Moduł III Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Miejski Obszar Funkcjonalny
Advertisements

PROCEDURA OPRACOWANIA I AKTUALIZACJI WIELOLETNIEGO PROGRAMU INWESTYCYJNEGO MIASTA PUŁAWY.
Modelowanie przypadków użycia
Katarzyna Topolska-Ciuruś Szczyrk, 6-7 czerwca 2011 r.
Referat 3. Planowanie zadań i metody ich obrazowania
Warsztat z pomysłem, cz. III
Zarządzanie projektami – pojęcia
Plan działania Wrocław, PLAN DZIAŁANIA – STATUS DOKUMENTU W SYTEMIE REALIZACJI DOPRECYZOWANIE ZAPISÓW PO KL SzOP PD -
KRYTERIA DODATKOWE W RAMACH OCENY PROJEKTÓW PRIORYTETU 2 ZPORR Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
BUDŻET ZADANIOWY SZKOLENIE W DNIU R.
ISO 9001:2000 z perspektywy CMMI a poznańska rzeczywistość
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
SCHEMATY REALIZACJI PRZEDSIĘWZIĘĆ BUDOWLANYCH
Wymagana dokumentacja dyrektora szkoły w zakresie procedur prowadzonych w szkole/placówce w związku z ubieganiem się o kolejny stopień awansu zawodowego.
GENERATOR WNIOSKÓW I STUDIUM WYKONALNOŚCI WYBRANE INFORMACJE Wrocław, 22 listopada 2005 r. WOJCIECH WICZKOWSKI Dział Wdrażania Europejskiego Funduszu Rozwoju.
Wykład 2 Cykl życia systemu informacyjnego
Zarządzanie projektami
Instrukcja dla Świadczeniodawców
Wykonawcy:Magdalena Bęczkowska Łukasz Maliszewski Piotr Kwiatek Piotr Litwiniuk Paweł Głębocki.
Schemat przygotowywania wniosku o dofinansowanie zgodnie z założeniami metodyki Zarządzania Cyklem Projektu Metodyka Zarządzania Cyklem Projektu pozwala.
Zarządzanie projektami
Controlling projektowy
Metodyki zarządzania projektami
Zieleń w mieście – dlaczego jej potrzebujemy?
Zarządzanie projektami
Zarządzanie projektami
Zasady organizacji wydarzeń promocyjnych
Analiza i planowanie startegiczne 3
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Podstawowe elementy Strategii Rozwoju Obszaru Społeczno-Gospodarczego
Analiza wykonalności przedsięwzięcia
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na III roku studiów I stopnia Kierunek: Biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na I roku studiów II stopnia Kierunek: Bioinformatyka Przeznaczony dla studentów, którzy w roku.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Ochrona środowiska Przeznaczony dla studentów, którzy.
Zarządzanie Energią i Teleinformatyka ZET 2013 Nałęczów lutego 2013 r.
Moduł II. Obszar formułowania Programów i Projektów.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
1 Moduł 0. Zasady modelu i wymagania. „Zasady ogólne”, w których sformułowano wymagania zapisano dla: 1.Wieloletniej Prognozy Finansowej 2.Przygotowania.
1 Moduł IV. Obszar formułowania zadań budżetowych typu B.
Upowszechnianie produktu projektu MJUP. Ramowy harmonogram 2011 Zadanie 5 - Zarządzanie projektem Zadanie 4 - Upowszechnianie produktu Zadanie 3 - Opracowanie.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Biologia – nauczanie biologii Przeznaczony dla studentów,
Moduł I Definiowanie dziedzin, celów, wskaźników strategicznych i usług publicznych oraz prognoz finansowych i raportów.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Bioinformatyka Przeznaczony dla studentów, którzy w roku.
Zarządzanie zagrożeniami
Ocena projektów inwestycyjnych
Moduł V Monitorowanie wskaźników
Motto „Tysiąc razy lepiej zapalić świeczkę, niż wiecznie narzekać na ciemność” Przysłowie chińskie.
Podstawy zarządzania projektami Karta projektu
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na III roku studiów I stopnia Kierunek: Bioinformatyka Przeznaczony dla studentów, którzy w roku.
Zainwestujmy razem w środowisko Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Z a i n w e s t u j m y r a z e m w ś r o d o w i s k o Kontrole.
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
1 Zarządzania ryzykiem.  Audyty, audity i kontrole Pod koniec każdego roku trzeba przygotować:  plany audytu wewnętrznego,  plany kontroli, wykonywanych.
1 Moduł I Definiowanie dziedzin, celów, wskaźników strategicznych i usług publicznych oraz prognoz finansowych i raportów.
1 System wsparcia merytorycznego Partnerstw na rzecz Rozwoju w programie Equal szkolenie Equal Jachranka, stycznia 2005 r. © Bartosz Grucza, Beata.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
Temat: Tworzenie bazy danych
Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 26 października 2011 r. „Na czym polega logika projektu.
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.  Planowanie zadań typu P  Zadania typu P to zadania unikalne służące zwykle dokonaniu jednorazowej, konkretnej.
1 Definiowanie i planowanie zadań budżetowych typu B.
Zarządzanie projektami (Project management) planowanie, organizacja, monitorowanie i kierowanie wszystkimi aspektami projektu motywowanie jego wszystkich.
Planowanie działań: Harmonogram aktywności logicznej
Przygotowanie projektów unijnych
PLANOWANIE I PODEJMOWANIE DECYZJI
Plan projektu biznesowego
BUDŻET MIASTA NA 2017 R..
Omówienie zasad sporządzania sprawozdania/rozliczanie wydatków
Budowa planu strategicznego – formułowanie celów.
Zapis prezentacji:

Moduł III Definiowanie i planowanie zadań typu P 1

 Planowanie zadań typu P  Zadania typu P to zadania unikalne służące zwykle dokonaniu jednorazowej, konkretnej zmiany,  Każde zadanie indywidualnie jest wstępnie wyznaczone do przygotowania i gdy dane do planowania są zgromadzone koordynator definiuje zadanie w systemie.  W strukturze zadań typu P określamy kolejne Etapy, a dodatkowo możemy zdefiniować Kamienie Milowe, użyteczne dla monitorowania 2 KM – pozwolenie Zadanie P/1 Etap 1 – Przygotowanie inwestycji „budowa węzła przesiadkowego” Zadanie P/1 Etap 2 – Budowa węzła przesiadkowego KM – Umowa KM - Produkt projektu – węzeł przesiadkowy Rok 1 Rok 2 KM – kamień milowy KM – (…)

„Monitorowanie jakości usług publicznych” (MJUP) Uproszczony plan powiązań etapów - zadań typu P – programów i dziedzin Uproszczony plan powiązań etapów - zadań typu P – programów i dziedzin 3 Etap 1 Etap 2 Etap 1 Etap 2 Zadanie typu P „X” Zadanie typu P „Y” Program PS Dziedzina T wpływa na… Program II Dziedzina G Produkt Projekt P

Wybór zadań typu P do planowania Krok 1. Wybór zadań typu P do planowania Przy opracowaniu budżetu na kolejny rok w pierwszej kolejności wybiera się zadania typu P, które są już ujęte w budżecie i WPF (zasada kontynuacji) oraz zadania nowe, posiadające źródła finansowania ze środków bezzwrotnych. W przypadku zadań inwestycyjnych pierwszeństwo mają zadania strategiczne. Dla zadań inwestycyjnych programowych oraz nowych zadań opracowuje się listy hierarchiczne, z których wybiera się zadania najbardziej zaawansowane w procesie inwestycyjnym oraz najbardziej odpowiadające celom rozwojowym miasta w poszczególnych dziedzinach zarządzania. W Systemie STRADOM wybór zadań typu P może ułatwić Obszar funkcjonalny Tworzenie scenariuszy WPF, który umożliwia tworzenie wariantów zadań ujętych w budżecie i WPF (zakres, horyzont czasowy), dodawanie do nich nowych zadań, a następnie analizowanie wpływu tych zmian na WPF przez porównywanie wariantów wieloletniej prognozy. 4

 Warianty zadań ujętych w WPF 5

 Porównanie WPF (wariant „0”) z wybranym wariantem WPF 6

Definiowanie zadań typu P Krok 2. Definiowanie zadań typu P Definicja zadania typu P obejmuje:  ustalenie numeru i nazwy zadania  wprowadzenie danych sytuujących zadanie w strukturze organizacyjnej JST,  określenie daty rozpoczęcia realizacji zadania i daty jego zakończenia  powiązanie zadania z programem strategicznym, projektem, przedsięwzięciem wieloletnim, odpowiednią fazą projektu,  Zapis 1 członu deklaracji wyniku – cel ogólny  określenie struktury planu – zdefiniowanie kluczowych działań Dane mogą być wprowadzone bezpośrednio w systemie STRADOM lub mogą być importowane z systemu referencyjnego JST wraz z właściwymi słownikami. Kolejnym krokiem jest zapis celów szczegółowych zadania w formie deklaracji wyniku oraz zapisanie zakresu rzeczowego zadania, tzw. kamieni milowych. Wybór odpowiednich wskaźników dla monitorowania realizacji celów będzie możliwy dopiero po zaplanowaniu zadania i określeniu produktów oraz wskaźników. 7

