Dzień przedsiębiorczości

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Advertisements

Rodzic jako doradca zawodowy
Szkolny Ośrodek Kariery w ZSZ Nr 2 w Białymstoku BIZNES PRZY TABLICY.
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się
Przedsiębiorczość i przedmioty ekonomiczne Edukacja regionalna w praktyce szkolnej Szczecin, r.
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
INFORMACJE DLA SZKÓŁ.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ.
Sprawowanie nadzoru pedagogicznego
Informacja o Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się do prywatyzacji dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych Projekt jest organizowany przez.
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Projekt „Edukacja ku Przyszłości”
ŚWIATOWY TYDZIEŃ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI 2012 OTWARTA FIRMA.
Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości jest pozarządową organizacją pożytku publicznego, której celem jest przygotowanie dzieci i młodzieży do życia.
W Zespole Szkół Ekonomicznych nr 2
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM.
G Enterprise without Borders. Enterprise without Borders rozszerza i uzupełnia program Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo o możliwość współpracy z młodzieżowymi.
Młodzieżowa przedsiębiorczość
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Pozyskujemy Fundusze z Unii Europejskiej w projektach edukacyjnych.
5 lat Obserwatorium Obserwatorium realizuje badania cykliczne oraz badania jednorazowe, odpowiadające na bieżące potrzeby informacyjne. Przygotowuje również
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
ROLA PORADNICTWA ZAWODOWEGO W MODELOWANIU ŚCIEŻKI KARIERY EDUKACYJNEJ
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
SPOŁECZNA KAMPANIA EDUKACYJNA
Poznajemy zawody w miejscu pracy
Program edukacyjny „Dzień przedsiębiorczości” Działania szkoły na platformie programu.
Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman.
ŁCDNiKP 824/rz Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Rok Szkolny 2014/2015 Rokiem Szkoły Zawodowców 1.
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Program edukacyjny Dzień przedsiębiorczości Działania firmy na platformie programu.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
BRANŻOWA INFORMACJA ZAWODOWA (konspekt webinarium)
Warszawski System Doradztwa Zawodowego jako forma wsparcia karier uczniów w obliczu współczesnej rzeczywistości Kraków, r.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Szkolenie krajowe dotyczące wprowadzenia programu edukacyjnego Warszawa, Państwowa Inspekcja Sanitarna Polska Federacja Producentów Żywności.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma  Pracownik  przedsiębiorca  przedsiębiorstwo.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Poznajemy zawody w miejscu pracy.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
KONKURS WIEDZY O UBEZPIECZENIACH SPOŁECZNYCH
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM. Program Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo – Być przedsiębiorczym realizowany jest przez Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Program edukacyjny Dzień przedsiębiorczości XIII edycja 20 kwietnia 2016 r.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza w Uzdowie NAJAKTYWNIEJSZA SZKOŁA PROGRAMU „OTWARTA FIRMA”2014 UROCZYSTA GALA WRĘCZENIA STATUETEK r. WARSZAWA.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Ważne jest nie to, co możemy zrobić, lecz to, co zrobić musimy. (Ch. Dickens) Idea poradnictwa zawodowego - jednostka jest odpowiedzialna za swój los,
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Szkoła współpracuje ze społecznością lokalną Fundacja Civis Polonus
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Dzień przedsiębiorczości
Spotkanie z rodzicami uczniów klas gimnazjalnych
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Dualne kształcenie zawodowe
Dzień przedsiębiorczości
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Program edukacyjny Dzień przedsiębiorczości
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego wizytówką szkoły
Zapis prezentacji:

Dzień przedsiębiorczości Program edukacyjny Dzień przedsiębiorczości XII edycja 25 marca 2015 r.

