PAŃSTWOWA WYŻSZA SZKOŁA ZAWODOWA w PILE BIBLIOTEKA GŁÓWNA.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jak szukać potrzebną pozycję w „Programie Mol”
Advertisements

Wybrane platformy e-learningowe
Technologia informacyjna według MENiS
Związek między informacją, informatyką i technologią informacyjną.
JAK KORZYSTAĆ z BIBLIOTEKI INSTYTUTU KULTURY FIZYZYCZNEJ
Biblioteka szkolna „W bibliotece znajdziesz wszystko, czego chcesz, starą prawdę, mądrą bajkę, piękny wiersz” (Krystyna Wodnicka)  
Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu Filia w Swarzędzu
Projekt ITAAT TIK w systemie edukacji w Polsce 22 października 2010, Ronda.
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
TRANSFORMACJA ZAWODOWA NAUCZYCIELA BIBLIOTEKARZA
Oferta szkoleniowa Ośrodka rok szkolny 2009/10 semestr letni Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
PEDAGOGICZNA BIBLIOTEKA WOJEWÓDZKA W KIELCACH
Biblioteka Pedagogiczna w Kazimierzy Wielkiej
Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Kielcach
E-learning czy kontakt bezpośredni w szkoleniu nowych użytkowników bibliotek uczelni niepaństwowych? EFEKTYWNOŚĆ OBU FORM SZKOLENIA BIBLIOTECZNEGO W ŚWIETLE.
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Biblioteka Główna Akademii Morskiej w Szczecinie
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
od biblioteki szkolnej do centrum informacji multimedialnej
Zespołu Szkół nr 1 w Zakrzówku
Ewa Dobrzyńska-Lankosz BG AGH
BIBLIOTEKA Publicznego Gimnazjum im. Jana Pawła II w Tyczynie.
Biblioteka Miejskiego Zespołu Szkół nr 4 im
ODDZIAŁ INFORMACJI NAUKOWEJ
Zarządzanie rozwojem kompetencji zawodowych kadry bibliotek
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
Rozproszony Katalog Bibliotek REGIONALNE SIECI WSPÓŁPRACY Lilia Marcinkiewicz STRATEGIE, NARZĘDZIA, REALIZACJEKsiążnica Pomorska IX Ogólnopolska.
Co to jest TIK?.
Nowoczesne formy kształcenia w Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie.
BIBLIOTEKA UNIWERSYTETU ZIELONOGÓRSKIEGO. Politechnika Zielonogórska Wyższa Szkoła Pedagogiczna UNIWERSYTET ZIELONOGÓRSKI Utworzony został 1września 2001.
Opracowała Romana Stąsiek Wnętrze naszej biblioteki:
DZIAŁALNOŚĆ BIBLIOTEKI SZKOLNEJ GIMNAZJUM NR 10 IM. JANA PAWŁA II
wsparciem dla ucznia, pomocą dla nauczyciela,
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Pozyskujemy Fundusze z Unii Europejskiej w projektach edukacyjnych.
ePolska Zakopane 2001 Społeczeństwo informacyjne: -Szybka, powszechna i relatywnie tania telekomunikacja. -Komunikacja z wykorzystaniem sieci teleinformatycznych.
Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych im. Józefa Nojego w Czarnkowie.
Multimedialne centrum informacji
Biblioteka jako Szkolne Centrum Informacji
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
Gimnazjum Nr 1 im. Orląt Przemyskich w Przemyślu.
Biblioteka szkolna Zespołu Szkół w Regnowie
Rola biblioteki szkolnej w organizacji czasu wolnego uczniów jako formy przeciwdziałania zagrożeniom Łańcut,
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. Józefa Nojego w Czarnkowie Biblioteka szkolna.
Plan rozwoju Biblioteki Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi Centrum Badań i Rozwoju Kształcenia WSHE.
Szkolne centrum informacji składa się z trzech pomieszczeń: czytelni, w której uczniowie mają dostęp do księgozbioru i do 8 komputerów podłączonych do.
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Witamy w bibliotece Zespołu Szkół Nr 35 w Warszawie Zapraszamy do obejrzenia prezentacji naszej oferty.
Kierunek: pedagogika Specjalności: pedagogika resocjalizacyjna edukacja elementarna ze specjalnością dodatkową j. obcy pedagogika socjalna terapia psychopedagogiczna.
Organizacja wspomagania szkół
Liceum Ogólnokształcące Nr II im. L. Kruczkowskiego
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Czytelnik w piżamie, czyli nowa czasoprzestrzeń biblioteki
Renata Malesa Instytut Informacji Naukowej I Bibliotekoznawstwa UMCS
Nowe trudności i nowe wyzwania dla bibliotek Jacek Przygodzki Politechnika Warszawska Wydział Mechaniczny Energetyki i Lotnictwa Instytut Techniki Cieplnej.
Komunikacja w bibliotece uczelnianej na tle rozwoju technologii informatycznych. Z doświadczeń BG UMCS Ogólnopolska Konferencja Naukowa Nowoczesna Biblioteka.
H YBRYDOWY MODEL FUNKCJONOWANIA BIBLIOTEKI WYŻSZEJ UCZELNI EKONOMICZNEJ (N A PRZYKŁADZIE B IBLIOTEKI G ŁÓWNEJ UEK) Danuta Domalewska, Aureliusz Potempa.
ZASADY KORZYSTANIA Z KATALOGU BIBLIOTECZNEGO
Propozycje form szkoleniowych WOM dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie na rok szkolny 2014/2015.
Miejska Biblioteka Publiczna w Szczecinie w liczbach ROK 2014.
Technologia kształcenia zawodowego 3. Proces kształcenia
Organizacja przestrzeni bibliotecznej (jak kino stało się biblioteką)
Katedra Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej Uniwersytetu Łódzkiego Łódź 2015 Informacja – droga do przyszłości.
Biblioteka szkolna „W bibliotece znajdziesz wszystko, czego chcesz, starą prawdę, mądrą bajkę, piękny wiersz” (Krystyna Wodnicka)  
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
Biblioteka szkolna we współczesnym świecie
Utenos A. ir M. Miejska Biblioteka Publiczna Alternatywne informacje w tradycyjnej bibliotece. Co mogą zrobić biblioteki? Vida Garunkštytė Utenos A. ir.
Biblioteka inspiruje. Biblioteka wobec aktualnych wyzwań. Bożena Chlebicka-Abramowicz BIBLIOTEKA GŁÓWNA WOJSKOWEJ AKADEMII TECHNICZNEJ W WARSZAWIE Łódź/
IM. STANISŁAWA KONARSKIEGO
między starymi a nowymi czasami
Zapis prezentacji:

