Piotr Tatara Polska Organizacja Turystyczna maj 2014 rok

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach promocji”
Advertisements

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Branżowy Program Promocji Polskiej Branży Biotechnologicznej.
Wrocław. Środki na przedsiębiorczość MŚP EFRREFS RPOPO KL Środki na wsparcie już funkcjonujących przedsiębiorstw Środki na założenie przedsiębiorstwa.
„Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach promocji”
Dotacje dla przedsiębiorstw z Funduszy Europejskich na lata
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Wsparcie dla sieci Centrów Obsługi Inwestorów i Eksporterów (COIE)
Tomasz Kierzkowski Szanse rozwoju przedsiębiorczości związane z funduszami pomocowymi po akcesji Warszawa, 8 grudnia 2003.
Spotkanie Grupy roboczej ds
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski.
Plan komunikacji PO KL - założenia
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
1 Środki finansowe z UE na rozwój przedsiębiorstwa D r i n ż. J u s t y n a P a t a l a s.
Koncepcje programów operacyjnych na nowy okres programowania
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wrocław, 9-10 grudnia 2008 r. Przedsięwzięcia z zakresu współpracy międzynarodowej i międzyregionalnej w.
Realizacja w okresie styczeń 2012 – grudzień 2013 Budżet: 3,9 mln zł + VAT Perspektywa
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
Priorytet II Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach Działanie 2.6. Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Departament Rozwoju Regionalnego.
1 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej Poznań Małgorzata Świderska Warszawa Sektorowy Program Operacyjny WZROST KONKURENCYJNOŚCI.
Województwo pomorskie –
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Centrum Inwestora i Eksportera
Plan działania Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich na lata
1 Założenia projektu systemowego Ministerstwa Gospodarki realizowanego w ramach Poddziałania Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Wsparcie.
1 Wsparcie przedsiębiorczości z funduszy strukturalnych w latach 2007 – 2013 Tomasz Nowakowski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
Wsparcie dla rozwoju technologii
Kierunki i narzędzia kształtowania popytu na innowacje w perspektywie
Fundusze Europejskie Ramy finansowe: Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego: 8,613 mld euro Środki krajowe: 1,575 mld euro Łączna alokacji:
PARP w nowej perspektywie finansowej
Przygotowanie MŚP do realizacji ambitnych projektów i wdrażania innowacji w ramach PO Inteligentny Rozwój.
Programowanie perspektywy finansowej
Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego
Sprawozdanie z realizacji Planu działania Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich na lata Grupa robocza ds. KSOW Warszawa, r. „Europejski.
Biuro Konsultingowe „ADVISER” zaprasza Państwa do zapoznania się z możliwościami dofinansowania przedsięwzięć w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny.
Co PGL LP robią w klastrze?
Wsparcie dotacyjne w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego WD na lata
Możliwości pozyskania dofinansowania dla przedsiębiorców z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój.
Piotr Tatara Polska Organizacja Turystyczna
„LUDZIE DLA TURYSTYKI” – ROZWÓJ MAZOWIECKICH KADR NA RZECZ ROZWOJU GOSPODARKI TURYSTYCZNEJ W REGIONIE Warszawa, 5 października 2015.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Instrumenty wsparcia polskich eksporterów Tomasz.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Wsparcie dla przedsiębiorstw: Działanie 5.5. Promocja i rozwój markowych.
Innowacje – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT PAWEŁ ZAWADZKI Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju Regionalnego.
Strategia komunikacji Cel główny: Wzmocnienie pozycji konkurencyjnej Polski na międzynarodowym rynku usług turystycznych Cel komunikacyjny: budowa szerokiego.
OCZEKIWANIA I MOŻLIWOŚCI WSPÓŁPRACY POMIĘDZY BRANŻĄ TURYSTYCZNĄ I POT W ZAKRESIE PROMOCJI NA WYBRANYCH RYNKACH Warszawa
Spotkanie informacyjne dotyczące realizacji projektów w ramach Poddziałania Podmioty Ekonomii Społecznej OP 6 Integracja RPO WP Koordynacja.
Budowa Lubuskiego Systemu Innowacji , Żary Współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Program Operacyjny Współpracy.
2014 Wzmocnienie powiązań między nauką, a biznesem poprzez realizację projektów w ramach POIR Jakub Moskal Dyrektor Departamentu Koordynacji Wdrażania.
Zainwestuj w Lubuskiem Elżbieta Anna Polak Marszałek Województwa Lubuskiego.
Wsparcie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego WD na lata Zakończone nabory Wrocław, r. Renata Granowska Dyrektor Dolnośląska.
Konsorcjum „Zdrowie i uroda”. Zdrowie i uroda Projekt Programu Rozwoju Turystyki 2020 Turystyka Wellness & SPA jednym z priorytetowych obszarów.
Wsparcie małej i średniej przedsiębiorczości w ramach WRPO założenia programowe Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego Departament Wdrażania.
Agencja Rozwoju Pomorza S.A. Al. Grunwaldzka 472 D (Olivia Six) Gdańsk tel.: faks:
Departament Wdrażania RPO 01 Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Wsparcie dla przedsiębiorstw: Oś Priorytetowa.
Klaster Logistyczno-Transportowy „Północ-Południe”
Program Operacyjny Inteligentny Rozwój
Katarzyna Matuszak Dyrektor Działu Rozwoju Przedsiębiorczości
Paczków dnia r..
Wsparcie dotacyjne w ramach
Regionalnego Programu Operacyjnego WD na lata
DOFINANSOWANIE DLA FIRM W RAMACH NOWEJ PERSPEKTYWY
– wybrane instrumenty wsparcia dla przedsiębiorców
WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA
Działania wspierające internacjonalizację polskich firm
Oferta PARP z funduszy UE w latach
Zapis prezentacji:

Piotr Tatara Polska Organizacja Turystyczna maj 2014 rok Projekt promocji turystycznej Polski w perspektywie finansowej UE 2014-2020 Piotr Tatara Polska Organizacja Turystyczna maj 2014 rok

Czemu ma służyć projekt? Poprawa konkurencyjności branży turystycznej w procesie wzrostu atrakcyjności Polski jako celu przyjazdów turystycznych Marketing przedsiębiorstw (DMC) i DMO Wiedza i umiejętności Jakość i innowacyjność Integracja pionowa i pozioma, współpraca i komunikacja Zwiększenie efektywności działania przemysłu turystycznego Rozwój społeczno-gospodarczy kraju poprzez eksport usług turystycznych

Uwarunkowania w nowej perspektywie finansowej UE 2014-2020 Brak turystyki w 11 celach tematycznych Komisji Europejskiej Turystyka w dokumentach rządowych – Strategia Innowacyjności i Efektywności Gospodarki do 2020 roku Program Rozwoju Przedsiębiorstw – dokument wykonawczy do Programów Operacyjnych Projekty promocyjne w programie operacyjnym dotyczącym wsparcia większej współpracy nauki i biznesu, w tym MŚP Podział środków finansowych UE: - szczebel krajowy 40% - szczebel regionalny 60%

Program Operacyjny Inteligentny Rozwój Oś priorytetowa III: wsparcie otoczenia i potencjału innowacyjnych przedsiębiorstw Priorytet inwestycyjny 3.2: opracowanie i wdrażanie nowych modeli biznesowych dla MŚP, w szczególności w celu internacjonalizacji Cel szczegółowy: wzrost umiędzynarodowienia działalności przedsiębiorstw Wskaźnik rezultatu: udział eksportu wyrobów wysokiej techniki w eksporcie ogółem

Ogólne informacje o projekcie systemowym Wstępny budżet projektu – 200 mln zł w tym ok 50 mln zł dla przedsiębiorców na działania w zakresie turystycznej promocji Polski za granicą podnoszące ich konkurencyjność na rynku międzynarodowym Czas trwania projektu: 2015- 2020 Obszar działań (selektywnie) - Europa, Azja, Ameryka Grupa docelowa: Turyści zagraniczni, potencjalni turyści zagraniczni Dziennikarze, VIP ze środowisk opiniotwórczych Touroperatorzy, agenci podróży PCO, Meeting’s Planner

Dlaczego projekt systemowy ? Polska Organizacja Turystyczna realizuje zadania publiczne -promocja turystyczna Polski- określone w odrębnych przepisach, Dofinansowanie realizacji projektu w 100 % dla beneficjenta, Zaliczkowanie realizacji zadań określonych w projekcie, Sprawne rozliczanie i terminowe realizacje zadań, Zachowanie płynności finansowej.