O Fundacji Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości to pozarządowa organizacja pożytku publicznego, której celem jest przygotowanie dzieci i młodzieży do życia w warunkach gospodarki rynkowej oraz umożliwienie młodym ludziom zdobycia wiedzy i praktycznych umiejętności ułatwiających realizację planów zawodowych. Kierujemy się zasadą: nauka przez działanie. Fundacja działa w ramach Junior Achievement Worldwide – najstarszej i najszybciej rozwijającej się na świecie organizacji zajmującej się edukacją ekonomiczną młodych ludzi w 120 krajach. Swoje zadania Fundacja realizuje we współpracy ze środowiskiem przedsiębiorców, Ministerstwem Edukacji Narodowej, Narodowym Bankiem Polskim oraz placówkami doskonalenia nauczycieli.

Cele programu Pomoc uczniom w zweryfikowaniu ich wyobrażeń o wymarzonym zawodzie. Zapoznanie uczniów w praktyce ze specyfiką konkretnych zawodów. Pomoc uczniom w pozyskaniu informacji o wymaganym wykształceniu, umiejętnościach czy predyspozycjach niezbędnych do wykonywania danej profesji. Włączenie dorosłych w edukację młodzieży. Uświadomienie młodym ludziom konieczności dostosowywania się do zmieniających się warunków na rynku pracy. Promowanie przedsiębiorczych postaw wśród młodzieży.

Efekty Łącznie we wszystkich edycjach projektu wzięło udział: ponad 400 tysięcy uczniów i wolontariuszy, ponad 150 tysięcy pracodawców. W roku szkolnym 2013/2014 w Dniu Przedsiębiorczości wzięło udział: 44.615 uczniów z 678 szkół, 18.050 instytucji i firm.

Dzień Przedsiębiorczości krok po kroku Powołanie szkolnego koordynatora programu i uzyskanie zgody dyrektora szkoły. Zgłoszenie szkoły do programu. Zaznajomienie uczniów i ich rodziców z ideą Dnia Przedsiębiorczości. Pozyskanie i zarejestrowanie firm biorących udział w programie. Dystrybucja materiałów przekazanych przez Fundację. Przeprowadzenie Dnia Przedsiębiorczości. Podsumowanie udziału w programie.

Ramowy program Dnia Przedsiębiorczości w firmie Po stawieniu się w firmie uczeń zapoznaje się z jej działalnością i przechodzi wraz z opiekunem – wolontariuszem na stanowisko pracy. Na stanowisku pracy, w trakcie 3-5 godzin, wolontariusz zapoznaje ucznia ze swoim zakresem obowiązków, genezą wyboru zawodu oraz opisem ścieżki własnej kariery zawodowej. Uczeń i wolontariusz aktywnie współpracują na stanowisku pracy; uczniowi powierzane są proste zadania związane z wykonywanym przez wolontariusza zawodem. Uczeń i wolontariusz podsumowują współpracę i wspólnie wypełniają Kartę ucznia.

Materiały do programu Po dokonaniu rejestracji na stronie http://www.dzien-przedsiebiorczosci.junior.org.pl/school.php?pg=create szkolny koordynator Dnia Przedsiębiorczości otrzymuje dostęp do następujących materiałów: Materiały do pobrania z platformy internetowej programu: Materiały dydaktyczne do zajęć wprowadzających i podsumowujących Dzień Przedsiębiorczości. Prezentacja o Dniu Przedsiębiorczości. Materiały informacyjne potrzebne do przeprowadzenia Dnia Przedsiębiorczości. Materiały przesyłane przez organizatora: Materiały dla wolontariuszy. Plakaty informacyjne. Karty ucznia – potwierdzenie uczestnictwa w projekcie.

Konkurs na Najaktywniejszą Szkołę Komitet Honorowy Dnia Przedsiębiorczości wybiera laureatów Konkursu na Najaktywniejszą Szkołę danej edycji programu. Nagradzana jest minimum jedna szkoła z każdego województwa w Polsce. Czynniki, wpływające na miejsce, które zajmie szkoła w konkursie, to: liczba uczniów zgłoszonych do programu, stosunek uczniów zgłoszonych do programu do ogółu uczniów w danej szkole, wskaźnik dywersyfikacji miejsc praktyk – stosunek liczby uczniów zgłoszonych do projektu do liczby firm, z którymi szkoła nawiązała współpracę, liczba mieszkańców miejscowości, w której funkcjonuje szkoła.

