanie: mgr Barbara Benisz SP nr 20 w Rybniku
WORD Mgr inż. Jolanta Hopciaś
Opracowanie Anna Madeksza nauczyciel bibliotekarz
Sekrety klawiatury czyli jak sobie poradzić bez myszki
Wprowadzenie do edytorów tekstu.
Poznaj bliżej program Microsoft Office Word 2007
Wskazówki dotyczące pisania tekstów
Ćwiczenia z Worda
Temat: Operacje na plikach i folderach str.
(C) Studenckie Koło Naukowe Bibliotekoznawców UŁ Kurs komputerowy dla słuchaczy Łódzkiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku Zajęcia drugie Obsługa edytora tekstu.
Opracowała Urszula Guzikowska
Word to proste!.
Poznajemy edytor tekstu Word
Poznajemy edytor tekstu Microsoft Word
TECHNOLOGIE INFORMATYCZNE Tydzień 6
MAKRA 1.
Edytor tekstu Word.
Robimy własne notatki - Notatnik
Opracowała: Iwona Kowalik
zasady edycji, rodzaje i formy czcionek, formatowanie tekstów,
Na pasku komunikatów kliknij przycisk Włącz edytowanie,
Formatowanie tekstu w Microsoft Word
Ujarzmić Worda Agnieszka Terebus.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Wprowadzenie do spisów treści j a następnie naciśnij klawisz F5 lub kliknij pozycję Pokaz slajdów > Od początku, aby rozpocząć kurs. Na pasku komunikatów.
Podstawowe zasady pisania tekstu za pomocą klawiatury komputera
MS Office MS PowerPoint 2007
Jak napisać podanie w Wordzie
MS Word – „proste” akapity
Praca z wzorcami materiałów informacyjnych j następnie naciśnij przycisk F5 lub kliknij pozycję Pokaz slajdów > Od początku w celu rozpoczęcia kursu. Na.
Znaki specjalne Co i jak + brak przykładów.  Aby wstawić symbol lub znak specjalny należy na karcie Wstawianie w grupie Symbole kliknąć na przycisk Symbol.
prezentacja multimedialna
Kolumny, tabulatory, tabele, sortowanie
Poznajemy arkusz kalkulacyjny
MS WORD DLA POCZĄTKUJĄCYCH
Formatowanie dokumentów
Operacje na plikach i folderach
Poziom średniozaawansowany
Temat: Edytor tekstu Word – redagowanie tekstu. Szukanie i zamiana tekstu Znajdowanie tekstu w dokumencie Znajdowanie tekstu i jego zamiany dokonujemy.
WITAM. Dziś poznacie kilka dodatkowych opcji, jakie posiada Microsoft Word z pakietu Office Zapraszam do Prezentacji.
Style i szablony w MS Word 2010
Microsoft® Office Word
Podstawowe zadania w programie Excel 2010 Klasa 2 TOR.
Istotą kolumn jest przedzielenie strony na kilka części położonych obok siebie. Ilość kolumn jest generowana przez użytkownika, odpowiednio dla jego potrzeb.
Dariusz Nikiel. Klawisza ENTER używamy w celu zakończenia akapitu, a nie na końcu każdej linijki tekstu lub zdania. Klawisza ENTER używamy w celu zakończenia.
Zasady formatowania szkolnej pracy pisemnej
Wprowadzenie do edytorów tekstu.
Poznajemy edytor tekstu Word
Interlinia i odstępy między akapitami
Najważniejsze informacje dotyczące programu Sway.
Zasady edycji tekstów.
