Techniki,procedury,metody oceniania

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Metoda Development Center w praktyce
Advertisements

Indywidualne Plany Działania
system zarządzania zasobami ludzkimi
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Rozmowa kwalifikacyjna
Skuteczne zachowania na rynku pracy
Ocenianie w procesie pracy
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. Józefa Marcińca Koźmin Wlkp.
Animacja grup zadaniowych Agnieszka Leśny. Odpowiedź na pytanie czy i jak udało nam się osiągnąć zamierzone cele oraz w jaki sposób udało nam się je osiągnąć?
Kształtowanie motywacji pracowników
Normy praktyki zawodowej
RYZYKO OPERACYJNE Jak przeciwdziałać mu w praktyce?
Związek Pracodawców Dolnego Śląska
OCENA wykonania zadań przez Europejski Trybunał Obrachunkowy
Analiza sensoryczna jakości organoleptycznej żywności
FUNKCJA PERSONALNA.
Nowoczesne poradnictwo zawodowe Włodzimierz Trzeciak
Ocenianie w procesie pracy
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu.
Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.
Gospodarowanie Zasobami Ludzkimi
Struktura egzaminu zawodowego
EGZAMINACYJNA CENTRALNA KOMISJA 1 EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE.
Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia instytucjach rynku pracy (tekst jedn. Dz.U. Nr 99, poz z późn. zm.). Rozporządzenie Ministra.
praktyczne, prowadzone z zachowaniem obiektywizmu i etycznego podejścia, okresowe badanie oceniające postęp na drodze do osiągania ustalonych rezultatów.
OCENA NAUCZYCIELA HOSPITACJE Irena Dzierzgowska Warszawa, luty 2005.
CYKLU ZAJĘĆ DLA MŁODZIEŻY SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Planowanie Rozwoju Instytucjonalnego
Realizacja zajęć z bloku „edukacja zdrowotna” w ramach wychowania fizycznego w gimnazjach województwa kujawsko-pomorskiego — analiza ankiet Autor.
EGZAMINACYJNA CENTRALNA KOMISJA 1 EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE EGZAMINACYJNA CENTRALNA KOMISJA.
Ankieta C Metryczka Rekrutacja.
Zarządzanie zespołami ludzkimi
Czym jest doradztwo zawodowe?
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
Kształcenie Gdzie jesteśmy? Dokąd zmierzamy?. Czym jest kształcenie instruktorskie? Pomoc w rozwoju instruktorskim na drodze przeżyć, wspólnie osiąganych.
OPRACOWANIE NA PODSTAWIE MATERIAŁÓW CKE mgr Małgorzata Smul.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
Zajęcia prowadzone w ramach EFS Szkoła Podstawowa Nr 15 w Tarnowie
Analiza kluczowych czynników sukcesu
,,Kwalifikacje a kompetencje’’
Wdrożenie zintegrowanego systemu Zarządzania Zasobami Ludzkimi
Zarządzanie zasobami ludzkimi
SŁUŻBA CYWILNA ZAUFANIE I KOMUNIKACJA …czyli jak budować społeczne zaufanie do instytucji publicznych?
Wprowadzenie teoretyczne
Ministerstwo Finansów
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE. Egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe jest egzaminem zewnętrznym co oznacza, że: jest przeprowadzony.
Dodatkowe slajdy (Koszty jakości)
Wdrażanie SYSTEMU Jacek WĘGLARCZYK.
BPR – zarządzanie personelem Podczas reengineeringu / i w trakcie wdrażania systemu zarządzania sukces w zasadniczej mierze zależy od akceptacji zmian.
Ocenianie Pracowników
Egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE w nowej formie 1 Opracował Tadeusz Gierszewski Opracował Wąbrzeźno 2014.
System ocen pracowniczych
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI W ORGANIZACJI
Zespół Szkół Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu.
Referaty do PFP Rodzaje przedsiębiorstw podział przeds. wg rodzaju działalności, wielkości, celu, formy prawnej, struktury organizacyjnej, relacji.
Identyfikacja potrzeb rozwojowych w organizacji
Proces przewodzenia i kontrolowania
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Indywidualne Plany Działania
Zgłoszenie do konkursu
Zgłoszenie w ramach kategorii Wewnętrzne doskonalenie organizacji cc
Zgłoszenia w ramach kategorii Najlepszy Zespół wspierający
Zgłoszenie w ramach kategorii Razem
Zgłoszenia w ramach kategorii Najlepszy Zespół konsultantów
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

Techniki,procedury,metody oceniania Assesment Center listy kontrolne Model 360 –metoda Ocena opisowa-technika portfolio personalne ranking Skale kwalifikacyjne Porównanie ze standardami- technika

Listy kontrolne Z określonej liczby opisów zachowań,pracownik wybiera tą,która najlepiej mu odpowiada

