WIOSKA TEMATYCZNA idea, która łączy UNIKALNOŚĆ I WYJĄTKOWOŚĆ -ZACHOWANIE I KULTYWOWANIE DAWNYCH UMIEJĘTNOŚCI -CIEKAWOŚĆ I ZAINTERESOWANIE -POCZUCIE.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Założenia teoretyczne budowy sieciowych produktów turystyki wiejskiej oraz proces ich komercjalizacji Tworzenie wspólnej oferty turystycznej pod hasłem:
Advertisements

Ocena procesów zachodzących na obszarze Euroregionu
Trendy w turystyce mgr inż Włodzimierz Nowotarski
1 Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych Dla rozwoju Mazowsza Konferencja współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Rola samorządów w budowaniu współpracy lokalnej Jolanta Zientek-Varga Łochów, 9 grudnia 2009 r.
zarządzanie produkcją
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Leśny Krąg Naturalna Przedsiębiorczość w Leśnym Kręgu.
Turystyka jako zjawisko społeczno-gospodarcze
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Partnerstwo jako dobra podstawa do opracowania i wdrażania projektów w ramach PO KL OLSZTYN, 7 MAJA 2008 KRZYSZTOF MARGOL.
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
Wyniki badań grona spożywczego na Podkarpaciu Charakterystyka potencjału województwa Zarys analizy materiału empirycznego.
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
Województwo pomorskie –
Wykorzystanie nowoczesnych technik informatycznych w obsłudze ruchu turystycznego Konwersatorium III.
GARNCARSKA WIOSKA – PRZEDSIĘBIORSTWO SPOŁECZNE
WIOSKA TEMATYCZNA idea, która łączy
Przygotowała: Iuliia Posternak 6LTD(45486)
PROMOCJA TURYSTYKI WIEJSKIEJ W POLSCE DOŚWIADCZENIA I WYZWANIA
FUNDACJA PROGRAMÓW POMOCY DLA ROLNICTWA Współpraca w obszarze turystyki wiejskiej i agroturystyki Warsztat IIIWspółpraca kluczem do sukcesu Kielce, 10.
CTO – Karaibska organizacja turystyczna.
Małe projekty Szkolenie beneficjentów 28 marca 2014 r. Zakres realizacji Małych projektów.
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
Społeczne zaangażowanie firm na przykładzie Garncarskiej Wioski i Rajskiego Ogrodu Krzysztof Margol.
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Jak robić to efektywnie?
Organizowane przez LGD „Qwsi”.  Stowarzyszenie LGD „Qwsi” powstało w 2008 r. (rejestracja w KRS w lutym 2009 r.) w celu realizacji 4 osi priorytetowej.
BADANIA ROZWOJU NOWEGO PRODUKTU
Krzysztof Margol Cele projektu: -Zbudowanie modelowego systemu uzyskiwania przychodów przez wiejskie organizacje pozarządowe - Zwiększenie potencjału.
MATERIAŁY DO STRATEGII ROZWOJU MIASTA I GMINY WRONKI na lata
KLASTER PRODUKTU LOKALNEGO DOLINY BARYCZY I WZGÓRZ TRZEBNICKICH
STRATEGIA ROZWOJU GMINY SKARSZEWY NA LATA
Wydział Leader DROW Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA
Owoce i warzywa. Owoce i warzywa są bardzo zdrowe dla
Charakterystyka partnerstwa lokalnego „W krainie dzikiej róży-Góry Pieprzowe” Kielce, 11 kwietnia 2015 r. Katarzyna Batko PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ.
PO CO NAM SPORT? 1. DOKUMENTY RZĄDOWE PROGRAM ROZWOJU SPRTU DO 2020 R. WIZJA – Aktywne i zdrowe społeczeństwo CEL GŁÓWNY: Tworzenie warunków do rozwoju.
REALIZACJA PLANU DZIAŁANIA KSOW WOJEWÓDZTWO DOLNOŚLĄSKIE stan na r.
Główne kierunki zmian w zarządzaniu turystyką
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Możliwości rozwoju turystyki wiejskiej w gminie Pszczew mgr inż. Justyna Kozłowska- Hałas.
Ekoturystyka i jej przyszłość - podsumowanie
Krzysztof Margol. Cele projektu: -zbudowanie modelowego systemu uzyskiwania przychodów przez wiejskie organizacje pozarządowe; - zwiększenie potencjału.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Jak zacząć działać aktywnie i włączyć do tego innych? Jurajski Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej.
Grupa lokalnych liderów / lokalne stowarzyszenie skoncentrowana na aktywności społecznej, poszukująca źródeł finansowania działań statutowych: -różne.
Mini przedsiębiorstwo „LaBelle” II Liceum Ogólnokształcące im. K.K. Baczyńskiego w Radomsku.
1 Fundusz Współpracy Program Agro-Info Inicjatywa Wspólnotowa LEADER Tradycyjna formuła wspierania rozwoju: dotacja na realizację projektu Konsekwencje:
Konferencja Sadownicza Jabłkowe problemy – sposoby rozwiązania Jak producenci mogą poprawić zorganizowanie naszego rynku jabłek Witold Boguta Krajowy Związek.
Funkcjonowanie LGD – uzależnienie czy kreatywność? Czy da się zapewnić stabilność organizacji i trwałe partnerstwo na obszarach wiejskich? LUBORADZA, 8-9.
MINI PRZEDSIĘBIORSTWO „KAASSA Sp ZO.O” Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. Józefa Nojego w Czarnkowie.
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Miniprzedsiębiorstwo Bright light Technikum przy Zespole Szkół Zawodowych w Złotoryi.
Podsumowanie realizacji celów Strategii Rozwoju Społeczno – Gospodarczego Powiatu Kartuskiego Spotkanie Rady Programowej Strategii Rozwoju Powiatu.
INTELIGENTE SPECJALIZACJE WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO – charakterystyka obszarów IS dla projektów realizowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Propozycje wyzwań, celów strategicznych i programów opracowanych w ramach obszaru USŁUGI SPOŁECZNE.
Lokalna Grupa Działania Rozwój przedsiębiorczości przygotowała: Patrycja Butlewska.
Koncepcja usługowa lokalu gastronomicznego
EkoSmak Zespół Szkół Centrum Kształcenia Ustawicznego w Wolborzu
Wsparcie aktywności gospodarczej
Firmę „Rat-Web-Tu” utworzyła grupa znajomych z II klasy o profilu matematyczno-geograficznym w II LO w Kaliszu. Nasza firma ukierunkowana jest głownie.
La Pakla Accessories Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Misja i wizja przedsiębiorstwa!
Grupa tematyczna ds. innowacji w rolnictwie i na obszarach wiejskich
Strategia rozwoju gminy Nieporęt
Enoturystyka jako oferta specjalna gospodarstwa agroturystycznego
Zapis prezentacji:

WIOSKA TEMATYCZNA idea, która łączy

UNIKALNOŚĆ I WYJĄTKOWOŚĆ -ZACHOWANIE I KULTYWOWANIE DAWNYCH UMIEJĘTNOŚCI -CIEKAWOŚĆ I ZAINTERESOWANIE -POCZUCIE TOŻSAMOŚCI I DUMY -PIĘKNO I WZRUSZENIE -WSPOMNIENIA I WYOBRAŹNIA WIOSKA TEMATYCZNA idea, która łączy

GRUPA INICJATYWNA MISJA I WIZJA OKREŚLENIE CELÓW ANALIZA ZASOBÓW POMYSŁ NA TEMAT/SPECJALIZACJĘ POMYSŁ NA PRODUKTY PRZYGOTOWANIE OFERTY PLAN MARKETINGOWY WIOSKA TEMATYCZNA idea, która łączy

GRUPA INICJATYWNA MOTYWACJE CZŁONKÓW GRUPY POZNANIE WZAJEMNYCH OCZEKIWAŃ ANALIZA KORZYŚCI I ZAGROŻEŃ OKREŚLENIE ZASAD WSPÓŁPRACY WIOSKA TEMATYCZNA idea, która łączy

WYKORZYSTANIE BOGACTW LOKALNEJ GOSPODARKI (J.Pretty) -BOGACTWA NATURALNE -KAPITAL SPOŁECZNY -KAPITAŁ LUDZKI -KAPITAŁ FIZYCZNY -KAPITAŁ FINANSOWY WIOSKA TEMATYCZNA przedsiębiorstwo społeczne

WARUNKI SKUTECZNEGO DZIAŁANIA -LIDERZY I ZAPLECZE TECHNICZNE -PRZYGOTOWANIE LIDERÓW -PRZYGOTOWANIE PARTNERÓW -ZAPEWNIENIE ZAPLECZA TECHNICZNEGO WIOSKA TEMATYCZNA przedsiębiorstwo społeczne

LICZY SIĘ POMYSŁ WIOSKA TEMATYCZNA idea, która łączy

-Słowo „wioska” dobrze się kojarzy i „sprzedaje” (wioska olimpijska, wioska filmowa, wioska uniwersytecka, -Przestrzeń wioski można rozwijać (kraina bociana, park jurajski, kraina żubra, wrzosowa kraina, kraina siedmiu osobliwości, osada pruska) WIOSKA TEMATYCZNA idea, która łączy