Zapis prezentacji:

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Komputer tak!!! ale jaki??? Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Komputer stacjonarny – PC ? Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Komputer mobilny – laptop, tablet? Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Internet co to jest z skąd to wziąć Siedziba Internetu przez cały czas była bliżej niż mogliśmy się spodziewać (fot. http://olgierd.bblog.pl) Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Stacjonarny? Mobilny? Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Do czego może służyć komputer Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Programy MS Office Word Excel PowerPoint Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Paint Picture menager Skype Gadu Gadu Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Word Otwieranie nowego dokumentu W celu otworzenia nowego dokumentu należy kliknąć lewym przyciskiem myszki na Przycisk Pakietu Office znajdujący się w lewym górnym rogu i kliknąć przycisk Nowy Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Word Wprowadzanie i edytowanie tekstu Znak spacji stawia się za znakami interpunkcyjnymi ( po kropce, przecinku, znaku zapytania, wykrzykniku itp.). Klawisz ENTER klika się na końcu akapitu. (Klawiszem ENTER rozpoczynamy i kończymy akapit). W celu uzyskania Wielkich liter, należy wcisnąć klawisz SHIFT i konkretną literę. Przesuwający się kursor tekstowy automatycznie przechodzi do nowej linii. W celu przejścia do następnej linii używamy tzw. miękkiego Entera jest to kombinacja klawiszy Shift+Enter. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Word Wstawianie tekstu W celu wstawienia tekstu, należy tekst zaznaczyć z innego dokumentu lub strony internetowej poprzez wciśnięcie lewego przycisku myszki i przeciągnięcie myszki wzdłuż tekstu, a następnie wciśnięcie prawego przycisku myszki i kliknięcie na przycisk kopiuj. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Word Przenoszenie, kopiowanie i zastępowanie tekstu W celu przeniesienia tekstu należy fragment który chcemy przenieść zaznaczyć i użyć funkcji Wytnij lub Kopiuj w Narzędziach głównych. Wytnij (Ctrl+ X) – umożliwia wycięcie zaznaczenia z dokumentu i umieszczenie go w Schowku. Kopiuj (Ctrl+C) – Umożliwia skopiowanie zaznaczenia i umieszczenie go w Schowku. Wklej (Ctrl+V) – Umożliwia wklejanie zawartości schowka w dowolne miejsce w dokumencie. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Word Formatowanie znaków i akapitów Formatowanie znaków dokonujemy za pomocą zakładki Narzędzia główne Czcionka W zakładce możemy zmienić krój czcionki, jej wielkość, pogrubienie, kursywę, podkreślenie, przekreślenie, kolor wyróżnienia tekstu, kolor czcionki, zmianę wielkości liter. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Word Tworzenie akapitów Akapity tworzy się wciskając klawisz ENTER na końcu treści stanowiącej zazwyczaj tematyczną całość. Zwykle akapit ma więcej niż jeden wiersz tekstu. Formatowanie akapitu polega na zmianie sposobu rozmieszczenia tekstu, zmianie wcięć pierwszego wiersza lub całego akapitu oraz odstępów między wierszami, przed i po akapicie. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Word Wypunktowanie i numerowanie, wyrównywanie tekstu Wypunktowanie – Umożliwia rozpoczęcie listy punktowej Numerowanie – Umożliwia rozpoczęcie listy numerowej Lista wielopoziomowa – Umożliwia rozpoczęcie listy wielopoziomowej. Wyrównywanie tekstu – tekst można wyrównywać do lewej strony kartki, do środka, do prawej strony, jak również wyjustować (tzn. wyrównać tekst do lewego i prawego marginesu – dzięki czemu można uzyskać estetyczny układ tekstu wzdłuż lewej i prawej krawędzi strony Interlinia – umożliwia zmianę odstępów między wierszami tekstu Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Word Orientacja strony i Marginesy Chcąc zmienić orientację strony należy kliknąć przycisk Orientacja i z rozwijanej listy wybrać opcję Pozioma (gdy była ustawiona pionowa orientacja) lub Pionowa (gdy była ustawiona pozioma orientacja) W celu zmiany ustawienia marginesów należy kliknąć przycisk Marginesy. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Word Numery stron, Nagłówek/Stopka Nagłówek i stopka to odpowiednio górna i dolna część dokumentu, w której z reguły znajdują się informacje dotyczące dokumentu np. numeru strony, dane autora. Kliknięcie bieżącej opcji spowoduje rozwinięcie listy możliwości związanych z umiejscowieniem numerów stron na stronach dokumentu. Każda z dostępnych pozycji list rozwijanych zawiera precyzyjną informację o sposobie umieszczenia numeru. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Word Zapisywanie dokumentu, zapisywanie jako W celu zapisania dokumentu należy przycisnąć Przycisk pakietu Office, a następnie wybrać funkcję zapisz. Nowy dokument możemy zapisać pod wskazaną nazwą. Dokument który posiadał nazwę zapisuje się automatycznie. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Excel Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Excel Pasek narzędzi Szybki dostęp Pasek formuły Pasek adresu Obszar roboczy Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Excel Wprowadzanie danych Kliknąć komórkę, w której umieszczamy dane Wprowadzić wartość Wcisnąć klawisz Enter Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Excel Formatowanie komórek Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Excel Odwołania względne Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Excel Odwołania bezwzględne Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Excel Funkcja jest to zaprogramowana komenda, która w momencie jej wywołania i podania parametrów powoduje działanie jej przypisane. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Do zobaczenia Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego