Raport z badań Diagnoza potrzeb podnoszenia kwalifikacji wychowawczych organizacji obywatelskich w zakresie prowadzenia Placówek Wsparcia Dziennego oraz.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Człowiek – Najlepsza inwestycja
Advertisements

Biuro Polityki Społecznej Urzędu m.st. Warszawy
"Nowoczesny Nauczyciel
NOWY NADZÓR PEDAGOGICZNY
NOWA JAKOŚĆ NOWE MOŻLIWOŚCI III
Nowatorskie usługi opiekuńcze narzędziem przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu osób starszych i niepełnosprawnych w gminie Śrem Partnerzy: Gmina Śrem/Ośrodek.
Warszawa, 5 lutego 2008 r. Priorytet II i VIII Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w kontekście aktywizacji zawodowej osób z grupy wiekowej 50+ Departament.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Projekt Dobra marka - OPS Ursynów budzi do życia.
WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO - POMORSKIE. ZAREJESTROWANIE ORGANIZACJI 10 ORGANIZACJI ZOSTAŁO ZAREJESTROWANYCH W LATACH 90-YCH 1989 ROK – NAJWCZEŚNIEJ ZAREJESTROWANA.
Projekt: Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem.
Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
Inicjatywy lokalne w ramach Priorytetów VI, VII i IX Mrągowo, Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego CZŁOWIEK - NAJLEPSZA INWESTYCJA.
Zadania Świetlicy Profilaktyczno – Wychowawczej w zakresie pomocy dzieciom z trudnościami wychowawczymi i dydaktycznymi.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
ZASOBY POMOCY SPOŁECZNEJ WAŻNIEJSZE TEZY. Na przestrzeni 2010 – 2012 na podobnym poziomie jest liczba rodzin z Gminy Kleszczewo korzystająca z pomocy.
„Doskonalenie strategii zarządzania oświatą
SPOTKANIE Z RODZICAMI styczeń 2012.
„Podróż w usamodzielnienie” projekt systemowy realizowany przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Inowrocławiu Projekt współfinansowany przez Unię.
jako atut i element prestiżu nowoczesnej szkoły”
UCHWAŁĄ NR 162/2006 RADY MINISTRÓW Z DNIA 25 WRZEŚNIA 2006 r.
Uniwersytety Trzeciego Wieku
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
EWALUACJA WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI PROWADZONEJ PRZEZ SZKOŁĘ
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Bolesławcu realizuje projekt: Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, współfinansowany przez Unię Europejską
Diagnoza na podstawie badań organizacji pozarządowych, monitoringu samorządów i danych ze sprawozdań RB.
Razem dla Północnego Mazowsza Założenia oraz cele projektu.
DIAGNOZA DOSTOSOWANIA UMIEJĘTNOŚCI I KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH DO WYMOGÓW LUBUSKIEGO RYNKU PRACY ZAŁOŻENIA PROJEKTU Projekt jest współfinansowany przez Unię
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkoła Równych Szans.
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego Program Integracji Społecznej Podstawowe informacje Poakcesyjny.
Promocja Integracji Społecznej na terenie miasta Człuchowa Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
VI KONFERENCJA EWALUACYJNA WARSZAWA, dr inż. DARIUSZ NIEĆ
Alina Karczewska WRZOS
Projekt Zawodowo aktywni – kursy dla dorosłych osób pracujących z województwa lubelskiego współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Celem utworzenia Klubu Integracji Społecznej jest konieczność zapobiegania i minimalizowania zagrożeń związanych ze skutkami wykluczenia społecznego oraz.
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Regionalna Platforma Współpracy - Pilotaż
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Opolu
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki projekt edukacyjny.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Założenia do Planów Działania Priorytetu VII PO KL na 2013 rok.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
prezentacja dotychczasowych systemów edukacyjnych oraz praktyk dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych w Wielkiej Brytanii i w Polsce, ocena bazowa sytuacji.
Ośrodek Pomocy Społecznej w Śremie Projekt „Kompleksowe formy reintegracji społeczno-zawodowej w środowisku lokalnym” współfinansowany przez Unię Europejską.
„AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób w wieku 50+” Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu.
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Opolu
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
Prezentacja projektu (Niepełno)Sprawni, Aktywni, Kreatywni Gdynia, r. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
3 Źródła informacji o Funduszach Europejskich na lata Krystyna Kubiak Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich we Wrocławiu.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Europejski Fundusz Społeczny Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: „Promocja integracji społecznej” Działanie 7.1: „Rozwój i upowszechnianie.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Projekty ogólnomiejskie: realizowane i planowane do realizacji Katowice,
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Monika Bełdowska, Centrum Wolontariatu w Warszawie Konferencja MCPS
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 1 Czerwiec 2010 PREZENTACJA WYNIKÓW BADANIA odnośnie innowacji.
tel/fax: (34) ul.Jasnogórska 15/ Częstochowa Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
 promowanie rozwoju lokalnego Lublina i województwa lubelskiego,  budowa społeczeństwa obywatelskiego,  przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu osób.
Minimalny standard usług i katalog stawek 9.2 B
SKUTECZNY SYSTEM WSPARCIA RODZINY
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Raport z badań Diagnoza potrzeb podnoszenia kwalifikacji wychowawczych organizacji obywatelskich w zakresie prowadzenia Placówek Wsparcia Dziennego oraz w zakresie standaryzacji usług Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

 zakres wsparcia udzielanego dzieciom i rodzinom przez PWD,  problemy w funkcjonowaniu PWD,  ocena jakości świadczonych usług,  wsparcie zewnętrznego placówek,  współpraca z instytucjami zewnętrznymi,  finansowanie PWD,  ocena możliwości wdrożenia standardów pracy PWD CELE BADANIA Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

 Ankieta internetowa   Ankieta skierowana do kierowników placówek wsparcia dziennego z województwa lubelskiego Realizacja badania Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Obszary oddziaływania  Badane placówki niemal w całości realizują podstawowe zadania w zakresie pomocy w nauce (średnia ocena 9,33) oraz zapewnieniu czasu wolnego (9,67).  Bardzo wysoki jest również stopień deklaracji w zakresie realizacji programu wychowawczego w grupach (8,83) oraz rozwijania indywidualnych zainteresowań i pasji wychowanków.  Na wysokim poziomie oceniono również zapewnienie posiłków (7,67) oraz realizację indywidualnych programów wychowawczych.  Powyżej wartości średnich oceniono wsparcie rodzin będących w trudnej sytuacji w tym wsparcie materialne Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

 Zdobycie dodatkowych źródeł finansowania- 92%  Poprawa jakości pracy wychowawczej-83%  Znaczne ulepszenie programu wychowawczego-75%  Zwiększenie współpracy z instytucjami społecznymi (pomoc społ., szkoła, kuratorzy, parafia itp.)-67%  Zwiększenie udziału/pozyskanie wolontariuszy-50%  Remont/zmiana lokalu-33% Wyzwania Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

 Bardzo wysoka samoocena jakości usług opiekuńczych – (100% ocen dobrych i bardzo dobrych) Wychowawczych – (83% ocen dobrych i bardzo dobrych)  Bardzo wysoka samoocena profesjonalizmu (83%) „Wykwalifikowana kadra, profesjonalnie przygotowane zajęcia i warsztaty prowadzone systematycznie. Atrakcyjne organizowanie czasu wolnego, dodatkowe zajęcia rozwijające zainteresowania. Duże wsparcie wolontariuszy.” Ocena jakości pracy i kompetencji Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

 Bardzo dobrze oceniona jest współpraca z rodzicami i szkołą (83% i 75% ocen dobrych i bardzo dobrych), czyli z najbliższym otoczeniem dziecka.  Dobrze jest oceniana współpraca z Parafią (67% ocen dobrych i bardzo dobrych).  Dobrze jest oceniana współpraca z samorządem lokalnym (59% ocen dobrych i bardzo dobrych) oraz z instytucją udzielającą dofinansowania (83% ocen dobrych i bardzo dobrych). W zestawieniu z tymi wynikami źle wygląda współpraca z instytucjami pomocy społecznej (50% ocen dobrych i bardzo dobrych), które statutowo są najbliższym publicznym partnerem PWD. Współpraca Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

 Jedynie 25% placówek ściśle współpracuje z innymi placówkami. Pozostałe placówki nie podejmują współpracy przede wszystkim ze względu na ograniczone środki finansowe i kadrowe. W tym względzie nieoceniona wydaje się być rola publicznych instytucji społecznych nadzorujących i wspierających prace placówek jako koordynatora współpracy. Współpraca z innymi placówkami Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

 Największy problem w funkcjonowaniu placówek stanowią finanse (83%).  Bardzo słaby wizerunek (83%) i niski prestiż placówek (58%).  Trudności w doborze odpowiednich metod dla grupy wychowawczej (42%).  Zaskakującą dosyć odpowiedzią jest tylko 25% wskazań na prawo jako źródło problemów. Problemy placówek wsparcia dziennego Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

 Dotacja samorządowa pokrywa zapotrzebowanie finansowe placówek w 30 % - 42 % placówek 31 – 50% - 42% placówek 51 – 70% - 8% placówek 71 – 90% - 8% placówek Finansowanie placówek wsparcia dziennego Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

 Pozostałe źródła utrzymania placówek Dotacje, projekty – 91% placówek Środki własne instytucji prowadzącej PWD – 63% placówek Sponsorzy – 55% placówek Instytucje i organizacje kościelne (w tym Parafia) – 27% placówek 1% dla OPP – 9% placówek Finansowanie placówek wsparcia dziennego Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

 Posiadane środki finansowe pokrywają zapotrzebowanie placówek w 51-70% - 50% placówek 70-90% - 25% placówek do 30% - 8% placówek 31-50% - 8% placówek pow. 90% - 8% placówek Finansowanie placówek wsparcia dziennego Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Według NGO standardy pozwolą na:  Szybką kwalifikację najlepszych placówek.  Podniesienie prestiżu placówek  Podwyższenie kwalifikacji kadry  Podnoszenie standardu realizacji zadań publicznych  Łatwą komunikację i wymianę między ośrodkami  Ukazanie rzeczywistych problemów w pracy w placówkach, ukażą ich mocne i słabe strony szerszej grupie odbiorców Wprowadzenie standardów pracy PWD Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

 Brak środków finansowych - 58%  Brak czasu-33%.  Opór kadry przed zmianą przyzwyczajeń-16% Ryzyka niepowodzenia wdrożenia standardów Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Wojciech Zirebiec Dziękuję za uwagę! Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.