Projekt Comenius Regio

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jarosław Komża KOMŻA KONSULTING
Advertisements

w programie „Uczenie się przez całe życie”
Edukacja globalna w praktyce szkolnej
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
WIELKOPOLSKA – BRANDENBURGIA
Partnerska Współpraca Szkół Językowy Projekt Comeniusa pt. Wpływ kultury narodowej na kształtowanie się relacji rodzinnych w krajach zjednoczonej Europy.
Comenius Regio –
DIALOG MIĘDZYKULTUROWY W KSZTAŁTOWANIU POSTAW UCZNIÓW
C omenius Partnerskie Projekty Regio Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
Warsztat transgraniczny - wspólne projekty Konferencja 10 grudnia 2012.
EUROPEJSKA WSPÓŁPRACA SZKÓŁ WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
Z wyobraźnią socjologiczną o Wrocławskiej Koncepcji Edukacyjnej
Roman Sowa Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Kielcach
Sprawowanie nadzoru pedagogicznego
Program aktywnej edukacji obywatelskiej promujący ochronę walorów przyrodniczo cennych regionów Polski Program aktywnej edukacji obywatelskiej promujący.
Nowości w programie Comenius C omenius Regio Partnerskie Projekty Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
PROGRAM COMENIUS Dobre Szkoły dla Młodych Europejczyków/Edukacja Społeczna i Uczenie się Metodą Projektów Good Schools for European Juniors/Social.
XI Liceum Ogólnokształcące im. K.I.Gałczyńskiego w Kielcach
Robert Łuczak Warszawa, 14 września 2013 r.
Opracował J. Stryjkowski
„W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych”
GARNCARSKA WIOSKA – PRZEDSIĘBIORSTWO SPOŁECZNE
Aktywny Młody Mazowszanin Działania skierowane do młodzieży: -Konkurs -Rady młodzieżowe przy samorządach gminnych i powiatowych 1Warszawa, 29 maja 2013.
Deutsch-Wagen-Tour w Polsce
Projekt DE3-COM pod nazwą Kształcenie dla Europy oraz z Europą został dofinansowany w wysokości Partnerzy w projekcie: -Powiat.
Zewnętrzne źródła finansowania projektów o charakterze międzynarodowym Pracownia Projektów Europejskich Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczyciel.
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Turystyka militarna działania Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego w 2012 r. ALEKSANDRA MROZEK Wydział Turystyki Regionalnej Departament Infrastruktury.
Projekt tranSPORTing emotions wrzesień 2009 – czerwiec 2011.
WIELOSTRONNE PROJEKTY SZKÓŁ w Zespole Szkół w Siedliskach Bogusz
Nowy program UE wspierający edukację, szkolenia, młodzież i sport na lata
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, WIEDZA SPEŁNIA MARZENIA Projekt Unii Europejskiej.
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI UNII EUROPEJSKIEJ EKONOMIA SPOŁECZNA.
COMENIUS REGIO Safe Future Secure Internet.
COMENIUS REGIO „Edukacja w regionach charakteryzujących się brakiem dostępu do infrastruktury i zawodów o wysokich kwalifikacjach w kontekście strategii.
Degradacja środowiska a świadomość społeczna.
Tytuł projektu ``Moje miasto,mój region,moja ojczyzna,, Kulturowe, historyczne różnice i podobnieństwa w obszarze Karpat.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
Specjalne szkolnictwo zawodowe wobec technologii informatycznych
PROGRAM WSPIERAJĄCY EDUKACJĘ, SZKOLENIA, MŁODZIEŻ I SPORT NA LATA
Projekt Comenius Nie tylko budowa ć mosty, lecz tak ż e z nich korzysta ć - zawody i ich ś rodowiska pracy W projekcie uczestniczą.
Rok Szkolny 2014/2015 Rokiem Szkoły Zawodowców 1.
Wybierz numer slajdu W ramach Funduszu Stypendialnego i Szkoleniowego w naszej szkole realizowany jest w okresie od 1 marca 2009 do 30 maja 2010 projekt.
Warszawa, 26 września 2014 Współpraca w ramach Nordycko-Bałtyckiej Sieci Obszarów Wiejskich Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich.
Project Comenius Regio Sentimental tourism in regional and civil education.
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Stowarzyszenie Przyjazna Szkoła ma na celu: Wprowadzenie i promowanie kształcenia innowacyjnego Równanie szans edukacyjnych Kształcenie i promowanie.
Not Only Fair Play Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko.
Kierunki realizacji polityki oświatowej na rok szkolny 2015/2016 Rok Otwartej Szkoły Pracownia Wychowania i Profilaktyki ŁCDNiKP.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
DZIAŁANIA KURATORIUM OŚWIATY W LUBLINIE W RAMACH SZKOŁY ZAWODOWCÓW NA RZECZ ROZWOJU SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO W WOJEWÓDZTWIE LUBELSKIM ROK SZKOLNY 2014 /
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
KOMPETENCJE I PERSPEKTYWY ZAWODOWE
STOSUNKI PARTNERSKIE POMIĘDZY MIASTEM HEL
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
Szkoła Nauczycielem stoi
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
Zapis prezentacji:

Projekt Comenius Regio Turystyka sentymentalna w edukacji regionalnej i obywatelskiej

Partnerzy lokalni Partner I: Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 7 w Łodzi Partner II: Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego Beneficjent: Wydział Edukacji Urzędu Miasta Łodzi

Partnerzy zagraniczni Aksaray-Turcja Beneficjent: Aksaray İl Milli Eğitim Müdürlüğü (Władze oświatowe Aksaray) Partner I: Ortaköy Anadolu Lisesi, Yunus Emre Anadolu Lisesi, Merkez İmam Hatip Lisesi (Szkoła ponadgimnazjalna) Partner II: Aksaray Eğitimciler Derneği (Centrum Doskonalenia Nauczycieli)

Patronat honorowy

Inspiracje i kontekst kulturowy Zarówno region łódzki, jak i turecka Kapadocja, położone są w centralnych częściach krajów. Lokalizacja sprawia, że znajdują się one na przecięciach głównych szlaków tranzytowych swoich państw i są podobne pod względem dynamiki rozwoju. Z powodu obecności na ich terenie różnych narodowości zawsze ważny był dialog pomiędzy nimi i mieszanie się kultur. Obszary charakteryzuje bogactwo miejsc historycznie ważnych i zabytkowych. Bardzo podobnie rozwijają się przemysł i handel. Aktualna i historyczna sytuacja obu regionów ma wpływ na znaczny wzrost liczby emigracji, a co za tym idzie na rozwój turystyki sentymentalnej. Wspomniane wcześniej uwarunkowania stwarzają podobne socjalne i ekonomiczne trudności i dlatego zauważamy potrzebę edukowania młodych ludzi pod względem postaw obywatelskich i patriotycznych. Potrzebne jest uświadomienie młodzieży unikatowego charakteru oraz wyjątkowości ich miast, szczególnie pod kątem przenikania się w nich kilku narodowości i kultur,

Tematyka projektu turystyka jako narzędzie edukacyjne potrzeba edukacji kulturowej i historycznej świadomość obywatelska przeszłość historyczna regionu uczestnictwo instytucji pozarządowych w procesie edukacyjnym

Cele projektu zdefiniowanie pojęcia turystyki sentymentalnej i jej miejsca w edukacji regionalnej i obywatelskiej podniesienie świadomości kulturowej i historycznej młodzieży dzielenie się doświadczeniami z zakresu edukacji, kultury, historii, tożsamości narodowej zacieśnienie współpracy między władzami oświatowymi, szkołami i instytucjami wspierającymi szkołę na rzecz edukacji regionalnej i obywatelskiej w kontekście turystyki sentymentalnej zwiększenie wiedzy o regionie zielenie się dobrymi praktykami edukacyjnymi na płaszczyźnie europejskiej promocja regionów partnerskich podniesienie kompetencji językowych beneficjentów bezpośrednich i pośrednich

Planowane działania Debata „Turystyka sentymentalna w nauczaniu języka polskiego, wiedzy o społeczeństwie, historii, wiedzy o kulturze ” (3 grudnia 2012 roku) Przeprowadzenie ankiet dotyczących tematyki projektu wśród nauczycieli, uczniów i przedstawicieli organizacji partnerskich oraz opracowanie wyników. Organizacja konferencji ”Turystyka sentymentalna w edukacji regionalnej i obywatelskiej” (17 stycznia 2013 roku) Warsztaty dla nauczycieli pt. ”Miejsca Turystyki Sentymentalnej w wielokulturowej Łodzi i regionie”. Przygotowanie mapy miejsc turystyki sentymentalnej w Łodzi i regionie. (luty 2013 rok) Językowe przygotowanie do mobilności. (luty 2013 rok) Warsztaty informatyczne dla nauczycieli, przygotowanie multimedialnej prezentacji edukacyjnej ”Miejsca Turystyki Sentymentalnej w wielokulturowej Łodzi i regionie” (marzec 2013 rok) Badanie funkcjonowania zagadnień turystyki sentymentalnej na zajęciach pozalekcyjnych. (maj 2013 rok)

Planowane działania Przygotowanie publikacji edukacyjnej ”Łódź sentymentalna” (październik 2013 rok). Przygotowanie seminarium ”Wielokulturowa Łódź w turystyce sentymentalnej”. (listopad 2013 rok) Przetłumaczenie, zestawienie i porównanie wypracowanych efektów i produktów projektu. Wymiana doświadczeń i dobrych praktyk z partnerem zagranicznym. Przeprowadzenie ewaluacji i badanie przydatności projektu. Organizacja konferencji podsumowującej projekt, zamknięcie projektu. Wydanie publikacji podsumowującej projekt ”Turystyka sentymentalna - elementem edukacji regionalnej i obywatelskiej”.

Dziękujemy za uwagę Anna Rogala Katarzyna Paroń