Gala Przedsiębiorczości Podczas uroczystej Gali Przedsiębiorczości wręczane są dyplomy i pamiątkowe statuetki. Wyróżnienia otrzymują również szkolni koordynatorzy Dnia Przedsiębiorczości z najaktywniejszych szkół.

Dlaczego warto wziąć udział w programie? Uczeń: uświadomi sobie związek między wykształceniem a karierą zawodową; znajdzie pomoc w podejmowaniu trafnych decyzji w planowaniu dalszej drogi edukacyjnej i zawodowej; ma możliwość porównania swojego wyobrażenia o danym zawodzie, stanowisku pracy z rzeczywistością; zapozna się z organizacją i zarządzaniem firmą; pozna wymagania stawiane pracownikom na różnych stanowiskach w danej branży; przekona się o znaczeniu relacji interpersonalnych dla dobrego funkcjonowania w miejscu pracy; zapozna się z zagadnieniami etyki w biznesie oraz społecznej odpowiedzialności biznesu.

Dlaczego warto wziąć udział w programie? Szkoła: otrzymuje narzędzie do motywowania uczniów do większego zainteresowania nauką; otrzymuje szansę na pełniejsze niż w warunkach szkolnych przygotowanie uczniów do podejmowania decyzji edukacyjnych i zawodowych; zyskuje partnerów w dobrym przygotowaniu uczniów do wejścia na rynek pracy; realizuje zadania w zakresie przygotowania uczniów do wejścia na rynek pracy.

Dlaczego warto wziąć udział w programie? Nauczyciel: poznaje i analizuje różnorodne sytuacje związane z wyborem i weryfikacją dalszej drogi edukacyjnej i zawodowej uczniów; otrzymuje gotowe materiały do prowadzenia atrakcyjnych zajęć z zakresu preorientacji zawodowej; wspiera uczniów w podejmowaniu trafnych decyzji w planowaniu dalszej drogi edukacyjnej i zawodowej.

Dlaczego warto wziąć udział w programie? Firma: zdobywa uznanie dla swoich osiągnięć; buduje dobre relacje z lokalną społecznością; poznaje i pozyskuje potencjalnych pracowników i partnerów w biznesie; pomaga młodym ludziom w podjęciu trafnej decyzji, dotyczącej ich dalszej drogi edukacyjnej i zawodowej; wspiera szkołę w kształtowaniu przedsiębiorczych postaw uczniów.

Uczniowie o Dniu Przedsiębiorczości Uważam, że Dzień Przedsiębiorczości to świetne przedsięwzięcie, ponieważ informacje o zawodzie, jaki sobie wymarzyłam – pracy konserwatora sztuki – są dość trudno dostępne dla osób z zewnątrz. Zorganizowanie w takim miejscu praktyk, szczególnie tak wcześnie – w drugiej klasie liceum – jest na własną rękę praktycznie niemożliwe. Bardzo ważna zatem jest dla mnie taka inicjatywa jak Dzień Przedsiębiorczości, bo pozwala mi samej tego spróbować i sięgnąć po potrzebne informacje do źródła. Maria Chmielowska, I Liceum Ogólnokształcące w Poznaniu

Uczniowie o Dniu Przedsiębiorczości W ramach Dnia Przedsiębiorczości wybrałam się na staż do przedszkola. Na początku dzieci wstydziły się i były niepewne, jednak wystarczyło niewiele czasu, by zdobyć ich zaufanie. To, że odbyłam tę praktykę, utwierdziło mnie w przekonaniu o mojej przyszłej drodze zawodowej. Teraz wiem, że na pewno chcę wykonywać zawód nauczycielki w przedszkolu. Angelika Zarecka, Liceum Ogólnokształcące w Sierpcu

Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości ul. Kielecka 1/ 1 02-504 Warszawa Koordynator programu – Andrzej Pierchała e-mail: andrzej.pierchala@junior.org.pl tel. 502 144 458 324 267 686 http://www.dzien-przedsiebiorczosci.junior.org.pl/