SPRZEDAWANIE MARZEŃ PRZEZ REKLAMĘ TV

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Marketing usług transportowych
Advertisements

Irena Wóycicka Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową
Definicja Clienting to nowe pojęcie, które umożliwia odmiennie niż w tradycyjny sposób postrzeganie marketingu i klientów. Prekursorem tego nurtu jest.
CENY W MARKETINGU CENA jest głównym elementem marketingu mix. Jest także ona swoistym narzędziem gry ekonomicznej. Dla sprzedającego- cena jest elementem.
Emerytury pomostowe Badanie SMG/KRC dla FOR i Projekt: Polska
Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
Literatura Tyszka T., Falkowski A. Psychologia zachowań konsumenckich. GWP Gdańsk 2001 Falkowski A. Praktyczna psychologia poznawcza, marketing i reklama.
Mali i średni przedsiębiorcy – jak chcą się rozwijać. Nowoczesny, ale odtwórczy model biznesowy. Warszawa, 20 czerwca 2011 r. Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek.
badania rynku turystycznego
KORZYSTANIE Z INTERNETU – przemiany i konsekwencje dla użytkowników INTERNET A SZANSE ŻYCIOWE I NIERÓWNOŚCI SPOŁECZNE - problem 'cyfrowego wykluczenia'
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
SŁOWA, które doprowadzą nas do KLIENTA
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Lidzbarku
P O P Y T , P O D A Ż.
Katedra Marketingu Usług
ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW
2 ZACHOWANIA ZAKUPOWE POLAKÓW W 2007 ROKU 3 UOGÓLNIENIE WYNIKÓW 61% respondentów deklaruje, że w ich gospodarstwie domowym to Panie domu są odpowiedzialne.
1. Stosunek Polaków do reklamy 3 Celem reklamy jest przekazywanie informacji o produktach i rozwiązaniach ułatwiających nam życie. Dzięki reklamie można.
Usługi dodane dla produktów bankowości detalicznej - standard idealizacyjnej teorii Piotr Szawiec Marcin Idzik luty ‘2006.
ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW W 2005
Korzystanie z usług edukacyjnych w świetle wyników Diagnozy Społecznej 2011 Irena E. Kotowska, Izabela Grabowska Instytut Statystyki i Demografii Szkoła.
Zarządzanie projektami
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
Poruszamy sprzedaż. Poruszamy sprzedaż Poruszamy sprzedaż.
Michał Kociankowski synergion
KORZYSTANIE Z INTERNETU – przemiany i konsekwencje dla u ż ytkowników INTERNET A SZANSE Ż YCIOWE I NIERÓWNO Ś CI SPO Ł ECZNE - problem 'cyfrowego wykluczenia.
Sztuka sprzedawania.
Różnicowanie cen na rynku hotelarskim
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
REKLAMA – SZTUKA CZY TECHNIKA.
Co to są ceny brutto i netto, detaliczne i hurtowe?
Elementy otoczenia społeczno -demograficznego
Zwyczaje żywieniowe Polaków
1 Ludzie lepiej wykształceni stawiają na jakość, oryginalność i markę Dla ludzi najlepiej wykształconych wysoka jakość towaru jest ważniejsza niż jego.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Głosujesz swoimi pieniędzmi
INFORMACJA MARKETINGOWA
Zakupy -przemyślana decyzja czy żywioł ?
Unijna kampania na rzecz zwiększenia świadomości praw konsumenta.
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
Plan Marketingowy Colway Opracowanie prezentacji:
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie.” Projekt opracowany przez Ministerstwo Rolnictwa.
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Jak bezpiecznie kupować przez Internet.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Projekt: Jan Tomasz Borkowski; Jakub Kowalik.
Strategie promocji.
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
TECHNIK HANDLOWIEC.
PRODUKT.
Z AKUPY I ICH WPŁYW NA NAS EKOROZWÓJ PRODUKTY LOKALNE 26 marca 2013r.
Informacje BEKO - to marka sprzętu gospodarstwa domowego obecna w 101 krajach świata! Produkty BEKO można znaleźć na rynkach wszystkich krajów europejskich.
Prawdy oczywiste Twoja firma w obliczu nowej ustawy o prawach konsumenta - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
OBSŁUGA KLIENTA WYKŁAD POMIAR JAKOŚCI OBSŁUGI KLIENTA.
Plan Marketingowy Twoja droga do sukcesu Wolę zarabiać 1% dzięki pracy 100 osób, niż 100% dzięki pracy własnej…
Skłonność do angażowania się w działania pro-konsumenckie i pro-społeczne wśród polskich przedsiębiorców Warszawa 6 czerwca 2006 Prezentacja wyników badań.
Segmentacja rynku Dr hab. Grażyna Śmigielska. Segmentacja rynku podział rynku na grupy konsumentów (segmenty), które jeżeli chodzi o stosunek do danego.
4. Reklama porównawcza związana z ofertą specjalną powinna, w zależności od jej warunków, jasno i jednoznacznie wskazywać datę wygaśnięcia tej oferty.
Założenia – BMC#1 Busin ess Mod el Canv as #1 Kluczowe partnerstwa Główne działaniaWartość Relacje z klientamiKlienci Dostawcy mięsaProdukcja Reklamy.
Wprowadzenie Firma On Product Publishing (OPP) jest właścicielem innowacyjnej formy etykietowania produktów, która pozwala na produkowanie Labelzine™
1 dr Izabela Sowa ekonomista, Akademia Ekonomiczna w Katowicach maj 2006 Racjonalność decyzji młodzieży – próba oceny.
Ewa Dziedzic Katedra Turystyki SGH Potrzeby i luki informacyjne u podmiotów zarządzających turystyką.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Segmentacja rynku.
JAKIEGO DIALOGU SPOŁECZNEGO POTRZEBUJEMY W OCHRONIE ZDROWIA?
SEGMENTACJA RYNKU.
Dominika Muś TiR, grupa 2b
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Marketing w Firmie.
Zapis prezentacji:

SPRZEDAWANIE MARZEŃ PRZEZ REKLAMĘ TV

PODSTAWOWE POJĘCIA REKLAMA- bezosobowa forma promocji, posługująca się różnorodnymi mediami, stosowana w celu poinformowania i przekonania do zakupu szeregu kręgów nabywców. PROMOCJA SPRZEDAŻY- inaczej promocja dodatkowa, polega na krótkookresowym zachęcaniu nabywców do dokonania natychmiastowych zakupów poprzez uruchomienie bodźców ekonomicznych. OBNIŻKA CEN- procentowa obniżka cen towaru- od 15%-20% BONIFIKATA TOWAROWA- procentowa obniżka cen towaru zamawianego w czasie trwania promocji . RABAT- zniżka ceny od ceny podstawowej. PREMIE (PODARUNKI)- towary oferowane bezpłatnie lub po niskiej cenie, jako zachęta do nabycia produktu podstawowego . PRODUKT- każde dobro lub usługa ,które są zdolne do zaspokojenia potrzeb w zakresie konsumpcji, użytkowania lub dalszego ich przerobu; w marketingu- produkt –to zbiór korzyści dla nabywcy.

MAPA MYŚLI Mapa myśli ma pokazać wszelkie aspekty danego rodzaju reklamy m.in. jakie formy są w niej wykorzystywane, jakie produkty najczęściej się reklamuje, na co szczególnie twórcy reklam zwracają uwagę, jaką funkcję najczęściej pełni ten rodzaj reklam.

SEGMENTACJA zachowań konsumenckich i postaw wobec reklamy (DOROŚLI)

Beneficjenci świata konsumpcji 21% Aspirujący do świata konsumpcji 19% W grupie dorosłych konsumentów wyróżniono pięć następujących segmentów: Beneficjenci świata konsumpcji 21% Aspirujący do świata konsumpcji 19% Kontestatorzy świata konsumpcji 21% Entuzjaści świata konsumpcji 20% Outsiderzy świata konsumpcji 19%

ENTUZJAŚCI ŚWIATA KONSUMPCJI Zachowania konsumenckie: Robienie zakupów sprawia im przyjemność i bardzo ich angażuje. Zakupy to ich żywioł. Lubią spędzać czas w sklepach, są wielkimi zwolennikami hipermarketów i centrów handlowych. Posiadają duże kompetencje konsumenckie. Wiedzą co i gdzie kupować. Interesują się reklamami o produktach, porównują ceny w różnych sklepach. Mają opinię o tym, które produkty są dobre, a których nie warto kupować i jakie przysługują im prawa związane z gwarancją i reklamowaniem produktów. Mają skłonność do eksperymentowania z nowymi produktami. Często ulegają pokusie kupowania rzeczy“ niezaplanowanych”. Korzystają z obniżek i wyprzedaży. W konsekwencji kupują więcej niż jest im potrzebne.