Składowe projektu systemowego Komponent A Program turystycznej promocji Polski na wskazanych rynkach zagranicznych ze szczególnym uwzględnieniem działań, których efekt przynosi wymierne korzyści gospodarcze. Cel: budowa wizerunku i rozpoznawalności polskich produktów , wzrost przyjazdów, wydatków turystów w Polsce

Komponent B Wydzielenie części budżetu w ramach projektu dla przedsiębiorców branży turystycznej celem włączenia ich do realizacji turystycznej promocji Polski. Wsparcie przedsiębiorców w programie odbędzie się na drodze konkursu. Cel: wzrost sprzedaży, poprawa konkurencyjności

Komponent C Zintegrowany System Regionalnych Badań Ruchu Turystycznego – Obserwatorium Turystyczne Cel: zapewnienie dostępu do aktualnych informacji o rynku turystycznym podmiotom prowadzącym działalność w sektorze turystyki, poprzez wzmocnienie infrastruktury i podniesienie jakości badań ruchu turystycznego w regionach.

Komponent A Program promocji ogólnej na rynkach perspektywicznych opracowywane w cyklach rocznych to m.in.: - targi turystyczne - imprezy promocyjne - narzędzia B2B: wyjazdy studyjne, road show, marketing bezpośredni Programy promocji szczegółowej na rynkach strategicznych określane w okresach min. 2 lata : Głównie narzędzia B2C (media, outdoor, display)

W komponencie A określone zostaną m.in.: narzędzia i harmonogram działań promujących Polskę jako atrakcyjną kierunek turystyczny rynki, na których będą odbywać się działania promocyjne produkty/usługi turystyczne, które będą objęte działaniami promującymi je na wskazanych rynkach koszty udziału w działaniach promocyjnych

Prawdopodobny podział rynków Strategiczne: 4-5 europejskich (o najwyższym wskaźniku WUTZ) Rynki przemysłu spotkań (MICE) Perspektywiczne ( o niskim dotychczasowym udziale Polski w rynku wyjazdowym) Okazjonalne: nowe połączenia lotnicze, wydarzenia globalne z udziałem Polski np. Expo, Rok Polski w…

Przykładowe działania promocyjne w ramach komponentu A: Kampanie multimedialne z preferencją outdooru i tv Organizacja konferencji, seminariów, warsztatów Organizacja prezentacji, wystaw podczas targów za zagranicą Organizacja wydarzeń promocyjnych Podróże studyjne do Polski, roadshow, work shop’y Przygotowanie i dystrybucja materiałów promocyjno-reklamowych Działania w Internecie Mailingi behawioralne w oparciu o CRM

Dlaczego komponent B ? Bezpośrednie wsparcie przedsiębiorstw turystycznych ale….. tylko w zakresie kosztów promocji i sprzedaży

Komponent B Wsparcie dla przedsiębiorcy turystycznego Rozporządzenie ministra właściwego ds. turystyki: Przedsiębiorca zobowiązany będzie do uczestnictwa w działaniach promocyjnych w turystycznym programie promocji Polski w latach 2015 – 2020 przez co najmniej 2 lata na wybranym rynku. Maksymalna wielkość pomocy na udział w programie turystycznej promocji Polski nie może przekroczyć 60-70% poniesionych wydatków kwalifikujących się do objęcia pomocą i kwoty 500 tys. zł za udział w programie promocji na wybranym rynku.

Szkolenia dla branży turystycznej służące wypełnieniu luki we własnych kompetencjach w zakresie: znajomości rynków i zasad komercjalizacji dywersyfikacji oferty rozszerzania łańcucha wartości podniesienia stopnia innowacyjności marketingowej i produktowej

Beneficjenci-przedsiębiorcy turystyczni to: obiekty noclegowe , touroperatorzy turystyki przyjazdowej, PCO, rekomendowani organizatorzy „incentive travel”, przewoźnicy, zarządcy atrakcji turystycznych, klastry, konsorcja produktowe . ( w tym produktów prowadzonych przez ROT lub LOT)

Przykładowe wskaźniki projektu wielkość wydatków turystów zagranicznych odwiedzających Polskę, liczba przyjazdy turystów zagranicznych do Polski, zwiększenie udziału eksportu w sprzedaży towarów i usług, zwiększenie liczby powiązań z zagranicznymi partnerami.

Trwałość projektu? Poddanie się procedurze audytu rezultatów przez okres N+3 www.gdansk.pl

Dziękuję za uwagę piotr.tatara@pot.gov.pl tel. 22’536 70 60