Przedszkole Publiczne im. Kubusia Puchatka w Zabełkowie rok szkolny 2014/2015.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. TWÓRCÓW LITERATURY DZIECIĘCEJ
Advertisements

Organizacja nauczania indywidualnego
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
KONFERENCJE POWIATOWE
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Rok szkolny 2009 / 2010 PEDAGOG SZKOLNY BOŻENA BOGOJŁO PSYCHOLOG EWA BOGUSZ - DURCZAK.
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Warszawa – Wola ul. Ogrodowa 42/44. Zapewniamy doskonałe warunki do wszechstronnego rozwoju każdego dziecka, uwzględniając jego potrzeby i oczekiwania.
* Jesteśmy placówką, w której wspólne działania szkoły i przedszkola na stałe wpisały się w rytm naszej pacy. Wynikiem tego są wspólnie organizowane uroczystości,
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
Organizacja udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
PILOTAŻ W RAMACH PROGRAMU PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZEŃ ZE SPECYFICZNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Niepubliczne Przedszkole
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Warto wiedzieć… Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Zespół Placówek Oświatowych Publiczna Szkoła Podstawowa im. Stefana Żeromskiego i Przedszkole w Kurozwękach.
Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole.
Rozporządzenie MEN z dnia 18 września 2008r
Niepubliczne przedszkola I inne formy wychowania przedszkolnego
Niepubliczne Przedszkole ,,Mały Europejczyk” w Chalinie
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
„Dziecko 6-letnie w szkole”
Nowe regulacje prawne zawarte zostały w rozporządzeniach:
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Publiczne Przedszkole nr 11 im. Calineczki wita w nowym 2013/2014 roku szkolnym.
Narad a z dyrektorami przedszkoli ogólnodostępnych i specjalnych, zespołów szkolno-przedszkolnych oraz szkół podstawowych z oddziałami przedszkolnymi prowadzonymi.
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie szkoły
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
 Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole oraz wspieranie indywidualnego potencjału rozwojowego każdego wychowanka.  Dbanie o rozwój intelektualny.
Ważne informacje Płock, 4 marca 2014 r.. każdy dyrektor przedszkola zobowiązany jest do zorganizowania spotkania z rodzicami dzieci sześcioletnich w celu.
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
Ważne informacje Siedlce, 4 marca 2014 r.. Spotkania z rodzicami dzieci sześcioletnich: każdy dyrektor przedszkola (szkoły podstawowej) zobowiązany jest.
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
W skład Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego Nr 1 im. Marii Grzegorzewskiej w Przemyślu wchodzi Internat mieszczący się w budynku przy ulicy Basztowej.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 1 ul. Wrocławska Gostyń Opracowana przez Radę Pedagogiczną oraz Radę Rodziców i zatwierdzona do realizacji.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty Reforma systemu oświaty.
System pomocy psychologiczno- pedagogicznej po zmianach Dorota Jurczyk.
„Sześciolatek w szkole”
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r Prawo oświatowe
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
Zadania pedagoga szkolnego
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 9 sierpnia 2017 r
„Sześciolatek w szkole”
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Szkoła Podstawowa nr 26 im. Mirosława Biernackiego w Warszawie
Kształcenie specjalne
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
ul. Grzybowska Warszawa
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego wizytówką szkoły
ul. Grzybowska Warszawa
Witamy! W Przedszkolu nr 243
Przedszkole nr 243 Telefon:
Zapis prezentacji:

Przedszkole Publiczne im. Kubusia Puchatka w Zabełkowie rok szkolny 2014/2015

Rodzice, zapisujący dziecko do przedszkola, podpisują umowę, która obowiązuje obydwie strony i obowiązkowo zapoznają się ze statutem.

Organizacja pracy przedszkola Przedszkole jest placówką publiczną, z oddziałem zamiejscowym w Rudyszwałdzie. Przedszkole jest czynne od godz. 7oo do godz. 16oo, w oddziale zamiejscowym od 7:30 do godz. 13:30 Liczba dzieci przyjętych ogółem - 57 w tym: 24 dzieci - w I oddziale 24 dzieci - w II oddziale 9 dzieci - w III oddziale

Gr.I 6 i 5, 4 cio -latki wychowawca Pani Michaela Sigmund

Gr II 3.4 i –latki wychowawca Pani Anna Nowak

Gr.III3, 4 cio -latki wychowawca

Ramowy rozkład dnia: 6.30–8.00 – Schodzenie się dzieci. 8.00–13.00 – realizacja podstawy programowej 13.00–13.30 zajęcia dodatkowe zabawy ogólnorozwojowe; praca indywidualna z dziećmi, relaks, słuchanie bajek, muzyki – wyciszenie

Pory spożywania posiłków 9.00 śniadanie obiad podwieczorek

Sposoby i formy współpracy z rodzicami Zajęcia otwarte, warsztatowe Udział rodziców w wycieczkach – w ciągu roku szkolnego. Pomoc w organizowaniu imprez i uroczystości. Włączanie rodziców do udziału w konkursach organizowanych dla dzieci. Informacja o gotowości do nauki w szkole – indywidualne rozmowy z rodzicami dzieci pięcio- i sześcioletnich. Prezentacja ważnych informacji na tablicy dla rodziców. Praca indywidualna, zespołowa z dziećmi wymagającymi wsparcia – omówienie założeń prowadzonej pracy indywidualnej i grupowej. Informowanie rodziców o postępach dziecka, kontynuacja pracy z dzieckiem w domu, zgodnie z zaleceniami nauczyciela.

Zasady odpłatności za przedszkole Zasady odpłatności za przedszkole zgodnie z uchwałą Rady Gminy pięć bezpłatnych godzin pobytu w ramach realizacji podstawy programowej, (8-13) płatność za kolejne godziny 1 zł Dzienna stawka żywieniowa wynosi: 2 posiłki (śniadanie, obiad). 3.50zł. 3 posiłki 4.00zł. Wyżej wymienioną odpłatność rodzice wpłacają do 12 – tego dnia każdego miesiąca w kancelarii dyrektora.

Zajęcia dodatkowe: 1.J. niemiecki - Anna Nowak 2.Religia - Dariusz Wierzgoń 3.J. angielski –Monika Pajkert Zajęcia logopedyczne –Paulina Liptak w każdy czwartek – godz. 8: :00

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana jest z inicjatywy: rodziców dziecka, nauczyciela, wychowawcy lub specjalisty, prowadzącego zajęcia z dzieckiem, poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym specjalistycznej

Praca z dzieckiem w oparciu o : 1. podstawę programową – - wydawnictwo „Nowa Era

2. Rozwijanie umiejętności uczenia się funkcjonowanie w świecie znaków i symboli z zastosowaniem modułów Klucza do uczenia się

3.Wspieranie dzieci w rozwijaniu umiejętności i sprawności prospołecznych zastosowanie narzędzi TOC