Porozmawiajmy o silnych i słabych, czyli: * w sieci pozytywnych powiązań i * w sieci negatywnych powiązań Jak wiedza i doświadczenie pozwalają zrozumieć.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Warsztaty psychologiczne
Advertisements

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gdańsku
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE „Moja kolorowa szkoła”
Uzależnieniom mówimy STOP!
BEZDOMNOŚĆ dotyka wszystkie grupy społeczne
Aktywność fizyczna jako przeciwdziałanie problemom wychowawczym
PRZYJACIEL RODZINY CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA!
Społeczny kontekst przebiegu rehabilitacji
Rodzaje psychoterapii Psychoterapia - ćwiczenia III rok Pedagogiki Specjalnej APS Prowadząca: mgr Agnieszka Kałwa.
Europejska Karta Równości Kobiet i Mężczyzn w Życiu Lokalnym ( Przemoc) Opracowana i zalecana przez Radę Gmin i Regionów Europy.
Niesienie pomocy osobom uwikłanym w przemoc domową Centrum Ochrony Dziecka i Rodziny PSPiA KLANZA Oddział Białostocki.
Niepełnosprawni w dobie informacji elektronicznej Nauka, terapia, poradnictwo zawodowe ! Jak z nich umiejętnie korzystać? Prof. Bassam Aouil (Ph.D) Instytut.
Współpraca z rodzicami-szansa czy konieczność
ROPS Poznań wiedza zmienia przyszłość 23 kwietnia 2009
Konsultant RODN „WOM” w Częstochowie Elżbieta Doroszuk
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
HISTORIA MÓWIONA JAKO NARZĘDZIE ODCZYTYWANIA DZIEDZICTWA SPOŁECZNO- KULTUROWEGO ŚRODOWISKA LOKALNEGO.
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
„Czym skorupka za młodu...”
Zmiana paradygmatu w postrzeganiu osoby z niepełnosprawnością intelektualną – z podopiecznego na pełnoprawnego i niezależnego uczestnika życia społecznego.
Uzależnienia a rozwój dziecka
Przystań - przyjazny mikroświat, przyjazny świat Projekt realizowany przez: Stowarzyszenie Pomocy Osobom z Problemami Emocjonalnymi SPOZA Projekt jest.
Pedagogika resocjalizacyjna - Norma społeczna-
PROBLEMATYKA UBÓSTWA WYKŁAD.
Fazy odziaływania na dziecko trudne
Studium Przypadku (case study)
WOLNOŚĆ OD ALKOHOLU.
Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych w ramach rządowego programu ograniczania przestępczości i aspołecznych zachowań Razem bezpieczniej.
Indywidualny plan resocjalizacji
WYBRANE ZAGADNIENIA Z PSYCHOLOGII SPOŁECZNEJ
KIEDY DZIECKO TRZEBA UMIEŚCIĆ w pieczy zastępczej?
DZIECKO SKRZYWDZONE- ZANIEDBANIE
w praktyce pedagogicznej
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
„ Człowiek potrzebuje człowieka, żeby być człowiekiem ” (J.R.Bacher)
Mediolańska Szkoła Terapii Rodzin
Szkoła Promująca Zdrowie
Dr Ewa Szumigraj Projekt systemowy pn.: „Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim” realizowany ze środków Unii.
psychologiczno –pedagogiczne
Postawa wychowawcza rodzica wobec przypadków przemocy i agresji
prezentacja dotychczasowych systemów edukacyjnych oraz praktyk dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych w Wielkiej Brytanii i w Polsce, ocena bazowa sytuacji.
Rodzina - Źródłem życia, szacunku I miłości.
Umiejętność obserwacji.
DIAGNOZA I TERAPIA PSYCHOPEDAGOGICZNA
Diagnoza rodzinna w terapii kreatywnej
Polskie Stowarzyszenie Choroby Huntingtona Polish Huntington Disease Association Danuta Lis Warszawa ul. Rękodzielnicza.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Decyzje edukacyjno-zawodowe uczniów szkół gimnazjalnych Warszawa, 14 września 2015.
Opiekunowie rodzinni osób starszych - jak zbudować skuteczny system wsparcia? - rekomendacje z doświadczeń międzynarodowych dr Jolanta Perek-Białas Szkoła.
Mariola D. Wo ł oszyn. takie jak:  przemoc fizyczna  przemoc psychiczna/emocjonalna  zaniedbywanie  wykorzystywanie (wł. „nadużycie”, ang. abuse)
 Współpraca pomiędzy medycyną i psychologią  Podejście systemowe i psychoanalityczne  Partnerstwo  Akceptacja i dostępność  Za kryzysem psychicznym.
Realizacja VI – XII 2015 r.. Turniej sportowy połączony z quizem wiedzy dla klas IV - VI 17 czerwca 2015 r.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
WIĘZI W RODZINIE JAKO CZYNNIK CHRONIĄCY
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
DzielnyTata.pl Walczymy o nasze dzieci CHORY SYSTEM PRAWA RODZINNEGO.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Program szkoleniowy dla kandydatów do przysposobienia dziecka zatwierdzony przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Decyzja Nr 5/2012RA z dnia 23.
Jerzy Mellibruda POLSKA PRZEMOC DOMOWA Problemy i wyzwania OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA SPECJALISTYCZNYCH OŚRODKÓW WSPARCIA DLA OFIAR PRZEMOCY W RODZINIE.
Podstawowe założenia dotyczące rozwoju Rozwój to proces dokonujących się przez całe życie zmian, względnie nieodwracalnych, ilościowo-jakościowych, progresywno-
AGRESJA- przez agresję rozumie się każde zamierzone działanie, mające na celu wyrządzenie komuś lub czemuś szkody, krzywdy, straty, bólu fizycznego czy.
Razem przeciw dopalaczom Paula Lutowska, 16 lat Liceum Ogólnokształcące im. T. Kotarbińskiego w Sępólnie Krajeńskim, ul. Młyńska 42 Sępólno Krajeńskie.
Piotr Domaradzki F.S. PRAXE
Programy wspierania rodziny
„ Rodzina , Twój przyjazny świat ”
...dlatego mężczyzna opuszcza ojca swego i matkę swoją...
DEPRESJA jest chorobą i ma charakter długotrwały Charakterystyczny dla depresji jest podwyższony poziom lęku.
Rodzice i Ja – MY Projekt socjalny
„POSTAW NA RODZINĘ” KAMPANIA PROFILAKTYCZNA
Zapis prezentacji:

Porozmawiajmy o silnych i słabych, czyli: * w sieci pozytywnych powiązań i * w sieci negatywnych powiązań Jak wiedza i doświadczenie pozwalają zrozumieć problemy i kwestie psychospołeczne uwikłanych w przemoc ludzi.

I. Merytoryczne założenia wykładu. 1.Doświadczenia zawodowe i kwalifikacje prowadzącego wykład. 2.Materiały dostępne w internecie, popularne publikacje.

1. Doświadczenia zawodowe i kwalifikacje prowadzącego wykład. Systemowa terapia rodzin traktuje: rodzinę jako system z cechami charakterystycznymi tylko dla siebie, związki pomiędzy członkami są głębokie i wielopoziomowe, w obrębie systemu jednostki są powiązane ze sobą silnymi i trwałymi więziami, system rodzinny osadzony jest w konkretnym kontekście społecznym, siła więzi rodzinnych jest tak duża, że trwają one w obliczu fizycznego oddzielenia się członków rodziny czy też śmierci jednego z nich. Systemowa terapia rodzin traktuje: rodzinę jako system z cechami charakterystycznymi tylko dla siebie, związki pomiędzy członkami są głębokie i wielopoziomowe, w obrębie systemu jednostki są powiązane ze sobą silnymi i trwałymi więziami, system rodzinny osadzony jest w konkretnym kontekście społecznym, siła więzi rodzinnych jest tak duża, że trwają one w obliczu fizycznego oddzielenia się członków rodziny czy też śmierci jednego z nich.

1. Doświadczenia zawodowe i kwalifikacje prowadzącego wykład cd. Zasady w prowadzeniu systemowej terapii rodzin: stawianie hipotez – przypuszczenia na danym etapie pracy z rodziną, cyrkularność – zdolność terapeuty do poszukiwań, neutralność – oznacza neutralny efekt jaki terapeuta wywiera na rodzinę. Zasady w prowadzeniu systemowej terapii rodzin: stawianie hipotez – przypuszczenia na danym etapie pracy z rodziną, cyrkularność – zdolność terapeuty do poszukiwań, neutralność – oznacza neutralny efekt jaki terapeuta wywiera na rodzinę.

