nauczyciel prowadzący Jolanta Januszewicz

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE
Advertisements

Praca domowa w procesie dydaktycznym
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Elementy systemu operacyjnego
Przedmiotowy System Oceniania z matematyki dla klas IV, V i VI
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Aneks do WSO W roku szkolnym 2013/2014 na lekcjach chemii uczniowie będą oceniani w oparciu o system średniej ważonej.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ nr 2 w CHEŁMŻY na lata
Temat: Organizacja pracy na lekcjach muzyki.
Wewnątrzszkolny system oceniania
Nasza szkoła bierze udział w projekcie,,Wespół w zespół z Matematyką bez Granic' realizowanym przez Polskie Towarzystwo Matematyczne w okresie od r.
WEWNĄTRZSZKOLNY SYSTEM OCENIANIA
Metodyka nauczania języka polskiego Wykład 2 Proces planowania w edukacji polonistycznej Dr Krzysztof Koc.
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Marek Białoń Witold Naglik
Nauczyciele prowadzący zajęcia:
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
Raport z ewaluacji wewn ę trznej w Zespole Szkó ł Ogólnokszta ł c ą cych w Pacynie rok szkolny 2011/2012r.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy.
Wewnątrzszkolny system oceniania
Sposoby archiwizacji zajęć dydaktycznych
KRYTERIUM OCENIANIA UCZNIA Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
MAMO, TATO - JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ MA PRAWO DO … Okresu adaptacji w szkole tak długiego jak to będzie potrzebne 2. Jednego nauczyciela.
nauczyciel prowadzący Jolanta Januszewicz
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Pisanie i modyfikowanie programów, pisanie innowacji i projektów edukacyjnych w edukacji wczesnoszkolnej Joanna Dembowa.
Historia Nauczyciel Katarzyna Waszczyk
punktów – maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania za oceny z języka polskiego i trzech wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych,
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Uczeń, który opuścił 25 godzin w semestrze bez usprawiedliwienia, otrzymuje naganę wychowawcy klasy (ustne upomnienie w obecności klasy bez wpisywania.
I. Prawa Rodziców wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 września 2004r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
O SPRAWIEDLIWOŚCI W OCENIANIU. PODSTAWA PRAWNA 1. Rozporządzenie 2. Statut Szkoły.
Oceny cząstkowe (z prac klasowych, sprawdzianów, kartkówek, itd
System edukacji w Polsce
Kółko chemiczne Szkolne wsparcie kapitału kulturowego.
Historia i Społeczeństwo Nauczyciel Katarzyna Waszczyk
„WALORY PRZYRODNICZE OZORKOWA I OKOLIC”
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Wewnątrzszkolny system oceniania
Co to jest spacer edukacyjny?
1. Czego będziemy się uczyć na lekcjach matematyki w klasie czwartej?
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
ŚREDNIA WAŻONA SZKOŁA PODSTAWOWA W LIGOCIE
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
EWD gimnazjalne Czym jest metoda edukacyjnej wartości dodanej (EWD)? Efektywność pracy szkoły, przed kilku laty, oceniano jedynie na podstawie wyników.
FIZYKA KLASA I F i Z Y k A.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części matematyczno- przyrodniczej z zakresu przedmiotów przyrodniczych w roku szkolnym 2014/2015.
Szkoła Podstawowa w Zofiówce Zofiówka Rozporządzenie MEN w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
Klasa matematyczno- informatyczna w Świętej Katarzynie.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA
MAMO, TATO - JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ MA PRAWO DO … Okresu adaptacji w szkole tak długiego jak to będzie potrzebne 2. Jednego nauczyciela.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Przyroda.
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Technologia informacyjna
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
TERMINARZ EGZAMINU historia i wos – godz. 9:00
NAUKA ADMINISTRACJI mgr Karina Pilarz.
Wewnątrzszkolne Ocenianie
SSA SEMESTR LETNI 2018/2019.
Zapis prezentacji:

nauczyciel prowadzący Jolanta Januszewicz Geografia Wymagania edukacyjne Liczba godzin tygodniowo: 2 - w klasie 1, 1 - w klasie 2-3 nauczyciel prowadzący Jolanta Januszewicz Klasa 1 Klasa 2 Klasa 3