PAŃSTWOWA WYŻSZA SZKOŁA ZAWODOWA w PILE BIBLIOTEKA GŁÓWNA

TECHNOLOGIA INFORMACYJNA W DYDAKTYCE BIBLIOTECZNEJ Alina Nowak Ogólnopolska Konferencja Naukowa NOWOCZESNA BIBLIOTEKA AKADEMICKA Olsztyn 20-21, maja 2004 r.

 Instytut Ekonomiczny Gospodarka i Finanse Samorządowe  Instytut Humanistyczny Edukacja Społeczno-Obywatelska Język Angielski  Instytut Politechniczny Budowa i Eksploatacja Maszyn Elektrotechnika z Elektroniką 2000 r.

WIELOPROFILOWY CHARAKTER UCZELNI I ROZWÓJ BIBLIOTEKI GŁÓWNEJ  znaczny przyrost księgozbioru od darczyńców  zakup nowości  nowa siedziba  większa liczba etatowych pracowników

PRZYSPOSOBIENIEBIBLIOTECZNO-INOFRMACYJNE  Tradycyjne źródła informacji  Języki informacyjno-wyszukiwawcze  Katalog komputerowego systemu bibliotecznego SOWA 2000 r.

TRADYCYJNE ŹRÓDŁA INOFRMACJI  katalogi i kartoteki biblioteczne  bibliografie i informatory drukowane  książki, czasopisma, zbiory specjalne

JĘZYKI INFORMACYJNO-WYSZUKIWAWCZE  Uniwersalna Klasyfikacja Dziesiętna  hasła przedmiotowe  słowa kluczowe  zasady tworzenia zapytań informacyjnych z wykorzystaniem operatorów Boole’a

KATALOG KOMPUTEROWEGO SYSTEMU BIBLIOTECZNEGO „SOWA”  zawartość baz danych  ogólne zasady wyszukiwania  metody i techniki wyszukiwawcze

TECHNOLOGIA INFORMACYJNA  „technologia”, czyli procesy zmiany obiektu przebiegające ściśle z komputerami i sieciami komputerowymi  „informacyjna” - to obiekt działania (obróbki danych i informacji)

