Styl życia uczniów gimnazjum w łazach maj 2013

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Zdrowie największą wartością człowieka” Opracowanie: Alicja Krawczyk
Advertisements

Analiza przeprowadzonej ankiety na temat.
Anna Langhoff. Co jeść a czego unikać ????????
Wykonał : Jakub Świątkowski
Projekt edukacyjny Spędzanie czasu wolnego przez młodzież z terenu miasta i gminy Wadowice.
opiekun grupy projektowej katarzyna krzymińska
Analiza wyników ankiety
TRZYMAJ FORME.
AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA SPORT TO ZDROWIE
Ankieta została przeprowadzona wśród uczniów klas pierwszych w listopadzie 2013 r., przez uczennice klasy 3B: Annę Klecuń, Karolinę Gaczoł i Martę Eljaszewicz.
"Szkoła dobrych praktyk" w Zespole Szkół Nr 1 w Puławach
AKTYWNOŚĆ RUCHOWA – ważny element zdrowia i rozwoju dziecka
MOJA SZKOŁA W LICZBACH Prezentacja projektu z zakresu przedmiotów przyrodniczych: matematyka, biologia, chemia. Projekt wykonała: Monika Wojtyła, kl.
Czy zdrowo odżywiamy sie?
Autorzy: Marcel Gómułka & Piotr Kwiecień
Jak odżywiać się żeby być zdrowym?
Rok z Kodeksem 2.0 – plusy i minusy
Projekt „Szkoła z klasą” klasa III A
Projekt edukacyjny „Nasza szkoła w procentach”
czyli sposoby zdrowego stylu życia
Wyniki ankiety dotyczącej postaw młodzieży Gimnazjum nr 2 w Rumi wobec środków uzależniających przeprowadzonej w październiku 2007 Szkoła Promująca.
„Dlaczego warto być aktywnym fizycznie?”
Dbaj o zdrowie, jak bogowie.
Aktywność fizyczna i jej wpływ na zdrowie.
ZDROWY STYL ŻYCIA.
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
WYNIKI ANONIMOWEJ ANKIETY
Żyjesz zdrowo - wygrywasz
Sprawozdanie z realizacji projektu TRZYMAJ FORMĘ
PODSUMOWANIE ANKIETY. Czy udzielasz się aktywnie w działalność samorządu? TAK – 16% NIE – 84%
TEMAT Czy mądrze korzystamy z portali społecznościowych?
Źródłem energii oraz składników odżywczych dla ustroju człowieka jest żywność. To, co spożywamy ma znaczenie dla naszego zdrowia i życia: to wiedzą.
Zdrowy styl życia.
Kinga Sadurska , Ola Zięba i Julia Ferenc
ZDROWY STYL ODŻYWIANIA W SZKOLE
Przewodnik po nowych funkcjach Szkoła Podstawowa nr 1 im Janusza Kusocińskiego w Złocieńcu.
Lekcja fizyki: W poszukiwaniu maszyn prostych
Magdalena Krzysztofik Katarzyna Krawiec Angelika Dorosz Matthew Witek
Zdrowy styl życia.
Szkolne sklepiki kształtują nawyki.
W zdrowym ciele zdrowy duch
Analiza wyników Ankiety dla absolwentów Szkoły Podstawowej nr 3 w Płocku Płock, 26 czerwca 2014 r.
WYNIKI ANKIET I TESTÓW WYNIKI ANKIET I TESTÓW KLAUDIA KRZYŻAŃSKA, KL.IIIF GIMNAZJUM NR14 BYTOM.
ANALIZA KWESTIONARIUSZA PROGRAMU COMENIUS, styczeń 2015
Sprawdź, czy odżywiasz się prawidłowo?
Krótkie streszczenie naszych przygotowań
S TYL ŻYCIA MIESZKAŃCÓW GMINY L ESZNOWOLA MAJ 2014 Czy w tym zakresie istnieją różnice między kobietami a mężczyznami?
Gimnazjum im. Mikołaja Kopernika w Kątach Wrocławskich 2010/2011 koordynator projektu: Agnieszka Lewandowska.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE. Promocja zdrowia jest procesem społecznym, w którym wszyscy powinniśmy brać udział, procesem daleko wykraczającym poza zadania.
Czy wiesz co jesz? projekt edukacyjny zrealizowany przez:
Małe dzieci rozwijają się z dnia na dzień. Ale nie przez leżenie czy spanie, tylko właśnie przez ruch. Próbują siadać, wstawać, stawiają samodzielne kroki,
 Zależność jest to stan psychiczny i fizyczny, wynikający z reakcji pomiędzy organizmem a środkiem, objawiający się przymusowym przyjmowaniem środka.
Żeby być zdrowym ….
Wyniki ankiety dotyczącej zdrowego odżywiania się uczniów gimnazjum w Poroninie. Poronin, kwiecień 2014.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Diagnoza stanu wyjściowego.
„AKTYWNIE I ZDROWO” „Razem dla serca” Piramidy nie tylko w Egipcie.
17.X r. DEBATA S.O.S. RUCH to: Czynność warunkująca prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Umożliwia nasz rozwój umysłowy, poprzez tworzenie się.
Analiza ankiety przeprowadzonej w klasach IV – VI Szkoły Podstawowej na temat zdrowego żywienia -Ankieta przeprowadzona we wrześni 2015r -Badanie miało.
Dzień Zdrowego Śniadania w Szkole Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Kostomłotach Dzień Zdrowego Śniadania w Szkole Podstawowej im. Marii Konopnickiej.
Żeby zdrowym być….
PROJEKT EDUKACYJNY „WIEM CO JEM” WYCHOWANIE FIZYCZNE r.
Widz idealny. Telewizja w liczbach Przeciętnie żyjemy 80 lat. 8 godzin śpimy, czyli przesypiamy 26 lat. 8 godzin uczymy się w szkole i w domu, 8 godzin,
BĄDŹ AKTYWNYY! TRZYMAJ FORME! Około 60% Polaków deklaruje, że modyfikacja diety to najczęściej wprowadzana przez nich zmiana. Jednak tym, co przemawia.
Trzymaj Formę! Prezentacja multimedialna. Ograniczaj spożycie tłuszczów zwierzęcych na Rzecz tłuszczów roślinnych (w umiarkowanych ilościach) *Jedz.
Spędzanie CZASU WOLNEGO
Czy odżywiamy się zdrowo?. Cele projektu: Poznanie nawyków żywieniowych uczniów naszego gimnazjum. Poznanie nawyków żywieniowych uczniów naszego gimnazjum.
Szkolne sklepiki kształtują nawyki.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 w Brzegu SZKOŁĄ PROMUJĄCĄ ZDROWIE
Szkoła Promująca Zdrowie
Zdrowie nie tylko w pigułce
Zapis prezentacji:

Styl życia uczniów gimnazjum w łazach maj 2013

Czas spędzony przed komputerem Aż 12% ankietowanej młodzieży spędza przed komputerem ponad 5 godzin, a tylko 6% nie używa go wcale. Jest to bardzo niepokojące. Siedzenie w swoim pokoju przed monitorem może skutkować zepsuciem wzroku, tyciem, skrzywieniem kręgosłupa a przede wszystkim zanikaniem relacji międzyludzkich. Zamiast tego proponujemy wyjście na dwór by pobiegać lub spotkać się ze znajomymi.

Czas spędzony przed telewizorem Ten podpunkt ankiety pokazał, że co prawda sporo osób nie używa telewizora ale również duży procent spędza przy nim 1-2 godziny dziennie a to wbrew pozorom nie mało. Zalecamy podobnie jak w przypadku komputera: trochę więcej ruchu a trochę mniej bezsensownego oglądania migających obrazków.

Aktywność fizyczna Ten wykres udowodnił że mimo wszystko młodzi ludzie wciąż, w większości, są aktywni fizycznie również poza szkołą. Szkoda, że osoby pracujące na swoją sylwetkę nie stanowią 100%, ale 70% to też dobry wynik. Dla pozostałych 30% mamy radę: poświęćcie chociaż 10 minut dziennie na krótki spacer bądź parę brzuszków a na pewno poczujecie się lepiej.

Fast-foody To przerażające, że aż 72% ankietowanych chodzi do restauracji fast-food aż 1 raz na miesiąc. To wcale nie mało, a fakt, że w sumie tylko 22% młodzieży w ogóle nie je tak wysokokalorycznych, niezdrowych rzeczy jest bardzo niepokojący. Najwłaściwszym wyjściem z tej sytuacji będzie chyba branie przykładu ze zdrowszych kolegów i koleżanek i samozaparcie, które polegać będzie na unikaniu fast-foodów.

Ilość posiłków spożywanych w ciągu dnia To chyba jedyny podpunkt ankiety, który wypadł świetnie. Większość osób je tyle posiłków ile należy, tak więc pod tym względem z młodzieżą jest wszystko w porządku.

BMI Czy masz nadwagę? Te wyniki ukazały poważny problem. Duży procent osób ankietowanych nie ma pojęcia czy ma nadwagę chociaż ewidentnie jej nie ma. Bycie nieco okrąglejszym, posiadanie nieco wyższej wagi niż koledzy, koleżanki nie czyni nas od razu otyłym. Każdy ma kości nieco innej grubości. Niektórzy mają tendencję do zaokrąglonych bioder, niektórzy do obfitszych boczków ale to jeszcze nie jest nadwaga! Działa to też w drugą stronę: Osoby z BMI ok.17 bądź 18 mają niedowagę i powinny coś z tym zrobić. Niepokojące jest twierdzenie przez te osoby, że mają nadwagę.

Ile godzin dziennie śpisz? Kolejna część ankiety, która ukazała problem młodzieży. Dużo osób dziwi się, że młodzi ludzie chodzą ciągle niewyspani a to w sumie nic dziwnego skoro prawie połowa z nich sypia po mniej niż 7 godzin. Zbyt krótki sen jest wyjątkowo nie sprzyja zdrowiu zarówno psychicznemu, jak i fizycznemu. Rada jest wyjątkowo prosta: wystarczy kłaść się spać choć trochę wcześniej i od razu będzie lepiej.

Podsumowanie Ankieta pokazała, że duża część uczestników badania stara się prowadzić zdrowy styl życia. Jest on bardzo ważny dla naszego organizmu. Dzięki niemu jesteśmy zdrowi, dłużej żyjemy i mamy dobre samopoczucie. Warto zdrowo żyć ponieważ dzięki temu możemy unikać wielu groźnych chorób.

Uczniowie biorący udział w projekcie edukacyjnym: Karolina Piotrowska Bartek Nowakowski Jacek Kornata Marta Tchórzewska Praca wykonana pod kierunkiem Anny Zahorbeńskiej – nauczyciela biologii