Niezbędne pomoce - klasa 1 Wydawnictwa WSiP serii „Bliżej geografii”: podręcznik” zeszyt ćwiczeń dla klasy 1 Atlas geograficzny gimnazjum Wydawnictwo WSiP Zeszyt w kratkę 16 kartkowy Inne: kredki, linijka, ołówek, „Świat w liczbach” 2011-2013 (dostępny w szkole) DALEJ

Niezbędne pomoce - klasa 2 Wydawnictwa WSiP serii „Bliżej geografii”: podręcznik” zeszyt ćwiczeń dla klasy 2 Atlas geograficzny gimnazjum Wydawnictwo WSiP Zeszyt w kratkę 16 kartkowy Inne: kredki, linijka, ołówek, „Świat w liczbach” 2011-2013 (dostępny w szkole) DALEJ

Niezbędne pomoce - klasa 3 Wydawnictwa WSiP serii „Bliżej geografii”: podręcznik” zeszyt ćwiczeń dla klasy 3 Atlas geograficzny gimnazjum Wydawnictwo WSiP Zeszyt w kratkę 16 kartkowy Inne: kredki, linijka, ołówek, „Świat w liczbach” 2011-2013 (dostępny w szkole) DALEJ

„Bliżej geografii” Program nauczania geografii w gimnazjum Agnieszka Lechowicz, Maciej Lechowicz Założenia programowe Poznanie zróżnicowania przyrodniczego, społecznego i gospodarczego otaczającego świata. Budzenie zainteresowania przestrzenią geograficzną. Nabycie umiejętności posługiwania się różnymi źródłami wiedzy geograficznej, a zwłaszcza materiałem kartograficznym. Gromadzenie, weryfikowanie, interpretowanie informacji, wyciąganie wniosków oraz prezentacja własnych dokonań. Kształtowanie postawy szacunku i tolerancji dla innych narodów oraz systemów wartości. Prezentowanie postawy odpowiedzialności za swoje środowisko życia. Uświadomienie wartości dziedzictwa kulturowego regionu i kraju. Kształtowanie postawy krytycznego podejścia do wiedzy i jej przekazów.

efektywna praca podczas zajęć i dokładne wykonywanie czynności „Bliżej geografii” Program nauczania geografii w gimnazjum Agnieszka Lechowicz, Maciej Lechowicz Umiejętności ogólne efektywna praca podczas zajęć i dokładne wykonywanie czynności korzystanie z różnych źródeł informacji geograficznej (mapa, atlas, rocznik statystyczny, strony www dokumentowanie działań poprzez tworzenie wyobrażeń rzeczywistości oraz definiowanie pojęć myślenie geograficzne - przetwarzanie różnego rodzaju informacji geograficznych prowadzące do określonych wniosków, odkrywania zależności i prawidłowości ocenianie i wartościowanie rzeczy i zjawisk prognozowanie, przewidywanie kierunków zmian w przyrodzie i życiu społeczeństw współpraca w grupie, Klasa 1 Klasa 2 Klasa 3

Treści nauczania w klasie 1 w odniesieniu do podstawy programowej Dział nauczania: Punkty PP 1. Mapa 1.1; 1.2; 1.3; 1.4; 1.5; 1.6; 1.7; 2.1 2. Kształt i ruchy Ziemi 2.1; 2.2; 2.3; 2.4; 3.2 3. Sfery Ziemi 1.7; 3.1; 3.2; 3.3; 3.4; 3.5 4. Rzeźbiarze lądów 3.5; 3.6 1-2. Położenie i środowisko przyrodnicze Polski 1.8; 4.1; 4.2; 4.3; 4.4; 4.5 DALEJ

