KONCEPCJA PRACY ZESPOŁU OŚWIATOWO- WYCHOWAWCZEGO W PIECACH W LATACH 2014-2018.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SZEŚCIOLATEK W NASZEJ SZKOLE Szkoła Podstawowa Nr 2 im
Advertisements

Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Nadzór pedagogiczny nad szkoleniem zawodowym
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 IM. JANINY MAJKOWSKIEJ W SIERADZU NA LATA KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY.
SZKOLENIE RADY PEDAGOGICZNEJ
Koncepcja pracy szkoły
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
ku lepszej przyszłości”
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU ZESPOŁU SZKÓŁ z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. JANA PAWŁA II W SIEMIATYCZACH NA LATA
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Gimnazjum Integracyjne w Lubinie
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
GIMNAZJUM NR 21 we Wrocławiu
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
1) diagnostyczna – polegająca na zgromadzeniu informacji wyjściowych o wewnętrznych i zewnętrznych warunkach działania placówki 2) twórcza – związana.
J AK SZKOŁY POWIATU LUBAŃSKIEGO PRZYGOTOWAŁY SIĘ NA PRZYJĘCIE SZEŚCIOLATKÓW ? Analiza ankiet dyrektorów szkół podstawowych.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Zespół Szkół w Nowym Folwarku
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
prezentacja dotychczasowych systemów edukacyjnych oraz praktyk dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych w Wielkiej Brytanii i w Polsce, ocena bazowa sytuacji.
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK OŚWIATOWO-WYCHOWAWCZYCH I ARTYSTYCZNYCH.
Szkoła Podstawowa nr 18 im. Świętej Anny
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
Najczęściej powtarzające się mocne strony i problemy do rozwiązania:
U PROGU EDUKACJI Spotkanie informacyjne Pawłosiów 30 marca 2015 r.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Programy i projekty w Szkole Promującej Zdrowie. Standardy Szkoły Promującej Zdrowie  Szkoła promująca zdrowie dąży do osiągania celów i realizuje zadania.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. H. Ch. Andersena to szkoła przyjazna Dzieciom i ich Rodzicom Jesteśmy Szkołą Odkrywców Talentów (pierwszą w Radomiu),
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
INTEGRACYJNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 67 im. Janusza Korczaka w ŁODZI, UL. MARATOŃSKA 47b Tel./Fax:
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Marii Kownackiej w Łodzi w Łodzi Rok szkolny 2009/ Łódź, ul. Hufcowa 20A, tel
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Nauka to wielka przygoda! Przeżyj ją z nami!
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
„ Kiedy śmieje się dziecko,. śmieje się cały świat”
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

KONCEPCJA PRACY ZESPOŁU OŚWIATOWO- WYCHOWAWCZEGO W PIECACH W LATACH

Najważniejsze problemy szkoły i przedszkola:  Skromna baza pomocy dydaktyczny w szkole podstawowej oraz zabawek w przedszkolu,  Wymagany remont schodów prowadzących na I piętro budynku,  Przestarzały sprzęt w pracowni komputerowej oraz brak tablicy interaktywnej,  Wymagany remont nawierzchni boiska sportowego,  Niewystarczające środki na uzupełnienie księgozbiorów bibliotecznych,  Wymiana kotłów grzewczych w kotłowni,  Uzupełnienie monitoringu, zwiększającego bezpieczeństwo uczniów,  Brak świetlicy  Niska motywacja uczniów do nauki. Zespół Oświatowo- Wychowawczy w Piecach KONCEPCJA PRACY SZKOŁY- wizja 2018 rok

1. BAZA SZKOŁY Zespół Oświatowo- Wychowawczy w Piecach Budynek szkoły i przedszkola zapewnia bezpieczne i higieniczne warunki pracy i nauki. Wykonane zostały nowe schody prowadzące na I piętro szkoły (wejście do przedszkola). Na dziedzińcu przeprowadzono remont nawierzchni boiska sportowego wraz z założeniem piłko-chwytów. Uzupełniono monitoring na terenie placówki, który zwiększył bezpieczeństwo uczniów. Utworzono świetlicę dla uczniów szkoły. W pracowni informatycznej wymieniono i zainstalowano 15 nowych stanowisk komputerowych wraz z oprogramowaniem. Do jednej z sal zakupiono tablicę interaktywną. Wymieniono kotły grzewcze w kotłowni, co sprawiło, że obiekt podczas zimy jest lepiej ogrzany. Podjęto pracę nad pozyskaniem środków na termomodernizacje placówki.

2. ZARZĄDZANIE SZKOŁĄ, ORGANIZACJA PRACY SZKOŁY Zespół Oświatowo- Wychowawczy w Piecach KONCEPCJA PRACY SZKOŁY- wizja 2018 rok Szkoła podstawowa i przedszkole prowadzi dokumentację zgodną z przepisami. Wewnętrzne prawo szkolne zgodne jest z obowiązującym systemem prawnym i opublikowane w BIP. Dokumentacja jest ujednolicona. Działania są planowane w porozumieniu z gronem pedagogicznym szkoły podstawowej oraz przedszkola. Polepszenie komunikacji interpersonalnej sprzyja budowaniu prawidłowych relacji miedzy przedszkolakami, uczniami, nauczycielami i rodzicami. Rodzice uczniów są postrzegani i traktowani jako równoprawni partnerzy placówki, wspomagają i angażują się na miarę swoich możliwości w pracę szkoły.

