Światowych Dni Młodzieży 2016 Mobilne Centrum Światowych Dni Młodzieży 2016 Propozycja współpracy
Pięć lokalizacji na południu Polski: Opis projektu Mobilne centrum Światowych Dni Młodzieży (ŚDM) zorganizowane zostanie w namiocie stawianym w różnych miastach południowej Polski na czas kilku miesięcy. Młodzież szkolna zyska możliwość bezpośredniego zetknięcia się z tematem ŚDM oraz przesłaniem dla współczesnego młodego człowieka. Będzie to miejsce integrujące, mające na celu edukację młodych ludzi, wsłuchanie się w ich potrzeby oraz odpowiedź na nie. Aby centrum spełniło swoje cele, musi właściwie korespondować z preferencjami młodego człowieka – być atrakcyjne zarówno w formie, jak i wyrazie. Pięć lokalizacji na południu Polski: Bielsko-Biała, Czechowice-Dziedzice, Oświęcim, Żywiec oraz Cieszyn Mamy świadomość, iż to ludzie tworzą atmosferę danego miejsca, dlatego wolontariusze działający w mobilnym namiocie ŚDM zostaną właściwie przygotowani, by zarażać przechodniów wyjątkową atmosferą, która zostanie stworzona wewnątrz namiotu, a która pozwoli skutecznie dotrzeć do młodych osób zarówno z tematyką chrześcijańską, jak też obyczajową.
każdorazowo na okres minimum 2 miesięcy, Cel przedsięwzięcia Promocja Światowych Dni Młodzieży Ewangelizacja młodzieży Integracja, zbudowanie silnej społeczności Edukacja młodzieży w zakresie kulturalnym, etycznym oraz obyczajowościowym Stworzenie „Centrum wspierania młodych” Realizacja unikalnego w skali kraju projektu, mogącego być doskonałą okazją dla Partnerów na atrakcyjne zaangażowanie CSR Dzięki umiejscowieniu namiotu w centralnych punktach 5 podbeskidzkich miast, każdorazowo na okres minimum 2 miesięcy, projekt pozwoli skutecznie dotrzeć zarówno do miejscowej społeczności, jak i do odwiedzających miasta turystów. Szacuje się, że podczas całego okresu realizacji, z namiotem będzie miało szansę zetknąć się min. 400 000 młodych osób. Przedsięwzięciu będą towarzyszyć działania promocyjne BTL, internetowe oraz w mediach społecznościowych. 400 000 młodych osób
Struktura namiotu Przed namiotem znajdzie się miejsca przyjęcia, gdzie podawane będą gorące napoje i prowadzone pierwsze rozmowy informacyjne, mające na celu zachęcenie młodych ludzi do odwiedzenia wnętrza obiektu. Wnętrze namiotu będzie wielofunkcyjną salą audiowizualną z ekranem, na którym wyświetlane będą filmy, konferencje, koncerty, rekolekcje oraz materiały partnerów. W namiocie będą się odbywać spotkania z ciekawymi gośćmi, rozmowy, wykłady, warsztaty oraz modlitwy w intencji młodych. Część namiotu zostanie zaaranżowana na biuro oraz miejsce do spotkań indywidualnych.
Trochę historii Idea ustanowienia ŚDM zrodziła się w 1985 r. podczas spotkania Papieża Błogosławionego Jana Pawła II z młodymi całego świata na placu przed bazyliką św. Jana na Lateranie. To właśnie Papież był pomysłodawcą i gospodarzem pierwszych ŚDM w 1985 r. w Rzymie w których uczestniczyło ok 300 tys. młodych, a odbyły się one z okazji ogłoszenia przez Organizację Narodów Zjednoczonych Międzynarodowego roku młodzieży. Jednak pierwsze spotkanie Papieża z młodymi miało miejsce rok wcześniej w 1984 r. z okazji Nadzwyczajnego Jubileuszu Odkupienia. W 1986 r. w Niedzielę Palmową Papież oficjalnie ogłosił Niedzielę Palmową Światowym Dniem Młodzieży. Światowe dni młodzieży odbyły się w Rzymie (1984, 1985, 2000), Buenos Aires (1987), Santiago de Compostela (1989), Częstochowie (1991), Denver (1993), Manili (1995), Paryżu (1997) i Toronto (2002). Po śmierci Jana Pawła II, papież Benedykt XVI przewodniczył spotkaniom w Kolonii (2005), Sydney (2008) i Madrycie (2011). W lipcu 2013 r. miało miejsce ostatnie spotkanie międzynarodowe w Rio de Janeiro, gdzie z młodzieżą spotkał się papież Franciszek. On także ogłosił, że następne spotkanie młodych odbędzie się w 2016 roku w Krakowie.
Propozycja współpracy Mecenas Projektu Logotyp nadrukowany na zewnętrznej powierzchni namiotu – 4 ściany, format duży Możliwość przeprowadzenia dwóch spotkań z przedstawicielami Partnera Możliwość prezentowania swoich materiałów promocyjnych wewnątrz namiotu (na ekranie multimedialnym oraz dedykowanym standzie Obecność logotypu na 2 500 plakatów Promocja Partnerstwa na stronie internetowej www.mlodzi.diecezja.bielsko.pl oraz na profilach społecznościowych na facebooku Koszt partnerstwa: dotacja 39 000 zł Partner Projektu Logotyp nadrukowany na zewnętrznej powierzchni namiotu – 2 ściany, format średni Możliwość przeprowadzenia jednego spotkania z przedstawicielami Partnera Możliwość prezentowania swoich materiałów promocyjnych wewnątrz namiotu (na dedykowanym standzie) Obecność logotypu na 2 500 plakatów Promocja Partnerstwa na stronie internetowej www.mlodzi.diecezja.bielsko.pl oraz na profilach społecznościowych na facebooku Koszt partnerstwa: dotacja 19 000 zł
Propozycja współpracy barterowej Przyjaciel Namiotu Logotyp nadrukowany na zewnętrznej powierzchni namiotu – 2 ściany, format średni Możliwość prezentowania swoich materiałów promocyjnych wewnątrz namiotu (na dedykowanym standzie Obecność logotypu na 2 500 plakatów Promocja Partnerstwa na stronie internetowej www.mlodzi.diecezja.bielsko.pl oraz na profilach społecznościowych na facebooku Potrzeby barterowe to m.in. : Wynajęcie lub zakup namiotu Multimedia: Rzutnik wraz z elektrycznie podnoszonym ekranem, laptop Oświetlenie wewnętrzne oraz zewnętrzne namiotu Umeblowanie namiotu – meble biurowe, stoły, krzesła Podłoga namiotu Nasz projekt może wydawać się śmiałym pomysłem, jednak jego realizacja przyniesie niewspółmierne korzyści tak w sferze edukacyjnej, duchowej, jak i formacyjnej. Stanie się on również wspaniałą wizytówką naszej diecezji, wychodzącej naprzeciw młodym pokoleniom. Mobilny namiot o tak zaaranżowanej w niecodzienny sposób przestrzeni po zakończeniu ŚDM mógłby cały czas służyć duszpasterstwu młodzieży w edukacji i ewangelizacji młodych.
Zapraszamy do współpracy Kontakt ks. dr Mirosław Szewieczek Koordynator Projektu 602 334 317 Zapraszamy do współpracy Diecezjalne Centrum ŚDM Bielsko-Biała Ul. Wita Stwosza 35 43-300 Bielsko-Biała www.mlodzi.diecezja.bielsko.pl