TECHNOLOGIA INFORMATYCZNA  „technologia”, czyli procesy zmiany obiektu przebiegające ściśle z komputerami i sieciami komputerowymi  „informatyczna”, czyli dotycząca tylko informatyki

TECHNOLOGIA INFORMACYJNA  informacja  komputery  informatyka  komunikacja

TECHNOLOGIA INFORMACYJNA  oddziaływanie, tworzenie i wykorzystywanie komunikatów medialnych  komunikacja społeczna za pośrednictwem mediów  analiza i synteza informacji  wykorzystanie środków i metod informatyki - bezpieczeństwo systemów i danych W. Osmańska-Furmanek : Technologie informacyjne w edukacji menadżerów. Poznań 1999, s. 237

BIBLIOTEKA podjęła zadanie przekształcenia się w Multimedialne Centrum Informacyjne. Poza środkami własnymi uczelni, w tym zakup budynku, podjęto starania o skorzystanie z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej.

BIBLIOTEKA – MULTIMEDIALNE CENTRUM INFORMACYJNE - NAUKA  pośrednie i bezpośrednie źródła informacji  pomoc w doborze metod i technik sprawnego gromadzenia i porządkowania informacji  warunki do zdobywania wiedzy

BIBLIOTEKA – MULTIMEDIALNE CENTRUM INFORMACYJNE - KULTURA  miejsce promocji prac studentów, nauczycieli akademickich, innych pracowników  inspiracja do różnych przejawów kreatywności  miejsce kulturalnego zachowania się – obcowania z książką, czasopismem

- „MEDIA SPECIALIST” BIBLIOTEKARZ - „MEDIA SPECIALIST” „ musi znać dokładnie zbiór Centrum, sposoby wyszukiwania informacji, posiadać i stosować umiejętności informacyjne, aby móc je kształtować podczas wspólnej pracy w pracowniach centrum” H. Batorowska: Centrum informacji multimedialnej i internetowej… Poznań 2002, s

„Dotychczasowy model linearny informacji w szkole potrzeby informacyjne + zdobycie informacji = satysfakcja potrzeby informacyjne + zdobycie informacji = satysfakcja zostaje zastąpiony modelem strukturalnym zostaje zastąpiony modelem strukturalnym potrzeby informacyjne + zdobycie informacji = nowe potrzeby informacyjne” potrzeby informacyjne + zdobycie informacji = nowe potrzeby informacyjne” M. Drzewiecki: Biblioteka i informacja w środowisku współczesnej szkoły. Warszawa 2001, s

WSPÓŁCZESNY BIBLIOTEKARZ nauczyciel, który kształci i szkoli użytkowników informacji, organizuje zajęcia dydaktyczne dla wybranych grup czytelników, od szkoleń zapoznających wstępnie z biblioteką i zasadami korzystania z jej zbiorów – po wykłady, warsztaty i ćwiczenia prowadzone na zapotrzebowanie klientów

DYDAKTYCZNĄ KONIECZNOŚCIĄ S T A J E S I Ę O B E C N I E uświadomienie uczniom, studentom a czasami i nauczycielom, że hipermedialne struktury programów i Internetu oferują jedynie informacje, natomiast celem wszelkich oddziaływań edukacyjnych winno być wyposażenie ich w wiedzę i odpowiedni system wartości

„…Edukacja może przygotować człowieka elastycznego, wykazującego się aktywnością, adaptacyjnością, innowacyjnością w całkiem odmiennym świecie – świecie złożonych stosunków społecznych, wielokulturowości; człowieka zdolnego do rozumienia innych ludzi i korzystania z możliwości nowych technologii teleinformacyjnych, selekcjonowania i syntetyzowania oraz analizowania informacji.” T. Goban-Klas: Edukacja wobec pokolenia SMSu. Poznań 2002, s. 43

Biblioteka musi przygotować studentów oraz innych użytkowników do Biblioteka musi przygotować studentów oraz innych użytkowników do  identyfikacji i lokalizacji potrzebnych im źródeł informacji  przekształcania informacji w wiedzę a w dalszej konsekwencji w mądrość a w dalszej konsekwencji w mądrość  i wspomagać ich w tych procesach DYDAKTYCZNA ROLA BIBLIOTEKI

Dziękuję za uwagę