 Definiowanie zadania typu P 8

 Przykładowe zadania typu P – inwestycje strategiczne powiązane z Programem strategicznym i WPF 9

Wstępny zapis celów szczegółowych Krok 3. Wstępny zapis celów szczegółowych Po zdefiniowaniu zadania trzeba uściślić jego cele. Cel ogólny zadania oraz etapy zostały określone przy definiowaniu zadania. Deklaracja wyniku zadania typu P określa najczęściej rodzaj i liczbę najważniejszych efektów zadania lub / i etapów - produkty. Na tym etapie w formie opisowej, która pozwoli - po zaplanowaniu zadania - przypisać do celów miary - wskaźniki 10

 Deklaracja wyników zadania typu P – cel szczegółowy 11

Definiowanie etapów zadań typu P Krok 4. Definiowanie etapów zadań typu P Definicja etapu zadania typu P obejmuje:  ustalenie numeru i nazwy zadania  określenie daty rozpoczęcia realizacji etapu i daty jego zakończenia  powiązanie etapu z  programami strategicznymi /projektami,  przedsięwzięciami wieloletnimi,  odpowiednią fazą procesu projektowego. Dla zadań typu P inwestycyjnych etapy mogą odpowiadać fazom procesu inwestycyjnego (np. przygotowanie, budowa, przygotowanie + budowa, rozliczenie finansowe, wykup terenów). W ten sposób w roku budżetowym będzie występował najczęściej jeden etap. Dane mogą być wprowadzone bezpośrednio w systemie STRADOM lub mogą być częściowo importowane z systemu referencyjnego JST wraz z właściwymi słownikami. 12

 Etapy zadania typu P 13

 Etapy zadania typu P 14

Określenie kamieni milowych dla etapów zadania Krok 5. Określenie kamieni milowych dla etapów zadania Po zdefiniowaniu etapów i celu szczegółowego kolejnym krokiem jest określenie kamieni milowych. Kamienie milowe (KM) to wymierne efekty działań realizowanych w ramach etapów istotne z punktu widzenia harmonogramu zadania typu P. Kamienie milowe określa się dla etapów zadania. Każdemu KM możemy przypisać  Specyficzną nazwę,  Produkt,  Najważniejsze wymagania, tzw. plan jakości  Planowaną datę realizacji  Rzeczywistą datę realizacji  Komentarz Dla każdego Etapu możemy określić taką liczbę kamieni milowych, jaka jest niezbędna do zaplanowania i monitorowania zadania w wymaganej szczegółowości. 15

 Kamienie milowe dla etapu: „Rozbudowa linii tramwajowej KST…” 16

 Określanie kamienia milowego dla etapu 17

 Kamienie milowe dla etapu: „Rozbudowa linii tramwajowej KST…” 18

Planowanie zadań typu P Krok 6. Planowanie zadań typu P Gdy:  zadanie jest zdefiniowane,  cele zapisane w sposób możliwy do rozliczenia, należy przystąpić do opracowania planu finansowo – rzeczowego (kosztorysu). Plany finansowo – rzeczowe zadań wieloletnich opracowuje się w wymiarze wieloletnim. Plan zadania typu P przygotowuje koordynator, który następnie będzie odpowiedzialny za realizację zadania. System zaprezentuje planiście zdefiniowaną wcześniej strukturę zadania (etapy). Dla każdego etapu należy nazwać produkty, przypisać je do jednej z kategorii. Do każdego etapu można zapisać potrzebną liczbę „poddziałań” z wydatkami ujętymi w odpowiednią klasyfikacją budżetową. 19

 Planowanie zadania typu P „Rozbudowa linii tramwajowej KST…” 20

 Planowanie zadania typu P „Rozbudowa linii tramwajowej KST…” 21

 Podsumowanie zadania typu P – plan finansowy w ujęciu wieloletnim 22