Treści nauczania w klasie 2 w odniesieniu do podstawy programowej Dział nauczania: Punkty PP 2. Ludność Polski 1.8; 5.1; 5.2; 5.3; 5.4; 5.5; 5.6 3. Główne problemy gospodarcze Polski 1.8; 6.1; 6.2; 6.3; 6.4; 6.5; 6.6; 6.7; 6.8; 7.6; II 4. Wybrane regiony Polski 1.8; 7.1; 7.2; 7.3; 7.4; 7,5; 7.6 5. Polska i jej sąsiedzi 1.8; 8.2; 8.3; 8.4; 8.5 DALEJ

Treści nauczania w klasie 3 w odniesieniu do podstawy programowej Dział nauczania: Punkty PP 5-2. Polska i jej sąsiedzi 1.8; 8.2; 8.3; 8.4; 8.5 1. Europa. Relacje przyroda - człowiek 1.8; 9.1; 9.2; 9.3; 9.4; 9.5; 9.6; 9.7; 9.8; 9.9 2. Azja - kontynent rekordów 1.8; 10.1; 10.2; 10.3; 10.4; 10.5; 10.6; 10.7 3. Od równika do biegunów 1.8; 10.8; 10.9; 10.10; 10.11; 10.12; 10.13; 10.14; 10.15 DALEJ

Uczeń ma obowiązek Punktualnie przychodzić na zajęcia Aktywnie uczestniczyć w zajęciach lekcyjnych Posiadać podręcznik, zeszyt ćwiczeń, zeszyt przedmiotowy oraz atlas (wyznaczone przez nauczyciela przedmiotu), kredki, linijkę, ołówek Napisać sprawdziany w terminie ustalonym przez nauczyciela i podanym co najmniej tydzień przed wyznaczoną datą (uczeń nieobecny na sprawdzianie ustala termin z nauczycielem i uzupełnia zaległości w ciągu 2 tygodni od daty oddania sprawdzonych prac, w przeciwnym wypadku otrzymuje ocenę niedostateczną) Poprawić ocenę niedostateczną ze sprawdzianu / kartkówki w terminie uzgodnionym z nauczycielem (najlepiej w ciągu 2 tygodni od daty oddania pracy) Odrabiać zadane prace domowe

Uczeń ma prawo: Znać swoje oceny Znać termin pisania prac klasowych oraz ich zakres Być jeden raz (dwa razy – tylko w klasie 1) nieprzygotowanym w semestrze (zgłaszając ten fakt przed lekcją) – wyjątek stanowią lekcje utrwalające i zaplanowane sprawdziany, kartkówki (nawet niezapowiedziane) Za nieprzygotowanie uważa się: brak pracy domowej (w tym w zeszycie przedmiotowym) nieprzygotowanie do odpowiedzi brak zeszytu ćwiczeń Przychodzić na konsultacje po uzgodnieniu terminu z nauczycielem

Ocenianie Formy sprawdzania osiągnięć uczniów: odpowiedź ustna (minimum raz w semestrze) aktywność na lekcji (na każdej lekcji) prace pisemne (sprawdziany, kartkówki), - sprawdziany po każdym dziale prace dodatkowe (konkursy, pomoce, plakaty, prowadzone obserwacje, prezentacje) praca domowa (minimum jedna ocena w semestrze) przygotowanie do zajęć (tylko jedno nieprzygotowanie) Sposoby oceny: stopnie, znaczki „+”, „”, „-”, - aktywność na zajęciach (cztery kolejne znaczki zamieniane są na stopień szkolny (1-5)) Ocena półroczna i roczna nie są średnią arytmetyczną ocen cząstkowych. Ocena półroczna ma wpływ na ocenę roczną. Uczeń, który otrzyma ocenę niedostateczną za pierwszy semestr nauki powinien go zaliczyć nie później niż do połowy maja 2014 roku, po uprzednim zgłoszeniu się do nauczyciela.

Ocenę celującą otrzymuje uczeń, który posiada wiedzę wykraczającą poza program nauczania rozwija zainteresowania przyrodnicze aktywnie działając w kołach zainteresowań otrzymuje cząstkowe oceny celujące bierze udział i osiąga sukcesy w konkursach przedmiotowych