Reklama społeczna Co to jest?.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum nr 56 w Poznaniu
Advertisements

Komunikacja społeczna i media – mgr Katarzyna Paliwoda
Ankieta dla uczniów SP i Gimnazjum
Strategia kampanii w Internecie dla Fundacji Dzieci Niczyje
program profilaktyki uzależnień
Prezentacje wykonał: Ganiberzin Gabriel
Literatura Tyszka T., Falkowski A. Psychologia zachowań konsumenckich. GWP Gdańsk 2001 Falkowski A. Praktyczna psychologia poznawcza, marketing i reklama.
badania rynku turystycznego
Prezentacja projektu „Recykling metali rzadkich”
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Narodowy Plan Działań Na Rzecz Dzieci
Kampanie społeczne działań strażniczych
STRATEGIA MARKETINGOWA BANKU
Dorota Gibała Oddział Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia
BEZPIECZEŃSTWO W RUCHU DROGOWYM
Kolor i wielkość reklamy
Gimnazjum nr 2 w Andrychowie
Marketing elektroniczny w turystyce
Dobra reklama, czyli coś między małpą a robotem
ABCzapobieganiaHIV/AIDS Wałbrzych, grudzień 2005 r.
Z ESPÓŁ SZKÓŁ NR 1 W Z GIERZU TO SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE.
Agencja Reklamowa Business Consulting
REKLAMY Autorki: Ilona Lebiedzińska Ewelina Krasnowska Daria Sak
REKLAMA – SZTUKA CZY TECHNIKA.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU LUTY 2009
Rola biblioteki szkolnej w edukacji zdrowotnej
Szkolenia, Coaching, PR.
Na co jeszcze czekamy, czyli o nieuchronności Michał Kociankowski
Akcja Promocyjna Zdrowe Lubuskie Konferencja prasowa 31 marca 2011 r.
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia w Szkole Podstawowej nr 88 w Poznaniu w roku 2008 Poznań, styczeń 2009 r.
POWIEDZ NIE PROMILOM !!!.
Pamiętaj! Masz jedno życie!!!
Technik Organizacji Reklamy
Filmik,,Nasze zachowania na drodze dostępny na naszej stronie: Katarzyna-i-Joanna/ ?sk=photos_albums.
Podsumowanie ankiety „Co wiesz o wolontariacie?”
Życie ludzkie jest bezcenne!
A part of Business Consulting Sp. z o.o.
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Narzędzia w Marketingu Partnerskim. I Narzędzie w Marketingu Partnerskim.
Wprowadzanie do podstaw marketingu-mix
Projekt „Trzymaj formę” realizowany w Gimnazjum w Lubominie
PODSUMOWANIE ANKIETY. Czy udzielasz się aktywnie w działalność samorządu? TAK – 16% NIE – 84%
Prezentację wykonała Katarzyna Konefał kl. IIa
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
„Zdrowie psychiczne - wspólna sprawa” sierpień – październik 2007
Strategia komunikacji to nic innego, jak przekonywanie kogoś – w zamyśle klienta/ów przy pomocy określonych metod do czegoś, np. do zakupu danej oferty.
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
KAMPANIA SPOŁECZNA „Przygotuj się na wstrząs!”
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
To nasza pasja którą się dzielimy z wszystkimi Olympic2014 Szkółka PiłkarskaOlympic2014 Szkółka Piłkarska.
Materiały do zajęć o reklamie Materiał pomocniczy. Kurs internetowy „Włącz się. Młodzi i media”
„ARS, czyli jak dbać o miłość?”
TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY
Tegoroczny Światowy Dzień Zdrowia (7 kwietnia 2015) został ogłoszony przez Światową Organizację Zdrowia (WHO) hasłem: „Z POLA NA STÓŁ – UCZYŃ JEDZENIE.
Reklama Czym jest?. Definicja reklamy Reklama jest współcześnie podstawową formą komunikowania się firmy z rynkiem, tj. przekazywania rynkowi informacji.
NACZELNA RADA ADWOKACKA -kampania informacyjna „Zapytaj adwokata” Warszawa, kwiecień 2016.
„Every Baby is Johnson’s Baby” Najlepsze wykorzystanie kontentu
HOOP - Dzień Przytulania
ZKM przypomnienie.
MÓJ ZAWÓD.
ZNACZENIE TRZEŹWOŚCI OD ALKOHOLU I NARKOTYKÓW W MIŁOŚCI
Bydgoszcz,
Znaczenie marketingu w ekonomii społecznej oraz nadawanie znaku jakości produktom i usługom w obszarze ekonomii społecznej WARSZAWA / czerwiec 2015.
Reklama audiowizualna. Definicja reklamy Reklama jest najbardziej popularnym środkiem komunikowania się firm z odbiorcą. Jest istotnym elementem marketingu.
Komunikacja w reklamie: Reklama ambientowa. Katarzyna
„Dobre praktyki, formy i metody pracy z dziećmi i rodzicami”
Nowe kampanie promocyjne pstrąga
Zapis prezentacji:

Reklama społeczna Co to jest?

Definicja reklamy społecznej To rodzaj reklamy. Celem takiej reklamy jest wywołanie zmian społecznie pożądanych. Dlaczego kampanie społeczne są trudniejsze niż promocja produktu czy marki? Przewodnicząca Rady Fundacji Komunikacji Społecznej, dr Dominika Maison, pisze: „Celem większości reklam komercyjnych jest zachęcenie konsumenta do zmiany używanej marki na inną (...). Taka zmiana nie jest zazwyczaj głęboką zmianą postawy (...). Zupełnie inaczej wygląda to w reklamach społecznych, które najczęściej starają się wpływać na silniejsze i bardziej stabilne postawy. Często ich celem jest zmiana postawy na przeciwną (...).”

Fundacja Komunikacji Społecznej Data założenia: 12 marca 1999 Fundacja ta stawia sobie za cel promocję i rozwój reklamy społecznej i marketingu społecznego. Misją organizacji społecznej, a więc również jej celem marketingowym, jest optymalizacja możliwości zapobiegania danemu problemowi lub łagodzenia jego skutków w przyszłości. Zorganizowane akcje, czyli kampanie społeczne: - Program Przeciwdziałania Przymuszonej Prostytucji (2004) - Znak ma znaczenie (2004-2005) - Kampania "Tata i ja" w ramach programu "Być rodzicem" (2004) - Bliżej siebie, dalej od narkotyków (2004) - Merry Ferry czyli "Zdrowy biznes, udana kariera" (2005) - Kobieta a HIV (2005) - Zawsze mogę przestać (1999) - Zepsuj humor bandycie (2001) - Porządnie poza rządem (2001)

Billboard: „Znak ma znaczenie”

Reklama w prasie: Kampania „Tata i ja” w ramach programu „Być rodzicem”

„Kobieta a HIV” plakat kampanii

Dwa typy reklam społecznych I typ: przestrzega lub skłania do podjęcia działań dla własnego dobra, np. kampania Płytka wyobraźnia to kalectwo ostrzegająca przed nieostrożnym skakaniem do wody w nieznanych miejscach. II typ: usiłuje skłonić odbiorcę do udzielenia pomocy lub działania dla dobra innych, np. akcja Pomoc powodzianom.

Konstrukcja reklamy społecznej Reklama społeczna ma za zadanie: 1) wywołać określone uczucia, np. lęk, strach 2) pokazać możliwości zlikwidowania ich przyczyny 3) prezentować sposób rozwiązania problemu

Konstrukcja reklamy społecznej 1. zagrożenie: wypadek 2. przyczyna: pijany kierowca 3. rozwiązanie: nie prowadzić pojazdów pod wpływem alkoholu

Pytanie do uczniów: Co wiesz o programie „Pajacyk”? www.pajacyk.pl