● Kiedy „wioska” będzie „żyła” -Zaangażowanie mieszkanców w projekt -Oryginalny pomysł i ciekawa specjalizacja -Dopracowane produkty i oferty -Jakość świadczonych usług -Marketing -Profesjonalna organizacja -Wymiernie korzyści dla mieszkańców WIOSKA TEMATYCZNA idea, która łączy

Produktem jest wszystko, co stanowi przedmiot transakcji Produkt turystyczny podlega wszystkim prawom rynku Produkt turystyczny jest złożony i komplementarny, nie stanowi jednej usługi Produkt turystyczny ma charakter usługowy Produkt turystyczny jest często sezonowy Wioska tematyczna – produkt turystyczny

MOC MARKI WYRÓŻNIJ SIĘ ALBO ZGIŃ Wioska tematyczna – produkt turystyczny

Lepiej jest zaoferować mniejszej liczbie nabywców coś szczególnego -aniżeli rozczarować wszystkich Stałe dostosowywanie oferty do zmieniających się potrzeb turystów, wprowadzanie produktów innowacyjnych Jakość oferty turystycznej – tylko wysoka jakość zapewni zainteresowanie zakupem produktu Wioska tematyczna – specjalizacja

Bardzo dobra jakość za rozsądną cenę Świadomy wybór ofert ekoprzyjaznych, Zainteresowanie poprawą zdrowia i urody Popyt na kwatery dla niepełnosprawnych Globalne trendy w turystyce

Poszukiwanie aktywnych i poznawczych form wypoczynku Wzrastające zainteresowanie produktami lokalnymi, (zakup, poznanie metod produkcji i przetwarzania) Rosnące wykorzystanie Internetu (częstsze wyjazdy krótkie, weekendowe) Większe obawy o bezpieczeństwo

WIOSKA TEMATYCZNA przykłady -Thern – Wierzbowa Wioska (Austria) (uprawiana od dawna wierzba na palmy wielkanocne, wierzbowy pałac, wierzbowe rzeźby, ogrody z różnymi odmianami wierzby) -Meisau – Wioska Ametystów (Austria) (ametysty wydobywane są okolicznych kamieniołomach i jaskiniach, rarytasem są ametysty wstęgowe, muzeum ametystów, sady i ogrody tematyczne (w. podań ametysty mają lecznicze właściwości, dlatego i owoce, warzywa uznawane są za szczególnie zdrowe)

WIOSKA TEMATYCZNA przykłady -Bovenistier - wieś chleba (Belgia) Uprawy pszenicy, tradycyjna piekarnia, w pobliżu szkoła piekarska, coroczne festyny, sklepy z pamiątkami, etc..) -Edwinstone – wioska Robin Hooda (W.Brytania) (wg. lgendy w miejscowym kościele był ślub z Marion, niedaleko w lesie Sherwood stoi legendarny dąb, trasa spacerowa – odkrywanie historii wsi, …)

WIOSKA TEMATYCZNA przykłady -Ernen – Wioska Muzyczna (Szwajcaria) (tydzień pianistyczny, festiwal muzyki barokowej, festiwal pianistyczny, kursy pianistyczne ) -Bockau – Wioska Laborantów (Niemcy) (mieszkańcy od wieków zajmują się zbieraniem i przetwarzaniem ziół. Wytwarzane są herbaty, nalewki i likiery na bazie ziół, fabryka likierów, apteka z ziołami i miejscową tabaką, ogrody laborantów oraz muzeum spirytualiów, doroczne święto Królowej Korzeni )

WIOSKA TEMATYCZNA przykłady (Polska) -Blanki – Wieś babek zielarek -Sierakowo Słowieńskie –Wioska Hobbitów -Hołowno – Kraina Rumianku -Masłomęcz – Wioska Gotów -Piła – Wioska Górnicza -Jania Góra – Wioska Chlebowa -Wiżajny – Biegun zimna i sera

WIOSKA TEMATYCZNA obszar LGD „Brama Mazurskiej Krainy” -Kamionka – Garncarska Wioska -Jabłonka, Natać, Wikno – Kraina siedmiu osobliwości -Jerutki – Wioska sztuki -Spychowo – Gród Jurandowy -Browina – Wioska dobrego ducha -Janowiec Kościelny – Wioska szlachecka -Zabiele – wioska żurawia

WIOSKA TEMATYCZNA idea, która łączy KORZYŚCI -Integracja mieszkańców -Uzyskiwanie dodatkowych dochodów przez organizacje pozarządowe -Dodatkowe dochody dla mieszkańców wsi -Poprawa estetyki wsi -Zaangażowanie mieszkańców w rozwiązywanie problemów i zaspokajanie potrzeb -Umacnianie tożsamości kulturowej