Uniwersytet Gdański, Wydział Zarządzania Zagrożenia !!! powstanie konfliktów co do podziału funkcji między partnerami i koordynacji ich działań możliwość uzależnienia się od partnera i ograniczenie własnej niezależności Uniwersytet Gdański, Wydział Zarządzania
Uniwersytet Gdański, Wydział Zarządzania Dziedziny współpracy Badania i rozwój Wprowadzanie nowego produktu na rynek Wspólne projektowanie, realizacja i uruchomienie produkcji Modernizacja technologii Współdziałanie na zasadzie franczyzy Wspólne zaopatrzenie Wspólna produkcja Współpraca w dziedzinie dystrybucji Współpraca w realizacji strategii marketingowej Współpraca w dziedzinie serwisu Uniwersytet Gdański, Wydział Zarządzania
Zewnętrzne metody realizacji strategii rozwoju firmy Fuzje Połączenia przedsiębiorstw Przejęcia Alianse strategiczne Zewnętrzne metody realizacji strategii rozwoju przedsiębiorstw Podział przedsiębiorstw Sprzedaż części przedsiębiorstwa Tworzenie nowych przedsiębiorstw Uniwersytet Gdański, Wydział Zarządzania
Trzy główne formy współpracy ALIANSE STRATEGICZNE Długofalowe porozumienia między firmami, które dotyczą całości podejmowanych działań lub tylko niektórych ich elementów np. dystrybucji, badań marketingowych. Zawierane są między firmami o podobnym potencjale, które nie tracą osobowości prawnej - KOOPERACJA FUZJE Dobrowolne połączenia dwóch lub większej liczby firm. Łączące się firmy tracą osobowość prawną- KONCENTRACJA PRZEJĘCIE (lub wykup) polega na wrogim, niechcianym połączeniu się firm- KONCENTRACJA Uniwersytet Gdański, Wydział Zarządzania
Rodzaje połączeń przedsiębiorstw Połączenia przedsiębiorstw Fuzje Przejęcia Konsolidacja Inkorporacja