OCZEKIWANIA CO DO INFORMACJI. Istnieje społeczne przyzwolenie na wydawanie pieniędzy na „dobre i potrzebne” kampanie informacyjne. Mówi się, że nieznajomość.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Norweski Mechanizm Finansowy
Advertisements

Centrum Informacyjne „FEM” Fundusze Europejskie w Małopolsce
2009 Portal Wspieramy E-biznes jako źródło informacji o działaniach 8.1 i 8.2 PO IG Agnieszka Krakowiak Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości Warszawa,
Definicja Clienting to nowe pojęcie, które umożliwia odmiennie niż w tradycyjny sposób postrzeganie marketingu i klientów. Prekursorem tego nurtu jest.
Raport z badań społecznego odbioru prowadzonych działań inwestycyjnych opracowany na zlecenie Gminy Zabrze oraz Zabrzańskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów.
Współpraca międzysektorowa na rzecz CSR: formy, korzyści
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Wartość informacyjna wiadomości a kryzys dziennikarstwa
Fundacja Polskich Kawalerów Maltańskich w Warszawie "Pomoc Maltańska"
Plan komunikacji PO KL - założenia
Fundacja Wspierania Inicjatyw Ekologicznych
Narodowa Strategia Spójności
WNIOSKÓW DOFINANSOWYWANYCH
STOPIEŃ POINFORMOWANIA SPOŁECZEŃSTWA O MOŻLIWOŚCIACH WYKORZYSTANIA FUNDUSZY STRUKTURALNYCH PREZENTACJA Z BADAŃ – wersja skrócona Pentor dla Ministerstwa.
SIEĆ ERRIN SIEĆ ERRIN Jakie są zadania sieci ERRIN i jak osiągnąć jej cele 19 października 2006 Latour de Freins - Bruksela.
Promocja destynacji turystycznej za granicą
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Podejrzenia, Standardy, Oczekiwania oraz Rozliczalność Martin Coyle Action for Advocacy.
Co to jest „STIM”? Członek Ogólnopolskiej Sieci Transferu Technologii i Wspierania Innowacyjności MŚP „STIM”. Projekt STIM jest współfinansowany z.
Telewizja.
W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych – konferencja podsumowująca kampanię Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Z Wiekiem na Plus - szkolenia dla przedsiębiorstw
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY GIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 2, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
jako atut i element prestiżu nowoczesnej szkoły”
Technologia informacyjna
RAPORT KOŃCOWY Z EWALUACJI PROJEKTU DOBRE PRAWO – DOBRE RZĄDZENIE.
Zachowania niepożądane
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY
Mass media, publikatory
UTWORZENIE SPÓJNEJ ANTYTERRORYSTYCZNEJ STRATEGII INFORMACYJNEJ
Wyniki badań podsumowujących projekt Wsparcie Regionalnej Sieci Współpracy.
Automotywacja czyli jak sprawić aby mi się chciało chcieć
WARSZTATY GRUNDTVIG „Improvement of the Environmental Communication of Migrants” Oerlinghausen września 2009 r.
Jak społeczność lokalna może wykorzystywać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej?
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
SPOSOBY KOMUNIKOWANIA SIĘ W RODZINIE DZIECKA NIESŁYSZĄCEGO
„Samorząd - realnie czy na papierze?”
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
istotne cechy kryterium:
Unijna kampania na rzecz zwiększenia świadomości praw konsumenta.
Jak dochodzi do zmiany? Refleksja Samoświadomość Decyzja Robię coś albo nie robię Działania, działania, działania.
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA
Strategia komunikacji to nic innego, jak przekonywanie kogoś – w zamyśle klienta/ów przy pomocy określonych metod do czegoś, np. do zakupu danej oferty.
Jak przygotować opis dobrej praktyki?. Opis dobrej praktyki W celu ułatwienia przygotowania prezentacji dobrej praktyki opracowany został formularz zgłoszeniowy.
Andrzej Majkowski 1 informatyka +. 2 „Choroby” informacyjne Paweł Perekietka.
Szanowni Państwo! Właśnie rozpoczęliście biznes i nie wiecie jak wypromować swoją firmę. Może Wasza firma ma już swoje miejsce na rynku, ale potrzebuje.
Po debacie …. Czego dowiedziałeś się dzięki debacie?  Jak ważne jest uczestnictwo w wyborach  Jeśli większość z nas by głosowała mogłoby to znacznie.
Łączność pokoleń w sieci. Tylko z TIK!. Początek – szkolna debata Podczas debaty szkolnej uczniowie zaproponowali jeden z punktów kodeksu, który brzmiał:
Nasza koncepcja. Nasz zespół gorliwie myślał nad kierunkiem naszych działań. W naszych głowach powstało wiele pomysłów. A my wybraliśmy ten najlepszy,
Strategie e-marketingu i e-komunikacji JST
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Reklama jako narzędzie marketingu Projekt jest współfinansowany.
Agenda. Wstęp – co to jest Seenergy? Bardzo krótko o systemie Krótko o zapotrzebowaniu Krótko o zainteresowaniu ochroną środowiska – o konferencji w Poznaniu,
Mała retencja poprzez inicjatywy obywatelskie I OPOLSKIE FORUM MIKRORETENCJI
Materiały do zajęć o reklamie Materiał pomocniczy. Kurs internetowy „Włącz się. Młodzi i media”
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Brokering edukacyjny – doświadczenia z projektu Krzysztof Strzelecki Wiesława Stafiej.
Fundusz Wsparcia Inicjatyw Lokalnych, Międzyregionalnych i Transgranicznych w Euroregionie Niemen Szkolenie dla beneficjentów w zakresie promocji i informacji.
Działania informacyjno – promocyjne w Programie Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa,
Reklama to działania, które mają na celu zachęcić klienta do zakupu towaru lub skorzystania z jakichś usług.
Reklama VIB
Nasz wpływ na kwestie globalne
Krzysztof Szymański, Krzysztof Leja Wydział Zarządzania i Ekonomii
Multimedia w reklamie i edukacji
Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach.
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Zapis prezentacji:

OCZEKIWANIA CO DO INFORMACJI

Istnieje społeczne przyzwolenie na wydawanie pieniędzy na „dobre i potrzebne” kampanie informacyjne. Mówi się, że nieznajomość prawa szkodzi, a jak się nie zna funduszy, to nie można z nich skorzystać… Puszcza Mariańska, beneficjenci instytucjonalni  Zgłaszane zapotrzebowanie na informację o funduszach strukturalnych jest duże.  Obserwujemy brak wiedzy, lecz ogromne chęci jej zdobywania  Jest świadomość, iż wiedza jest konieczna dla właściwego gospodarowania funduszami unijnymi.

OCZEKIWANIA CO DO INFORMACJI Informacja wstępna i właściwa wymagają innych kanałów przekazu. INFORMACJA WSTĘPNA Reklama w telewizji Reklama w prasie fachowej Ulotki DOBRE ŹRÓDŁO INFORMACJI ZŁE ŹRÓDŁO INFORMACJI Billboardy/Plakaty Reklama w prasie codziennej INFORMACJA WŁAŚCIWA Punkty informacyjne Szkolenia Doradztwo indywidualne Programy dokumentalne/publicystyczne Internet Podręczniki/kompedia wiedzy Ulotki Reklama

OCZEKIWANIA CO DO INFORMACJI  Informacja ma spełniać trzy podstawowe funkcje: Informować, kto może skorzystać z pomocy Informować, na co konkretnie można uzyskać pomoc Informować, co trzeba zrobić żeby pomoc uzyskać  Informacja powinna być: Zindywidualizowana/sprofilowania Konkretna i praktyczna Obiektywna

OCZEKIWANIA CO DO INFORMACJI Informacja powinna być zindywidualizowana  Mieć wyrazistego adresata tak, by przykuć jego uwagę - Materiały bez adresata są ignorowane i nie budzą zainteresowania.  Treść informacji powinna odpowiadać zapotrzebowaniu danej grupy - mały przedsiębiorca chce czytać o innych małych przedsiębiorcach.  Powinna być przekazywana językiem danej grupy - Respondenci oczekują, by o funduszach informowali ich „ludzie tacy jak oni”.  Powinna być zakorzeniona w lokalnych realiach - mówić o problemach i możliwościach typowych dla regionu, w którym żyją.

OCZEKIWANIA CO DO INFORMACJI Język i nadawca komunikatu muszą być dopasowane do odbiorcy. O funduszach Unii Europejskiej powinni informować eksperci i zwyczajni ludzie, którym udało się otrzymać pomoc unijną. Wiarygodne źródła informacji To osoby, które mają wiedzę i doświadczenie w zakresie funduszy strukturalnych Reklamy: zwykli ludzie, którzy otrzymali pomoc (np. przedsiębiorca, rolnik, samorządowiec) Programy telewizyjne: zwykli ludzi, którzy otrzymali pomoc, eksperci, autorytety w danej dziedzinie Niewiarygodne źródła informacji To osoby, którym płaci się za przedstawienie informacji o funduszach strukturalnych lub osoby, które mogą mieć w tym interes polityczny Politycy Aktorzy Dziennikarze

OCZEKIWANIA CO DO INFORMACJI Praktyczną wartość informacji, zdaniem naszych rozmówców, podnosi obecność przykładów z „życia”. pokazuje, iż fundusze unijne są osiągalne (innym się udało). tłumaczy często zawiły język teorii na praktykę. dosłownie pokazują, co można zrobić dzięki pomocy z Unii.PRZYKŁAD

OCZEKIWANIA CO DO INFORMACJI TAK Przykład na temat zakupu maszyn w materiałach dla przedsiębiorców Rolnik na polu, w roboczym stroju Przedsiębiorca Jan Kowalski z firmy Mirex NIE Przykład o budowie autostrad w materiałach dla przedsiębiorców Rolnik w garniturze Przedsiębiorca X By przykład był efektywny i wiarygodny musi być on jednak skonstruowany wg pewnego schematu:  musi być zindywidualizowany, adekwatny dla grupy, do której skierowana jest informacja.  powinien być rzeczywisty, pokazywać prawdziwych „beneficjentów” w ich naturalnym otoczeniu. Wszelkie odejścia od realizmu sytuacji (np. rolnik na polu w eleganckiej skórzanej kurtce) rodzą wątpliwości, co do prawdziwości przekazu.  powinien być „imienny”. Należy dążyć do jak najbardziej szczegółowego przedstawienia projektodawcy. Ideałem jest przekaz „Jan Kowalski, właściciel firmy Mirex z Katowic”.  powinien być obiektywny, pokazywać zarówno sukcesy, jak i problemy.

OCZEKIWANIA CO DO INFORMACJI Informacja powinna być obiektywna – pokazywać korzyści i problemy Informacja dwubiegunowa Oswaja z możliwymi problemami, działa na zasadzie szczepionki Jest wiarygodna, wzbudza zaufanie Nie zostanie odrzucona jako propaganda Jest zgodna z doświadczeniem