Postawy wobec reklamy: Entuzjaści są wdzięcznym i niezbyt wymagającym segmentem odbiorców reklamy. Lubią reklamę i wprost przyznają, że ulegają jej wpływom kupując produkty, których reklama im się podoba. Uważają reklamy za cenne źródło informacji o rynku. Jednocześnie w największym stopniu identyfikują się z osobami i stylem życia lansowanym w reklamach. Często przyznają również, że reklamy są dla nich źródłem rozrywki i wrażeń estetycznych. Entuzjastom nie przeszkadzają w reklamach ani treści erotyczne, ani elementy przemocy. Nie mają też nic przeciwko adresowaniu reklam do dzieci, czy tworzeniu reklam z udziałem dzieci. Profil społeczno-demograficzny segmentu: - przewaga kobiet (61%) - średnia wieku 38 lat - przewaga osób z wykształceniem średnim (46%) i zasadniczym zawodowym (28%) - typowy zawód: pracownicy umysłowi niższego szczebla, pracownicy fizyczno-umysłowi, - typowe miejsce zamieszkania: miasta różnej wielkości

ASPIRUJĄCY DO ŚWIATA KONSUMPCJI Zachowania konsumenckie: Lubią robić zakupy i spędzać czas w sklepach, lecz ograniczone zasoby finansowe nie pozwalają im na realizację ich konsumpcyjnych aspiracji. Życie zmusza ich do racjonalnego gospodarowania pieniędzmi. Kupują zwykle tylko to, co jest im potrzebne, a przed podjęciem ostatecznych decyzji zakupowych porównują ceny w różnych sklepach. Do Entuzjastów upodabnia ich skłonność do eksperymentowania z nowymi produktami. Charakteryzują się pozytywną opinią o hipermarketach, jednak nie odwiedzają ich tak często jak Entuzjaści czy Beneficjenci

ASPIRUJĄCY DO ŚWIATA KONSUMPCJI Postawy wobec reklamy: Aspirujący charakteryzują się podobnym stosunkiem do reklamy jak Entuzjaści. Lubią oglądać reklamy, uważają reklamy za cenne źródło informacji o rynku i dostrzegają ich wpływ na swoje zachowania konsumenckie. Różnica polega na tym, że Aspirującym trudniej niż Entuzjastom identyfikować się z osobami i światem przedstawianym w reklamie. Prezentują pogląd, że w reklamach pokazywany jest lepszy świat niż ich własny, a na reklamowane produkty wielu ludzi nie stać. Reklamy stanowią dla nich źródło napięcia i frustracji, ponieważ pokazują świat, w którym chcieli by uczestniczyć, ale sytuacja materialna im na to nie pozwala. Profil społeczno-demograficzny segmentu: - przewaga kobiet (60%) - średnia wieku 47 lat - przewaga osób z wykształceniem średnim (34%) i zasadniczym zawodowym (32%) - typowy zawód: pracownicy fizyczno-umysłowi, robotnicy, rolnicy, także emeryci i renciści - typowe miejsce zamieszkania: brak (wieś i miasta różnej wielkości )

BENEFICJENCI ŚWIATA KONSUMPCJI Zachowania konsumenckie: Ponieważ nie muszą – w takim stopniu jak inne segmenty – liczyć się z pieniędzmi kupują dużo, więcej niż jest im potrzebne, a jeśli potrzebują dodatkowych pieniędzy zaciągają kredyty. Mają skłonność do kupowania rzeczy drogich, “markowych”. Kiedy stają przed dylematem cena czy jakość, wybierają jakość. Lubią kupować i spędzać czas w sklepach, ale trudniej (niż Entuzjastów) jest ich skusić obniżką cen lub wyprzedażą, a także zainteresować reklamami i informacjami o produktach. Kontrola i planowanie wydatków nie należą do ich żelaznych zwyczajów zakupowych. Z braku czasu często robią zakupy w “ostatniej chwili” lub w niedzielę. Prawie wszyscy przedstawiciele tego segmentu zaopatrują się w hipermarketach, ale stanowią wybredną i wymagającą klientelę wrażliwą na poziom obsługi, jakość i wybór towarów.

