Projekt Wojewody Opolskiego Upowszechnienie e-usług świadczonych przez administrację publiczną w województwie opolskim
Projekt zrealizowano w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2007-2013 Całkowita wartość: 6,3 mln zł Kwota dofinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego: 5,2 mln zł Okres realizacji: 23.08.2013 r. – 31.12.2014 r.
Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją: Główne kryterium wyboru: System dostosowany do obowiązujących przepisów prawa, umożliwiający kompleksowe załatwianie i rozstrzyganie spraw, w tym z zakresu postępowania administracyjnego. Pozostałe korzyści: Transparentność działania urzędów i urzędników - osiągana poprzez odzwierciedlenie wszystkich czynności wykonywanych przez urzędników w trakcie załatwiania spraw (łącznie z rejestrowaniem kolejnych wersji dokumentów). Realizowanie korespondencji pomiędzy podmiotami publicznymi wyłącznie w postaci elektronicznej poprzez EZD zintegrowanym z ePUAP. Uruchomienie korespondencji wewnętrznej w urzędach wyłącznie w postaci elektronicznej. Interoperacyjność - na poziomie operacyjnym poprzez automatyczną komunikację pomiędzy urzędami terenowymi oraz centralnymi via ePUAP. Możliwość zbierania statystyk funkcjonowania EZD w skali kraju - dzięki jednolitości systemu EZD .
Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją:
Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją:
Schemat obiegu dokumentacji w EZD
Rejestracja korespondencji w systemie EZD
Udostępnienie e-usług Cele projektu: Pełna informatyzacja wewnętrznych procesów 13 urzędów administracji rządowej z terenu województwa opolskiego Zapewnienie elektronicznej komunikacji pomiędzy 13 jednostkami oraz pomiędzy mieszkańcami a tymi jednostkami Udostępnienie e-usług
Partnerzy projektu: Inspekcja Sanitarna Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych Kuratorium Oświaty Opolski Urząd Wojewódzki Inspekcja Ochrony Środowiska Inspekcja Nadzoru Budowlanego Inspekcja Handlowa Inspekcja Transportu Drogowego Inspekcja Ochrony Roślin i Nasiennictwa Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska Państwowa Straż Rybacka Urząd Ochrony Zabytków Inspekcja Farmaceutyczna
Schemat funkcjonowania Opolskiej Platformy Cyfrowy Urząd Uzyskane efekty: skrócenie czasu załatwiania spraw, oszczędność kosztów, lepsza jakość usług, poprawa kompetencji cyfrowych
Zakres rzeczowy: Sprzęt i oprogramowanie do serwerowni centralnej Sprzęt komputerowy i oprogramowanie oraz wyposażenie do wdrożenia EZD Łącza telekomunikacyjne Szkolenia dotyczące informatyzacji Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją Opolska Platforma Cyfrowy Urząd oraz Biuletyny Informacji Publicznej
Funkcjonalności Opolskiej Platformy Cyfrowy Urząd
BIP – ujednolicony dla wszystkich jednostek projektu
Aplikacja mobilna
Sprawy z wykorzystaniem e-formularzy interaktywnych w podziale na poszczególne grupy odbiorców w ujęciu rocznym W ramach projektu opracowano 81 formularzy umożliwiających załatwienie sprawy on-line. Liczba formularzy dla: - przedsiębiorców 3 - os. fizycznych 20 - instytucji publicznych 11 - wszystkich 48
Procentowy udział „spraw interaktywnych” w ogólnej liczbie spraw z wykorzystaniem e-formularzy Liczba spraw ogółem 18.755 w tym: - sprawy interaktywne 8.694 - pozostałe sprawy 10.061
Szkolenia związane z EZD Liczba godzin przeprowadzonych szkoleń W ramach projektu przeprowadzono szkolenia dla nowych użytkowników wdrażanego systemu Elektronicznego Zarzadzania Dokumentami – pozwalające pracownikom umiejętnie posługiwać się wdrożonymi aplikacjami informatycznymi. Przeprowadzone szkolenia obejmowały zagadnienia związane z: instrukcją kancelaryjną i obiegiem dokumentów, dostępem do informacji publicznej, obsługą pakietów biurowych w kontekście integracji z systemem EZD.
Proces wypełniania e-formularza
Dziękujemy za uwagę