Uniwersytet Gdański, Wydział Zarządzania

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
polskiego sektora mleczarskiego jest jedynym rozwiązaniem ?
Advertisements

Analiza konkurencji: Przedsiębiorstwa powinny regularnie prowadzić analizę konkurencji, aby ustalić własne słabe i mocne strony w porównaniu z z najważniejszymi.
Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
Analiza ryzyka projektu
SYSTEM BEZPIECZEŃSTWA NARODOWEGO RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
Warsztat z pomysłem, cz. III
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
KONCEPCJE ZARZĄDZANIA ORT
Analiza ekonomiczna „Od studenta do menedżera” projekt współfinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego mgr E. Tarnawska.
Innowacyjność zagadnienia wprowadzające
STRATEGIE KONKURENCJI WYNIKAJĄCE Z POZYCJI RYNKOWEJ FIRMY
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne I stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
Wdrażanie Regionalnej Strategii Innowacji w województwie lubelskim.
MARKETING STRATEGICZNY
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
OUTSOURCING JAKO KONCEPCJA „ODCHUDZENIA” ORGANIZACJI
IPscore - narzędzie do wyceny wartości patentów
Zarządzanie projektami
Zarządzanie strategiczne
Tworzenie joint venture w prawie polskim i europejskim
Wykorzystanie nowoczesnych technik informatycznych w obsłudze ruchu turystycznego Konwersatorium III.
Prawdy oczywiste czyli… BIZNES PLAN Część 18
Nazwa projektu. Czym się zajmujemy? Krótka charakterystyka działalności.
SPOTKANIE WARSZTATOWE
Sieciowość organizacji przedsiębiorstw w dobie Internetu
Biznesplan.
INWESTYCJE KAPITAŁOWE I STRATEGIE FINANSOWE PRZEDSIĘBIORSTWA
Model łańcucha wartości
Uniwersytet Gdański, Wydział Zarządzania
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
Innowacyjność przedsiębiorstw regionu lubuskiego – wstępne wyniki dr inż. Janusz Adamczyk.
Koncepcja zakładu naukowego ZARZĄDZANIE FINANSAMI.
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
ZASTOSOWANIE KOMPUTEROWEGO WSPOMAGANIA W ZARZĄDZANIU JAKOŚCIĄ - METODY FMEA I QFD Politechnika Śląska, Wydział Organizacji i Zarządzania, Katedra Zarządzania.
ZINTEGROWANE SYSTEMY ZARZĄDZANIA
TECHNIK HANDLOWIEC.
Współczesne metody zarządzania organizacją
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem i Organizacji Produkcji Kierownik Katedry: prof.
Funkcje podstawowe Produkcja Działalność przedprodukcyjna
1 Analiza konkurencji: Badania prowadzone w celu poznania własnych słabych i mocnych stron w porównaniu z z najważniejszymi konkurentami, określenia sposobu.
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
Sylwia Badowska Sopot 23/03/2011 Klaster jako narzędzie rozwoju branży w regionie.
ROZWÓJ WEWNĘTRZNY, FUZJE, PRZEJĘCIA CZY ALIANSE?
ANALIZA SWOT POLSKIEGO SEKTORA GARBARSKIEGO I OBUWNICZEGO Łódź, 7 kwietnia 2004 Polska Izba Przemysłu Skórzanego.
Referaty do PFP Rodzaje przedsiębiorstw podział przeds. wg rodzaju działalności, wielkości, celu, formy prawnej, struktury organizacyjnej, relacji.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Zasady zaliczania: 25 pytań z książki oraz 15 pytań z wykładu Test jednokrotnego wyboru Zalicza 60 % tj 21 pkt.
Czego można nauczyć się za pośrednictwem OWES? Ewelina Polak, Barbara Parzonka-Przybyło, Marcin Sanetra Szczyrk, r.
Firmy globalne. Cechy firmy globalnej Globalne myślenie (konkurowanie) (koncepcja marketingu globalnego) Globalne wykorzystanie zasobów Globalna organizacja.
Organizowanie. Organizowanie sprawnych działań systemu dystrybucji Koordynacja działań wszystkich jego elementów – ich integracja tak, aby wszystkie przyczyniały.
Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku UE A.M. Zarzycka.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Ogólne, uniwersalne zasady zarządzania: Zasada podziału
Ogólne, uniwersalne zasady zarządzania: Zasada podziału Zasada harmonii Zasada koncentracji Zasada optymalnej produkcji Harrington Emerson ( )
Graficzna Struktura Organizacyjna Nest Bank SA
Regionalna Strategii Innowacji nowe rozwiązania/metody/narzędzia dla branży żywności szansa na wspólny projekt?
Katarzyna Matuszak Dyrektor Działu Rozwoju Przedsiębiorczości
Firmy globalne.
Konkurencja a polityka konkurencji
Specjalność konsulting gospodarczy 2017/2018
Dominika Muś TiR, grupa 2b
{ Wsparcie informacyjne dla zarządzania strategicznego Tereshkun Volodymyr.
MARKETING INTERNETOWY
wyzwania i perspektywy rozwoju
Specjalność Menedżer finansowy
Zapis prezentacji:

Uniwersytet Gdański, Wydział Zarządzania Zagrożenia !!! powstanie konfliktów co do podziału funkcji między partnerami i koordynacji ich działań możliwość uzależnienia się od partnera i ograniczenie własnej niezależności Uniwersytet Gdański, Wydział Zarządzania

Uniwersytet Gdański, Wydział Zarządzania Dziedziny współpracy Badania i rozwój Wprowadzanie nowego produktu na rynek Wspólne projektowanie, realizacja i uruchomienie produkcji Modernizacja technologii Współdziałanie na zasadzie franczyzy Wspólne zaopatrzenie Wspólna produkcja Współpraca w dziedzinie dystrybucji Współpraca w realizacji strategii marketingowej Współpraca w dziedzinie serwisu Uniwersytet Gdański, Wydział Zarządzania

Zewnętrzne metody realizacji strategii rozwoju firmy Fuzje Połączenia przedsiębiorstw Przejęcia Alianse strategiczne Zewnętrzne metody realizacji strategii rozwoju przedsiębiorstw Podział przedsiębiorstw Sprzedaż części przedsiębiorstwa Tworzenie nowych przedsiębiorstw Uniwersytet Gdański, Wydział Zarządzania

Trzy główne formy współpracy ALIANSE STRATEGICZNE Długofalowe porozumienia między firmami, które dotyczą całości podejmowanych działań lub tylko niektórych ich elementów np. dystrybucji, badań marketingowych. Zawierane są między firmami o podobnym potencjale, które nie tracą osobowości prawnej - KOOPERACJA FUZJE Dobrowolne połączenia dwóch lub większej liczby firm. Łączące się firmy tracą osobowość prawną- KONCENTRACJA PRZEJĘCIE (lub wykup) polega na wrogim, niechcianym połączeniu się firm- KONCENTRACJA Uniwersytet Gdański, Wydział Zarządzania

Rodzaje połączeń przedsiębiorstw Połączenia przedsiębiorstw Fuzje Przejęcia Konsolidacja Inkorporacja