BENEFICJENCI ŚWIATA KONSUMPCJI Postawy wobec reklamy: Charakteryzują się krytycznym stosunkiem do reklam, choć nie tak niechętnym jak Kontestatorzy. Jako mieszkańcy dużych miast odczuwają zmęczenie ilością i natręctwem reklamy. Typowa dla tego segmentu opinia to “nie lubię reklam, ale zmuszony jestem je oglądać.” Beneficjenci cechują się ograniczonym zaufaniem do reklam jako rzetelnego źródła informacji o rynku, ale nie mają tak kategorycznych opinii o złym wpływie reklamy na zachowania konsumenckie jak Kontestatorzy. Podobnie jak Kontestatorzy (choć w mniejszym stopniu) są wrażliwi na problem dzieci w reklamie, za to nie rażą ich nagość i treści erotyczne. Profil społeczno-demograficzny segmentu: - równowaga mężczyzn i kobiet - średnia wieku 40 lat - przewaga osób z wykształceniem średnim (46%) i wyższym (24%), - najwyższy wśród wszystkich segmentów odsetek osób z wykształceniem wyższym - typowy zawód: pracownik umysłowy, specjalista, menadżer

OUTSIDERZY ŚWIATA KONSUMPCJI Zachowania konsumenckie: Żyją w ograniczonym świecie potrzeb i możliwości konsumpcyjnych. Kupują tylko to, co jest im naprawdę potrzebne, im taniej tym lepiej. Nie przywiązują wagi do marki kupowanych produktów. Nie są wrażliwi na ich jakość. Najważniejsza jest dla nich cena. Charakteryzują się niską świadomością przysługujących im praw i przywilejów konsumenckich. Zwykle są klientami sklepów znajdujących się w pobliżu ich miejsca zamieszkania. Rzadko stanowią klientelę hipermarketów, ponieważ mają do nich daleko lub trudno im do nich dotrzeć.

OUTSIDERZY ŚWIATA KONSUMPCJI Postawy wobec reklamy: Stosunek Outsiderów do reklamy można określić jako brak opinii. To co dla jednych jest obiektem akceptacji, a dla innych obiektem kontrowersji, dla Outsiderów – biernych uczestników rynku nie jest ani jednym ani drugim. Po prostu na temat reklam w ich wymiarze estetycznym, informacyjnym czy ekonomicznym Outsiderzy najczęściej nie mają zdania. Profil społeczno-demograficzny segmentu: - przewaga mężczyzn (54%) - średnia wieku 57 lat - przewaga osób z wykształceniem podstawowym (56%) i zasadniczym zawodowym (26%), najwyższy wśród wszystkich segmentów odsetek osób z wykształceniem podstawowym - typowy status zawodowy: bierni zawodowo (emeryci i renciści) - typowe miejsce zamieszkania: wieś i małe miasta

Sztuczki marketingowe sprzedawcy Szukaj taniego produktu, który zwiększa wartość postrzeganą produktu Staraj się ograniczać u klienta podejmowanie decyzji Wykazuj, jak niskie koszty produktu ponosi klient poprzez porównywanie cen do najniższej jednostki czasu, np. dzienny koszt pożyczki,to 0,99 gr dziennie,czyli mniej niż kubek kefiru, który ląduje wśród Twoich zakupów Dodaj niespodziewaną premię do każdej transakcji sprzedaży przed jej zakończeniem Osoby, które zadają pytania są w pobliżu zakupu- odpowiedz na pytania i złóż propozycję sprzedaży pod kątem kolejności transakcji Zbieraj referencje od klientów i używaj ich w swoich reklamach

CYTATY 1. Świat reklamy każe nam wierzyć, że szczęście jest po prostu mnożeniem przyjemności. /John Powell  2. Wiele rzeczy małych stało się wielkimi, tylko dzięki odpowiedniej reklamie. /Mark Twain  3. Kłamstwo zwizualizowane nazywamy reklamą. /Andrzej Majewski  4. Fikcje są rzeczywistością, przecież płacimy za nie. / Stanisław Jerzy Lec  5. Formuła sztuki nowoczesnej stała się bardzo prosta: prowokacja plus reklama. /Giorgio di Chirico  

"Reklamy nie są przeznaczone do świadomego odbioru. Są to pigułki, które działają na podświadomość i rzucają na ludzi (...) hipnotyczny czar ." Większość ludzi nie wierzy, że reklama ma na nich tak ogromny wpływ.