Strategiczny plan rozwoju Przedszkola Miejskiego nr 4

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
Advertisements

Partnerska Współpraca Szkół Językowy Projekt Comeniusa pt. Wpływ kultury narodowej na kształtowanie się relacji rodzinnych w krajach zjednoczonej Europy.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka.
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
IV ROK R OZBUDZANIE ZAINTERESOWAŃ DZIECKA EDUKACJĄ MATEMATYCZNĄ POPRZEZ KORZYSTANIE Z TECHNOLOGII INFORMATYCZNEJ JAKO ŹRÓDŁA WIEDZY. CELE: NAUCZYCIEL Przygotowanie.
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Projekt "Mamo! Tato! Wyrosłem z przedszkola" realizowany jest w ramach zadania publicznego pn. Realizacja szkolnych projektów promujących przyjazną adaptację.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Informacja o programie Zostać przedsiębiorczym.
PROJEKT AKTYWNY W SZKOLE –
Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania.
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Szkoła Podstawowa nr uczniów 33 klasy 60 nauczycieli
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
w praktyce pedagogicznej
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
LOGO Szkoła Współpracy. SZKOLNY PLAN AKTYWNEJ WSPÓŁPRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 W SANOKU ROK SZKOLNY 2014/2015, 2015/2016.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego 2013/2014 przedszkola
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY NA LATA
 Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole oraz wspieranie indywidualnego potencjału rozwojowego każdego wychowanka.  Dbanie o rozwój intelektualny.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 166 W ŁODZI
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Przedszkole nr 57"Mały Książę" we Wrocławiu Wrocław ul. Chorzowska
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 1 ul. Wrocławska Gostyń Opracowana przez Radę Pedagogiczną oraz Radę Rodziców i zatwierdzona do realizacji.
PRZEDSZKOLE PUBLICZNE NR 13 W RADOMIU ul. Garbarska 59/ Radom
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
PRZEDSZKOLE NR Lublin ul. Przyjaźni 3 tel.:
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Szkoła Podstawowa nr 2 w Plewiskach Nowoczesna szkoła, szkołą jutra. Szkoła jutra- szkołą obywatelskiego dialogu.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Strategiczny plan rozwoju Przedszkola Miejskiego nr 4 im. Pluszowego Misia w Olsztynie.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Przedszkola Miejskiego nr 4
7 Nawyków – mapa wdrożenia
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
Zespół Przedszkolno – Szkolno – Gimnazjalny w Podlipiu OFERTA EDUKACYJNA PRZEDSZKOLA.
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Strategiczny plan rozwoju Przedszkola Miejskiego nr 4 im. Pluszowego Misia w Olsztynie.

Cel ogólny: „ponad granicami” Dziecko Przedszkola Miejskiego nr 4 im. Pluszowego Misia w Olsztynie ukierunkowanego na współpracę „ponad granicami” wyposażone zostanie w umiejętności niezbędne do samodzielnego i aktywnego funkcjonowania w szkole podstawowej i nawiązywania relacji z rówieśnikami i dorosłymi.

Dziecko jest samodzielne w zakresie czynności samoobsługowych.. Dziecko wykorzystuje własne możliwości intelektualne do rozwoju w szkole podstawowej i poza nią. Dziecko jest samodzielne w zakresie czynności samoobsługowych.. Dziecko odkrywa związki przyczynowo-skutkowe w treściach z różnych przedmiotów. Pyta „dlaczego?” Dziecko poprawnie komunikuje się w grupie i poszukuje sposobów rozwiązywania konfliktów.. Dziecko bezpiecznie czuje się w przedszkolu i lubi w nim przebywać. Dziecko porozumiewa się w sposób poprawny pod względem artykulacyjnym, fleksyjnym i składniowym. Istnieją ujednolicone działania przedszkola i domu rodzinnego w kształtowaniu samodzielności, postaw społecznych i kultury osobistej dzieci. Mamy sprzęt fotograficzny i multimedialny. Mamy dobrze wyposażone sale do działań warsztatowych. Potrafimy obsługiwać internetowy system informacji na poziomie możliwości współpracy w projekcie eTwinning. Nauczyciele posługują się językiem angielskim na poziomie komunikatywnym. Nauczyciel koncentruje się na kształtowaniu u dzieci umiejętności logicznego myślenia i odpowiedzialności za swoją edukacje. Nauczyciele preferują metody aktywizujące w codziennej praktyce dydaktyczno-wychowawczej. Dyrektor poszerza zakres pedagogicznych możliwości oferowanych dzieciom i nauczycielom poprzez motywowanie do nauki i otwarcie na Europę.