Zespół Oświatowo- Wychowawczy w Piecach KONCEPCJA PRACY SZKOŁY- wizja 2018 rok 3. DZIAŁALNOŚĆ OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZA Szkoła zapewnia dzieciom przedszkola i uczniom szkoły podstawowej opiekę psychologiczno- pedagogiczną zgodną z potrzebami uczniów. Wszyscy znają i postrzegają zasad bezpieczeństwa, które obowiązują w naszej placówce. W szkole powstają i są realizowane inicjatywy promujące zdrowy tryb życia. Cała społeczność szkolna nadal aktywnie uczestniczy projektach edukacyjnych. Nauczyciele angażują uczniów w działania na rzecz szkoły oraz społeczeństwa. Został opracowany dokument zawierający procedury postępowania w przypadku niewłaściwego zachowania ucznia. Występuje stała współpraca z instytucjami wspomagającymi oddziaływanie wychowawcze. Program wychowawczy i profilaktyczny są dostosowane do możliwości szkoły, cała społeczność szkolna współuczestniczy w ich tworzeniu i realizacji. Plany wychowawcze klas są spójne ze Szkolnym Programem Wychowawczym oraz Profilaktycznym. Szkoła zapewnia rodzicom aktywne włączanie się do współpracy w zakresie pomocy w różnych dziedzinach życia szkoły łącznie z planowaniem działań klasowych i szkolnych. Ponadto szkoła umożliwia rodzicom stały kontakt z nauczycielami, pedagogiem szkolnym, poradnią PPP oraz innymi instytucjami wspierającymi.

4. EFEKTYWNOŚĆ WYNIKÓW NAUCZANIA Zespół Oświatowo- Wychowawczy w Piecach KONCEPCJA PRACY SZKOŁY- wizja 2018 rok Zwiększeniu uległo stosowanie na lekcjach aktywizujących metod nauczania. Realizowane są projekty edukacyjne, które pomagają uczniom przyswoić wiedzę z różnych dziedzin. Nastąpił wzrost wyników nauczania. Widoczny między innymi w zewnętrznych badaniach osiągnięć uczniów. Co roku organizowany jest Dzień Ziemi oraz Święto Szkoły, a każdy oddział przedszkolny i szkolny uczestniczy w co najmniej jednej wycieczce edukacyjnej. Wszyscy nauczyciele stosują ocenianie zgodne Wewnątrzszkolnym Systemem Oceniania. Ponadto opierają się o Przedmiotowy System Oceniania. Nauczyciele częściej korzystają na lekcjach ze pomocy multimedialnych. Właściwie realizowane są IPET- y opracowane dla uczniów z orzeczeniem PPP. Zwiększyła się liczba uczniów uczestniczących w konkursach przedmiotowych.

5. DOSKONALENIE ZAWODOWE KADRY PEDAGOGICZNEJ. Zespół Oświatowo- Wychowawczy w Piecach KONCEPCJA PRACY SZKOŁY- wizja 2018 rok Umiejętności i wiedza nauczycieli sprzyjają efektywności pracy dydaktyczno- wychowawczej. Grono pedagogiczne placówki po zapoznaniu się z ofertami szkoleń uczestniczą w różnych formach doskonalenia. Nauczyciele szkoły podstawowej oraz przedszkola prowadzą szereg zajęć dodatkowych rozwijających zainteresowania uczniów. Biorą udział w wielu programach edukacyjnych, reprezentując placówkę na zewnątrz. Wszyscy umieją obsługiwać dostępne w salach zajęć urządzenia multimedialne. Efektywnie działają zespoły nauczycielskie powołane w celu realizacji ewaluacji wewnętrznej i innych zadań wynikających z bieżących potrzeb. Nauczyciele trafnie identyfikują swoje potrzeby, które zgłaszają jako propozycje szkoleń do WDN.

Zespół Oświatowo- Wychowawczy w Piecach KONCEPCJA PRACY SZKOŁY- wizja 2018 rok 6. PROMOCJA PLACÓWKI Szkoła prowadzi na bieżąco aktualizację strony internetowej oraz BIP. Zmieniła się jej wizualizacja przez co jest bardziej atrakcyjna. W lokalnych mediach ukazuje się coraz więcej informacji o osiągnięciach naszych uczniów. Na bieżąco prowadzona jest kronika szkolna, która prezentuje ważne wydarzenia w szkole i jej środowisku. Kultywowane są tradycje i ceremoniały szkolne, między innymi Dzień Ziemi, Święto Szkoły oraz inne apele i imprezy szkolne.