Podstawy aktywności ruchowej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Aktywność fizyczna a zdrowie
Advertisements

Osobowość trenera i instruktora
Osobisty model zdrowego stylu życia.
Aktywność fizyczna jako przeciwdziałanie problemom wychowawczym
AKTYWIZACJA I INTEGRACJA NARZĘDZIEM PRZECIWDZIAŁANIA WYKLUCZENIU SPOŁECZNEMU OSÓB STARSZYCH W GMINIE ŚREM.
Potrzeby i motywacje wyjazdów turystycznych
Turystyka jako zjawisko społeczno-gospodarcze
Trzymaj Formę! - wprowadzenie
Profilaktyka wad postawy dla Każdego
TECHNIKA Pewien sposób wykonywania zadania ruchowego. Jest to ściśle określony ruch człowieka, którego celem jest najefektywniejsze rozwiązanie zadania.
Znaczenie wspomagania dla rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym.
Skutki złego odżywiania.
Emocje i uczucia Stres opracowała dr Agata Gąsiorowska
PROGRAMU ROZWOJU KULTURY FIZYCZNEJ NA TERENIE GMINY KIWITY PROJEKT.
JAKI JEST CEL MOJEGO DZIAŁANIA W AZS? JAKI JEST CEL DZIAŁANIA MOJEGO KLUBU? DLACZEGO AZS A NIE INNA ORGANIZACJA? KTÓRY Z CELÓW DZIAŁANIA ORGANIZACJI JEST.
PSP IM KSIĘDZA JANA TWARDOWSKIEGO w Januszkowicach Przeciwdziałanie Wadom Postawy Ciała u Dzieci Nasze działania w ramach realizacji programu.
TRZYMAJ FORME.
Dolnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. ul. Wysockiego 10
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
Pedagogika resocjalizacyjna - Norma społeczna-
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
wyjazdów turystycznych
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu.
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
TRZYMAJ FORMĘ.
Jakub Szota Częstochowa 2012
Trzymamy formę- zdrowy styl życia
TRZYMAMY FORMĘ – ZDROWY STYL ŻYCIA
„Dlaczego warto być aktywnym fizycznie?”
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
Rok szkoły w ruchu - Ćwiczyć każdy może. Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich.
Dbaj o zdrowie, jak bogowie.
Wyczyn czy rekreacja? Oto jest pytanie.
Mam 6 lat Chcę poznawać świat
Rok szkoły w ruchu - „Ćwiczyć każdy może”
Ogólnopolska Akcja Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może Szkoła Podstawowa Nr 88 Im. Poznańskich Koziołków w Poznaniu Aktywności dzieci z: Oddziału.
ZDROWY STYL ŻYCIA.
REALIZOWANEGO OD 2013 DO 2015 ROKU Szkoła Promująca Zdrowie dąży do osiągnięcia celów i realizuje zadania określone w podstawach programowych kształcenia.
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA METODA NDT – BOBATH
Kategoria dorosłości w andragogice
Szkoła Promująca Zdrowie
Czym jest zdrowie?.
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
Fizjologiczne podstawy rekreacji ruchowej
Podstawy rekreacji WYKŁAD III
Podstawy rekreacji WYKŁAD II
TOWARZYSTWO PRZYJACIÓŁ DZIECI THE SOCIETY OF THE FRIENDS OF CHILDREN 95 LAT Towarzystwo Przyjaciół Dzieci w Morągu w trosce o zdrowie dzieci, młodzieży.
Rekreacja ruchowa a zdrowie współczesnego człowieka
RUCH TO ZDROWIE.
W życiu człowieka dominują trzy formy aktywności – zabawa, nauka i praca. Każda z tych form występuje na każdym jego etapie w zróżnicowanym nasileniu,
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
Większość ludzi zapomina, że wygląd, samopoczucie i zdrowie zależy od codziennej diety. Niewłaściwa dieta jest przyczyną nadwagi i otyłości powodującej.
ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Wyniki badań ankietowych dr Andrzej Pawluczuk. Struktura prezentacji 1.Wyniki badań ankietowych 2.Charakterystyka respondentów 3.Ocena LGD 4.Priorytetowe.
Kurs e-learningowy Ekspert Wellness Wprowadzenie do wszystkich naszych kursów Interpretacja Filozofii Wellness Niezbędny do zaliczenia każdego egzaminu.
17.X r. DEBATA S.O.S. RUCH to: Czynność warunkująca prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Umożliwia nasz rozwój umysłowy, poprzez tworzenie się.
FITNESS I PILATES.
JAKOŚĆ PRZESTRZENI – JAKOŚĆ ŻYCIA Proseminarium i seminarium licencjackie na kierunku gospodarka przestrzenna dr hab. Sylwia Kulczyk, dr Katarzyna Duda-Gromada.
Badanie stresowe i profilaktyka
Motywacja © dr E.Kuczmera-Ludwiczyńska, mgr D.Ludwiczyński.
Wp ł yw higienicznego trybu ż ycia i aktywnego wypoczynku na dobre samopoczucie.
Ruch to zdrowie ! „Człowiek nie przestaje biegać, dlatego że się starzeje. Człowiek się starzeje, dlatego że przestaje biegać”
Motywacja- podstawowe koncepcje. Punkty 1, 2, 3 – nie będzie pytań z tych tematów na kolokwium! Punkty 4, 5, 6 – będą na kolokwium! 1. Podstawowe pojęcia.
Podstawowe założenia dotyczące rozwoju Rozwój to proces dokonujących się przez całe życie zmian, względnie nieodwracalnych, ilościowo-jakościowych, progresywno-
Model absolwenta dr Jolanta Barbara Jabłonkowska 1.
Znaczenie wspomagania dla rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym.
Europejski Fundusz Społeczny -
Uzależnienie młodzieży od internetu – wyzwania współczesnej profilaktyki zdrowia psychicznego. Piotr Sobczak TCK
DLACZEGO RUCH JEST TAK WAŻNY DLA NASZEGO ZDROWIA ?
Zapis prezentacji:

Podstawy aktywności ruchowej Podstawy rekreacji WYKŁAD V

Podstawy biologiczne Truizm: człowiek jest organizmem biologicznym! układ kostno-stawowy układ mięśniowy układ krążenia układ oddechowy układ nerwowo-hormonalny układ pokarmowy układ wydalniczy

Podstawy psychologiczne Potrzeby: fizjologiczne (odświeżanie ciała, rozładowanie napięcia) bezpieczeństwa (poczucie zdrowia, wiara we własne siły) przynależności (interakcje grupowe) uznania (otoczenia ocena sprawności, wyników) samourzeczywistnienia („filozofia ciała”) wiedzy i rozumienia (poznanie zasad aktywności ruchowej) estetyczne (poczucie piękna ruchu, własnego wyglądu)

Typy motywacji Wg Winiarskiego: aktywnościowo-hedonistyczny (biologiczna potrzeba ruchu) relaksowo-kataryczny (ucieczka od codzienności, rozładowanie stresu) zdrowotno-higieniczny (dbałość o zdrowie, sylwetkę) społeczno-towarzyski (poszukiwanie więzi, przynależności grupowej) emocjonalny (poszukiwanie silnych wrażeń) ambicjonalny (potrzeba uznania, działanie na pokaz) poznawczy (poszerzanie zainteresowań, nowe doświadczenia)

Podstawy społeczno-kulturowe Rekreacja ruchowa jako ważny element zdrowego stylu życia Zdrowy styl życia – wielowymiarowe pojmowanie jednostki i zbiorowości ze szczególnym zaakcentowaniem efektywności Rekreacja ruchowa jako element socjalizacji

Wyzwania społeczno-kulturowe Współczesna cywilizacja eliminuje użytkową aktywność fizyczną Mnogość pasywnych form realizacji czasu wolnego – społeczeństwo rozrywki Powszechność i niska cena wysokoprzetworzonej żywności Nadmiar środków słodzących i tłuszczów

Podstawy środowiskowe Jakość środowiska naturalnego (np. tereny zielone) Sezonowość Jakość i dostępność infrastruktury (np. parki, ścieżki, boiska, otwarte siłownie) Liczba i aktywność instytucji (np. animatorzy, stowarzyszenia, kluby sportowe, amatorskie zawody sportowe) Wzorce społeczno-kulturowe