PRZESZKODY CELE POŚREDNIE DZIAŁANIA CZAS OSOBY ODPOWIEDZIALNE - brak poczucia bezpieczeństwa - dziecko czuje się bezpiecznie w przedszkolu i lubi w nim przebywać - opracowanie i wdrażanie programu adaptacyjnego dla dzieci przyjętych do przedszkola wrzesień, październik, listopad 2013 Nauczycielka z gr. I - brak umiejętności samoobsługowych - dziecko jest samodzielne w zakresie czynności samoobsługowych - treningi w zakresie zdobywania kolejnych umiejętności samoobsługowych we współpracy z rodzicami wrzesień 2013 – styczeń 2014 Nauczycielki, dzieci z gr. I i II, Rada Rodziców - brak ujednolicenia w postępowaniu wychowawczym miedzy rodzicami i nauczycielami - nauczyciele i rodzice współpracują w zakresie osiągania samodzielności, postaw społecznych i kultury osobistej dzieci - forum dla rodziców i nauczycieli w sprawie ujednolicenia postępowania wychowawczego z dzieckiem październik 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 dyrektor Gabriela Browarska, socjoterapeuta , Katarzyna Romanowicz

- brak zastosowania metod aktywizujących w pracy z dziećmi - nauczyciele preferują metody aktywizujące w codziennej praktyce dydaktyczno- wychowawczej - szkolenie dla nauczycieli z wykorzystaniem narzędzi TIK, TOC - wykorzystywanie metody projektu edukacyjnego w pracy z dziećmi - planowanie pracy w oparciu o metody wyzwalające samodzielne myślenie dziecka - wdrażanie międzynarodowego programu eTwinning - wdrażanie innowacji pedagogicznej w ramach unijnego projektu „Młodzież w działaniu” - wdrażanie europejskiego projektu „Szkoła Promująca Zdrowie” - wykorzystanie międzynarodowych inicjatyw dla ekologii kwiecień 2015 wrzesień 2016 listopad 2013 styczeń 2014 styczeń 2014 – październik 2014 wrzesień 2013 styczeń 2015 dyrektor Gabriela Browarska, Urszula Ptak - brak umiejętności logicznego myślenia i samodzielnego działania - nauczyciel koncentruje się na kształtowaniu u dzieci umiejętności logicznego myślenia i odpowiedzialności za swoją edukację - organizowanie zajęć edukacyjnych umożliwiających samodzielne rozwiązywanie problemów („Chmurka”, „Gałązka logiczna”, „drzewko ambitnego celu”) listopad 2014 Grupa IV

- brak kompetencji językowych nauczycieli - nauczyciele posługują się językiem angielskim na poziomie komunikatywnym - kurs języka angielskiego dla rady pedagogicznej październik 2013 – czerwiec 2017 Dyrektor, Iga Borowicz, Danuta Kłoskowska, Urszula Ptak, Katarzyna Romanowicz, Bogumiła Celmer. - brak zaplecza do działań warsztatowych - mamy dobrze wyposażone sale do działań warsztatowych - „Studio twórcze” – doposażenie sal do działań warsztatowych, laboratoryjnych i badawczych warsztatowe – 2014, laboratoryjne – 2015, badawcze - 2016 Ewa Oller, - brak sprzętu fotograficznego i multimedialnego - mamy sprzęt fotograficzny i multimedialny - zakup niezbędnego sprzętu fotograficznego i multimedialnego styczeń 2014 – styczeń 2015 Iga Borowicz. - brak znajomości technologii informatycznej przez nauczycieli - potrafimy samodzielnie przygotować film, spot, prezentację w zakresie wymiany działań edukacyjnych drogą internetową - kurs technologii informatycznej dla nauczycieli 2014 nauczycielki.

- brak kompetencji językowych u dzieci - dzieci potrafią porozumieć się w sposób poprawny pod względem artykulacyjnym, fleksyjnym i składniowym - opracowanie systemowych rozwiązań wspomagania logopedycznego przy niwelowaniu wady mowy - treningi w zakresie otwartej, śmiałej komunikacji z dziećmi i dorosłymi - rozwijanie w dzieciach wysokiej samooceny wrzesień 2013 – czerwiec 2017 Nauczycielki gr. I, II, III i IV. - brak umiejętności współdziałania w zespole - dziecko zgodnie współdziała w zespole i podejmuje próby rozwiązania konfliktów na drodze negocjacji - wykorzystanie metod socjoterapii - wykorzystanie narzędzi TOC do poszukiwania rozwiązań sytuacji konfliktowych przez dzieci wrzesień 2013 Nauczycielka gr. I. - brak okazji do budowania pozytywnych relacji społecznych z ludźmi o różnej kulturze, narodowości, religii - dyrektor poszerza zakres pedagogicznych możliwości oferowanych dzieciom i nauczycielom poprzez motywowanie do nauki i otwarcie na Europę - opracowanie planu wspomagania nauczycieli z uwzględnieniem umiejętności trenerskich kwiecień 2014 Dyrektor.