1. Doświadczenia zawodowe i kwalifikacje prowadzącego wykład cd. Cechy systemu, wyróżniamy: rodzina jest całością – system zamknięty i otwarty, rodzina jest systemem homeostatycznym – coś się zmienia w systemie wówczas jeden z członków rodziny zaczyna produkować objawy, podsystemy i granice, wspólne rytuały rodzinne oraz opowieści i przekonania, prężność rodziny. Cechy systemu, wyróżniamy: rodzina jest całością – system zamknięty i otwarty, rodzina jest systemem homeostatycznym – coś się zmienia w systemie wówczas jeden z członków rodziny zaczyna produkować objawy, podsystemy i granice, wspólne rytuały rodzinne oraz opowieści i przekonania, prężność rodziny.

1. Doświadczenia zawodowe i kwalifikacje prowadzącego wykład cd.

OJCIEC MATKA SYN CÓRKA

1. Doświadczenia zawodowe i kwalifikacje prowadzącego wykład cd.

W terapii systemowej terapeuta: opiera swoją pracę na specyficznie formułowanych pytaniach, Na wyłonieniu zidentyfikowanego pacjenta, który wysyła sygnały, wchodząc w system rodzinny – pełna ostrożność i praca wg zasady nie szkodzić, w budowanych relacjach pamiętać o budowaniu sieci pozytywnych powiązań, a wypieraniu negatywnych powiązań. W terapii systemowej terapeuta: opiera swoją pracę na specyficznie formułowanych pytaniach, Na wyłonieniu zidentyfikowanego pacjenta, który wysyła sygnały, wchodząc w system rodzinny – pełna ostrożność i praca wg zasady nie szkodzić, w budowanych relacjach pamiętać o budowaniu sieci pozytywnych powiązań, a wypieraniu negatywnych powiązań.

2. Materiały dostępne w internecie, popularne publikacje. RODZINA DYSUNKCYJNA – jest to rodzina, która nie potrafi w pełni wypełnić funkcji przypisanych rodzinie. RODZINA DYSFUNKCJONALNA – w której zaburzone jest jej funkcjonowanie jako systemu psychospołecznego. Dysfunkcjonalność dotyczy zaburzeń życia wewnątrz rodzinnego. Wyraża się funkcjonowaniem patogennych ról, w istnieniu sztywnych lub rozmytych granic. Stan ten polega na niedostosowaniu rodziny do potrzeb, celów zwłaszcza ludzkiej społeczności

2. Materiały dostępne w internecie, popularne publikacje cd.

RODZIC RODZICE DZIECI DZIECI RODZINA SENIOR RODZINA NIEPEŁNOSPRAWNY RODZINA OTACZAJĄCY „ŚWIAT” Właśnie od osób bliskich doświadczamy największych cierpień. Od bliskich spodziewamy się wsparcia. I TAK POWINNO BYĆ!

2. Materiały dostępne w internecie, popularne publikacje cd. PRZYKŁADY FUNKCJONOWANIA NIEPRAWIDŁOWYCH SYSTEMÓW

2. Materiały dostępne w internecie, popularne publikacje cd. PRZYKŁADY FUNKCJONOWANIA NIEPRAWIDŁOWYCH SYSTEMÓW Funkcjonowanie dziecka z rodziny dysfunkcjonalnej W systemie szkolnym

2. Materiały dostępne w internecie, popularne publikacje cd. PRZYKŁADY FUNKCJONOWANIA NIEPRAWIDŁOWYCH SYSTEMÓW ZABURZENIA I CHOROBY PSYCHICZNE

2. Materiały dostępne w internecie, popularne publikacje cd. PRZYKŁADY FUNKCJONOWANIA NIEPRAWIDŁOWYCH SYSTEMÓW PRZESTĘPCZOŚĆ

PODSUMOWANIE I. 1.Problem przemocy domowej jest wielopłaszczyznowy. 2.Nadal ma twarz kobiety i dziecka (słabszego). 3.Jest specyficznym zjawiskiem przybierającym formę łańcucha przyczyn i skutków.

II. Praktyczne budowanie sieci pozytywnych i negatywnych powiązań. ZAPRASZAM NA FILM

II. Praktyczne budowanie sieci pozytywnych i negatywnych powiązań. OJCIEC MATKA SYN

II. Praktyczne budowanie sieci pozytywnych i negatywnych powiązań. OJCIEC MATKA SYN DYREKTOR SZKOŁY KATECHETKA NAUCZYCIEL WF PRACOWNIK SCHRONISKA DLA ZWIERZĄT GRUPA RÓWIEŚNICZA

Dziękuję za uwagę Elżbieta Karnicka Poradnia Rodzinna