Projekt Wojewody Opolskiego Upowszechnienie e-usług świadczonych przez administrację publiczną w województwie opolskim.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Biuletyny Informacji Publicznej we Wrotach Małopolski jako wstęp do elektronicznego województwa Kraków, 2 kwietnia 2004 r.
Advertisements

Projekt: „Dostosowanie do obowiązujących uregulowań prawnych budynku gminnego w Kraśniczynie, w którym funkcjonuje Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej”
Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
MunSol System zarządzania informacją i sprawami INFORMACJE PODSTAWOWE
1. Geneza projektu 2. Założenia i cele projektu 3. Harmonogram projektu 4. Produkty projektu 5. Założenia techniczne i wydajnościowe 6. Wizja systemu 7.
Mgr Paweł Dąbrowski Technika biurowa mgr Paweł Dąbrowski
Fundusze europejskie, a rejestry publiczne Gdańsk, dn bezpieczny i skuteczny dostęp do zawartych w nich danych oraz rozwój systemów udostępniania.
Program Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego Województwa Lubuskiego na lata Zielona Góra, dnia 16 sierpnia 2010r.
Budowa społeczeństwa informacyjnego w Województwie Podkarpackim
Krzysztof Nyczaj Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Plan Informatyzacji Państwa na lata elektroniczna Platforma.
Projekt „e-świętokrzyskie” Finansowany z funduszy ZPORR na
Problemy organizacji usług publicznych świadczonych drogą elektroniczną wdrażanych przez MSWiA   współpraca między systemami lokalnymi a platformą ePUAP.
1 Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego na lata projekt Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Polityki Regionalnej.
Zadanie: Integracja oprogramowania w gminach i starostwie
Grudzień 2002 r. - powstał program „Wrota Polski” Na początku 2005 r. powołano projekt Elektronicznej Platformy Usług Administracji.
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego
Informacja nt. stanu realizacji konkursu
Elektroniczny Obieg Dokumentów i Elektroniczna Skrzynka Podawcza
PODSUMOWANIE PROJEKTU: Rozwój społeczeństwa informacyjnego w Powiecie Głogowskim w oparciu o założenia Regionalnej Strategii Innowacji.
Internet dla zagrożonych wykluczeniem cyfrowym
WORKFLOW KLUCZEM DO MINIMALIZACJI KOSZTÓW DZIAŁANIA ORGANIZACJI
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
KOMENDA MIEJSKA POLICJI W SŁUPSKU
Nowa, elektroniczna instrukcja kancelaryjna.
Zidentyfikowane problemy brak usług publicznych online, brak zintegrowanego programu do elektronicznego obiegu dokumentów i archiwizacji danych, bazy.
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta Tamara Ossowska Zakopane, 21 czerwca 2001.
Biblioteka publiczna w regionie jako interfejs między organami władzy samorządowej a obywatelem. Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu.
Świadczenie e-usług publicznych na poziomie centralnym i regionalnym
Pod kierownictwem dr hab. inż. Piotra Zaskórskiego prof. WWSI
ZACHODNIOPOMORSKA INFRASTRUKTURA INFORMACJI PRZESTRZENNEJ
Termin zakończenia – III kwartał 2014 r. Projekty współfinansowane z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata
Starostwo Powiatowe w Radomiu Opracowanie systemu e-obsługi interesanta w Starostwie Powiatowym w Radomiu.
KONFERENCJA NAUKOWA INTEROPERACYJNOSC I EFEKTYWNOSC PROJEKTÓW e-ZDROWIE z udziałem przedstawicieli projektów regionalnych e-Zdrowie Projekt P1- stan.
Praktyczne aspekty zarządzania dokumentacją elektroniczną w nowoczesnym urzędzie. Na podstawie doświadczeń Małopolskiego Urzędu.
Starostwo Powiatowe w Radomiu Opracowanie systemu e-obsługi interesanta w Starostwie Powiatowym w Radomiu.
Starostwo Powiatowe w Radomiu
Województwo Zachodniopomorskie Urząd Miejski w Koszalinie
RAPORT KOŃCOWY Działanie 4.2. Rozwój usług i aplikacji dla ludności
Projekt pn. „e-Cegłów – kompleksowa informatyzacja instytucji publicznych oraz tworzenie społeczeństwa informacyjnego w gminie Cegłów” Projekt realizowany.
Okres realizacji projektu: –
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Centralny Elektroniczny Katalog Administracji dr Marcin Kraska Konferencja „e-Usługi. Fikcja czy rzeczywistość?” Poznań, 30 września 2014 r.
Biblioteka publiczna w regionie jako dystrybutor informacji Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu informacyjnemu. - w drodze ku otwartemu.
PROJEKTY: ISO, ZAUFANY URZĄD REALIZOWANE PRZEZ GMINĘ DOPIEWO
PROJEKT „SIEĆ SZEROKOPASMOWA POLSKI WSCHODNIEJ”
Pełnomocnik Wojewody Podlaskiego
ETAPY WDROŻENIE SYSTEMU ELEKTRONICZNEGO ZARZĄDZANIA DOKUMENTACJĄ
Informatyzacja procesów komunikacyjnych związanych z prowadzeniem postępowań przygotowawczych w sprawach karnych („e-prokuratura”) Publiczna prezentacja.
Rozwój Systemu Digitalizacji Akt Postępowań Przygotowawczych (iSDA) Publiczna prezentacja założeń projektu w ramach POPC 2.1 prok. Marek Zajkowski Dyrektor.
Zadania Architekta Zespół Architekta.
Internetowy urząd Marcin Skonieczka Wójt Gminy Płużnica Gmina Płużnica
Moduł e-Kontroli Grzegorz Dziurla.
Centralna Komisja Egzaminacyjna
MODEL WEBEROWSKI we współczesnej administracji
Planowane wydatki inwestycyjne w zakresie informatyki na 2016 rok: 1
1 ANDRZEJ MAREK LENART STAROSTA KONECKI Wpływ projektu „e-Świętokrzyskie” na rozwój informatyzacji w powiecie koneckim Kielce, 6 październik 2009r.
Wdrożenie jednolitego systemu elektronicznego zarządzanie dokumentacją (EZD) Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku (PUW) w administracji publicznej.
Urząd przyjazny mieszkańcom Korzyści dla Miasta Częstochowy wynikające z projektu SEKAP Anna Pawłowska Dyrektor Urzędu Miasta Częstochowy 19 grudnia 2007.
„Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności woj. podlaskiego – część II, administracja samorządowa” BIAŁYSTOK, 10 sierpnia 2010.
Projekt STARGARDZKI INTERNET SZEROKOPASMOWY planowany do realizacji ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na.
P OWIAT N OWOTARSKI – S TAROSTWO P OWIATOWE W N OWYM T ARGU Nowotarski- nowatorski. Samorząd zorientowany projektowo. Program Operacyjny Kapitał Ludzki-
w Kociewskim Centrum Zdrowia Sp. z o.o. w Starogardzie Gdańskim
ZASADY POSTĘPOWANIA Z DOKUMENTAMI W POLITECHNICE GDAŃSKIEJ
Umowy o dofinansowanie projektów w ramach konkursu dla Działania 7
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Piotr Jóśko Z-ca Dyrektora
Zapis prezentacji:

Projekt Wojewody Opolskiego Upowszechnienie e-usług świadczonych przez administrację publiczną w województwie opolskim

Projekt zrealizowano w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2007-2013 Całkowita wartość: 6,3 mln zł Kwota dofinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego: 5,2 mln zł Okres realizacji: 23.08.2013 r. – 31.12.2014 r.

Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją: Główne kryterium wyboru: System dostosowany do obowiązujących przepisów prawa, umożliwiający kompleksowe załatwianie i rozstrzyganie spraw, w tym z zakresu postępowania administracyjnego. Pozostałe korzyści: Transparentność działania urzędów i urzędników - osiągana poprzez odzwierciedlenie wszystkich czynności wykonywanych przez urzędników w trakcie załatwiania spraw (łącznie  z rejestrowaniem kolejnych wersji dokumentów). Realizowanie korespondencji pomiędzy podmiotami publicznymi wyłącznie w postaci elektronicznej poprzez EZD zintegrowanym z ePUAP. Uruchomienie korespondencji wewnętrznej w urzędach wyłącznie w postaci elektronicznej. Interoperacyjność - na poziomie operacyjnym poprzez automatyczną komunikację pomiędzy urzędami terenowymi oraz centralnymi via ePUAP. Możliwość zbierania statystyk funkcjonowania EZD w skali kraju - dzięki jednolitości systemu EZD .

Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją:

Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją:

Schemat obiegu dokumentacji w EZD

Rejestracja korespondencji w systemie EZD

Udostępnienie e-usług Cele projektu: Pełna informatyzacja wewnętrznych procesów 13 urzędów administracji rządowej z terenu województwa opolskiego Zapewnienie elektronicznej komunikacji pomiędzy 13 jednostkami oraz pomiędzy mieszkańcami a tymi jednostkami Udostępnienie e-usług

Partnerzy projektu: Inspekcja Sanitarna Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych Kuratorium Oświaty Opolski Urząd Wojewódzki Inspekcja Ochrony Środowiska Inspekcja Nadzoru Budowlanego Inspekcja Handlowa Inspekcja Transportu Drogowego Inspekcja Ochrony Roślin i Nasiennictwa Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska Państwowa Straż Rybacka Urząd Ochrony Zabytków Inspekcja Farmaceutyczna

Schemat funkcjonowania Opolskiej Platformy Cyfrowy Urząd Uzyskane efekty: skrócenie czasu załatwiania spraw, oszczędność kosztów, lepsza jakość usług, poprawa kompetencji cyfrowych

Zakres rzeczowy: Sprzęt i oprogramowanie do serwerowni centralnej Sprzęt komputerowy i oprogramowanie oraz wyposażenie do wdrożenia EZD Łącza telekomunikacyjne Szkolenia dotyczące informatyzacji Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją Opolska Platforma Cyfrowy Urząd oraz Biuletyny Informacji Publicznej

Funkcjonalności Opolskiej Platformy Cyfrowy Urząd

BIP – ujednolicony dla wszystkich jednostek projektu

Aplikacja mobilna

Sprawy z wykorzystaniem e-formularzy interaktywnych w podziale na poszczególne grupy odbiorców w ujęciu rocznym W ramach projektu opracowano 81 formularzy umożliwiających załatwienie sprawy on-line. Liczba formularzy dla: - przedsiębiorców 3 - os. fizycznych 20 - instytucji publicznych 11 - wszystkich 48

Procentowy udział „spraw interaktywnych” w ogólnej liczbie spraw z wykorzystaniem e-formularzy Liczba spraw ogółem 18.755 w tym: - sprawy interaktywne 8.694 - pozostałe sprawy 10.061

Szkolenia związane z EZD Liczba godzin przeprowadzonych szkoleń W ramach projektu przeprowadzono szkolenia dla nowych użytkowników wdrażanego systemu Elektronicznego Zarzadzania Dokumentami – pozwalające pracownikom umiejętnie posługiwać się wdrożonymi aplikacjami informatycznymi. Przeprowadzone szkolenia obejmowały zagadnienia związane z: instrukcją kancelaryjną i obiegiem dokumentów, dostępem do informacji publicznej, obsługą pakietów biurowych w kontekście integracji z systemem EZD.

Proces wypełniania e-formularza

Dziękujemy za uwagę