Metoda 360 -ocena wydajności przez tych wszystkich z którymi dany pracownik wchodzi w kontakt wewnątrz i zewnątrz firmy

Ocena opisowa Udzielanie odpowiedzi przez przełożonego Jak pracuje podwładny Przyczyny osiąganych wyników Słabe i mocne strony ocenianego Czy pracownik posiada wymagane kwalifikacje

Ranking Szereg od najlepszego do najgorszego wg: Wydajności Jakości Niezawodności Dyspozycyjności Efektów pracy

Technika porównawcza ze standardami Porównanie wyników pracowników z ustalonymi wcześniej standardami: -ilości pracy -jakości pracy -Czasu pracy -Oszczędności i narzędzi materiałów Na tę procedurę składają się: określnie standardu, mierzenie uzyskanych wyników, dostarczenie inf. o wynikach, analiza osiągnięcia lub nie standardów

Technika porównania parami -każdego z każdym wg wcześniej przyjętego kryterium. Ten, który wypadnie korzystniej, przyznajemy punkty, sumuje się i ustala listę rankingową.

Podmiot oceniania Podwładni Przełożeni Klienci wewnętrzni Klienci będący odbiorcami pracownicy

Podwładni,pracownicy,których oceniają ich przełożeni Przełożeni oceniani przez podwładnych,przeprowadzenie badań ankietowych Klienci wewnętrzni,osoby wewnątrz organizacji,które otrzymują część pracy wykonanej przez kogoś innego,a następnie wzbogacają ten produkt o własny wkłąd by z kolei przekazać wyrób komuś następnemu

Klienci będący odbiorcami,ustalanie odbiorców,określenie stopnia zadowolenia klientów,zadowolenie lub nie z produktó wytworzonych przez firmę Pracownik,ocena wykonanej przez siebie pracy w określonym czasie i w oparciu o kwestionariusz oceny,ocenia co zrobił,co mu się nie udało i dlaczego

Znaczenie systemu ocen pracowniczych w zarządzaniu kadrami,korzyści Zwiększenie efektywności wybranych zadań Doskonalenie racjonalnych przemieszczeń Tworzenie nowych zespołów zadaniowych Wyłonienie najlepszych i najgorszych pracowników Określenie potrzeb w zakresie w szkolenia i doskonalenia Zwiększenie poziomu motywacji

Kryteria oceniania Kryteria: Kwalifikacyjne Efektywnościowe Behawioralne Osobowościowe

Kryteria kwalifikacyjne Polegają na mierzeniu nabytej w trakcie nauki i pracy wiedzy ,umiejętności oraz doświadczeń Ważne w: planowaniu zatrudnienia,rekrutacji,selekcji,przemieszczania,awansowaniu,planowaniu kadr Do tych kryteriów zalicza się: wykształcenie,doświadczenie,stan zdrowia,znajomość jęz.obcych,znajomo,ść przepisów prawa,wygląd zewnętrzny,umiejętność pracy z ludźmi

Kryteria efektywnościowe Mierzą czynniki pracy osiągane przez indywidualnego pracownika,zespół pracowniczy lub przez całą organizację Kryteria efektywnościowe to:jakość,terminowość,koszty uzyskania oszczędności,pozyskiwanie nowych klientów,kontrakty,wprowadzenie zmian

Kryteria behawioralne Mierzą zachowania pracowników lub grup pracowniczych Kryteria te to: dyspozycyjność,gotowość doskonalenia zawodowego, wydajność,jakość,profesjonalizm,uczciwość,systematyczność,stosunek do klientów,przełożonych

Kryteria osobowościowe Mierzą względnie stałe cechy psychiki pracownika,które są istotne z punktu widzenia wymogów stanowiska pracy

Błędy oceniania Systemowe nieprzestrzeganie: Zasad tworzenia kryteriów Zasad oceniania pracowników Analizy wyników oceny Niewykorzystanie wyników w praktyce

- Osób oceniających: Atrybucji Łagodności Perseweracji projekcji Surowości Tendencji centralnej Efektu aureoli Efektu dobrego rodzica Efektu hierarchii

Efektu kontrastu Osobistych uprzedzeń Ostatnich dokonań Pierwszego wrażenia

Terminy przeprowadzania ocen Tradycyjne: -przy przyjmowaniu do pracy -w okresie zatrudnienia w organizacji -Przy podjęciu decyzji o odejściu pracownika

Ocenianie wg terminów zatrudnienia Podczas okresu próbnego zatrudnienia Ocenianie w okresie zatrudnienia na stałe Ocena specjalna Ocena przy zmianie statusu pracownika Ocena pracownika odchodzącego

Instrumenty pomiaru kryteriów oceniania: Skale oceniania Porządkowe uporządkowane i mieszane Punktowe,liczbowe,procentowe Alfabetyczne Graficzne Behawioralne mieszane